Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Zaniemyśl
Menu góra
Strona startowa Rada Gminy Protokoły z Sesji Rady Gminy Protokoły z sesji Rady Gminy kadencja 2014 - 2018
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół Nr III/2014 z sesji Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 29 grudnia 2014r. - Protokoły z sesji Rady Gminy kadencja 2014 - 2018, menu 1485, artykuł 3825 - BIP - Urząd Gminy Zaniemyśl”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Protokoły z sesji Rady Gminy kadencja 2014 - 2018

Protokół Nr III/2014 z sesji Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 29 grudnia 2014r.

OR.RG. 0002.3.2014-2018

PROTOKÓŁ NR III/2014

z sesji Rady Gminy Zaniemyśl odbytej w dniu 29 grudnia 2014r.

w godz. od 10:00 do 13:30

w sali Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji w Zaniemyślu

Na ogólną liczbę 15 radnych w sesji udział wzięło 15 radnych.

W sesji udział wzięli: Wójt Pan Krzysztof Urbas, Sekretarz Gminy Pani Bożena Jaszkiewicz, Skarbnik Gminy Pani Agnieszka Scheffler, Radca Prawny Pan Marek Grzelak, pracownicy Urzędu Gminy, pracownicy jednostek organizacyjnych, sołtysi, mieszkańcy gminy. Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu, sołtysów nr 2.

Ad.1. Otwarcia sesji dokonała Przewodnicząca Rady Gminy Zaniemyśl Pani Alina Frąckowiak.

Ad.2. Przewodnicząca powitała przybyłych na sesję radnych i gości. Następnie przedstawiła porządek obrad.

  1. Otwarcie sesji.
  2. Powitanie Radnych i zaproszonych gości.
  3. Stwierdzenie quorum Radnych.
  4. Przyjęcie protokołu obrad z poprzedniej sesji tj. z dnia 08 grudnia 2014r.
  5. Informacje Wójta Gminy.
  6. Interpelacje Radnych i zapytania organów pomocniczych Gminy.
  7. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) nadania nazwy ulicy drodze wewnętrznej w miejscowości Łękno,

b) zmian w budżecie Gminy Zaniemyśl na rok 2014,

c) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zaniemyśl,

d) ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Zaniemyśl,

e) przeprowadzenia wyborów do organów sołectw na terenie Gminy Zaniemyśl,

f) Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zaniemyśl,

g) uchwalenia budżetu Gminy Zaniemyśl na rok 2015:

1) odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,

2) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie uchwały budżetowej,

3) odczytanie opinii Komisji Rady Gminy,

4) odczytanie stanowiska Wójta Gminy w sprawie opinii i wniosków Komisji Rady oraz opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie uchwały budżetowej. Stanowisko to zawiera również autopoprawki do projektu uchwały budżetowej,

5) dyskusja nad wniesionymi autopoprawkami i ich przegłosowanie,

6) odczytanie projektu uchwały budżetowej zawierającej autopoprawki Wójta oraz uwagi zawarte w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu,

7) głosowanie uchwały.

8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

9. Wolne głosy i wnioski.

10. Zamknięcie sesji.

Wójt – zawnioskował o wprowadzenie do porządku obrad dzisiejszej sesji Rady Gminy Zaniemyśl jeszcze jednego projektu uchwały tj. w pkt. 7 jako 7a - uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XL/299/2014 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 października 2014r. w sprawie uchwalenia „Rocznego Programu Współpracy Gminy Zaniemyśl z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami na 2015 rok”

Uzasadnienie: w trakcie dyskusji nad projektem budżetu Gminy Zaniemyśl na rok 2015 były głosy odnośnie środków finansowych skierowanych na ten cel m.in. na dofinansowanie Klubu Karate, który działa na terenie Gminy, po przeanalizowaniu budżetu proponuje się aby zwiększyć środki finansowe, konkretnie o kwotę 2 tys. zł., nie wpłynie to na wynik budżetu, zasadne jest aby uchwałę podjąć

W wyniku głosowania Radni Rady Gminy Zaniemyśl opowiedzieli się jednogłośnie (15 „za”) za wprowadzeniem do porządku obrad dzisiejszej sesji uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XL/299/2014 rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 października 2014r. w sprawie uchwalenia „Rocznego Programu Współpracy Gminy Zaniemyśl z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami na 2015 rok” w pkt. 7 jako 7a.

