UCHWAŁA  Nr II/8/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002 r.

w sprawie : wysokości stawek podatku od nieruchomości.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) oraz art. 5 ust. 1   i art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002r. Nr 9 poz. 84 ze zm. )   Rada Gminy uchwala, co następuje :                                                      
§ 1

Określa się wysokość stawek rocznych podatku od nieruchomości w następujących wysokościach:
1) od gruntów :
a)   związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób
  zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,62 zł od 1 m² powierzchni,
b)   pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych – 3,38 zł                  
  od 1 ha powierzchni,
c)   pozostałych – 0,10 zł od 1 m² powierzchni;
2) od budynków lub ich części :
a) mieszkalnych - 0,51 zł od 1 m ² powierzchni użytkowej,
b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich
części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 14,18 zł od 1 m² powierzchni
użytkowej ,
c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem
siewnym – 8,06 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,
d) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń
zdrowotnych – 3,46 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,
e) pozostałych od 1 m ² powierzchni użytkowej :
1/ ośrodków wczasowo wypoczynkowych jednostek budżetowych – 5,78 zł ,
2/ budynków rekreacji indywidualnej   - 5,78 zł ,
3/ pozostałych – 3,95 zł;
3) od budowli – 2 % ich wartości określonej na podstawie art.4 ust.1 pkt 3 i ust.3-7. ustawy z dnia   12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2002r. Nr 9   poz. 84 ze zm. )         

§ 2

Zwalnia się z podatku , nieruchomości lub ich części - zajęte na potrzeby kultury , sportu i ochrony przeciwpożarowej .

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 4

Traci moc uchwała Nr XXVII/174/2001 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i ma zastosowanie do poboru podatku w 2003 roku.
                                                                                 

Przewodniczący Rady Gminy
                                                                       

  ( - ) mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr II/9/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : określenia wzorów formularzy w których będą dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania, niezbędne do wymiaru i poboru podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego. [ pobierz ]

Uzasadnienie do uchwały Rady Gminy Zan iemysl w sprawie określenia wzorów deklaracji i informacji na podatek od nieruchomości, rolny i leśny.

Uchwała Rady Gminy w sprawie określenia wzoró informacji i deklaracji jest obowiązkiem wynikającym z:

art.6 ust.13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. z 2002r. Nr 9 poz.84 ze zm./, n owelikzacja ustawy z dnia 30 października 2002r. o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz o zm ikanie niektórych ustaw /Dz.U.Nr 200 poz.1683/ -dotyczy wzorów w podatku od nieruchomości,

art.6a ust.11 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym /Dz.u. z 1993r. Nr 94 poz.431 ze zm./ znowelizowany ustawą z dnia 10 października 2002r. o zmianie ustawy o podatku rolnym /Dz.U. Nr 200 poz.1680/- dotyczy wzorów w podatku rolnym,

art.6 ust.9 ustawy z dnia 30 października 2002r. /Dz.U. Nr 200 poz.1682/- dotyczy wzorów w podatku leśnym.

Wzory informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dotyczą osób fizycznych i zawierać będą więcej danych niezbędnych do prawidłowego wymiaru podatku. Osoby fizyczne są zobowiązane zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy złożyć właściwemu organowi podatkowemu informację w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania, w szczególności zmiana sposobu wykolrzystania przedmiotu opodatkowan ia lub jego części. Obowiązek składania deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny i leśny corocznie w terminie do 15 stycznia dotyczy osób prawnych, jednostek organizacyjnych, w tym spółek nie mających osobowości prawnej, jednostek organizacyjnych Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa a także jednostek organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe. W terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie, wygaśnięcie lub zmianę sposobu wykolrzystania przedmiotu opodatkowania odpowiednio skorygować deklarację. Obowiązek składania informacji i deklarfacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy.

Ustawa nie powoduje skutków finansowych a jej wejście w życie nie wpłynie na ryn ek pracy, konkurencyjność wewnętrzną i zedwnętrzną oraz na sytuację i rozwój regionów.

