Uchwała Nr XXIII/ 212 /2005.

Rady Gminy Zaniemyśl

z dnia 12.września 2005r.

 

 

 

w sprawie: aneksu do porozumienia komunalnego z dnia 25 września 1996 r. w sprawie współdziałania Gmin Śrem , Brodnica i Zaniemyśl w zakresie współfinasowania  i budowy międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w Mateuszewie gm. Śrem.

 

Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt 12, i art. 74, ust. 1, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z poźn. zm./ Rada Gminy w Zaniemyślu uchwala, co następuje:

 

§ 1. Wprowadza się aneks do porozumienia komunalnego z dnia 25 września 1996 r. w sprawie współdziałania  Gmin Śrem, Brodnica i Zaniemyśl w zakresie współfinansowania  i budowy międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w w Mateuszewie, w brzmieniu określonym w aneksie do porozumienia komunalnego z d. 25 września 1996r, stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi gminy Zaniemyśl.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie

Uchwały Nr XXIII/ 212 /2005r.

Rady Gminy w Zaniemyślu

z dnia 12.września 2005r.

 

w sprawie: aneksu do porozumienia komunalnego z dnia 25 września 1996 r. w sprawie współdziałania Gmin Śrem , Brodnica i Zaniemyśl w zakresie współfinasowania  i budowy międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w Mateuszewie gm. Śrem.

 

 

Porozumienie komunalne w sprawie współdziałania Gmin Śrem,Brodnica i Zaniemyśl w zakresie współfinasowania  i budowy międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych zawarte zostało w 1996 r, na czas określony tj. do okresu zakończenia rekultywacji wysypiska. Z uwagi na wystąpienie istotnych różnic pomiędzy deklarowaną ilością składowanych odpadów a stanem rzeczywistym, należy zmienić zasady współfinansowania w/w przedsięwzięcia.

 

 

Wolę uczestniczenia wyraziła gmina Dolsk. Nie ma przeszkód, aby gmina Dolsk przystąpiła do porozumienia, należy więc dostosować zapisy porozumienia zawartego w 1996 r. do nowej sytuacji.

W związku z powyższym, podjęcie niniejszej uchwały należy uznać za uzasadnione.

 

 

WÓJT
/-/ inż. Krzysztof Urbas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                            Załącznik do uchwały  Nr  XXIII/........./2005.

                                                                                            Rady Gminy w Zaniemyślu.

                                                                                            Z dnia 12.września 2005r.

 

 

 

 

 

 

ANEKS DO POROZUMIENIA KOMUNALNEGO

Z dnia 25 września 1996 r. w sprawie współdziałania Gmin Śrem, Brodnica, Zaniemyśl w zakresie współfinansowania i budowy międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w Mateuszewie.

 

zawarty w dniu ........................w Śremie.

 

pomiędzy:

 

                  gminą Śrem -                      reprezentowana przez Burmistrz Śremu

                                                             Krzysztofa Łożyńskiego,

                 gminą Brodnica -                reprezentowaną przez

                                                             Wójta Gminy

                                                             Mariana Flaczyńskiego

                 gminą Zaniemyśl -              reprezentowaną przez Wójta Gminy

                                                             Krzysztofa Urbasa

                 gminą Dolsk -                     reprezentowaną przez

          Burmistrza Miasta i Gminy Dolska

                                                             Henryka Litke

 

§ 1.   W porozumieniu komunalnym z dnia 25 września 1996 r. w sprawie współdziałania

         Gmin Śrem, Brodnica, Zaniemyśl w zakresie współfinansowania i budowy

        międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w Mateuszewie wprowadza się

        następujące  zmiany:

1)     nazwę "międzygminne" wysypisko odpadów komunalnych w Mateuszewie" zastępuje się nazwą "Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych w Mateuszewie"

2)     użyty w porozumieniu w różnych przypadkach wyraz "wysypisko" zastępuje się użytym w odpowiednich przypadkach wyrazem "składowisko"

3)     1 otrzymuje brzmienie:

       § 1.1. Podmiotem porozumienia jest powierzenie gminie Śrem wykonania zadania publicznego -                            budowy, rozbudowy i rekultywacji Międzygminnego Składowiska Odpadów

Komunalnych  w Mateuszewie.