Radny Wiesław Grobelny zapytał Przewodniczącą w który punkcie porządku obrad dzisiejszej sesji może złożyć zapytanie do Przewodniczącej Rady Gminy oraz oświadczenie

Przewodnicząca odpowiedziała, „w dyskusji nad przedstawionym projektem uchwały”

Przewodnicząca przedstawiła porządek obrad po zmianie:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Powitanie Radnych i zaproszonych gości.
  3. Stwierdzenie quorum Radnych.
  4. Przyjęcie protokołu obrad z poprzedniej sesji tj. z dnia 08 grudnia 2014r.
  5. Informacje Wójta Gminy.
  6. Interpelacje Radnych i zapytania organów pomocniczych Gminy.
  7. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) zmiany uchwały Nr XL/299/2014 rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 października 2014r. w sprawie uchwalenia „Rocznego Programu Współpracy Gminy Zaniemyśl z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami na 2015 rok”,

b) nadania nazwy ulicy drodze wewnętrznej w miejscowości Łękno,

c) zmian w budżecie Gminy Zaniemyśl na rok 2014,

d) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zaniemyśl,

e) ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Zaniemyśl,

f) przeprowadzenia wyborów do organów sołectw na terenie Gminy Zaniemyśl,

g) Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zaniemyśl,

h) uchwalenia budżetu Gminy Zaniemyśl na rok 2015:

1) odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,

2) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie uchwały budżetowej,

3) odczytanie opinii Komisji Rady Gminy,

4) odczytanie stanowiska Wójta Gminy w sprawie opinii i wniosków Komisji Rady oraz opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie uchwały budżetowej. Stanowisko to zawiera również autopoprawki do projektu uchwały budżetowej,

5) dyskusja nad wniesionymi autopoprawkami i ich przegłosowanie,

6) odczytanie projektu uchwały budżetowej zawierającej autopoprawki Wójta oraz uwagi zawarte w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu,

7) głosowanie uchwały.

8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

9. Wolne głosy i wnioski.

10. Zamknięcie sesji.

Porządek obrad po zmianach został przyjęty jednogłośnie tj. 15„za”

Ad.3. Przewodnicząca stwierdziła quorum radnych wymagane do podejmowania prawomocnych uchwał na podstawie listy obecności i radnych obecnych na sali, w obradach uczestniczy 15 radnych co stanowi liczbę wystarczającą do podejmowania prawomocnych uchwał.

Ad.4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Radni nie wnieśli uwag do protokołu Nr II/2014 z dnia 08 grudnia 2014r. w wyniku głosowania protokół zostały przyjęty 15 głosami „za”.


Ad.5. Informacje Wójta Gminy

Pani Przewodnicząca, Wysoka Rado, Szanowni Państwo

Informacja o zmianach w mieniu komunalnym

  • w dniu 23 grudnia br. zostały podpisane akty notarialne dotyczące sprzedaży działek położonych w miejscowości Pigłowice. Sprzedano działkę oznaczoną nr geod. 65/2 o pow. 223 m2 – za kwotę 4.625,00 zł, działkę oznaczoną nr geod 65/4 o pow. 938 m2 - za kwotę 8.925,00 zł, oraz działki oznaczone nr geod. 106/3 i 107/6 o łącznej powierzchni 4.136 m2 – za kwotę 30.348,00 zł. Sprzedaż nastąpiła w trybie bezprzetargowym na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległych, ponieważ działki te nie mogły zostać zagospodarowane jako odrębne nieruchomości.

Uchwała Rady Gminy w sprawie sprzedaży wyżej wymienionych działek została podjęta na sesji w dniu 30 czerwca br.

Informacja z zakresu oświaty

  • dowozy dzieci do szkół w 2015r.

Skierowano do oferentów zapytanie dotyczące dowożenia dzieci do szkoły podstawowej i gimnazjum oraz do oddziałów przedszkolnych w 2015r. w Gminie Zaniemyśl.

We wskazanym terminie tj. dnia 10 grudnia wpłynęły 2 oferty.

- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Poznaniu S.A., ul. Stanisława Matyi 1, 61-586 Poznań Cena netto: 4,00 zł/1 km, cena brutto: 4,32 zł/1 km

- AUTO-MAX Grzegorz Szał ul. Wyzwolenia 4, 63-020 Zaniemyśl. Cena netto: 3,96 zł/1 km, cena brutto: 4,28 zł/1 km

Ostatecznie po negocjacjach zaproponowano:

- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Poznaniu S.A., cena netto: 3,70 zł/1 km, cena brutto: 4,00 zł/1 km

- AUTO-MAX Grzegorz Szał, cena netto: 3,90 zł/1 km, cena brutto: 4,21 zł/1 km

Realizacja zamówienia:

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Poznaniu S.A., ul. Stanisława Matyi 1, 61-586 Poznań

  • dostawy oleju napędowego do autobusu szkolnego w 2015 r

Termin składania ofert upłynął 10 grudnia 2014r. We wskazanym terminie wpłynęła 1 oferta od firmy:

Zakład Handlowo-Usługowy „TRAK”

63-020 Zaniemyśl, Łękno ul. Polwicka 10

Zaproponowana została cena dnia z 1% upustem

Realizacja zamówienia jak wyżej.

