Uchwała Nr  XXIX/250/2006

                        Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 26 czerwca 2006 roku

w sprawie: określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania   nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najm  na okres dłuższy niż 3 lata.

  

        Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit a ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001r Nr 142 poz. 1591 ze zmianami/ oraz art. 37 ust. 3 i ust. 4, art. 70 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r o gospodarce nieruchomościami /tekst jednolity Dz.U. z 2004r Nr 261 poz. 2603/ Rada Gminy Zaniemyśl        uchwala, co następuje:               

 

§1.Uchwała określa ogólne zasady nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata.

 

§2.1.Gmina nabywa nieruchomości na cele związane z realizacją zadań własnych z  zastrzeżeniem pkt.2.

2.Nabycie nieruchomości na cele nie związane z realizacją zadań własnych może nastąpić w drodze spadku, zapisu, zamiany, darowizny lub zrzeczenia się nieruchomości. 

 

§3.Gmina może zbywać nieruchomości stanowiące mienie komunalne, jeżeli nieruchomości te są zbędne do realizacji zadań własnych.

 

§4.Zwalnia się z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości przeznaczone na realizację urządzeń infrastruktury technicznej albo innych celów publicznych, jeżeli cele te będą realizowane przez podmioty, dla których są to cele statutowe i których dochody przeznacza się w całości na działalność statutową.

 

§5.Zwalnia się z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości zbywane na rzecz osoby, która dzierżawiła nieruchomość na podstawie umowy zawartej co najmniej na 10 lat, jeżeli nieruchomość ta została zabudowana na podstawie pozwolenia na budowę.

 

§6.W przypadku sprzedaży ratalnej nieruchomości sprzedawanej w drodze bezprzetargowej:

a/  pierwsza rata wynosi co najmniej 20%  ceny i płatna jest nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność nieruchomości

b/ pozostała część ceny płatna jest w ratach rocznych przez czas nie dłuższy niż 10 lat.

 

§7.1.Rozłożona na raty niezapłacona część ceny podlega oprocentowaniu przy zastosowaniu umownych stawek oprocentowania.

 2.Umowna stawka oprocentowania wynosi 10% w stosunku rocznym.

Oprocentowanie liczy się od kwoty pozostającej do zapłacenia. Pierwsza rata nie podlega oprocentowaniu.

3.Niespłacona część należności podlega zabezpieczeniu hipotecznemu.

 

§8.1.Przy bezprzetargowym zbyciu nieruchomości nabywca ponosi koszt sporządzenia dokumentacji geodezyjnej, koszt operatu szacunkowego oraz koszty zawarcia umowy notarialnej.

2. Przy zbyciu nieruchomości w drodze przetargu nabywca ponosi koszt zawarcia umowy notarialnej.

 

§9.Wyraża się zgodę na bezprzetargowe wydzierżawianie lub najem nieruchomości na okres dłuższy niż 3 lata.

 

 §10.1. Nieruchomości komunalne mogą być obciążane ograniczonymi prawami rzeczowymi: hipoteką, służebnością i użytkowaniem z zastrzeżeniem pkt. 2.

2. Hipoteka może być ustanowiona tylko wówczas, gdy ma stanowić zabezpieczenie spłaty pożyczki lub kredytu zaciągniętego przez Gminę.

 

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§12.Traci moc Uchwała Nr XXXVIII/228/98 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 19 czerwca 1998r w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości.

 

§13.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

Wiceprzewodniczący Rady Gminy

 /-/ Łukasz Dudziak


  

                                         U z a s a d n i e n i e          do Uchwały Nr XXIX/250/2006 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 26 czerwca 2006 roku w sprawie: określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata.

  

 

                 W związku z wprowadzonymi zmianami w ustawie o samorządzie gminnym i ustawie o gospodarce nieruchomościami zachodzi konieczność podjęcia nowej uchwały określającej zasady nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości.

Po podjęciu powyższej uchwały utraci moc obowiązująca Uchwała Nr XXVIII/228/98 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 19 czerwca 1998 roku w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości.