 

2. Do porozumienia przystępuje gmina Dolsk.

3. Strony porozumienia zobowiązują się do współfinansowania wymienionego w ust. 1 zadania w następujących wysokościach :

a) gmina Śrem            85%,

b) gmina Zaniemyśl     7%,

c) gmin Brodnica         4%,

d) gmina Dolsk            4%,

 

4)     w § 2:

a)     ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Kwoty obciążające gminy Brodnica, Dolsk i Zaniemyśl z tytułu wykonania niniejszego porozumienia, zostaną przekazane na konto gminy Śrem w terminie 14 dni od daty otrzymania kserokopii faktur za wykonanie przedmiotu umowy.",

b)     dodaje się ust.6 w brzmieniu:

c)      "6. Gminy, które przystępują do porozumienia zobowiązane są do częściowego zrefundowania kosztów budowy Międzygminnego Składowiska Odpadów Komunalnych w Mateuszewie w kwocie odpowiadającej wielkości udziału gminy określonego w § 1, ust. 3, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia podpisania aneksu."`

 

5)     skreśla się § 4;

 

 

6)     w § 5:

       a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Umowę na rozbudowę, eksploatację i rekultywację składowiska  z wybranym wykonawcą zawrze gmina Śrem".,

b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Gmina Brodnica, Dolsk i Zaniemyśl mają prawo do oddelegowania swojego przedstawiciela do odbioru przedmiotu umowy wymienionego w § 1, gmina Śrem zobowiązuje się do uprzedniego pisemnego informowania pozostałych stron porozumienia o terminach odbioru.",

 

§ 2. Pozostałe warunki porozumienia pozostają bez zmian.

 

§ 3. Aneks sporządza się w 8 jednobrzmiących egzemplarzach, po 2 dla każdej ze stron.

 

§ 4. Aneks podlega ogłoszeniu w dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

U C H W A Ł A    Nr XXIII/ 213 / 2005r.

                                   Rady Gminy  Zaniemyśl z dnia  12 września 2005r.

 

 

 

w sprawie  szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności jednostek organizacyjnych gminy Zaniemyśl z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa oraz udzielania ulg w spłacie tych należności, a także wskazania organów do tego uprawnionych.

 

 

               Na podstawie art., 18 ust.2 pkt 15, art.40 ust.2 pkt  3 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (tekst jednolity  Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ze zm. ) oraz art.34a ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych ( Dz. U.z 2003 r Nr 15, poz.148 ze zm.)

 

Rada Gminy uchwala co następuje:

 

§ 1 Określa się szczegółowe zasady i tryb umarzania, odraczania terminu zapłaty oraz rozkładania na raty spłaty wierzytelności, w tym cywilnoprawnych, zwanych dalej wierzytelnościami, do których nie stosuje się przepisów  ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) przypadających na podstawie przepisów szczególnych gminie i gminnym jednostkom organizacyjnym od osób fizycznych, osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej – zwanych dalej „ dłużnikami”.

 

§ 2   1. Wierzytelności mogą być umarzane w całości lub części, w przypadku ich nieściągalności, która następuje, jeśli wystąpi jedna z następujących przesłanek :

1)     dłużnik – osoba fizyczna zmarł, nie pozostawiając żadnego majątku lub pozostawił ruchomości nie podlegające egzekucji na podstawie odrębnych przepisów, albo nie można ustalić dłużnika lub miejsca jego pobytu,   

2)     dłużnik – osoba prawna została wykreślona z właściwego rejestru osób prawnych, a wierzytelności nie ściągnięto w toku zakończonego postępowania likwidacyjnego lub upadłościowego,

3)     sąd oddalił wniosek o ogłoszenie upadłości dłużnika lub umorzył postępowanie upadłościowe z przyczyn, o których mowa w art. 13 oraz art.218 § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczpospolitej z dnia 24 października 1934r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 1991r nr 118, poz. 512 z późniejszymi zmianami),

4)     zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że  w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej wierzytelności lub postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne,

5)     kwota wierzytelności nie przekracza pięciokrotnej wartości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym,

6)     ściągnięcie wierzytelności zagraża ważnym interesom dłużnika, a w szczególności jego egzystencji.