Informacja dot. Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zaniemyślu

  • Zakład wykonał dwa przyłącza wodociągowe, usunął awarię na sieci wodociągowej w miejscowości Polwica, usunął awarie na kolektorze sanitarnym w Zaniemyślu, ul. Ogrodowa, wykonał modernizację przyłącza wodociągowej przy ul. Poznańskiej w Zaniemyślu, wymieniano wodomierze przy ul. Poznańskiej w Zaniemyślu oraz wykonywał prace porządkowe na terenie Zaniemyśla

Informacje z zakresu z przeprowadzonych przetargów i realizowanych robót

  • budowa hali widowiskowo - sportowej w Zaniemyślu

W wyniku dostarczenia kompletnej dokumentacji zamiennej na realizację powyższego zadania oraz dostarczenia faktury Projektant otrzymał wynagrodzenie zgodnie z zawartą umową na kwotę netto 48 tys. zł. plus podatek VAT 23%,

  • odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w Gm. Zaniemyśl

W wyniku ogłoszonego przetargu nieograniczonego w dniu 19 listopada br. złożona została jedna oferta w dniu 8 grudnia br., po sprawdzeniu, oferta była ważna, jednakże jej wartość przekraczała wysokość środków, które Gmina przeznaczyła na realizację powyższego zadania, zadanie z oferty wyszacowano na kwotę brutto 520.500,00 zł. natomiast oferta wyniosła 564.239,16 zł. brutto, realizacja tego zadania nastąpi od 1 stycznia do 31 grudnia 2015r., w związku z powyższym podpisanie umowy planowane jest na dzień 30 grudnia 2014r. po wprowadzeniu zmian do projektu budżetu na rok 2015, Wykonawcą zamówienia będzie dotychczasowy Wykonawca tj. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Śremie

Jeżeli chodzi o wydatki majątkowe prawie w 100% na rok 2014 zostały zrealizowane i zapłacone, wydatki bieżące będą realizowane do ostatniego dnia roku 2014,

Pozostałe informacje

  • dnia 22 grudnia br. w Szkole Podstawowej i Gimnazjum w Pigłowicach odbyło się spotkanie Wigilijne dla osób samotnych z terenu Gminy Zaniemyśl,
  • dnia 12 stycznia 2015r. odbędzie się narada z sołtysami Gminy Zaniemyśl w Sali Gminnego Ośrodka Kultury i rekreacji, program spotkania to m.in. sprawy bieżące, budżet Gminy Zaniemyśl, planowanie zebrań sołeckich

Radny Wiesław Grobelny – zapytał o możliwość przedłużenia kursów autobusów linii 560 do Czarnotek

Wójt – szanse zawsze są aby realizować kolejne zakresy, do tego potrzebne są środki finansowe, po rozliczeniu roku 2014, szczegółowo, ponieważ wpływ ze sprzedaży biletów a kwota dotowana z budżetu Gminy jest niewystarczająca, w miesiącu styczniu 2015 roku będą rozmowy Gminy Zaniemyśl z Gminą Kórnik oraz Przedsiębiorstwem KONBUS na temat wprowadzenia dodatkowego zakresu,

Radny Wiesław Grobelny –powiedział, że jesteśmy nadal w punkcie wyjścia, tak jak kilka miesięcy temu

Wójt – dokładnie tak, jak w listopadzie br., mieszkańcy Czarnotek na zebraniu informowani byli, że do tematu Gmina podejdzie w roku 2015

Ad.6. Interpelacje Radnych i zapytania organów pomocniczych Gminy

Radna Justyna Dąbrowska – poprosiła o wyjaśnienie sprawy:

  1. czy Radni informowani są o wpływających do Urzędu Gminy wnioskach o dofinansowanie, które mogą zostać uwzględnione w budżecie, składane zgodnie z przepisami do 30 września,
  2. w jaki sposób, o ile są informowani, to w jaki sposób i w jakiej formie udzielana jest ta informacja Radnym,
  3. kiedy, w jakim okresie podawana jest ona do informacji Radnym

Radny Wiesław Grobelny – na ostatniej sesji podjęta została uchwała w sprawie wyboru Przewodniczących Komisji, w uchwale powołano złą podstawę prawną

Ad.7. Podjęcie uchwał:

7a) w sprawie zmiany uchwały Nr XL/299/2014 rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 października 2014r. w sprawie uchwalenia „Rocznego Programu Współpracy Gminy Zaniemyśl z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami na 2015 rok”, przedstawiła Pani Bożena Jaszkiewicz, Sekretarz Gminy