 

WÓJT
/-/ inż. Krzysztof Urbas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                 U C H W A Ł A    Nr XXIX/251/2006.

                           Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 26 czerwca 2006 r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli i szkół publicznych prowadzonych na terenie Gminy Zaniemyśl przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych.

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 80 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r nr 254, poz. 2572 ze. zmianami.)

Rada Gminy Zaniemyśl uchwala, co następuje:

§ 1. Niniejsza uchwała reguluje tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy Zaniemyśl dla prowadzonych na terenie   Gminy Zaniemyśl przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych:

     1)przedszkola publicznego – oddział przedszkolny( klasy„O”).

     2)publicznej szkoły podstawowej oraz publicznego gimnazjum.

§ 2.1) Przedszkole publiczne, o którym mowa w §1 pkt 1, otrzymuje z budżetu

     Gminy Zaniemyśl dotację ustaloną na każdego ucznia, zgodnie z 

     art. 80 ust. 2 ustawy o systemie oświaty, przysługującej w wysokości równej

     wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach

     publicznych prowadzonych przez Gminę Zaniemyśl.

   2) na ucznia niepełnosprawnego kwota dotacji przysługiwać będzie w wysokości 155 procent kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia    przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę.

§ 3. Szkoła publiczna, o której mowa w § 1 pkt 2, otrzymuje z budżetu Gminy Zaniemyśl dotację ustaloną w wysokości przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Zaniemyśl.

§ 4. Przyjmuje się następujące ustalenia w zakresie trybu udzielania i rozliczania dotacji:

1. Dotacji udziela się pod warunkiem, że w terminie nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok otrzymania dotacji podmiot prowadzący szkołę lub przedszkole przedłoży do Urzędu Gminy   Zaniemyśl   wniosek zawierający informację o planowanej liczbie dzieci (uczniów). Wniosek , o którym mowa w pkt 1, powinien zawierać:

     a) datę i nr zezwolenia na prowadzenie przedszkola lub szkoły publicznej, udzielonego w trybie art.58 ust 3 ustawy o systemie oświaty.

     b) planowana liczby dzieci ( uczniów) uczęszczających do placówki

     c) nazwę banku i numeru rachunku bankowego, na który ma być przekazywana dotacja.

2. W terminie do 15 każdego miesiąca, podmiot dotowany będzie przedkładał Urzędowi Gminy w Zaniemyślu informację o liczbie uczniów, na druku stanowiącym załącznik nr 1. do uchwały.

3. Wysokość przekazanej dotacji w stosunku do liczby uczniów dotowanego   podmiotu, korygowana będzie co miesiąc, z uwzględnieniem danych z pkt.3

4. Kwota nadpłaconej dotacji miesięcznej zaliczana będzie w poczet dotacji   udzielanej na miesiąc, w którym przedkładana jest informacja.

5. Brak informacji z pkt.3, bądź informacja o ustaniu prawa do dotacji, stanowi   podstawę do wstrzymania przekazania kolejnych rat dotacji. Złożenie   zaległej informacji sprawozdawczej będzie podstawą do przekazania zaległych rat dotacji na rzecz uprawnionej szkoły lub przedszkola.

6. Ostatecznego rozliczenia przekazywanych dotacji za okres roczny, Urząd Gminy w Zaniemyślu dokonuje w oparciu o dane z informacji z pkt.3 w   terminie do 31 stycznia roku następnego wg. wzoru stanowiącego załącznik   nr.2 do uchwały.

7. W ramach rozliczenia dotacji z pkt.7, w terminie do 31 marca, podmiotowi    uprawnionemu przekazuje się wyrównanie kwoty dotacji należnej za rok poprzedni.

8. Kwota nadpłaconej dotacji zaliczana będzie w poczet dotacji udzielanych w   roku, w którym dokonano rozliczenia nadpłaconej dotacji.

9. W przypadku likwidacji szkoły lub przedszkola z § 1 i występującej nadpłaty dotacji podmiot prowadzący szkołę lub przedszkole zobowiązany jest w terminie do 31 marca do zwrotu kwoty dotacji nadpłaconej za rok poprzedni.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.