WÓJT

/-/inż.Krzysztof Urbas


UCHWAŁA  Nr II/ 10 /2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia   9 grudnia 2002r.

w sprawie wysokości stawki podatku od posiadania psów na terenie gminy Zaniemyśl.

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) oraz art. 13 i   14 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002r. Nr 9 poz. 84 ze zm.) Rada Gminy uchwala co następuje :

§ 1

Ustala się roczną stawkę podatku od posiadania psów w wysokości - 30,00 zł,
od każdego psa.                                                

§ 2

Podatek od posiadania psów jest płatny w terminie do 15 marca każdego roku podatkowego.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał po 15 marca , podatek jest płatny w terminie 14 dni od daty wejścia w posiadanie psa .

§ 3

Wprowadza się inne niż wymienione w ustawie zwolnienia przedmiotowe w podatku od posiadania psów :
        -       utrzymywanych w celu pilnowania gospodarstw domowych lub nieruchomości maksymalnie po jednym psie na każde gospodarstwo.

§ 4

Poboru podatku od posiadania psów dokonują sołtysi poszczególnych wsi sołeckich w drodze inkasa na podstawie aktualnych wykazów.

§ 5

Sołtysi otrzymują wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 10% za inkaso należności z tytułu podatku od posiadania psów pobieranego od mieszkańców sołectwa.
Podstawę ustalenia wynagrodzenia prowizyjnego stanowią kwoty zainkasowane przez sołtysów.                              

§ 6

Wykonanie uchwały powierza się   Wójtowi Gminy.   

§ 7

Traci moc Uchwała Rady Gminy Nr XI/74/99 z dnia 13 grudnia 1999r.

§ 8

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003r. 

Przewodniczący Rady Gminy
( - ) mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr II/11/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie zwolnień z podatku od nieruchomości.

Na podstawieart.18. ust.2 okt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zm./ w związku z art.7 ust.2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. z 2002r. Nr 9 poz.84 ze zm./ oraz art.10 ustawy z dnia 27.07.2002r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców /Dz.U. z 2002r. Nr 141 poz.1177/ Rada Gminy w Zaniemyslu uchwala co następuje:

§ 1

Sprzyjając rozwojowi przedsiębiorczości, inwestowaniu oraz potrzebie zmniejszenia bezrobocia wprowadza się zwolnienia z podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców:

1.którzy wybudowali bądź wybudują lub dokonali bądź dokonają rozbudowy pomieszczeń przeznaczonych na działalność gospodarczą,

2.zwolnienie z podatku , o którym mowa w sutaępie 1 dotyczy pomieszczeń wybudowanych w latach 2002-2004 o powierzchni użytkowej co najmniej 30m2.

§ 2

Zwolnienie z podatku od n ieruchomości, o którym mowa w § 1 przysługuje na okres trzech lat i liczone będzie od dnia 1 stycznia roku następującego po roku, w którym budynek został oddany do użytku lub rozpoczęto jego użytkowanie wg następujących zasad:

1. w pierwszym roku podatkowym      - 80 %

2. w drugim roku podatkowym            - 50 %

3. w trzecim roku podatkowym          - 20 %

§ 3

Zwolnienie z podatku udziela się na udokumentowany wniosek przedsiębiorcy, złożony w Urzędzie Gminy w Zaniemyślu w terminie do 31 grudnia roku, w którym oddano nowo powstały budynek lub rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego części.

§ 4

1.Przez pomoc publiczną dla przedsiębiorców- nalezy rozumieć pomoc określoną w art.2 ust.1 ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców /Dz.U. z 2002r. Nr 141 poz.1177/.

2.Przepisy ustawy nie stosuje się do przedsiębiorców, którzy w ciągu 3 ostatnich lat uzyskali pomoc publiczną przekraczającą równowartość 100 tys. EURO.

3.Do kwoty, o której mowa w ust. poprzedzającym zalicza się także kwoty zwolnień nabytych na podstawie niniejszej uchwały.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskikego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003 r.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak


Uzasadnienie do uchwały Nr II/11/2002 z dnia 9 grudnia 2002 roku.