Uwag i zapytań nie wniesiono

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr III/9/2014 została podjęta przy:

15 głosach „za”

0 głosie „wstrzymującym się”

0 głosach „przeciw”

co stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu

7b) w sprawie nadania nazwy ulicy drodze wewnętrznej w miejscowości Łękno przedstawiła Pani Barbara Cukrowska, Kierownik Referatu Rolnictwa i Gospodarki Gruntami

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr III/10/2014 została podjęta przy:

15 głosach „za”

0 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

co stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu

7c) w sprawie zmian w budżecie Gminy Zaniemyśl na rok 2014 przedstawiła Pani Agnieszka Scheffler, Skarbnik Gminy

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr III/11/2014 została podjęta przy 11 głosach „za”

4 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

co stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu,

7d) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zaniemyśl przedstawiła Pani Agnieszka Scheffler, Skarbnik Gminy

Uwag i zapytań nie wniesiono

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr III/12/2014 została podjęta przy 11 głosach „za”

4 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

co stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

7e) w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Zaniemyśl przedstawiła Sekretarz Gminy, Pani Bożena Jaszkiewicz

Uwag i zapytań nie wniesiono

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr III/13/2014 została podjęta przy 15 głosach „za”

0 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

co stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

7f) w sprawie przeprowadzenia wyborów do organów sołectw na terenie Gminy Zaniemyśl przedstawiła Sekretarz Gminy, Pani Bożena Jaszkiewicz

Uwag i zapytań nie wniesiono

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr III/14/2014 została podjęta przy 15 głosach „za”

0 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

co stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

7g) w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Zaniemyśl przedstawiła Pani Agnieszka Scheffler, Skarbnik Gminy

Uwag i zapytań nie wniesiono

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr III/15/2014 została podjęta przy 10 głosach „za”

4 głosach „wstrzymujących się”

1 głosie „przeciw”

co stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

15 – to minutowa przerwa w obradach

7h) uchwalenia budżetu Gminy Zaniemyśl na rok 2015:

1) projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem odczytała Pani Agnieszka Scheffler, Skarbnik Gminy;

2) opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o projekcie uchwały budżetowej przedstawiła Pani Alina Frąckowiak, Przewodnicząca Rady Gminy, opinia stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu;

3) opinię Komisji Rady Gminy przedstawił radny Michał Marciniak, Przewodniczący Komisji Budżetowo – Gospodarczej, opinia stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu;

4) Wójt Gminy powiedział –

projekt budżetu Gminy Zaniemyśl został złożony 13 listopada 2014r., projekt przewiduje deficyt w wysokości 3.164.385,56 zł., projekt jest budżetem prorozwojowym dla Gminy Zaniemyśl, deficyt jest dość znaczny, w trakcie realizacji budżetu uda się go zmniejszyć, budżet jest płynny, trudno przewidzieć wszystkie wydatki w szczegółowości i przychody budżetowe w całym roku budżetowym, jest to budżet pod kątem, jeśli chodzi o przychody i wydatki, prognozowany, nie wszystkie pozycje w poszczególnych działach, paragrafach czy rozdziałach są wykonywane w 100%, od 13 listopada br. do dnia dzisiejszego sytuacja zmusiła do zaproponowania Radzie autopoprawek do projektu budżetu.

Stanowisko Wójta Gminy Zaniemyśl

w sprawie projektu budżetu Gminy na 2015 rok

Komisje Rady Gminy Zaniemyśl zapoznały się z projektem budżetu na 2015 rok i nie wniosły poprawek do budżetu. Proponuję, aby dokonać następujący zmian po stronie wydatków:

- w dziale 600 rozdział 60016 „Drogi publiczne gminne” § 6050 „Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych” wprowadzić zmiany w n/w inwestycjach:

  • „Przebudowa ul. Dworcowej w Zaniemyślu” zmniejszyć wydatki o kwotę 68.000,00 zł, do kwoty 612.000,00 zł.

Odpowiednich zmian dokona się w załączniku Nr 5.