§ 6. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa   Wielkopolskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.

     

Wiceprzewodniczący Rady Gminy
/-/ Łukasz Dudziak

                                                                                Załącznik nr 1 do Uchwały

                                                                                   Rady Gminy Zaniemyśl

                                                                                   Nr XXIX/251/2006 z 

                                                                                    dnia 26 czerwca 2006 roku

Informacja o liczbie uczniów .

Nazwa i adres szkoły, zespołu szkół, przedszkola

Typ i rodzaj szkoły ..............................................

Liczba dzieci (uczniów) na ostatni

Dzień miesiąca poprzedzającego

Składanie formularzy

Liczba dzieci (uczniów) w miesiącu, w którym składany jest formularz

Liczba dzieci (uczniów) w miesiącu następnym

Miesiąc, rok

.......................

Miesiąc, rok

.......................

Miesiąc, rok

.......................

Liczba dzieci

.........................

Liczba dzieci

.........................

Liczba dzieci

.........................

Świadom odpowiedzialności za podawanie nieprawdy z kodeksu karnego, poświadczam aktualność prawa szkoły (przedszkola) do otrzymywania dotacji i aktualność związanych z tym danych z przedłożonego w dniu ..................

wniosku o udzielenie dotacji.

Uwagi ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Nazwisko i imię                                                       Nazwisko i imię

Sporządzającego zestawienie                                  kierownika placówki

Nr telefonu

.................................................                                 ..........................................

pieczątka i podpis                                                    pieczątka i podpis

data ..........................


Załacznik nr. 2 do uchwały

Nr. XXIX/251/2006

Rady Gminy Zaniemyśl

z dnia 26 czerwca 2006 r.

Rozliczenia dotacji wg stanu na dzień ………………2000… roku.

Wydatki zrealizowane do końca okresu sptrawozdawczego

Lp.

Nazwa szkoły

liczba uczniów

kwota dotacji

w miesiącu

przekazanej

sprawoadawczym

ogółem

osobowe

składki ZUS

pod.dochodowy

zobowiązania

W rurbryce 2 należy wyszczególnić poszczwgólne dotowane rozdziały wydatków.

……………………………..

…………………………………..

( imię i nazwisko sporządzjącgo rozliczenie)

(kierownik jednostki/prezes Zarzdu)

……………………………..

( data)


UCHWAŁA  NR  XXIX/252/2006
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 26 czerwca 2006 roku

w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie Powiatowi Średzkiemu pomocy finansowej.

Na podstawie art.10 oraz ust.2 w związku z art.18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym  /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zmianami/ oraz art.175 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych  /Dz.U. z 2005r. Nr 249 poz.2104 ze zmianami/  Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1

Wyraża się zgodę na udzielenie w 2006 roku Powiatowi Średzkiemu pomocy finansowej w kwocie 5.000 zł /słownie: pięć tysięcy zł/  na dofinansowanie zabezpieczenia pożarnictwa.

§ 2

Podstawą przekazania środków na realizację pomocy, o której mowa w ust.1 będzie umowa określająca przeznaczenie i zasady rozliczania środków.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy
/-/ Łukasz Dudziak


        

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

                                                   Uchwała Nr XXIX / 253 /2006

                     Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 26 czerwca 2006 roku

w sprawie: zmiany uchwały nr. XXVI/232/2005 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 grudnia

               2005 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Zaniemyśl na rok 2006.

                 Na podstawie art 18 ust 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 roku Nr.142 poz.1591 ze zmianami) oraz   art 184 ust.1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 r. Nr. 249 poz. 2 104 ze zmianami )

Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1 - w uchwale nr. XXVI/232/2005 Rady Gminy Zaniemyśl   z dnia 27 grudnia 2005 roku      

