Modyfikacja treści strony 'Baza Aktów Własnych (BAW)'
Podstawowe informacje
Baza Aktów Własnych (BAW) pozwala na prowadzenie i udostępnianie w formie elektronicznej dowolnych zbiorów aktów prawnych w postaci jednej, spójnej bazy. Dokumenty uporządkowane są tematycznie poprzez zaawansowany, wielopoziomowy skorowidz zawierający zarówno hasła merytoryczne, jak i odsyłaczowe.Rozbudowana metryka aktów zawiera pełne informacja dotyczące dokumentów, pozwala na definiowanie powiązań (relacji) między aktami (zmienia/uchyla/unieważnia/wykonuje, itd.), zapewnia dostęp do aktów powiązanych, tekstów ujednoliconych, tekstów historycznych, tekstu aktu pierwotnego, aktów podobnych (wg przypisanych haseł skorowidza).
BAW umożliwia wygodne przeglądanie dokumentów w widoku wszystkich aktów według: zintegrowanego skorowidza, organów wydających, prowadzonych zbiorów, podstaw prawnych, statusu obowiązywania oraz roczników. Dokumenty możemy wyszukiwać w trybie uproszczonym jak i zaawansowanym. Z poziomu treści aktu, użytkownik ma dostęp do pełnych informacji odnośnie dokumentu, jego obowiązywania, nowelizacji, powiązań z innymi aktami a także historii zmian dokonywanych na pliku.
Baza Aktów Własnych pozwala na spełnienie ustawowego obowiązku prowadzenia w formie elektronicznej „zbioru aktów prawa miejscowego”, zgodnie z przepisami ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych. W Bazie mogą być także publikowane wszystkie inne zbiory aktów / dokumentów prowadzonych przez Urząd (np. zbiory uchwał rady, zbiory uchwał zarządu powiatu/województwa, zbiory zarządzeń wójta / burmistrza / starosty / marszałka województwa, itp.). Portal spełnia wszystkie wymogi dla Biuletynu Informacji Publicznej i może stanowić fragment BIP urzędu.
Korzyści wynikające z zastosowania Bazy Aktów Własnych:
- możliwość prowadzenia dowolnych zbiorów aktów,
- proste i zaawansowane wyszukiwanie aktów,
- zaawansowany wielopoziomowy skorowidz aktów,
- rozbudowana, pełna metryka aktu,
- pełna obsługa dokumentów strukturalnych XML,
- możliwość publikacji aktów zapisanych w plikach PDF, HTML, DOC itp,
- komfortowe przeglądanie aktów,
- integracja z Wojewódzkimi Dziennikami Urzędowymi,
- spełnienie wymogów dla BIP.