  1. Umarzanie wierzytelności gminy i gminnych jednostek organizacyjnych o charakterze cywilnoprawnym w przypadku, gdy oprócz dłużnika głównego są zobowiązane inne osoby, może nastąpić tylko wtedy, gdy warunki umarzania zachodzą wobec wszystkich zobowiązanych.
  2. Umorzenia dokonuje się z urzędu, na wniosek kierownika
  3. jednostki organizacyjnej lub na wniosek dłużnika.
  4. Umorzenia dokonuje się z urzędu z uwagi na okoliczności określone w ust 1. pkt 6 może nastąpić tylko za zgodą dłużnika.

  

§ 3   1. Do umorzenia wierzytelności uprawnionych jest Wójt Gminy.

        2. Przez wartość wierzytelności rozumie się należność główną.

 

§ 4  Organ wymieniony w § 3 ust. 1 uprawniony jest również do umarzania odsetek oraz innych

       należności ubocznych.

 

§ 5  W przypadkach uzasadnionych względami społecznymi i gospodarczymi organ wymieniony w § 3 ust.1 na wniosek dłużnika może odroczyć termin zapłaty całości lub części wierzytelności lub rozłożyć płatność całości lub części wierzytelności na raty, biorąc pod uwagę możliwości płatnicze dłużnika oraz uzasadniony interes jednostki organizacyjnej.

 

§ 6Umorzenie wierzytelności oraz udzielenie ulg, o których mowa w § 5 następuje :

1)      w drodze decyzji Wójta Gminy – w odniesieniu do wierzytelności o charakterze administracyjno – prawnym

2)      w drodze umowy – w odniesieniu do wierzytelności wynikających ze stosunków

cywilno – prawnych.

 

§ 7 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.

 

§ 8 Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia

 

 

Przewodniczący Rady Gminy

/-/ mgr Mieczysław Kubiak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie

do Uchwały Nr  XXIII/213/2005   Rady Gminy Zaniemyśl

z dnia  12 września 2005r.

     w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności jednostek organizacyjnych gminy Zaniemysl z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa oraz udzielania ulg w spłacie tych należności, a także wskazania organów do tego uprawnionych.

 

 

          Zgodnie z art.34a ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może określić szczegółowe zasady i tryb umarzania wierzytelności jej jednostek organizacyjnych z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa, udzielania innych ulg w spłaceniu tych należności oraz wskazać organy do tego uprawnione.

         W związku z powyższym Wójt Gminy proponuje podjęcie uchwały w proponowanym brzmieniu.

 

WÓJT

/-/inż. Krzysztof Urbas


                                                           

 

                                            U C H W A Ł A   Nr.  XXIII/ 214 / 2005 

 

 

 

                              Rady Gminy  Zaniemyśl  z  dnia  12 września 2005r

 

 

 w  sprawie zasad udzielenia oraz wysokości dotacji z budżetu gminy Zaniemyśl na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane  dotyczące Kościoła Parafi Rzymsko- Katolickiej pod wezwaniem Św. Jadwigi w  miejscowości Mądre.

 

 

                        Na  podstawie  art.18  ust.2, pkt 15  ustawy  z  dnia  8  marca  1990  r. o  samorządzie  gminnym  (tekst  jednolity Dz.U. z  2001r  nr. 142 poz.1591 ze zm.) oraz art.81 ustawy z dnia 233 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr. 162 poz.1568)

Rada  Gminy  Zaniemyśl  uchwala  co  następuje:

 

§  1 . 1. Rada  Gminy Zaniemyśl udziela dotacji z budżetu  gminy na prace konserwatorskie,       restauratorskie i roboty budowlane prowadzone w Kościele pod wezwaniem Św.    Jadwigi w  miejscowości Mądre,  stanowiący zabytek wpisany do rejestru zabytków.

   2. Dotacja  powinna zostać wykorzystana  w oparciu o specyfikację prac , o których     mowa w ust.1, a także w terminie wskazanym we wniosku.

3. Udzielenie dotacji następuje ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy      Zaniemyśl na 2005r.

         4. Przekazanie dotacji nastąpi po zawarciu umowy między Wójtem Gminy Zaniemyśl a   otrzymującym dotację  (wnioskodawcą).

5. Umowa o której  mowa w ust.4 określa:

                 - zakres planowanych prac i termin ich realizacji.

                 - termin i tryb przekazania dotacji

                 - sposób rozliczenia dotacji

                 - warunki i sposób zwrotu niewykorzystanej dotacji lub dotacji wykorzystanej    niezgodnie z przeznaczeniem.