Zachodzący w naszym kraju proces transformacji ustrojowo-gospodarczej nie przebiega bez zakłóceń. Jednym z jego negatywnych przejawów jest dramatyczny wzrost bezrobocia, w tym również na terenie gminy Zaniemyśl.
Silne podmioty gospodarcze są źródłem dochodów z podatków dla gminy, pozwalających realizować jej ustawowe zadania.
Stosowanie zachęt i preferencji proinwestycyjnych może się przyczynić do zwiększenia ilości przedsiębiorców na terenie gminy. W szczególności chodzi o przedsiębiorców zwiększających powierzchnie produkcyjne, co w konsekwencji prowadzić będzie do zwiększenia zatrudnienia. W ostatecznym rachunku zastosowanie ulg i zwolnień będzie korzystne dla samorządu gminnego i w perspektywie czasowej powinno zrekompensować ubytek podatkowy gmin y.
Będzie też tworzyć korzystną atmosferę inwestycyjną do przedsiębiorców na terenie gminy. Z powyższych względów podjęcie uchwały jest zasadne.

WÓJT

/-/inż.Krzysztof Urbas


UCHWAŁA  Nr II/12/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : opłaty targowej

Na podstawie art.19 pkt 1 lit.a, pkt 2 i 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. Nr 9 poz.31 z późn.zm./ oraz na podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ?dz.U. z 1996r. Nr 13 poz.74 z późn.zm./ Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co nastepuje:

§ 1

Ustala się dzienne stawki opłaty targowej przy Pl.Berwińskiego na każde oznaczone liniami miejsce sprzedaży:



Formy sprzedaży                                           od poniedziałku w soboty w niedziele

                                                                     do piątku                         i święta



przy sprzedaży z pojazdu samochodowego
przyczepy, platformy                                             22,-                32,-            53,-


przy sprzedaży ze stoiska, straganu oraz
innych form sprzedaży                                          12,-                16,-            32,-


§ 2

Zarzadza się pobór opłaty targowej w drodze inkasa i jako in kasentów określa się:

a/ w soboty, niedziele i święta - Zarząd Klubu "KŁOS",
b/ od poniedziałku do piątku - pracownik Urzędu Gminy /podinsp. ds.Kultury i Ewidencji
   Działalności Gospodarczej lub insp. ds. Rady Gminy/.

Ustala się wynagrodzenie dla Zarządu Klubu "KŁOS" za inkaso w wysokości 100% zainkasowanych kwot.

§ 3

Przy sprzedaży płodów rolnych, warzyw i owoców przez producentów z terenu gminy

Zaniemyśl stawka opłaty targowej wynosi 50% określonej w § 1.

§ 4

Traci moc uchwałą Nr XXVII/172/2001 z dnia 19.11.2001r. w sprawie opłaty targowej.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i ma zastosowanie od roku 2003.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr II / 13   /2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : zmiany uchwały Nr XX/123/2000 w sprawie lokalizacji i regulaminu targowiska

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 oraz art. 40 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 1996r. Nr 13, poz. 74 z póź. zmianami ) Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje :

§ 1

1.    § 1 pkt. 1 uchwały Nr XX/123/2000 w sprawie lokalizacji i regulaminu targowiska otrzymuje   następujące brzmienie :
           „ Ustala się na terenie gminy lokalizację targowiska przy Pl. Berwińskiego w wyznaczonych  miejscach oznaczone liniami ”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwo Wielkopolskiego i ma zastosowanie od roku 2003r.
.

Przewodniczący Rady Gminy
( - ) mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr II/14/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu ( z wyjątkiem piwa ) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasady usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych

Na podstawie art.12 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. Nr 35, poz. 230 z póź. zm.) Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje :

§ 1

Ustala się dla terenu gminy Zaniemyśl liczbę punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% ( z wyjątkiem piwa ) :
- 28 punkty sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia poza miejscem sprzedaży,
- 20 punkty sprzedaży napojów alkoholowych do spożycia w miejscu sprzedaży.

