Uchwała Nr XXIII/ 212 /2005.
Rady Gminy Zaniemyśl
z dnia 12.września 2005r.
w sprawie: aneksu do porozumienia komunalnego z dnia 25 września 1996 r. w sprawie współdziałania Gmin Śrem , Brodnica i Zaniemyśl w zakresie współfinasowania i budowy międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w Mateuszewie gm. Śrem.
Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt 12, i art. 74, ust. 1, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z poźn. zm./ Rada Gminy w Zaniemyślu uchwala, co następuje:
§ 1. Wprowadza się aneks do porozumienia komunalnego z dnia 25 września 1996 r. w sprawie współdziałania Gmin Śrem, Brodnica i Zaniemyśl w zakresie współfinansowania i budowy międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w w Mateuszewie, w brzmieniu określonym w aneksie do porozumienia komunalnego z d. 25 września 1996r, stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi gminy Zaniemyśl.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak
Uzasadnienie
Uchwały Nr XXIII/ 212 /2005r.
Rady Gminy w Zaniemyślu
z dnia 12.września 2005r.
w sprawie: aneksu do porozumienia komunalnego z dnia 25 września 1996 r. w sprawie współdziałania Gmin Śrem , Brodnica i Zaniemyśl w zakresie współfinasowania i budowy międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w Mateuszewie gm. Śrem.
Porozumienie komunalne w sprawie współdziałania Gmin Śrem,Brodnica i Zaniemyśl w zakresie współfinasowania i budowy międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych zawarte zostało w 1996 r, na czas określony tj. do okresu zakończenia rekultywacji wysypiska. Z uwagi na wystąpienie istotnych różnic pomiędzy deklarowaną ilością składowanych odpadów a stanem rzeczywistym, należy zmienić zasady współfinansowania w/w przedsięwzięcia.
Wolę uczestniczenia wyraziła gmina Dolsk. Nie ma przeszkód, aby gmina Dolsk przystąpiła do porozumienia, należy więc dostosować zapisy porozumienia zawartego w 1996 r. do nowej sytuacji.
W związku z powyższym, podjęcie niniejszej uchwały należy uznać za uzasadnione.
Załącznik do uchwały Nr XXIII/........./2005.
Rady Gminy w Zaniemyślu.
Z dnia 12.września 2005r.
ANEKS DO POROZUMIENIA KOMUNALNEGO
Z dnia 25 września 1996 r. w sprawie współdziałania Gmin Śrem, Brodnica, Zaniemyśl w zakresie współfinansowania i budowy międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w Mateuszewie.
zawarty w dniu ........................w Śremie.
pomiędzy:
gminą Śrem - reprezentowana przez Burmistrz Śremu
Krzysztofa Łożyńskiego,
gminą Brodnica - reprezentowaną przez
Wójta Gminy
Mariana Flaczyńskiego
gminą Zaniemyśl - reprezentowaną przez Wójta Gminy
Krzysztofa Urbasa
gminą Dolsk - reprezentowaną przez
Burmistrza Miasta i Gminy Dolska
Henryka Litke
§ 1. W porozumieniu komunalnym z dnia 25 września 1996 r. w sprawie współdziałania
Gmin Śrem, Brodnica, Zaniemyśl w zakresie współfinansowania i budowy
międzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w Mateuszewie wprowadza się
następujące zmiany:
1) nazwę "międzygminne" wysypisko odpadów komunalnych w Mateuszewie" zastępuje się nazwą "Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych w Mateuszewie"
2) użyty w porozumieniu w różnych przypadkach wyraz "wysypisko" zastępuje się użytym w odpowiednich przypadkach wyrazem "składowisko"
3) 1 otrzymuje brzmienie:
§ 1.1. Podmiotem porozumienia jest powierzenie gminie Śrem wykonania zadania publicznego - budowy, rozbudowy i rekultywacji Międzygminnego Składowiska Odpadów
Komunalnych w Mateuszewie.