 

§  2.  Dotacja, o  której  mowa  w § 1 ust.5 jest udzielona  w  wysokości  4.000 zł (słownie:    cztery tysiące zł)

 

§  3.  Wykonanie  uchwały   powierza  się  Wójtowi  Gminy.

 

§  4. Uchwała  wchodzi  w   życie  z  dniem  podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak

 

 

 

 


 

 

 

                                                                  U z a s a d n i e n i e

                                                   do Uchwały Nr. XXIII/ 214  /  2005r/

                                                         Rady Gminy Zaniemyśl

 

w  sprawie zasad udzielenia oraz wysokości dotacji z budżetu gminy Zaniemyśl na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane  w  Kościole Parafi Rzymsko- Katolickiej pod wezwaniem Św. Jadwigi w  miejscowości  Mądre.

 

 

                 Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami nakłada na organy samorządu terytorialnego obowiązek podjęcia przez Radę Gminy  uchwały określającej zasady udzielania dotacji z budżetu gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane  w Kościele pod wezwaniem Św. Jadwigi w  miejscowości Mądre. W związku z powyższym wystąpienie z niniejszym projektem uchwały jest uzasadnione.

 

 WÓJT
/-/ inz.Krzysztof Urbas

 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

                                                         Uchwała nr. XXIII/215 /2005r

                           Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 września 2005 roku

w sprawie: zmiany uchwały nr. XIX/151/2004 r Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 grudnia

                     2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Zaniemyśl na rok 2005.

                       Na podstawie art 18 ust 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 roku.Nr.142 poz.1591 ze zmianami) oraz art 124 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 r. Nr. 15 poz.148 ze zmianami )

Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1 - w uchwale nr. XIX/151/2004 r. Rady Gminy Zaniemyśl   z dnia 27 grudnia 2004 roku      

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Zaniemyśl na rok 2005, zmienionej uchwałą   nr. XX/160/2005 r Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 luty 2005 r., Zarządzeniem Wójta Gminy Zaniemyśl nr.123 z dnia 31 marca 2005 r, Uchwałą Rady Gminy Zaniemyśl nr. XXII/210/2005 z dnia 27 czerwca 2005 r., Zarządzeniem Wójta Gminy Zaniemyśl nr.137 z dnia 30 czerwca 2005 r.,

Zarządzeniem Wójta Gminy Zaniemyśl nr.142 z dnia 28 lipca 2005 r. oraz Zarządzeniem Wójta Gminy Zaniemyśl nr.143 z dnia 10 sierpnia 2005 r.

wprowadza się następujące zmiany:

     w §1   ust.1 -   zwiększa   się dochody budżetu gminy Zaniemyśl o kwotę 168.156zł

                                i po zmianie wynoszą                                                          11.578.337 zł

                       w tym: dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej

                                       zwiększono o 275 zł i po zmianie wynoszą                  918.024 zł

                                 (zgodnie z załącznikiem nr.1 i 3 do uchwały)

                                    - dotacje na zadania realizowane na podstawie porozumień

                                       zwiększono o 30.000 zł i po zmianie wynoszą             73.900 zł

                                 (zgodnie z załącznikiem nr.1 i 4 do uchwały)

                  ust.2 -   zwiększa   się wydatki budżetu gminy Zaniemyśl o kwotę 168.156 zł                                                                                 

                                 i po zmianie wynoszą                                                          11.587.612 zł

                       w tym: wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej

                                       zwiększono o 275 zł i po zmianie wynoszą                  918.024 zł

                                 (zgodnie z załącznikiem nr.2 i 3 do uchwały)

                                      - wydatki na zadania realizowane na podstawie porozumień

                                       zwiększono o 30.000 zł i po zmianie wynoszą             73.900 zł

                                 (zgodnie z załącznikiem nr.2 i 4 do uchwały)

                                                           

§ 2 – zmienia siępostanowieniaw § 4 tj. planie przychodów i wydatków zakładów budżetowych

                           - przychody – zmniejsza się o kwotę 104.866 zł tj.do kwoty 2.022.817 zł

                           - wydatki    - zmniejsza się o kwotę 104.866 zł tj.do kwoty 2.019.431 zł

                              ( zgodnie z załącznikiem nr. 5 do uchwały)

§ 3 - w § 6 zmiany w wykazie zadań na wieloletnie programy inwestycyjne przedstawiono w 

         załączniku nr. 6 do uchwały.