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Zaniemyśl na rok 2006, zmienionej uchwałą   nr. XXVII/241/2006 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 luty 2006 roku, zarządzeniem nr. 174 Wójta Gminy Zaniemyśl z dnia 31 marca 2006 roku, uchwałą nr. XXVIII/247/2006 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 24 kwietnia 2006 roku oraz zarządzeniem nr. 182 Wójta Gminy Zaniemyśl z dnia 31 maja 2006 roku,

wprowadza się następujące zmiany:

w § 1 ust.1 -   zwiększa   się dochody budżetu gminy Zaniemyśl o kwotę    52.960 zł

                     i po zmianie wynoszą                                                          11.639.041 zł

                     (zgodnie z załącznikiem nr.1 do uchwały)

        ust.2 -   zmniejsza się wydatkibudżetu gminy Zaniemyśl o kwotę 146.426 zł                                                                           

                     i po zmianie wynoszą                                                          12.247.202 zł

                     (zgodnie z załącznikiem nr.2 do uchwały)

W wydatkach ustalonych wyodrębnia się wydatki bieżące w kwocie 9.573.326 zł w tym:

         - wynagrodzenia i pochodne    -    4.969.302 zł

         - obsługa długu publicznego    -          64.400 zł   

Wydatki majątkowe -   2.673.876 zł w tym dotacja § 6210 - 1.779.103 zł. Ze środków tych finansowane będą zadania:

- wodociąg w Śnieciskach – spinka - wykonanie podkładów geodezyjnych i dokumentacji   - 50.000 zł

- wodociąg - Dębice – Kępa Mała V etap -   574.059 zł

- budowa drogi gminnej - ulica Sosnowa z kanalizacją sanitarną i deszczową - 460.440 zł   

- projekt na budowę ul. Nowej - 37.715 zł

- remont nawierzchni chodników z kanalizacją deszczową między ul. Kilińskiego a 

Działkową    –   35.768 zł

- remont   przystanków autobusowych – 8.600 zł

- kanalizacja deszczowa osiedla mieszkaniowego w Łęknie – 192.090 zł

- kanalizacja sanitarna Zaniemyśl – ul. Raczyńskiego - 250.144 zł

- kanalizacja deszczowa i sanitarna Zaniemyśl - plac Berwińskiego – 22.892 zł

- projekt na wykonanie kanalizacji sanitarnej w Zwoli – 85.000 zł

- remont mostu na rzece Maskawa – 22.000 zł

- wykonanie przyłącza energetycznego do przepompowni ścieków w Zaniemyślu

ul. Raczyńskiego – 16.285 zł

-   stadion sportowy - wykonanie hydrantów podziemnych z osprzętem – 4.110 zł

- wymiana pomp w przepompowni ul. Topolowa - 20.000 zł

§ 2 - zmienia się postanowienia § 8 w następujący sposób: uchwala się dotacje celowe do

zabytków – 4.000 zł, na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli – 7.320zł, oraz dotacje

podmiotowe na prowadzenie szkół publicznych przez podmiot z poza sektora finansów

publicznych – 204.205 zł.

§ 3 - zmniejsza się rezerwę ogólną o kwotę 10.000 zł i po zmianie wynosi 59.700 zł.

§ 4 - w § 3zmiany w przychodach i rozchodach budżetu przedstawiono w załączniku nr. 4 do uchwały.

§ 5 -zmienia się postanowienia w § 4 tj. planie przychodów i wydatków zakładów budżetowych:

  - przychody zmniejsza się o kwotę 1.946.643 zł tj. do kwoty 983.380 zł

  - wydatki zmniejsza się o kwotę 1.946.643 zł tj. do kwoty 981.020 zł

                          (zgodnie z załącznikiem nr. 3 do uchwały)

§ 6 - § 7   otrzymuje brzmienie: dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych pozostają bez zamiany tj. w wysokości 85.000 zł, natomiast wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych zwiększono o 6.614 zł i po zmianie wynoszą 91.614 zł.

§ 7 wykonanie uchwały   powierza się Wójtowi Gminy.

§ 8 - uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy
/-/ Łukasz Dudziak
     


                                                                                         

                                                                 U z a s a d n i e n i e

                       do uchwały Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 26 czerwca 2006r.