2. Do porozumienia przystępuje gmina Dolsk.
3. Strony porozumienia zobowiązują się do współfinansowania wymienionego w ust. 1 zadania w następujących wysokościach :
a) gmina Śrem 85%,
b) gmina Zaniemyśl 7%,
c) gmin Brodnica 4%,
d) gmina Dolsk 4%,
4) w § 2:
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Kwoty obciążające gminy Brodnica, Dolsk i Zaniemyśl z tytułu wykonania niniejszego porozumienia, zostaną przekazane na konto gminy Śrem w terminie 14 dni od daty otrzymania kserokopii faktur za wykonanie przedmiotu umowy.",
b) dodaje się ust.6 w brzmieniu:
c) "6. Gminy, które przystępują do porozumienia zobowiązane są do częściowego zrefundowania kosztów budowy Międzygminnego Składowiska Odpadów Komunalnych w Mateuszewie w kwocie odpowiadającej wielkości udziału gminy określonego w § 1, ust. 3, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia podpisania aneksu."`
5) skreśla się § 4;
6) w § 5:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Umowę na rozbudowę, eksploatację i rekultywację składowiska z wybranym wykonawcą zawrze gmina Śrem".,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Gmina Brodnica, Dolsk i Zaniemyśl mają prawo do oddelegowania swojego przedstawiciela do odbioru przedmiotu umowy wymienionego w § 1, gmina Śrem zobowiązuje się do uprzedniego pisemnego informowania pozostałych stron porozumienia o terminach odbioru.",
§ 2. Pozostałe warunki porozumienia pozostają bez zmian.
§ 3. Aneks sporządza się w 8 jednobrzmiących egzemplarzach, po 2 dla każdej ze stron.
§ 4. Aneks podlega ogłoszeniu w dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
U C H W A Ł A Nr XXIII/ 213 / 2005r.
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 września 2005r.
w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności jednostek organizacyjnych gminy Zaniemyśl z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa oraz udzielania ulg w spłacie tych należności, a także wskazania organów do tego uprawnionych.
Na podstawie art., 18 ust.2 pkt 15, art.40 ust.2 pkt 3 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ze zm. ) oraz art.34a ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych ( Dz. U.z 2003 r Nr 15, poz.148 ze zm.)
Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1 Określa się szczegółowe zasady i tryb umarzania, odraczania terminu zapłaty oraz rozkładania na raty spłaty wierzytelności, w tym cywilnoprawnych, zwanych dalej wierzytelnościami, do których nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) przypadających na podstawie przepisów szczególnych gminie i gminnym jednostkom organizacyjnym od osób fizycznych, osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej – zwanych dalej „ dłużnikami”.
§ 2 1. Wierzytelności mogą być umarzane w całości lub części, w przypadku ich nieściągalności, która następuje, jeśli wystąpi jedna z następujących przesłanek :
1) dłużnik – osoba fizyczna zmarł, nie pozostawiając żadnego majątku lub pozostawił ruchomości nie podlegające egzekucji na podstawie odrębnych przepisów, albo nie można ustalić dłużnika lub miejsca jego pobytu,
2) dłużnik – osoba prawna została wykreślona z właściwego rejestru osób prawnych, a wierzytelności nie ściągnięto w toku zakończonego postępowania likwidacyjnego lub upadłościowego,
3) sąd oddalił wniosek o ogłoszenie upadłości dłużnika lub umorzył postępowanie upadłościowe z przyczyn, o których mowa w art. 13 oraz art.218 § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczpospolitej z dnia 24 października 1934r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 1991r nr 118, poz. 512 z późniejszymi zmianami),
4) zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej wierzytelności lub postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne,
5) kwota wierzytelności nie przekracza pięciokrotnej wartości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym,
6) ściągnięcie wierzytelności zagraża ważnym interesom dłużnika, a w szczególności jego egzystencji.
§ 3 1. Do umorzenia wierzytelności uprawnionych jest Wójt Gminy.
2. Przez wartość wierzytelności rozumie się należność główną.
§ 4 Organ wymieniony w § 3 ust. 1 uprawniony jest również do umarzania odsetek oraz innych
należności ubocznych.
§ 5 W przypadkach uzasadnionych względami społecznymi i gospodarczymi organ wymieniony w § 3 ust.1 na wniosek dłużnika może odroczyć termin zapłaty całości lub części wierzytelności lub rozłożyć płatność całości lub części wierzytelności na raty, biorąc pod uwagę możliwości płatnicze dłużnika oraz uzasadniony interes jednostki organizacyjnej.