§ 4 -   wykonanie uchwały   powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5 - uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

                                                                                                        

Przewodniczący Rady Gminy

/-/ mgr Mieczysław Kubiak    


       

   

                                                                U z a s a d n i e n i e

                                   do uchwały  Rady  Gminy  z  dnia  12.09.2005r.

 

Przeprowadzone  zmiany   uchwałą Rady Gminy w   planie  budżetu  dotyczą: zwiększenia dotacji na zadania zlecone,  z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych   i z  budżetu Marszałka Województwa Poznańskiego,  zwiększenia planu w dochodach własnych  oraz  przeniesień  w planie wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami.

 

Dz. 010 – Rolnictwo i łowiectwo – dochody i wydatki  -  rozdział 010109 – uzupełniono  plan wydatków na  konserwację rowów melioracyjnych wykonywanych  przez Gminną Spółkę Wodną w Śnieciskach  do kwoty  20.000 zł

 - rozdział 01010 – zwiększono plan dochodów o kwotę 15.500 zł tytułem  darowizny na dofinansowanie  budowy  sieci  wodociągowej  we  wsiach Majdany –Dębice. Kwotę tą ujęto po

 stronie dochodów w § 0960.

-rozdział 01095 – planuje się środki z Powiatowego  Urzędu  Pracy na dofinansowanie wypłat wraz z pochodnymi dla osób zatrudnionych do prac melioracyjnych  w wysokości 46.813 zł. .Kwotę tą ujęto w § 2440 po stronie dochodów a po stronie wydatków w § od 4010 do 4120.

 

Dz.. 600 -Transport i  łączność – dochody i wydatki - rozdział -60016 -  na podstawie zawartej umowy  z Województwem Wielkopolskim nr.136/2005 r  z dnia 25 kwietnia br., zwiększono środki z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych  o 15.000 zł. Kwotę tą ujęto w § 6260 a po stronie wydatków w § 6050.

- na podstawie porozumienia z Województwem Wielkopolskim z dnia 15 lipca 2005 r.  w sprawie pomocy finansowej  na budowę drogi gminnej w kwocie 30.000 zł , zwiększono budżet po stronie dochodów w § 2330 zł. Natomiast wydatki inwestycyjne zwiększono o kwotę 14.915 zł.

Finansowanie  budowy dróg po zmianach:

                - droga  Polwica  – Winna  385.990 zł w tym FOGR 120.000

                - droga gminna ul.Sosnowa   -30.000 zł.

- planuje się środki w kwocie 16.030 zł z Powiatowego  Urzędu  Pracy na dofinansowanie wypłat wraz z pochodnymi dla osób  zatrudnionych do utrzymania pasów drogowych w ramach programu „lepsza droga 2005 r”, którą  ujęto w  § 2440.  Po stronie wydatków przyjęto kwotę 16.360 zł, którą ujęto w 

§ od 4010 – 4120.

Stosowne zmiany dokonano w załączniku nr. 4  tj. w planie zadań  realizowanych na podstawie porozumień.

 

 Dz.710 – Działalność usługowa – dochody –  otrzymano darowiznę od  biura projektowego występującego w imieniu inwestora  w kwocie 2.000 zł  jako refundację części  kosztów opracowania planu miejscowego sieci gazowej wysokiego ciśnienia od  Józefowa  do  Kalej. Kwotę tą ujęto w budżecie w § 0960.

 

Dz. 750 – Administracja  samorządowa – wydatki – rozdział 75023 – zwiększono plan wydatków  w wysokości 48.000 zł z przeznaczeniem na dalszy  remont  pomieszczeń biurowych  oraz dachu budynku administracyjnego. Kwota ta została ujęta w § 4270. 

W związku ze zmianą  klasyfikacji  budżetowej z dniem  29 kwietnia br obowiązuje nowy  rozdział  75075  p.n. promocja  jednostek samorządu terytorialnego. W rozdziale tym ujęte zostaną wydatki  związane z wyjazdem  osób biorących udział w  konkursie finałów światowych  „ odysei umysłów” w USA,  zakup koszulek z nadrukiem  - herb Zaniemyśla i Polski ogółem w kwocie 5.805 zł, które przeniesione zostały  z  rozdziału 75095.