- w dziale 750 rozdział 75023 „Urzędy Gmin /miast i miast na prawach powiatu/” § 4260 „Zakup energii” zmniejszyć plan o kwotę 20.000,00 zł;

- w dziale 801 rozdział 80104 „Przedszkola” § 4270 „Zakup usług remontowych” zwiększyć plan o 17.000,00 zł;

- w dziale 801 rozdział 80113 „Dowożenie uczniów do szkół” § 4300 „Zakup usług pozostałych” zwiększyć plan o kwotę 1.830,00 zł;

- w dziale 900 rozdział 90002 „Gospodarka odpadami” § 4300 „Zakup usług pozostałych” zwiększyć plan o kwotę 87.170,00 zł, w tym na:

- opracowanie Programu Usuwania Azbestu z terenu Gminy Zaniemyśl – 20.000,00 zł;

Program będzie realizowany po otrzymaniu dotacji przy podpisaniu umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na ten Program, możliwość dofinansowania w kwocie 85%

- wykonanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Zaniemyśl – 23.370,00 zł;

Prace zaawansowane, trwają uzgodnienia, Gmina otrzyma dofinansowanie w wysokości 85%

- odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Zaniemyśl – 43.800,00 zł.

Aby móc podpisać umowę na rok 2015 z Wykonawcą proponuje się dołożyć kwotę powyższą, ponieważ wpłaty wszystkich mieszkańców nie wystarczą na pokrycie kosztów

- w dziale 900 rozdział 90015 „Oświetlenie ulic, placów i dróg” § 4260 „Zakup energii” zmniejszyć plan o kwotę 20.000,00 zł;

- w dziale 926 rozdział 92695 „Pozostała działalność” § 2360 „Dotacje celowe z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, udzielone w trybie art. 221 ustawy, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego” zwiększyć plan o kwotę 2.000,00 zł w ramach dotacji na realizację zadania „Szkolenie oraz udział w zawodach sportowych dzieci i młodzieży w dyscyplinie sportu – karate”. Stosownych zmian dokonano w załączniku Nr 6.

Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie uchwały budżetowej Gminy Zaniemyśl na 2015 rok nie zawiera żadnych uwag, wskazano jedynie cztery nieprawidłowości.

Uwzględniając te nieprawidłowości, proponuję;

  1. treść normatywnej uchwały oraz załącznik Nr 4 uzupełnić o dochody otrzymywane w § 2310 „Dotacje celowe otrzymane z gminy na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego” oraz w załączniku tym wskazać wydatki, jakie będą tymi dochodami finansowane. Dotyczy to:
  • rozdział 80103 kwota 64.993,04 zł;
  • rozdział 80104 kwota 21.547,80 zł;
  1. znieść plan dochodów w rozdziale 90020 „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych” w wysokości 1.000,00 zł, natomiast po analizie dochodów przekazywanych przez Urzędy Skarbowe w 2014r. o kwotę 1.000,00 zł zwiększyć plan dochodów w rozdziale 75615 „Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych” § 0500 Podatek od czynności cywilnoprawnych. Odpowiednich zmian dokonano w załączniku nr 1;
  2. w załączniku nr 2, wydatki w § 2310 „Dotacje celowe przekazane gminie na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego” w wysokości 140.000,00 zł dotyczące dotacji przekazywanej Gminie Kórnik na organizację publicznego transportu zbiorowego przenieść z rozdziału 60095 „Pozostała działalność” do rozdziału 60004 „Lokalny transport zbiorowy”;
  3. w załączniku nr 2, wydatki w rozdziale 70005 ”Gospodarka gruntami i nieruchomościami” § 6170 „Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy na finansowanie lub dofinansowanie zadań inwestycyjnych” w wysokości 76.500,00 zł pozostawić bez zmian w w/w rozdziale. W związku z rozwiązaniem prawa użytkowania wieczystego nieruchomości zabudowanych, Gmina Zaniemyśl w akcie notarialnym Nr Rep A 2913/2009 z dnia 29.05.2009r. zobowiązała się do przekazania Powiatowej Straży Pożarnej tj. byłemu użytkownikowi wieczystemu kwoty 76.500,00 zł tytułem wynagrodzenia za wzniesione budynki. W akcie tym zapisano, że kwota zostanie zapłacona po sprzedaży ostatniej z działek będących przedmiotem umowy, a więc ze środków uzyskanych ze sprzedaży, które w budżecie Gminy jako dochody ujęte były również w dziale 70005 „Gospodarka gruntami i nieruchomościami”.

W związku z przedstawionymi wyżej zmianami wartość dochodów i wydatków oraz wartość planowanego deficytu budżetu pozostała bez zmian.