§ 6Umorzenie wierzytelności oraz udzielenie ulg, o których mowa w § 5 następuje :
1) w drodze decyzji Wójta Gminy – w odniesieniu do wierzytelności o charakterze administracyjno – prawnym
2) w drodze umowy – w odniesieniu do wierzytelności wynikających ze stosunków
cywilno – prawnych.
§ 7 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.
§ 8 Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak
Uzasadnienie
do Uchwały Nr XXIII/213/2005 Rady Gminy Zaniemyśl
z dnia 12 września 2005r.
w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania wierzytelności jednostek organizacyjnych gminy Zaniemysl z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa oraz udzielania ulg w spłacie tych należności, a także wskazania organów do tego uprawnionych.
Zgodnie z art.34a ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może określić szczegółowe zasady i tryb umarzania wierzytelności jej jednostek organizacyjnych z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa, udzielania innych ulg w spłaceniu tych należności oraz wskazać organy do tego uprawnione.
W związku z powyższym Wójt Gminy proponuje podjęcie uchwały w proponowanym brzmieniu.
WÓJT
/-/inż. Krzysztof Urbas
U C H W A Ł A Nr. XXIII/ 214 / 2005
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 września 2005r
w sprawie zasad udzielenia oraz wysokości dotacji z budżetu gminy Zaniemyśl na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane dotyczące Kościoła Parafi Rzymsko- Katolickiej pod wezwaniem Św. Jadwigi w miejscowości Mądre.
Na podstawie art.18 ust.2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r nr. 142 poz.1591 ze zm.) oraz art.81 ustawy z dnia 233 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr. 162 poz.1568)
Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:
§ 1 . 1. Rada Gminy Zaniemyśl udziela dotacji z budżetu gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane prowadzone w Kościele pod wezwaniem Św. Jadwigi w miejscowości Mądre, stanowiący zabytek wpisany do rejestru zabytków.
2. Dotacja powinna zostać wykorzystana w oparciu o specyfikację prac , o których mowa w ust.1, a także w terminie wskazanym we wniosku.
3. Udzielenie dotacji następuje ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy Zaniemyśl na 2005r.
4. Przekazanie dotacji nastąpi po zawarciu umowy między Wójtem Gminy Zaniemyśl a otrzymującym dotację (wnioskodawcą).
5. Umowa o której mowa w ust.4 określa:
- zakres planowanych prac i termin ich realizacji.
- termin i tryb przekazania dotacji
- sposób rozliczenia dotacji
- warunki i sposób zwrotu niewykorzystanej dotacji lub dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.
§ 2. Dotacja, o której mowa w § 1 ust.5 jest udzielona w wysokości 4.000 zł (słownie: cztery tysiące zł)
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak
U z a s a d n i e n i e
do Uchwały Nr. XXIII/ 214 / 2005r/
Rady Gminy Zaniemyśl
w sprawie zasad udzielenia oraz wysokości dotacji z budżetu gminy Zaniemyśl na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane w Kościole Parafi Rzymsko- Katolickiej pod wezwaniem Św. Jadwigi w miejscowości Mądre.
Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami nakłada na organy samorządu terytorialnego obowiązek podjęcia przez Radę Gminy uchwały określającej zasady udzielania dotacji z budżetu gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane w Kościele pod wezwaniem Św. Jadwigi w miejscowości Mądre. W związku z powyższym wystąpienie z niniejszym projektem uchwały jest uzasadnione.
WÓJT
/-/ inz.Krzysztof Urbas
Uchwała nr. XXIII/215 /2005r
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 września 2005 roku
w sprawie: zmiany uchwały nr. XIX/151/2004 r Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 grudnia
2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Zaniemyśl na rok 2005.