 

Dz. 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa- dochody i wydatki, rozdział 75108 – pismem  nr. DKN -580-5/05 Krajowego Biura Wyborczego delegatura w Koninie z dnia 12 sierpnia br. zwiększono dotację na zadania zlecone w zakresie  wyborów do Sejmu i Senatu o kwotę  275 zł z przeznaczeniem  na  obsługę informatyczną obwodowych komisji wyborczych. Kwotę tą ujęto  w budżecie po stronie dochodów w § 2010 a po stronie wydatków w § od 4110 – 4300.

Stosowne zmiany dokonano w załączniku nr. 3 tj. w planie zadań zleconych.

 

Dz. 756 – dochody od osób prawnych, osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem -  po przeanalizowaniu sprawozdań półrocznych  zwiększono  plan dochodów własnych  tj. podatek od spadków i darowizn, odsetki od nieterminowych wpłat podatków, opłatę skarbową , opłatę targową, natomiast zmniejszono plan wpływu  podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatku dochodowego od osób prawnych  ogółem o kwotę 48.000 zł.

 

Dz. 758 - Różne rozliczenia -  dochody – rozdział 75814 – zwiększono plan wpływu odsetek od środków na koncie bankowym o 10.000 zł.

-rozdział 75818 – zmniejszono  rezerwę budżetowa o kwotę  76.500 zł z przeznaczeniem na wykonanie termorenowacji budynku oświaty.

 

Dz. 801 – Oświata  i  wychowanie – wydatki -  rozdział  80101  -  złożono wniosek do Urzędu Marszałkowskiego  w Poznaniu o dofinansowanie zakupu komputerów w wysokości  55.106 zł

Warunkiem otrzymania dofinansowania jest zabezpieczenie w budżecie  minimum 50 % wartości kosztorysowej  tj. ca 30.000 zł. Kwotę tą ujęto w § 4210. W tym samym  rozdziale  zwiększono  plan wydatków  remontowych  w § 4270  o  kwotę 87.755 zł z przeznaczeniem  na  wykonanie termorenowacji pozostałych budynków Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Zaniemyślu.

- rozdział 80104 – przenosi się środki z  działu 900, rozdziału 90017 § 6210  do rozdziału 80104 § 6050 dotyczącą  wartości remontu budynku przedszkola w wysokości  93.600 zł

 

Dz.851- Ochrona zdrowia – wydatki – rozdział 85154 – w  roku  budżetowym  2005  odstąpiono  od planowanych  remontów  świetlicy  socjoterapeutycznej  na  kwotę 5000 zł, którą przeniesiono  z § 4270 do § 6060 z przeznaczeniem na zakup laptopu do prowadzenia spraw komisji przeciwdziałania alkoholizmowi.

 

Dz. 852 – Pomoc społeczna –  wydatki -rozdział 85219 – zwiększono plan wydatków  w § 4270 o kwotę 5.000 zł z przeznaczeniem na przeprowadzenie remontu w pomieszczeniach OPS

 

Dz.900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska. -  dochody i wydatki –rozdział 90095 – zwiększono plan wpływu darowizn mieszkańców wsi Brzostek w wysokości 7.500 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie budowy sieci gazu ś/ć. Kwotę tą ujęto w  § O960.

– rozdział  90017 – uaktualniono  wartości  zadań  inwestycyjnych,  po  przeprowadzonych  przetargach które  wykonuje  Zakład  Gospodarki  Komunalnej. Planowaną  kwotę  1.197.618 zł  zmniejszono  o 104.836 zł i po zmianie wartość zadań  ( netto) wynosi 1.092.782 zł i kształtują się następująco:

-     materiały do wykonania sieci wodociągowej we wsi Zaniemyśl- Polesie + koszty kierownika 

      budowy   o dł. 2900m  - 62.697zł

 -    projekt  i  wykonanie  spięcia  sieci  wodociągowej Jeziory Małe – Jeziory Wielkie o dł. 300 mb –

      21.840 zł

 -    opracowanie dokumentacji dotyczące przełożenie rurociągu  Ø 600 w Lubonieczku  na rowie   

      Polwickim o długości  ca 500mb. – 3 300zł

 -    budowa części ul. Sosnowej i Dębowej chodniki + nawierzchnia  wraz z kanalizacja deszczową –

