Imprezy masowe
IMPREZY MASOWE
Miejsce załatwiania spraw
Urząd Gminy Zaniemyśl, ul. Średzka 9, I piętro – pok. 212
Tel. (61) 28 57 580, wew. 32
Godziny pracy:
- w poniedziałki od 800 do 1600
- we wtorki, środy, czwartki i piątki od 700 do 1500
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wraz z załącznikami:
Zgodę właściciela (zarządcy) obiektu lub terenu, na którym ma odbywać się impreza.
Zgoda powinna zawierać ewentualne uwarunkowania wynikające z ustaw szczególnych zobowiązujących do przestrzegania przepisów związanych z ochroną dóbr kultury czy przyrody.
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Urząd Gminy Zaniemyśl, ul. Średzka 9, I piętro – pok. 212
Tel. (61) 28 57 580, wew. 32
Godziny pracy:
- w poniedziałki od 800 do 1600
- we wtorki, środy, czwartki i piątki od 700 do 1500
Termin realizacji
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator winien złożyć wniosek nie później niż 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia, zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 20 marca 2009 roku o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2013 roku, poz. 611 ze zm.). Organ wydaje zezwolenie, albo odmawia wydania zezwolenia w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Sposób załatwienia sprawy
Decyzja zostanie przesłana listem poleconym. Istnieje możliwość osobistego odbioru decyzji – Urząd Gminy Zaniemyśl, pok. 107. Wówczas prosimy o podanie na wniosku nr telefonu w celu powiadomienia o możliwości odbioru decyzji.
Opłaty
Wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej podlega opłacie skarbowej w wysokości 82,00 zł. Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku, a dowód zapłaty stanowi załącznik do wniosku.
Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w postępowaniu o wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej powstaje obowiązek wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł. Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia dokumentu, a dowód zapłaty stanowi załącznik do wniosku.
Opłatę skarbową uiszcza się w kasie Urzędu lub na konto:
Gmina Zaniemyśl nr 47 9076 0008 2002 0070 0098 0001
Opłatę wnosi się dopiero po złożeniu podania.
PODSTAWA PRAWNA
- art. 104 i art. 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 roku poz. 267 ze zm.)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 roku poz. 783 ze zm.)
- ustawa z dnia 20 marca 2009 roku o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2013 roku, poz.611 ze zm)
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji organu, o której mowa w art. 29 i w art. 32 wyżej wymienionej ustawy, przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium w Poznaniu.
DODATKOWE INFORMACJE
- Wójt Gminy Zaniemyśl wydaje zezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie
co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej. - W przypadku zmiany terminu imprezy organizator ma obowiązek na 7 dni przed jej terminem zawiadomić o tym fakcie Wójta, Policję, Straż Pożarną i Pogotowie Ratunkowe oraz Inspektorat Sanitarnego.
- Zgodnie z art. 31 ust. 1 i 2 Organ kontroluje zgodność przebiegu imprezy masowej podwyższonego ryzyka z warunkami określonymi w zezwoleniu. Organ może kontrolować zgodność przebiegu imprezy masowej nie będącej imprezą masową podwyższonego ryzyka z warunkami określonymi w zezwoleniu.
RORMULARZE:
• Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej WORD