Na podstawie art 18 ust 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 roku.Nr.142 poz.1591 ze zmianami) oraz art 124 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2003 r. Nr. 15 poz.148 ze zmianami )
Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:
§ 1 - w uchwale nr. XIX/151/2004 r. Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 grudnia 2004 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Zaniemyśl na rok 2005, zmienionej uchwałą nr. XX/160/2005 r Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 luty 2005 r., Zarządzeniem Wójta Gminy Zaniemyśl nr.123 z dnia 31 marca 2005 r, Uchwałą Rady Gminy Zaniemyśl nr. XXII/210/2005 z dnia 27 czerwca 2005 r., Zarządzeniem Wójta Gminy Zaniemyśl nr.137 z dnia 30 czerwca 2005 r.,
Zarządzeniem Wójta Gminy Zaniemyśl nr.142 z dnia 28 lipca 2005 r. oraz Zarządzeniem Wójta Gminy Zaniemyśl nr.143 z dnia 10 sierpnia 2005 r.
wprowadza się następujące zmiany:
w §1 ust.1 - zwiększa się dochody budżetu gminy Zaniemyśl o kwotę 168.156zł
i po zmianie wynoszą 11.578.337 zł
w tym: dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
zwiększono o 275 zł i po zmianie wynoszą 918.024 zł
(zgodnie z załącznikiem nr.1 i 3 do uchwały)
- dotacje na zadania realizowane na podstawie porozumień
zwiększono o 30.000 zł i po zmianie wynoszą 73.900 zł
(zgodnie z załącznikiem nr.1 i 4 do uchwały)
ust.2 - zwiększa się wydatki budżetu gminy Zaniemyśl o kwotę 168.156 zł
i po zmianie wynoszą 11.587.612 zł
w tym: wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
zwiększono o 275 zł i po zmianie wynoszą 918.024 zł
(zgodnie z załącznikiem nr.2 i 3 do uchwały)
- wydatki na zadania realizowane na podstawie porozumień
zwiększono o 30.000 zł i po zmianie wynoszą 73.900 zł
(zgodnie z załącznikiem nr.2 i 4 do uchwały)
§ 2 – zmienia siępostanowieniaw § 4 tj. planie przychodów i wydatków zakładów budżetowych
- przychody – zmniejsza się o kwotę 104.866 zł tj.do kwoty 2.022.817 zł
- wydatki - zmniejsza się o kwotę 104.866 zł tj.do kwoty 2.019.431 zł
( zgodnie z załącznikiem nr. 5 do uchwały)
§ 3 - w § 6 zmiany w wykazie zadań na wieloletnie programy inwestycyjne przedstawiono w
załączniku nr. 6 do uchwały.
§ 4 - wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 5 - uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak
U z a s a d n i e n i e
do uchwały Rady Gminy z dnia 12.09.2005r.
Przeprowadzone zmiany uchwałą Rady Gminy w planie budżetu dotyczą: zwiększenia dotacji na zadania zlecone, z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych i z budżetu Marszałka Województwa Poznańskiego, zwiększenia planu w dochodach własnych oraz przeniesień w planie wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami.
Dz. 010 – Rolnictwo i łowiectwo – dochody i wydatki - rozdział 010109 – uzupełniono plan wydatków na konserwację rowów melioracyjnych wykonywanych przez Gminną Spółkę Wodną w Śnieciskach do kwoty 20.000 zł
- rozdział 01010 – zwiększono plan dochodów o kwotę 15.500 zł tytułem darowizny na dofinansowanie budowy sieci wodociągowej we wsiach Majdany –Dębice. Kwotę tą ujęto po
stronie dochodów w § 0960.
-rozdział 01095 – planuje się środki z Powiatowego Urzędu Pracy na dofinansowanie wypłat wraz z pochodnymi dla osób zatrudnionych do prac melioracyjnych w wysokości 46.813 zł. .Kwotę tą ujęto w § 2440 po stronie dochodów a po stronie wydatków w § od 4010 do 4120.
Dz.. 600 -Transport i łączność – dochody i wydatki - rozdział -60016 - na podstawie zawartej umowy z Województwem Wielkopolskim nr.136/2005 r z dnia 25 kwietnia br., zwiększono środki z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych o 15.000 zł. Kwotę tą ujęto w § 6260 a po stronie wydatków w § 6050.
- na podstawie porozumienia z Województwem Wielkopolskim z dnia 15 lipca 2005 r. w sprawie pomocy finansowej na budowę drogi gminnej w kwocie 30.000 zł , zwiększono budżet po stronie dochodów w § 2330 zł. Natomiast wydatki inwestycyjne zwiększono o kwotę 14.915 zł.
Finansowanie budowy dróg po zmianach:
- droga Polwica – Winna 385.990 zł w tym FOGR 120.000
- droga gminna ul.Sosnowa -30.000 zł.