5) dyskusja nad wniesionymi autopoprawkami i ich przegłosowanie

Radna Justyna Dąbrowska – zgłosiła wątpliwości dotyczące Programu Usuwania Azbestu na terenie Gminy Zaniemyśl, powiedziała - Program taki już istnieje, istnieje od 2007 roku, został uchwalony – uchwała nr X/76/2007 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 26 listopada 2007r. w sprawie uchwalenia " Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Zaniemyśl w latach 2007 - 2032 ",– na podstawie tego Programu został utworzony Program usuwania azbestu dla Powiatu Średzkiego, Starostwo razem z Gminą realizuje Program, w roku 2010 było zrealizowanych 13 wniosków z terenu Gminy Zaniemyśl, w roku 2012 – 20 wniosków, w roku 2013 – 11 wniosków, powielanie czegoś co już istnieje wydaje się bezzasadne,

Wójt – Program jest uchwalony i realizowany, Gmina nie chce przerywać usuwania azbestu, głównie chodzi o sporządzenie inwentaryzacji, poprzednio inwentaryzację robiono na zasadzie zgłoszeń przez mieszkańców, właścicieli nieruchomości, po przeanalizowaniu postanowiono o złożeniu wniosku do Narodowego Funduszu o dofinansowanie i przeprowadzenie przede wszystkim inwentaryzacji, zadanie będzie realizowane wtedy gdy otrzyma Gmina dofinansowanie na ten cel, a kwota 85% wartości kwoty 20 tys. zł. może być zwrócona, koszty budżetu to 15% a więc 3 tys. zł., Powiat realizuje Program, Gmina nie będzie składała samodzielnie wniosku do Wojewódzkiego Funduszu, ponieważ Gmina nie może składać,

Radna Justyna Dąbrowska – w związku z realizacja uchwały Rady Powiatu Średzkiego w roku 2010 Program został dopiero uchwalony – Program Usuwania Azbestu z terenu powiatu średzkiego, kolejno w roku 2010 został złożony wniosek do Narodowego Funduszu, jeśli chodzi o inwentaryzacje, to żadna firma nie przeprowadzi tej inwentaryzacji dokładnie – do Gminnego programu osoby fizyczne zgłaszały właściwą ilość, jaką posiadają na terenie swojego gospodarstwa, jak będzie przebiegała inwentaryzacja, nikt nie ma obowiązku wprowadzenia na swoją posesję osób dokonujących inwentaryzację, takie jest prawo, ilości, które były wcześniej podane przez mieszkańców zostały doszacowane, łącznie w porozumieniu z Firmą, która zajmuje się usuwaniem azbestu

Wójt – w 100% inwentaryzacji się nie przeprowadzi to prawda, odnośnie składania wniosków o dofinansowanie to pilotażowy Program był dla Powiatów, w roku 2008, po wielokrotnych rozmowach Powiat Średzki w roku 2010 złożył wniosek o dofinansowanie, Program jest realizowany, są kontrowersje, na dzień dzisiejszy sytuacja jest taka, że Gmina na dzień dzisiejszy nie poniosła żadnych kosztów związanych z tym Programem, Wójt zaproponował żeby nie burzyć uchwały budżetowej zostawić zapis dotyczący Programu, a przy najbliższej korekcie budżetu zrezygnować, środki planowane na Program wycofać z wydatków budżetowych,

Radna Justyna Dąbrowska – zapytała co stoi na przeszkodzie żeby dokonać tego już dzisiaj, wprowadzić inne zadanie czy przeznaczyć środki na budowę ul. Dworcowej

Wójt – ul. Dworcowa w budżecie jest zapisana, zmniejszono tylko środki finansowe, na zadanie inwestycyjne ogłaszany jest przetarg, jeżeli po przetargu okazuje się, że brakuje np. środków nie może być podpisana umowa na wykonanie zadania, ale Wykonawca po otwarciu ofert jest związany przez 30 dni, korekta za zgodą Rady można przesunąć środki aby podpisać umowę i wykonywać to zadanie

Radna Justyna Dąbrowska – zapytała jak będzie przebiegało głosowanie nad autopoprawkami

Przewodnicząca Rady Gminy – każda autopoprawka będzie głosowana osobno

Radny Leszek Hypki – nie rozumie dlaczego środki na Program Usuwania Azbestu nie powinny być zapisany w budżecie

Radna Justyna Dąbrowska – dlatego, że Program taki już funkcjonuje od 2007 roku

Wójt – można wycofać środki z autopoprawek na Program a dołożyć do budowy ul. Dworcowej, wyjaśni się w czasie głosowania nad autopoprawką

Radny Jerzy Modrzejewski – na posiedzeniu wspólnym Komisji dyskutowano na ten temat

Radna Justyna Dąbrowska – autopoprawki miały być przeanalizowane na sesji Rady Gminy

10 – cio minutowa przerwa

Głosowanie autopoprawek:

- dział 600 rozdział 60016 „Drogi publiczne gminne” § 6050 „Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych” „Przebudowa ul. Dworcowej w Zaniemyślu” zmniejszono wydatki, kwotę 68.000,00 zł. do kwoty 612.000,00 zł.

autopoprawka została przyjęta przy:

10 głosach „za”