Dz.754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - wydatki – przyznano pomoc finansową Powiatowi Średzkiemu w wysokości 5.000 zł w celu zabezpieczenia pożarnictwa. Kwotę tą ujęto w rozdziale 75411 § 2710. W tym celu Rada Gminy podjęła stosowną uchwałę.

Dz.756 – Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem    - dochody – rozdział 75615 § 2440    Z uwagi na likwidację jednego podmiotu, zmniejszono wielkość refundowanej kwoty podatku od nieruchomości za podmiot będący zakładem pracy chronionej na terenie naszej gminy o kwotę 6.350 zł

W wyniku zmiany klasyfikacji budżetowej zmieniono symbol paragrafu w rozdziale j/w z 2440 na 2680.

Dz. 757 – Obsługa długu publicznego - wydatki – rozdział 758181 – zmniejszono rezerwę budżetową o 10.000 zł z przeznaczeniem:

- 5.000 zł na pomoc finansową dla Powiatu Średzkiego

- 5.000 zł na dofinansowanie modernizacji stadionu sportowego w Zaniemyślu.

Dz. 851- Ochrona zdrowia – wydatki – rozdział 85154 – zwiększono plan wydatków o kwotę nie wykorzystanych środków przez komisję d/s rozwiązywania problemów alkoholowych

w roku ubiegłym o 6.614 zł.

Dz. 852 – Pomoc społeczna – dochody i wydatki -rozdział 85219 - zmniejszono plan wydatków osobowych o kwotę 3.000 zł, która była zabezpieczona w budżecie na wypłatę dodatku comiesięcznego pracownikowi socjalnemu zatrudnionemu w jednostce organizacyjnej samorządowej pomocy społecznej. Dotację na wypłatę tego dodatku otrzymano z budżetu Wojewody i była wprowadzona do budżetu Zarządzeniem Wójta Gminy z dnia 31 maja 2006r.

Rozdział 85295 – uchwałą nr. XXVIII/247/2006 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 24 kwietnia pomyłkowo zwiększono dochody w § 2030 o kwotę 811 zł, zamiast rozdział 85228 § 0830.

Ponadto w dziale tym dokonano przeniesień między paragrafami w rozdziałach na ogólną kwotę 2.543 zł wg. potrzeb.

Dz. 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza - dochodyrozdział 85495w wyniku zmiany umowynajmu mieszkania przez osobę fizyczną w budynku na plaży, zwiększono plan wpływu czynszu wraz z odsetkami o kwotę 1.038 zł.

Dz.900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska. - dochody –rozdział 90001 – zmniejszono plan wpływu środków z Agencji Nieruchomości Rolnych na wykonanie kanalizacji ścieków osiedla w    Łęknie o kwotę 60.040 zł, tj do wartości przetargowej zadania, która wynosi 189.960 zł.

Rozdział 90017 – dochody – w wyniku sprzedaży samochodu Nysa, uzyskano kwotę 550 zł ,którą ujęto w § 0840.

- zwiększono wpływy z rozliczenia funduszu obrotowego Zakładu Gospodarki Komunalnej za rok ubiegły o kwotę 77.547 zł. Kwotę ujęto w § 2370.

Rozdział 90017 - ogółem zmniejszono dotację z budżetu na zadania   inwestycyjne, które wykonuje Zakład Gospodarki Komunalnej o kwotę 167.540 zł.

Po zmianie plan dotacji wynosi 1.779.103 zł, z której finansowane będą następujące zadania :

1       wodociąg w Śnieciskach – spinka - wykonanie podkładów geodezyjnych i dokumentacji   - 50.000 zł

2       wodociąg - Dębice – Kępa Mała V etap -   574.059 zł

3       budowa drogi gminnej - ulica Sosnowa z kanalizacjąsanitarną i deszczową - 460.440 zł   

  4      projekt na budowę ul. Nowej - 37.715 zł

  5      remont nawierzchni chodników z kanalizacją deszczową między ul. Kilińskiego a Działkową

           – 35.768 zł

6    remont   przystanków autobusowych – 8.600 zł

  7      kanalizacja deszczowa osiedla mieszkaniowego w Łęknie – 192.090 zł

  8      kanalizacja sanitarna Zaniemyśl – ul. Raczyńskiego - 250.144 zł

  9      kanalizacja deszczowa i sanitarna Zaniemyśl - plac Berwińskiego – 22.892 zł