§ 2

Ustala się następujące zasady usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych :
- zezwolenia na prowadzenie sprzedaży i podawania napojów alkoholowych nie mogą być
wydawane o ile w pobliżu ich sprzedaży, podawania znajdują się – szkoły bądź inne placówki
oświatowo – wychowawcze czy opiekuńcze, obiekty kultu religijnego, zakłady opieki społecznej lub
zdrowotnej, obiekty sportowe, plaże, baseny, kąpieliska.

§ 3

Traci moc uchwała Nr XXV/157/2001 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27.08.2001r. w sprawie ustalenia liczby ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu ( z wyjątkiem piwa ) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży oraz warunków ich sprzedaży.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy oraz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwo Wielkopolskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003r.

Przewodniczący Rady Gminy
( - ) Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA    Nr II / 15 / 2002.
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : wysokości stawek podatku od środków transportowych.

  Na podstawie art.18 ust.2 pkt.8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art.10 ust.1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002r Nr 9, poz. 84 ze zmianami) Rada Gminy uchwala , co następuje :

§ 1

Określa się wysokość stawek podatku od środków transportowych:
1. od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej
pojazdu :                                                                        
a/ od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 514,00 zł                  
b/ powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie- 843,00 zł            
c/ powyżej 9 ton a poniżej 12 ton - 1. 007,00 zł            
2.od samochodów ciężarowych z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za
równoważne o dopuszczalnej masie całkowitej :
a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton:
o liczbie osi - dwie - 699,00 zł      
o liczbie osi - trzy lub cztery i więce -
329,00 zł
b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 26 ton:
  o liczbie osi - dwie -
1 563,00 zł
  o liczbie osi - trzy -
1 192,00 zł
  o liczbie osi - cztery i więcej - 792,00 zł         
c/ równej lub wyższej niż 26 ton
o liczbie osi dwie i więcej -
1 933,00 zł
3.od samochodów ciężarowych z innym systemem zawieszenia osi jezdnych o dopuszczalnej
masie całkowitej :
a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton:
o liczbie osi - dwie -
1 470,00 zł
o liczbie osi - trzy lub cztery i więcej -
607,00 zł
b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 26 ton:
o liczbie osi - dwie -
1 131,00 zł
o liczbie osi - trzy -
1 439,00 zł
o liczbie osi - cztery i więcej -
1 028,00 zł   
c/ równej lub wyższej niż 26 ton
  o liczbie osi dwie i więcej -
2 190,00 zł
4.od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie   z naczepami
lub przyczepami o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu   pojazdów :
a/ od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 946,00 zł   
b/ powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie -
1 090,00 zł   
c/ powyżej 9 ton a poniżej 12 ton -
1 234,00 zł
5.od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie   z naczepą lub   
przyczepą z zawieszeniem pneumatycznym   lub zawieszeniem uznanym za równoważne o   
dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów :   
a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton
  o liczbie osi - dwie lub trzy -
720,00 zł
b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 30 ton