5 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

- dział 750 rozdział 75023 „Urzędy Gmin /miast i miast na prawach powiatu/” § 4260 „Zakup energii” zmniejszyć plan o kwotę 20.000,00 zł;

autopoprawka została przyjęta przy:

11 głosach „za”

4 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

- dział 801 rozdział 80104 „Przedszkola” § 4270 „Zakup usług remontowych” zwiększyć plan o 17.000,00 zł;

autopoprawka została przyjęta przy:

14 głosach „za”

1 głosie „wstrzymującym się”

0 głosach „przeciw”

- w dziale 801 rozdział 80113 „Dowożenie uczniów do szkół” § 4300 „Zakup usług pozostałych” zwiększyć plan o kwotę 1.830,00 zł;

autopoprawka została przyjęta przy:

15 głosach „za”

0 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

- w dziale 900 rozdział 90002 „Gospodarka odpadami” § 4300 „Zakup usług pozostałych” zwiększyć plan o kwotę 87.170,00 zł, w tym na:

- opracowanie Programu Usuwania Azbestu z terenu Gminy Zaniemyśl – 20.000,00 zł;

- wykonanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Zaniemyśl – 23.370,00 zł;

- odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Zaniemyśl – 43.800,00 zł.

autopoprawka została przyjęta przy:

11 głosach „za”

0 głosach „wstrzymujących się”

4 głosach „przeciw”

- w dziale 900 rozdział 90015 „Oświetlenie ulic, placów i dróg” § 4260 „Zakup energii” zmniejszyć plan o kwotę 20.000,00 zł;

autopoprawka została przyjęta przy:

13 głosach „za”

2 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

- w dziale 926 rozdział 92695 „Pozostała działalność” § 2360 „Dotacje celowe z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, udzielone w trybie art. 221 ustawy, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego” zwiększyć plan o kwotę 2.000,00 zł w ramach dotacji na realizację zadania „Szkolenie oraz udział w zawodach sportowych dzieci i młodzieży w dyscyplinie sportu – karate”.

autopoprawka została przyjęta przy:

15 głosach „za”

0 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

6) projekt uchwały budżetowej zawierającej autopoprawki Wójta oraz uwagi zawarte w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu odczytała Pani Agnieszka Scheffler, Skarbnik Gminy

Radny Wiesław Grobelny – złożył pisemne oświadczenie dotyczące projektu uchwały budżetowej na rok 2015, Oświadczenie stanowi załącznik nr 13 do niniejszego Protokołu

Przewodnicząca Rady Gminy – Statut Gminy umożliwia posiedzenia wspólne Komisji Rady, omawianie budżetu odbyło się na wspólnym posiedzeniu Komisji w dniu 15 grudnia br.

Grobelny Radny Wiesław – Statut na ten temat nic nie mówi, natomiast odnośnie wspólnych Komisji mówi uchwała Rady Gminy Zaniemyśl w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej § 8 pkt. 2 tj.

§ 8.

1. Przewodniczący Rady Gminy przesyła niezwłocznie projekt budżetu wraz z uzasadnieniem oraz materiałami informacyjnymi do zaopiniowania Radnym Gminy.

2. Komisje Rady w terminie 21 dni od daty otrzymania projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz materiałami informacyjnymi odbywają wspólne posiedzenie, na którym formułowana jest na piśmie opinia o projekcie budżetu.

Radny rozumie, że przez te 21 dni spotykają się Komisje poszczególne i dyskutują nad tematem

Radca Prawny – Radny przedstawił swoje stanowisko wskazując na Oświadczenie, to Oświadczenie zostało złożone do protokołu, Radni „stoją u progu” podjęcia uchwały