10      projekt na wykonanie kanalizacji sanitarnej w Zwoli – 85.000 zł

11      remont mostu na rzece Maskawa – 22.000 zł

12      wykonanie przyłącza energetycznego do przepompowni ścieków w Zaniemyślu

           ul. Raczyńskiego – 16.285 zł

13.    stadion sportowy - wykonanie hydrantów podziemnych z osprzętem - 4.110 zł

14.    wymiana pomp w przepompowni ul. Topolowa - 20.000 zł

Rozdział 90095 – dochody – zrównoważono planem wpływ darowizn w kwocie 1.475 zł z tytułu dofinansowania budowy sieci gazowej we wsiach Jaszkowo – Brzostek. Kwotę tą ujęto w § 0960

W załączniku nr.3 - przychody i rozchody Zakładu Gospodarki Komunalnej zmniejszono o kwotę dotacji z budżetu na finansowanie inwestycji, która zgodnie z przepisami o szczegółowych zasadach gospodarki finansowej zakładów budżetowych nie jest ujmowana w planie finansowym zakładu budżetowego.

W załączniku nr. 4 do uchwały o przychodach i rozchodach budżetu , zmniejszono wielkość planowanego kredytu o kwotę 206.000 zł tj. do kwoty 318.000 zł.

Wolne środki zwiększono do kwoty 952.161 zł, tj o kwotę 6.614 zł. Kwota ta stanowi wielkość niewykorzystanych środków w roku 2005 r. przez komisję d/s przeciwdziałania alkoholizmowi. Zgodnie z przepisami, w roku budżetowym 2006 , o kwotę j/w zwiększone zostają planowane wydatki komisji d/s rozwiązywania problemów alkoholowych.

Dz. 921 –Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – dochody i wydatki - rozdział 92116 – otrzymano dotację z Ministerstwa Kultury na zakup nowości wydawniczych w kwocie 7.500 zł Kwota ta po stronie dochodów została ujęta w § 2020 a po stronie wydatków w § 4240.

Dz. 926 – kultura fizyczna i sport –dochody i wydatki - rozdział 92605 – Departament Kultury Fizycznej i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego pismem z dnia 12 maja udzielił naszej gminie pomocy finansowej w kwocie 15.000 zł na modernizację trybuny na stadionie sportowym w Zaniemyślu. Kwotę tą po stronie dochodów ujęto w § 2710 a po stronie wydatków w § 4270.

Wydatki - zmniejszono rozdział 92695 o kwotę 20.000 zł, a zwiększono   wydatki w § 4270 rozdziału 92605 jako udział gminy w modernizacji stadionu sportowego w Zaniemyślu.

WÓJT
/-/ inż. Krzysztof Urbas

[ pobierz ]

Zmiany w planie budżetu po stronie dochodów - załacznik nr 1                                                                                                

[ pobierz ]

Zmiany w planie budżetu po stronie wydatków - załacznik nr 2         

Zestawienie zbiorcze przychodów i wydatków zakładów budżetowych - załacznik nr 3                                                                               [ pobierz ]

Przychody i rozchody budżetu - załącznik nr 4[ pobierz ]


                

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

                                                     U c h w a ł a   nr.  XXIX/ 254/2006

                          Rady   Gminy  Zaniemyśl  z  dnia  26 czerwca   2006 roku

 

 w  sprawie:  zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania  budżetu jednostki samorządu terytorialnego za I półrocze.

 

   Na  podstawie   art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ( tekst jednolity (Dz.U. z 2001  ,Nr. 142, poz. 1591  ze zmianami),oraz  art.198  ust.2  ustawy  z dnia  30 czerwca  2005 r. o finansach publicznych  ( Dz.U. z  2005 r.  Nr. 249  poz. 2104 ze zmianami ) 

 

Rada Gminy  Zaniemyśl  uchwala  co  następuje:

 

 

§  1. Informacja o przebiegu wykonania budżetu  jednostki samorządu terytorialnego za  I półrocze winna być  pisemnie opracowana  przez Wójta Gminy  i  przedstawiona Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej  w Poznaniu.