o liczbie osi - dwie lub trzy -
771,00 zł
c/ równej lub wyższej niż 30 ton a mniejszej niż 36 ton
o liczbie osi - dwie lub trzy -
1 336,00 zł
d/ równej 36 ton
  o liczbie osi - dwie -
1 264,00 zł
  o liczbie osi - trzy -
1 449,00 zl
e/ powyżej 36 ton
o liczbie osi - dwie -
1 336,00zł
o liczbie osi - trzy -
1 953,00 zl
6.od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub
przyczepą z innym systemem zawieszenia osi jezdnych dopuszczalnej masie całkowitej zespołu
pojazdów :
a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton
o liczbie osi - dwie lub trzy -
617,00 zł
b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 30 ton
o liczbie osi - dwie lub trzy -
1 028,00 zł
c/ równej lub wyższej niż 30 ton a mniejszej niż 36 ton
o liczbie osi - dwie lub trzy -
1 748,00 zł
d/ równej 36 ton
  o liczbie osi - dwie -
1 727,00 zł
  o liczbie osi - trzy -
1 799,00 zl
e/ powyżej 36 ton
o liczbie osi - dwie -
1 799,00 zł
o liczbie osi - trzy -
2 272,00 zł
7.od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę
całkowitą od 7 ton a poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą
prowadzoną przez podatnika podatku rolnego :
   od 7 ton a poniżej 12 ton -
308,00 zł
8.od przyczep i naczep z zawieszeniem pneumatycznym   lub zawieszeniem uznanym za   
równoważne o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów :               
a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton
o liczbie osi - jedna -
206,00 zł
o liczbie osi - dwie lub trzy - 267,00 zł      
b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 28 ton
o liczbie osi - jedna -
360,00 zł
o liczbie osi - dwie lub trzy -
411,00 zł
c/ równej lub wyższej niż 28 ton a mniejszej niż 36 ton
o liczbie osi – jeden i więcej -
925,00 zł
d/ równej 36 ton
  o liczbie osi – jedna lub dwie -
761,00 zł
  o liczbie osi - trzy -
781,00 zl
e/ powyżej 36 ton
o liczbie osi – jedna lub dwie -
1 234,00 zł
o liczbie osi trzy                                                            
1 028,00zł
9. od przyczep i naczep z innym systemem zawieszenia osi jezdnych o dopuszczalnej masie
całkowitej zespołu pojazdów :               
a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton
o liczbie osi - jedna                                                               
185,00zł
o liczbie osi - dwie lub trzy                                                    278,00zł      
b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 28 ton
o liczbie osi - jedna                                                                  
504,00zł
o liczbie osi - dwie lub trzy                                                   
524,00zł
c/ równej lub wyższej niż 28 ton a mniejszej niż 36 ton
o liczbie osi - jedna                                                               
1 234,00zł
o liczbie osi - dwie lub trzy                                                
1 388,00zł
d/ równej 36 ton
  o liczbie osi – jeden lub dwie                                             
1 182,00zł
  o liczbie osi - trzy                                                               
1 131,00zl
e/ wyższej niż 36 ton
o liczbie osi – jedna lub dwie                                                   
1 521,00zł
o liczbie osi - trzy                                                                  
1 490,00zł
10.od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia :
a/ do 15 miejsc włącznie                                                         
360,00zł
b/ powyżej 15 do 19 miejsc włącznie                                          
915,00zł
c/ równej lub wyższej niż 30 miejsc                                       
1 645,00zl