Wójt - do przebudowy, ulic w Zaniemyślu jest wiele nie tylko ul. Działkowa, jest trudny wybór, w roku 2014 budżet Gminy podjął duży wysiłek, żeby przywrócić ład ul. Kilińskiego, mieszkańcy ul. Działkowej byli informowani o problemach, należy technicznie rozwiązać problem wód deszczowych, trzeba zastanowić się jak technicznie wody deszczowe odpływały, jest to poważna inwestycja finansowa i dlatego nie została wpisana do budżetu na rok 2015, za kwotę 20 tys. nie sporządzi się podkładów geodezyjnych, a jeszcze projekty i środki na realizację, trzeba pobudować nowe kolektory łącznie z wodociągiem, którego na ul. Działkowej nie ma, temat nie jest obcy, do tematu podejdziemy w przyszłych latach, są jeszcze inne ulice do przebudowy, ul. Kochanowskiego, należy przebudować ul. Plażowa, szczególnie ze względu m.in. na turystów, potrzebne są kolejne ścieżki pieszo-rowerowe, brak ścieżki Zaniemyśl – Lubonieczek – trzeba to przeanalizować, trzeba wszystko przygotować, np. wydanie pozwolenia na przebudowę ul. Dworcowej trwa już dwa lata, Starostwo Powiatowe jeszcze takiego pozwolenia nie wydało, ale w projekcie budżetu zadanie jest zapisane, odnośnie czystości wód i jeziora - najpierw trzeba zdecydować jaka będzie metoda, musi to być wspólna decyzja, a potem realizacja kosztem innego zadania, w nowym roku będzie zorganizowane spotkanie w tej sprawie, plany zagospodarowania przestrzennego – jest polityka, to co zapisane w ustawie Gminy nie musza tego realizować, stworzenie planu miejscowego na cały teren Gminy Zaniemyśl – nie znamy potrzeb, można to tylko przewidywać, zadłużenie Gminy – kredyty, pożyczki były zaciągane na np. budowę kanalizacji sanitarnej, inwestycja służy już mieszkańcom, jest to dobry kierunek, program Usuwania Azbestu – przy najbliższej korekcie budżetu zostanie zaproponowane usunięcie kwoty 20 tys. zł. przeznaczonej na Program, a wprowadzone na ta kwotę nowe zadanie

Radna Justyna Dąbrowska – podziękowała Wójtowi dot. zgłaszanych wątpliwości co do Programu Usuwania Azbestu

Radny Wiesław Grobelny – przedstawione problemy są problemami zgłaszanymi przez mieszkańców

Radny Leszek Hypki – nawiązał do planów zagospodarowania przestrzennego, zapytał czy to mieszkańcy chcą planów

Radny Wiesław Grobelny – problemy przedstawione, są problemami istotnymi

7) głosowanie uchwały

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr III/16/2014 została podjęta przy

10 głosach „za”

4 głosach „wstrzymujących się”

1 głosie „przeciw”

co stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

Przewodnicząca Rady Gminy – został uchwalony budżet na rok 2015 Gminy Zaniemyśl, budżet został zaprojektowany w sposób realny, rozważny a jego myślą przewodnią była dalsza poprawa życia mieszkańców, życzenie aby zaplanowane zadania były wykonane w 100%

Ad.8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania

Wójt – odpowiedź na interpelację zgłoszoną przez Radną Justynę Dąbrowską

Rada Gminy jest informowana, jeżeli jest możliwość po 30 września odbywają się spotkania, po 15 października składany jest projekt budżetu, który uwzględnia lub nie wnioski, Rada informowana jest o wnioskach uwzględnionych i o wnioskach nieuwzględnionych, informacja udzielana jest ustnie na posiedzeniach,

Wójt zaapelował do Radnych Rady Gminy – 16 listopada br. zostaliśmy wybrani w wyborach samorządowych, trzeba spojrzeć globalnie na rozwój Gminy, trzeba dokonywać wyborów ważnych, potrzebnych mieszkańcom

Radca Prawny Marek Grzelak – rzeczywiście w uchwale omyłkowo podano błędną podstawę prawną, błędne podanie podstawy prawnej zgodnie z art. 91 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym stanowi nieistotne naruszenie prawa i nie powoduje stwierdzenia nieważności uchwały przez organ nadzoru, podczas zarządzonej pierwszej przerwy w obradach dzisiejszej sesji został wykonany telefon do Wojewody, a więc organu nadzoru, który takie stanowisko zajął w sprawie

Radny Wiesław Grobelny – poprosił o opinię na piśmie

Ad.9. Wolne głosy i wnioski

Radny Piotr Walkowiak – zajął głos w sprawie niespójnego głosowania nad autopoprawkami Wójta, wydatki są zmniejszane aby do innego zadania dołożyć, a niektórzy Radni „wstrzymują się” od głosowania lub są „przeciwni” tam gdzie się zmniejsza a są „za” tam gdzie się zwiększa wydatki

Przewodnicząca Rady Gminy złożyła wszystkim obecnym życzenia na zbliżający się nowy 2015 rok.

Ad. 10. Zamknięcie sesji

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca podziękowała wszystkim za udział i zamknęła obrady III sesji Rady Gminy Zaniemyśl.

Przewodnicząca Rady Gminy

(-) Alina Frąckowiak

sporządziła: B. Madajczak

załącznik nr 11

 img246.jpg

 img247.jpg

 img248.jpg

załącznik nr 12

 img244.jpg

załącznik nr 13

 img245.jpg

Metryka

sporządzono
2015-02-24 przez Barbara Madajczak
udostępniono
2015-02-24 01:00 przez Barbara Madajczak
zmodyfikowano
2016-07-05 02:02 przez Barbara Madajczak
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
76
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.