 

§  2..Informacja  winna składać się z części opisowej i tabelarycznej.

 

§  3.W części opisowej należy przedstawić:

    1. Zmiany w planie dochodów i wydatków za okres sprawozdawczy.

    2. Realizację planu dochodów wg. źródeł i działów klasyfikacji, z podziałem na dotacje na

        zadania   zlecone, własne, na podstawie porozumień czy umów, dochody własne, subwencje z 

        omówieniem:

     - zaległości podatkowych,

     - skutków obniżenia górnych stawek podatków, udzielonych przez gminę ulg, umorzeń i  

       zwolnień (bez ulg i zwolnień ustawowych), wydanych  decyzji  przez organ  podatkowy   

       na  podstawie ustawy ordynacja podatkowa .

     - przyczyn powstałych różnic między planem a wykonaniem.

   3. Realizację planu wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach klasyfikacji  z 

      wyodrębnieniem:

            - wydatków bieżących w tym: wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń , dotacji,

              wydatków na obsługę długu publicznego, funduszu przeciwdziałania alkoholizmowi,

            - przyczyn  powstałych  różnic między  planem  a  wykonaniem.

   4. Zobowiązania  gminy, w tym wymagalne.

   5. Realizację wydatków majątkowych, przyczyny powstałych różnic między planem a 

       wykonaniem.

   6.  Realizację  planu  przychodów  i  wydatków zakładu budżetowego tj. Zakładu Gospodarki

        Komunalnej ,  z  wyodrębnieniem   wydatków  działalności  bieżącej, inwestycyjnej, 

        Należności  i zobowiązań, w tym: zobowiązania wymagalne.    

   7.  Realizację  planu i wykonania  funduszu celowego  tj. Gminnego Funduszu Ochrony

        Środowiska i Gospodarki  Wodnej.

   8.  Przychody i rozchody budżetu  z omówieniem źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie   

         nadwyżki budżetowej

   9.  Wydatki związane z wieloletnim programem inwestycyjnym, z wyodrębnieniem wydatków na

        finansowanie poszczególnych programów.

 

§ 4.  W części  tabelarycznej  należy  przedstawić:

 

   1. Zestawienie   dochodów  i  wydatków  w  pełnej  szczegółowości  klasyfikacji budżetowej z    

       podaniem wykonania procentowego,

   2. Zestawienie  planu i  wykonania zadań inwestycyjnych

 

  3. Zestawienie planu i wykonania przychodów i wydatków zakładu budżetowego,

 

  4. Zestawienie planu i wykonania przychodów i wydatków funduszy celowych

 

  5. Zestawienie planu  i  wykonania  wydatków znacznie odbiegających od planu

 

  6.  Zestawienie  wydatków nie mających pokrycia w planie.

 

 §  5  -  Traci  moc  uchwała  nr.VII/61/2003  Rady  Gminy Zaniemyśl  z  dnia  23 czerwca 2003r.

 

 §  6  - Wykonanie  uchwały  powierza  się Wójtowi  Gminy.

 

 §  7 - Uchwała  wchodzi  w  życie  z  dniem  podjęcia.                                                                                                    

                                                                                                             

              

 Wiceprzewodniczący Rady Gminy
/-/  Łukasz  Dudziak
                                                                                     


 

 

 

 

 

                                                          Uchwała Nr  XXIX/255/2006

Rady Gminy Zaniemyśl

z dnia 26 czerwca 2006 r.

 

 

w sprawie : odstąpienia od sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania   przestrzennego obszaru dla wyznaczenia przebiegu gazociągu – odcinek w gminie Zaniemyśl w miejscowościach: Kępa Mała, Kępa Wielka, Potachy.

 

 

                   Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 5 i art. 40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz.U.Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Nr 167 poz. 1759), Rada Gminy Zaniemyśl uchwala, co następuje :

 

§ 1. Odstępuje się od sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru dla wyznaczenia przebiegu gazociągu – odcinek w gminie Zaniemyśl w miejscowościach: Kępa Mała, Kępa Wielka, Potachy.