§ 2

1.dla pojazdów określonych w & 1 pkt. 1,4,7,10 wyprodukowanych przed rokiem 1991 stawka
podatku zwiększa się i określa wysokości:
a/ od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu :
- od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie                                             
535,00zł
- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie                                       
884,00zł
- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton                                             
1 059,00zł
b/ od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub
przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu   pojazdów od 3,5 tony a poniżej 12 ton:
- od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie                                             
1 131,00zł
- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie                                       
1 275,00zł
- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton                                                
1 419,00zł
c/ od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę
całkowitą od 7 ton a poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością
rolniczą prowadzoną przez podatnika   podatku rolnego:
od 7 ton a poniżej 12 ton                                                            
350,00zł
d/ od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia :
- do 15 miejsc włącznie                                                            
411,00zł
- powyżej 15 do 29 miejsc włącznie                                          
946,00zł
- równej lub wyższej niż 30 miejsc                                          
1 696,00zł
2.dla pojazdów określonych w & 1 pkt. 1,4,7,10 posiadających katalizatory, wyprodukowanych
po 1991 roku stawki podatku zmniejsza się i określa w wysokości :
a/ od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu :
- od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie                                             
483,00zł
- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie                                          
802,00zł
- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton                                                
956,00zł
b/ od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub
przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony a poniżej 12 ton:
- od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie                                                
925,00zł
- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie                                       
1 028,00zł
- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton                                                
1 172,00zł
c/ od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę
całkowitą od 7 ton a poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą
prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
od 7 ton a poniżej 12 ton                                                         
288,00zł
d/ od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia :
- do 15 miejsc włącznie                                                         
329,00zł
- powyżej 15 do 29 miejsc włącznie                                       
884,00zł
- równej lub wyższej niż 30 miejsc                                       
1 593,00zł
 

§ 3

Zwalnia się od podatku od środków transportowych autobusy, samochody ciężarowe, naczepy i przyczepy stanowiące własność jednostek i zakładów budżetowych Gminy nie wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej.
 