      389.350 zł

 -    podkłady geodezyjne, dokumentacja  na  wykonanie kanalizacji sanitarnej i deszczowej ul. Sosnowa

      c.d.  -  9 000zł

 -    projekt i wykonanie remontu sieci kanalizacji deszczowej przy ulicy  Poznańskiej  - 102. 960 zł

 -    remont chodnika w Łęknie na odcinku od zatoki autobusowej do skrzyżowania z drogą Polwicką 

      oraz wjazdu do szkoły w Zaniemyślu – 21.215zł

 -    wykonanie kanalizacji deszczowej przy Placu Berwińskiego – 20.000 zł

 -    dokumentacja do pozwolenia wodno prawnego dla stacji wodociągowej w Czarnotkach – 16 000zł

 -    wykonanie sieci wodociągowej  na odcinkach  Majdany – Zwola II etap i Majdany – Dębice IV etap

      301.420 zł

  -   wykonanie kanalizacji sanitarnej ośrodki wczasowe –  120 000 zł

  -  zakup samochodu dostawczego  - 25.000 zł

Zmiany w planie wydatków Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawiono w załączniku nr. 5 do uchwały.

- rozdział 90015 – przeniesiono kwotę 1880 zł między paragrafami  4210 a 4300  ponieważ nie zabezpieczono środków na zakup materiałów do  wymiany osprzętu  przy oświetleniu ulicznym

 

Dz. 921 –Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – dochody i wydatki - rozdział 92109  - zmniejsza się plan dochodów w § 0830 o kwotę 25.000 zł z uwagi na to, że nie osiągnięto planowanych wpływów ze sprzedaży biletów wstępu na imprezy ,które odbyły się w miesiącach letnich.  O ta samą kwotę zmniejsza się plan wydatków w § 4300.

- rozdział 92195 § 6050  - zaplanowano środki w wysokości  239.652 zł. na  realizację zadania  pod  nazwą  „modernizacja i remont budynku wielofunkcyjnego dla potrzeb mieszkańców Zaniemyśla, na co  złożono wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu o dofinansowanie realizacji  w ramach  działania 2.3 „Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego. Warunkiem  otrzymania środków  jest zabezpieczenie 100 % kwoty wartości kosztorysowej, w związku z czym  w  ramach przeniesień  w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami w dziale, uzupełniono   plan wydatków o kwotę 17.107 zł. tj do 256.759 zł. Jednocześnie zmianę tą przeprowadzono w załączniku  nr. 6 o wydatkach  na wieloletnie  programy inwestycyjne. 

 

 Dz. 926 – kultura fizyczna i sport –dochody i wydatki-rozdział 92695 – zwiększa się plan dochodów § O830   z tytułu świadczonych usług reklamowych p.n. turniej mediów w kwocie 1.800 zł.

Wydatki  - zwiększa się plan  w § 4210 o kwotę 10.000 zł z przeznaczeniem na zakup  trawy i nawozów do urządzenia płyty boiska.

 

WÓJT 

/-/inż.Krzysztof Urbas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               


                                                           

 

                                            U C H W A Ł A   Nr.  XXIII/216/ 2005 

 

                              Rady Gminy  Zaniemyśl   z  dnia  12 września  2005r

 

 

 w  sprawie  uczestnictwa  finansowego  gminy Zaniemyśl w kosztach  odtworzenia warstwy ścieralnej  nawierzchni  dróg  powiatowych  na  terenie  gminy  Zaniemyśl

na rok  2006.

 

 

                  Na  podstawie  art.18  ust.2, pkt 15  ustawy  z  dnia  8  marca  1990  r. o  samorządzie  gminnym  (tekst  jednolity Dz.U. z  2001r  nr.142  poz.1591 ze zm.) oraz art.111 ust.2,  pkt 5  ustawy z dnia 26 listopada 1998r.o finansach  publicznych  (Dz.U. z 2003 r. Nr.15 poz.148 ze zm.) Rada  Gminy  Zaniemyśl  uchwala  co  następuje:

 

 

§  1 . Udziela  się  pomocy  finansowej  Powiatowi  Średzkiemu  w  wysokości 

50.000 ,00 zł (słownie: pięćdziesiąt  tysięcy  złotych) z  przeznaczeniem  na  dofinansowanie  odtworzenia  warstwy  ścieralnej  nawierzchni  drogi  powiatowej  nr. 2468 P – odcinek ul. Poznańskiej  do Jezior  Małych  i  nr. 3736 P od  drogi wojewódzkiej  w  kierunku  do  Śniecisk.