- planuje się środki w kwocie 16.030 zł z Powiatowego Urzędu Pracy na dofinansowanie wypłat wraz z pochodnymi dla osób zatrudnionych do utrzymania pasów drogowych w ramach programu „lepsza droga 2005 r”, którą ujęto w § 2440. Po stronie wydatków przyjęto kwotę 16.360 zł, którą ujęto w
§ od 4010 – 4120.
Stosowne zmiany dokonano w załączniku nr. 4 tj. w planie zadań realizowanych na podstawie porozumień.
Dz.710 – Działalność usługowa – dochody – otrzymano darowiznę od biura projektowego występującego w imieniu inwestora w kwocie 2.000 zł jako refundację części kosztów opracowania planu miejscowego sieci gazowej wysokiego ciśnienia od Józefowa do Kalej. Kwotę tą ujęto w budżecie w § 0960.
Dz. 750 – Administracja samorządowa – wydatki – rozdział 75023 – zwiększono plan wydatków w wysokości 48.000 zł z przeznaczeniem na dalszy remont pomieszczeń biurowych oraz dachu budynku administracyjnego. Kwota ta została ujęta w § 4270.
W związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej z dniem 29 kwietnia br obowiązuje nowy rozdział 75075 p.n. promocja jednostek samorządu terytorialnego. W rozdziale tym ujęte zostaną wydatki związane z wyjazdem osób biorących udział w konkursie finałów światowych „ odysei umysłów” w USA, zakup koszulek z nadrukiem - herb Zaniemyśla i Polski ogółem w kwocie 5.805 zł, które przeniesione zostały z rozdziału 75095.
Dz. 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa- dochody i wydatki, rozdział 75108 – pismem nr. DKN -580-5/05 Krajowego Biura Wyborczego delegatura w Koninie z dnia 12 sierpnia br. zwiększono dotację na zadania zlecone w zakresie wyborów do Sejmu i Senatu o kwotę 275 zł z przeznaczeniem na obsługę informatyczną obwodowych komisji wyborczych. Kwotę tą ujęto w budżecie po stronie dochodów w § 2010 a po stronie wydatków w § od 4110 – 4300.
Stosowne zmiany dokonano w załączniku nr. 3 tj. w planie zadań zleconych.
Dz. 756 – dochody od osób prawnych, osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - po przeanalizowaniu sprawozdań półrocznych zwiększono plan dochodów własnych tj. podatek od spadków i darowizn, odsetki od nieterminowych wpłat podatków, opłatę skarbową , opłatę targową, natomiast zmniejszono plan wpływu podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatku dochodowego od osób prawnych ogółem o kwotę 48.000 zł.
Dz. 758 - Różne rozliczenia - dochody – rozdział 75814 – zwiększono plan wpływu odsetek od środków na koncie bankowym o 10.000 zł.
-rozdział 75818 – zmniejszono rezerwę budżetowa o kwotę 76.500 zł z przeznaczeniem na wykonanie termorenowacji budynku oświaty.
Dz. 801 – Oświata i wychowanie – wydatki - rozdział 80101 - złożono wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu o dofinansowanie zakupu komputerów w wysokości 55.106 zł
Warunkiem otrzymania dofinansowania jest zabezpieczenie w budżecie minimum 50 % wartości kosztorysowej tj. ca 30.000 zł. Kwotę tą ujęto w § 4210. W tym samym rozdziale zwiększono plan wydatków remontowych w § 4270 o kwotę 87.755 zł z przeznaczeniem na wykonanie termorenowacji pozostałych budynków Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Zaniemyślu.
- rozdział 80104 – przenosi się środki z działu 900, rozdziału 90017 § 6210 do rozdziału 80104 § 6050 dotyczącą wartości remontu budynku przedszkola w wysokości 93.600 zł
Dz.851- Ochrona zdrowia – wydatki – rozdział 85154 – w roku budżetowym 2005 odstąpiono od planowanych remontów świetlicy socjoterapeutycznej na kwotę 5000 zł, którą przeniesiono z § 4270 do § 6060 z przeznaczeniem na zakup laptopu do prowadzenia spraw komisji przeciwdziałania alkoholizmowi.