§ 4   

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5

Traci moc Uchwała Nr XXVIII / 179 / 2001 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 12 grudnia 2001roku w sprawie podatku od środków transportowych

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i ma zastosowanie do poboru podatku od roku 2003 .

Przewodniczący Rady Gminy   

/-/mgr Mieczysław Kubiak


                                    Uchwała Nr III / 29 / 2002
                     Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 30 grudnia 2002r.
zmieniająca uchwałę w sprawie wysokości stawek podatku od środków transportowych .
      Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art.10 ust.1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002r Nr 9 . poz.84 ze zm.) Rada Gminy uchwala co następuje :
                                                       

  § 1

W uchwale Nr II/15/2002 Rady Gminy w Zaniemyślu z dnia 9 grudnia 2002r w sprawie wysokości stawek podatku od środków transportowych wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 1 ust 2 :
1)    litera ‘a’ otrzymuje brzmienie :
”a) równej lub wyższej niż 12 ton a mniejszej niż 18 ton
- o liczbie osi dwie                                    
699,00 zł
- o liczbie osi trzy                                    
329,00 zł
        - o liczbie osi cztery i więcej                  
570,00 zł„
2)    litera ‘c’ otrzymuje brzmienie :
”c) równej lub wyższej niż 26 ton
- o liczbie osi dwie i trzy                           
1 933,00 zł
- o liczbie osi cztery i więcej                     
1 933,00 zł„
1.    W § 1 ust.3:
1)    litera ‘a’ otrzymuje brzmienie :
”a) równej lub wyższej niż 12 ton a mniejszej niż 18 ton
- o liczbie osi dwie                                    
1 470,00 zł
- o liczbie osi trzy                                       
607,00 zł
- o liczbie osi cztery i więcej                        
607,00 zł,,
2)    litera ‘c’ otrzymuje brzmienie :
”c) równej lub wyższej niż 26 ton
- o liczbie osi dwie i trzy                           
2 190,00 zł
     - o liczbie osi cztery i więcej                     
2 190,00 zł„
2.    W § 1 ust.5
1)    litera ‘a’ otrzymuje brzmienie :
”a) równej lub wyższej niż 12 ton a mniejszej niż 18 ton
- o liczbie osi dwie                                       
720,00 zł
      - o liczbie osi trzy                                    
1 079,00 zł„
2)    litera ‘b’ otrzymuje brzmienie :
„ b ) równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 30 ton
  - o liczbie osi dwie                                       
771,00 zł
  - o liczbie osi trzy                                       
1 079,00 zł„
3) litera ‘c’ otrzymuje brzmienie :
„ c) równej lub wyższej niż 30 ton a mniejszej niż 36 ton
-    o liczbie osi dwie                                    1 336,00 zł
-    o liczbie osi trzy                                    
1 336,00 zł„
4. W § 1 ust. 6
1) litera ‘a’ otrzymuje brzmienie :
” a) równej lub wyższej niż 12 ton a mniejszej niż 18 ton
- o liczbie osi dwie                                                
617,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                             
1 492,00 zł„
2) litera ‘b’ otrzymuje brzmienie :
” b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 30 ton :
   - o liczbie osi dwie                                          
1 028,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                             
1 492,00 zł„
3) litera ‘c’ otrzymuje brzmienie :
  ” c) równej lub wyższej niż 30 ton a mniejszej niż 36 ton
   - o liczbie osi dwie                                          
1 748,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                          
1 748,00 zł„
5. W § 1 ust.8
1)    litera a otrzymuje brzmienie :
” a) równej lub wyższej niż 12 ton a mniejszej niż 18 ton
   - o liczbie osi jeden                                          
206,00 zł
   - o liczbie osi dwie                                       
   267,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                          
586,00 zł„
2) litera ‘ b’ otrzymuje brzmienie :
” b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 28 ton
     - o liczbie osi jeden                                          
360,00 zł
   - o liczbie osi dwie                                          
411,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                             
586,00 zł„
3) litera ‘ c’ otrzymuje brzmienie :
” c) równej lub wyższej niż 28 ton a mniejszej niż 36 ton
   - o liczbie osi jedna                                       
925,00 zł
   - o liczbie osi dwie                                          
925,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                             
925,00 zł„
3)    litera ‘d’ otrzymuje brzmienie :
” d) równej 36 ton
   - o liczbie osi jedna                                          
761,00 zł
   - o liczbie osi dwie                                          
761,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                             
781,00 zł„
4)    litera ‘e’ otrzymuje brzmienie :
” e) powyżej 36 ton
   - o liczbie osi jedna                                       
1 234,00 zł
     - o liczbie osi dwie                                       
1 234,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                          
1 028,00 zł„
6.W § 1 ust 9
1)litera a otrzymuje brzmienie :
” a) równej lub wyższej niż 12 ton a mniejszej niż 18 ton
   - o liczbie osi jedna                                          
185,00 zł
   - o liczbie osi dwie                                          
278,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                             
816,00 zł„
2) litera ‘ b’ otrzymuje brzmienie :
” b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 28 ton
     - o liczbie osi jedna                                       
504,00 zł
   - o liczbie osi dwie                                          
524,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                             
816,00 zł„
3) litera ‘ c’ otrzymuje brzmienie :
” c) równej lub wyższej niż 28 ton a mniejszej niż 36 ton
   - o liczbie osi jedna                                          
1 234,00 zł
   - o liczbie osi dwie                                       
1 388,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                             
1 388,00 zł„
4) litera ‘d’ otrzymuje brzmienie :
” d) równej 36 ton
   - o liczbie osi jedna                                          
1 182,00 zł
   - o liczbie osi dwie                                             
1 182,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                             
1 131,00 zł„
5)    litera ‘e’ otrzymuje brzmienie :
” e) powyżej 36 ton
   - o liczbie osi jedna                                          
1 521,00 zł
   - o liczbie osi dwie                                       
1 521,00 zł
   - o liczbie osi trzy                                          
1 490,00 zł„
7.W § 1 ust. 10 otrzymuje brzmienie :
” od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia :
   a/ do 15 miejsc włącznie                                       
360,00 zł
   b/ powyżej 15 do 29 miejsc włącznie                  
  915,00 zł
   c/ równej lub wyższej niż 30 miejsc                     
1 645,00 zł
                                               