 

 

§  2. Wykonanie  uchwały   powierza  się  Wójtowi  Gminy.

 

 

 

 §  3. Uchwała  wchodzi  w   życie  z  dniem  podjęcia.

 

 

Przewodniczący
RadyGminy
 
/-/mgr Mieczysław Kubiak


                                                                                     

 

 

 

                                    U C H W A Ł A   Nr. XXIII/ 217 /2005 r.

                                   Rady  Gminy  Zaniemyśl  z  dnia  12 września 2005r

 

   w  sprawie : wyrażenia zgody na  udzielenie Powiatowi  Średzkiemu  pomocy  finansowej   na rok 2006

 

 

       Na podstawie art.10 oraz  ust.2 w związku z art.18 ust.1 ustawy  z  dnia  8  marca 1990 roku  o  samorządzie  gminnym ( tekst jednolity Dz.U.z 2001 r. Nr.142  poz.1591 ze zm.), oraz art.117 a ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r Nr. 15 poz.148 ze zm.)

       Rada  Gminy Zaniemyśl  uchwala,  co  następuje:

 

 

§ 1  Wyraża zgodę na udzielenie w 2006 roku Powiatowi Średzkiemu pomocy finansowej w    kwocie 7.320 zł (słownie: siedem tysięcy trzysta dwadzieścia zł)  na utrzymanie     Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Środzie Wlkp.

 

§ 2. Wysokość pomocy finansowej o której mowa w § 1  w latach następnych określona     zostanie w odrębnych uchwałach i w wysokości wynikającej z aneksu do porozumienia.

 

§ 3 Wykonanie  uchwały  powierza  się  Wójtowi Gminy Zaniemyśl

 

§ 4 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .

 

Przewodniczący Rady Gminy

/-/ mgr Mieczysław Kubiak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


UCHWAŁA NR XXIII/218/2005
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 września 2005 roku

w sprawie projektu planu aglomeracji kanalizacji sanitarnej Gminy Zaniemyśl.

Na podstawie art.18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zmianami/ i art.43 ust.2a ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne /Dz.U. Nr 115 poz.1299 ze zmianami/ oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2004r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru i granic aglomeracji /Dz.U. Nr 283 poz.2481/ Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1

Opiniuje się pozytywnie przedstawiony projekt planu aglomeracji kanalizacji sanitarnej Gminy Zaniemyśl, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak


Uzasadnienie do uchwały Nr XXIII/218/2005 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 września 2005 roku w sprawie projektu planu aglomeracji kanalizacji sanitarnej Gminy Zaniemyśl.

Wykonując ustawowy obowiązek wynikający z zapisu art.43 ust.2a ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne  /Dz.U. Nr 115 poz.1299 ze zmianami/,  oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2004r. w sprawie sposobu wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji  /Dz.U. Nr 283 poz.2841/  Gmina Zaniemyśl przedłożyła Wojewodzie projekt planu aglomeracji Zaniemyśl o równoważnej liczbie mieszkańców 4.800, obejmujący systemem kanalizacji zbiorczej zqakończonej oczyszczalnią ścieków zlokalizowaną w miejscowości Łękno. Obszar aglomeracji Zaniemyśl swym zasięgiem obejmuje następujące miejscowości: Zaniemyśl, Zwola-Majdany, Polwica, Łękno, Jeziory Małe, Jeziory Wielkie. Powyższy projekt został pozytywnie uzgodniony z Wojewodą Wielkopolskim, który wystąpił o opinię do Rady Gminy Zaniemyśl. Obszar i granice aglomeracji zostały oznaczone na planie aglomeracji i przedstawione na mapie w skali 1:25000, która stanowi załącznik graficzny do rozporządzenia Wojewody obrazujący obszar aglomeracji Zaniemyśl. Przyjęcie proponowanej aglomeracji pozwoli na ujęcie Gminy Zaniemyśl w zweryfikowanym Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków Komunalnych umożliwiając dostęp do środków unijnych oraz pożyczek z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na korzystnych warunkach.
Wobec powyższego podjęcie przedmiotowej uchwały uważa się za uzasadnione.

WÓJT
/-/inż.Krzysztof Urbas