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.

 

§ 3.  Traci moc Uchwała Nr XXII/208/2005 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 czerwca 2005r.w sprawie: przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru dla wyznaczenia przebiegu gazociągu – odcinek w gminie Zaniemyśl w miejscowościach : Kępa Mała, Kępa Wielka, Potachy.

 

§ 4.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Wiceprzewodniczący Rady Gminy

/-/ Łukasz Dudziak


  

                                              Uzasadnienie do uchwały Nr XXIX/255/2006

Rady Gminy Zaniemyśl

z dnia 26 czerwca 2006 r.

 

w sprawie : odstąpienia od sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru dla wyznaczenia przebiegu gazociągu – odcinek w gminie Zaniemyśl w miejscowościach : Kępa Mała, Kępa Wielka, Potachy.

 

                   Na podstawie art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. – o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.Nr 80 poz. 717 z późn.zm.) działając na wniosek inwestora Rada Gminy Zaniemyśl podjęła stosowną uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Rozpoczęto procedury związane z opracowaniem powyższego planu w tym również przedłożono inwestorowi umowę trójstronną ze wskazaniem urbanisty, który przygotuje projekt planu. Przeprowadzono szereg rozmów z inwestorem, które jednak zakończone zostały złożeniem przez niego w dniu 02 maja 2006 r. pisma dotyczącego odstąpienia od realizacji prac projektowych.

Inwestor uzasadnił odstąpienie brakiem zapewnienia dostaw gazu dla potrzeb planowanego systemu dystrybucyjnego oraz nadmiernymi żądaniami finansowymi przez kilku właścicieli gruntów.

                W związku z zaistniałymi okolicznościami podjęcie niniejszej uchwały uważa się za uzasadnione.   

 

 

WÓJT

/-/ inż. Krzysztof Urbas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


UCHWAŁA NR XXIX/256/2006
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 26 czerwca 2006 roku

w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Zaniemyśl.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 z późn.zmianami/, art.4 pkt 1 ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych /Dz.U. z 2001r. nr 142 poz.1593 ze zmianami/ oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich /Dz.U. Nr 146 poz.1223 z późn. zmianami/ Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1

Ustala się miesięczne wynagrodzenie dla Pana Krzysztofa Urbasa - Wójta Gminy Zaniemyśl w wysokości: 6.871,00 zł brutto, wg następujących składników:

- zasadnicze                                                                                             w kwocie   3.450,00
- dodatek funkcyjny                                                                                 w kwocie    1.550,00
- dodatek specjalny w wysokości 25% wynagrodzenia
  zasadniczego i dodatku funkcyjnego łącznie                                  w kwocie   1.250,00
- dodatek za staż pracy w wysokości 18%
  wynagrodzenia zasadniczego                                                            w kwocie      621,00

§ 2

Traci moc uchwała Nr XXII/209/2005 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 czerwca 2005r. w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Zaniemyśl.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2006 r.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy
/-/ Łukasz Dudziak


Uzasadnienie do uchwały Nr XXIX/256/2006 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 26 czerwca 2006 roku w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Zaniemyśl.

Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2006r.  /Dz.U. Nr 39 poz.272 z późn.zmianami/  zmieniającym rozporzadzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich, zostały wprowadzone m.in. zmiany polegające na ustaleniu nowego brzmienia załączników nr 1 i nr 3 do dotychczasowego rozporządzenia. W załącznikach tych m.in. zmieniono kwoty najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatku funkcyjnego dla stanowisk pracowniczych wójtów, starostów  /burmistrzów, prezydentów miast/  i marszałków województw. Toteż dotychczasowe wynagrodzenie Wójta zostało dostosowane do wymogów w/w rozporządzenia.
Biorąc pod uwagę przepisy zmieniajace rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych, mające zastosowanie od dnia 1 stycznia 2006r. podjęcie przedmiotowej uchwały uważa się za zasadne.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy
/-/  Łukasz Dudziak