Dz. 852 – Pomoc społeczna – wydatki -rozdział 85219 – zwiększono plan wydatków w § 4270 o kwotę 5.000 zł z przeznaczeniem na przeprowadzenie remontu w pomieszczeniach OPS
Dz.900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska. - dochody i wydatki –rozdział 90095 – zwiększono plan wpływu darowizn mieszkańców wsi Brzostek w wysokości 7.500 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie budowy sieci gazu ś/ć. Kwotę tą ujęto w § O960.
– rozdział 90017 – uaktualniono wartości zadań inwestycyjnych, po przeprowadzonych przetargach które wykonuje Zakład Gospodarki Komunalnej. Planowaną kwotę 1.197.618 zł zmniejszono o 104.836 zł i po zmianie wartość zadań ( netto) wynosi 1.092.782 zł i kształtują się następująco:
- materiały do wykonania sieci wodociągowej we wsi Zaniemyśl- Polesie + koszty kierownika
budowy o dł. 2900m - 62.697zł
- projekt i wykonanie spięcia sieci wodociągowej Jeziory Małe – Jeziory Wielkie o dł. 300 mb –
21.840 zł
- opracowanie dokumentacji dotyczące przełożenie rurociągu Ø 600 w Lubonieczku na rowie
Polwickim o długości ca 500mb. – 3 300zł
- budowa części ul. Sosnowej i Dębowej chodniki + nawierzchnia wraz z kanalizacja deszczową –
389.350 zł
- podkłady geodezyjne, dokumentacja na wykonanie kanalizacji sanitarnej i deszczowej ul. Sosnowa
c.d. - 9 000zł
- projekt i wykonanie remontu sieci kanalizacji deszczowej przy ulicy Poznańskiej - 102. 960 zł
- remont chodnika w Łęknie na odcinku od zatoki autobusowej do skrzyżowania z drogą Polwicką
oraz wjazdu do szkoły w Zaniemyślu – 21.215zł
- wykonanie kanalizacji deszczowej przy Placu Berwińskiego – 20.000 zł
- dokumentacja do pozwolenia wodno prawnego dla stacji wodociągowej w Czarnotkach – 16 000zł
- wykonanie sieci wodociągowej na odcinkach Majdany – Zwola II etap i Majdany – Dębice IV etap
301.420 zł
- wykonanie kanalizacji sanitarnej ośrodki wczasowe – 120 000 zł
- zakup samochodu dostawczego - 25.000 zł
Zmiany w planie wydatków Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawiono w załączniku nr. 5 do uchwały.
- rozdział 90015 – przeniesiono kwotę 1880 zł między paragrafami 4210 a 4300 ponieważ nie zabezpieczono środków na zakup materiałów do wymiany osprzętu przy oświetleniu ulicznym
Dz. 921 –Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – dochody i wydatki - rozdział 92109 - zmniejsza się plan dochodów w § 0830 o kwotę 25.000 zł z uwagi na to, że nie osiągnięto planowanych wpływów ze sprzedaży biletów wstępu na imprezy ,które odbyły się w miesiącach letnich. O ta samą kwotę zmniejsza się plan wydatków w § 4300.
- rozdział 92195 § 6050 - zaplanowano środki w wysokości 239.652 zł. na realizację zadania pod nazwą „modernizacja i remont budynku wielofunkcyjnego dla potrzeb mieszkańców Zaniemyśla, na co złożono wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu o dofinansowanie realizacji w ramach działania 2.3 „Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego. Warunkiem otrzymania środków jest zabezpieczenie 100 % kwoty wartości kosztorysowej, w związku z czym w ramach przeniesień w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami w dziale, uzupełniono plan wydatków o kwotę 17.107 zł. tj do 256.759 zł. Jednocześnie zmianę tą przeprowadzono w załączniku nr. 6 o wydatkach na wieloletnie programy inwestycyjne.
Dz. 926 – kultura fizyczna i sport –dochody i wydatki-rozdział 92695 – zwiększa się plan dochodów § O830 z tytułu świadczonych usług reklamowych p.n. turniej mediów w kwocie 1.800 zł.
Wydatki - zwiększa się plan w § 4210 o kwotę 10.000 zł z przeznaczeniem na zakup trawy i nawozów do urządzenia płyty boiska.
WÓJT
/-/inż.Krzysztof Urbas
U C H W A Ł A Nr. XXIII/216/ 2005
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 września 2005r
w sprawie uczestnictwa finansowego gminy Zaniemyśl w kosztach odtworzenia warstwy ścieralnej nawierzchni dróg powiatowych na terenie gminy Zaniemyśl
na rok 2006.
Na podstawie art.18 ust.2, pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r nr.142 poz.1591 ze zm.) oraz art.111 ust.2, pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 1998r.o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr.15 poz.148 ze zm.) Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:
§ 1 . Udziela się pomocy finansowej Powiatowi Średzkiemu w wysokości
50.000 ,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) z przeznaczeniem na dofinansowanie odtworzenia warstwy ścieralnej nawierzchni drogi powiatowej nr. 2468 P – odcinek ul. Poznańskiej do Jezior Małych i nr. 3736 P od drogi wojewódzkiej w kierunku do Śniecisk.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
RadyGminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak
U C H W A Ł A Nr. XXIII/ 217 /2005 r.
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 września 2005r
w sprawie : wyrażenia zgody na udzielenie Powiatowi Średzkiemu pomocy finansowej na rok 2006
Na podstawie art.10 oraz ust.2 w związku z art.18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U.z 2001 r. Nr.142 poz.1591 ze zm.), oraz art.117 a ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r Nr. 15 poz.148 ze zm.)
Rada Gminy Zaniemyśl uchwala, co następuje:
§ 1 Wyraża zgodę na udzielenie w 2006 roku Powiatowi Średzkiemu pomocy finansowej w kwocie 7.320 zł (słownie: siedem tysięcy trzysta dwadzieścia zł) na utrzymanie Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Środzie Wlkp.
§ 2. Wysokość pomocy finansowej o której mowa w § 1 w latach następnych określona zostanie w odrębnych uchwałach i w wysokości wynikającej z aneksu do porozumienia.
§ 3 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl
§ 4 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak
UCHWAŁA NR XXIII/218/2005
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 września 2005 roku
w sprawie projektu planu aglomeracji kanalizacji sanitarnej Gminy Zaniemyśl.
Na podstawie art.18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zmianami/ i art.43 ust.2a ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne /Dz.U. Nr 115 poz.1299 ze zmianami/ oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2004r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru i granic aglomeracji /Dz.U. Nr 283 poz.2481/ Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1
Opiniuje się pozytywnie przedstawiony projekt planu aglomeracji kanalizacji sanitarnej Gminy Zaniemyśl, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak
Uzasadnienie do uchwały Nr XXIII/218/2005 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 września 2005 roku w sprawie projektu planu aglomeracji kanalizacji sanitarnej Gminy Zaniemyśl.
Wykonując ustawowy obowiązek wynikający z zapisu art.43 ust.2a ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne /Dz.U. Nr 115 poz.1299 ze zmianami/, oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 grudnia 2004r. w sprawie sposobu wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji /Dz.U. Nr 283 poz.2841/ Gmina Zaniemyśl przedłożyła Wojewodzie projekt planu aglomeracji Zaniemyśl o równoważnej liczbie mieszkańców 4.800, obejmujący systemem kanalizacji zbiorczej zqakończonej oczyszczalnią ścieków zlokalizowaną w miejscowości Łękno. Obszar aglomeracji Zaniemyśl swym zasięgiem obejmuje następujące miejscowości: Zaniemyśl, Zwola-Majdany, Polwica, Łękno, Jeziory Małe, Jeziory Wielkie. Powyższy projekt został pozytywnie uzgodniony z Wojewodą Wielkopolskim, który wystąpił o opinię do Rady Gminy Zaniemyśl. Obszar i granice aglomeracji zostały oznaczone na planie aglomeracji i przedstawione na mapie w skali 1:25000, która stanowi załącznik graficzny do rozporządzenia Wojewody obrazujący obszar aglomeracji Zaniemyśl. Przyjęcie proponowanej aglomeracji pozwoli na ujęcie Gminy Zaniemyśl w zweryfikowanym Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków Komunalnych umożliwiając dostęp do środków unijnych oraz pożyczek z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na korzystnych warunkach.
Wobec powyższego podjęcie przedmiotowej uchwały uważa się za uzasadnione.
WÓJT
/-/inż.Krzysztof Urbas