 § 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
                                               

 § 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003r i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr II/16/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : ustalenia ceny za dzierżawę gruntów przeznaczonych na cele nierolnicze, stanowiących mienie komunalne Gminy Zaniemyśl .

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 9 lit.a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzadzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591/ Rada Gminy w Zaniemyślu uchwala co następuje:

§ 1

Ustala się stawkę czynszu dzierżawnego za grunty przeznaczone do wydzierżawienia na cele nierolnicze na terenie Gminy Zaniemyśl w wysokości:

a/ 3,02 zł/m2/mies + VAT    za grunty przeznaczone pod działalność handlowo-
                                       usługową

b/ 0,48 zł/m2/rocz + VAT    za grunty przeznaczone pod wypoczynek-ośrodki.

§ 2

Traci moc uchwałą Nr XXVI/165/2001 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 29 października 2001r. w sprawie ustalenia ceny za dzierżawę gruntów przeznaczonych na cele nierolnicze, stanowiących mienie komunalne Gminy Zaniemyśl.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1.01.2003r.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr II/17/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : odpłatności za usługi świadczone przez Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji w Zaniemyślu.

Na podstawie art.4 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1995r. o gospodarce komunalnej /Dz.U. z 1997r. Nr 9 poz.43 z późn.zm./ Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1

Ustala się następujące ceny za usługi wykonywane przez Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji w Zaniemyślu:

1/wynajem sali widowiskowej do 2 godzin :
                                                   - z nagłośnieniem                     73,oo zł
                                                   - bez nagłośnienia                   60,oo zł

2/wynajem aparatury nagłaśniającej za 1 godz                                 32,oo zł

3/udostępnienie miejsca na placu amfiteatru z wyłączeniem
handlu /dziennie/                                                                      300,oo zł

4/stragany handlowe na placu amfiteatru: za 1 stanowisko:
                    w dni zwykłe                                                            15,oo zł
                    w dni gminnych imprez sport.-rekreacyjnych               35,oo zł
                    Country oraz Zaniem.Bitwy Morskie                         400,oo zł

5/parking niestrzeżony płatny: za czas pozostawienia samochodu
w godzinach pracy parkingu:
                    samoch. osobowe do 1 godz.                                     4,oo zł
                    powyżej 1 godz.                                                         7,oo zł
                    
samochody dostawcze                                              10,oo zł
                    autokary                                                                   30,oo zł

6/udostępnienie stadionu:
-trenigi boisko boczne             1 godz.                                           62,oo zł
-
mecz płyta główna                1 mecz                                          520,oo zł

7/usługi transportowe:
  za 1/h wynajmu pojazdu + kilometry                                              17,70 zł
   a 1/km                                                                                        0,52 zł

§ 2

Ceny określone w § 1 od pkt 1-6 zawierają podatek VAT.

§ 3

Zwolnione z opłat za wynajem sali widowiskowej i stadionu są społeczne organizacje, kluby i związki oraz instytucje budżetowe działające na terenie Gminy Zaniemyśl.

§ 4

Upoważnia się Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji do negocjacji cen dotyczących § 1 pkt 3 i 4.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy oraz Dyrektorowi Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji w Zaniemyślu.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą od dnia 1 stycznia 2003 roku.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr II/18/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2003.

Na podstawie art.41 ust.1 i ust.2 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwadziałaniualkoholizmowi /Dz.U. z 1982r. Nr 35 poz.230 ze zm./ oraz art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzadzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zm./ Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1

Przyjmuje się gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2003, który stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy oraz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

§ 3

Uchwałą wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą od 1.01.2003r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak


Załącznik Nr 1 do uchwały Nr II/18/2002

Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie gminy Zaniemyśl na rok 2003 .

Dostrzegając zagrożenie wynikające z powszechnej obecności napojów alkoholowych w życiu codziennym człowieka Rada Gminy Zaniemyśl realizując zapisy Ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi uchwala gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2003. Gminny Program zawiera opis podejmowanych działań prowadzących do zmiany struktury spożywania i do ograniczenia spożycia napojów alkoholowych. Jego zadaniem jest również podnoszenie świadomości społecznej w przedmiocie mechanizmów uzależnień, inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć prowadzących do zmiany obyczajów w zakresie sposobu spożywania alkoholu, w tym prowadzić ma to do większej trzeźwości w miejscu pracy. Podejmuje on również działania zmierzające do przeciwdziałania powstawaniu i usuwania następstw nadużywania alkoholu, a także wspierania działalności wszystkich organizacji społecznych i zakładów podejmujących takie działania. Zadania z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych koordynuje i realizuje w imieniu Rady Gminy powołana, zgodnie z Ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, przez Zarząd Gminy - Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.GKRPA obejmuje swoją działalnością obszar gminy Zaniemyśl. W celu realizacji zadań programowych podejmuje współpracę z organizacjami i instytucjami działającymi na tym terenie: szkoły,Policja, Kościoły, OPS, GOK, PZLR "Proximus", sołtysami, pracownikiem Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich UG. Współpraca dotyczy także instytucji o zasięgu ponadgminnym: PCPR w Środzie Wlkp., Sąd Rejonowy w Środzie Wlkp., kurator sądowy, poradnie leczenia uzależnień i współuzależnień w Środzie Wlkp., Śremie i Poznaniu, Fundacja Pomocy Wzajemnej "Barka" w Poznaniu. GKRPA uczestniczy w działaniach szerokiej profilaktyki skierowanej do osób zdrowych poprzez współfinansowanie przedsięwzięć z zakresu kultury fizycznej i sportu w obwodach szkolnych. Jej działania obejmują przede wszystkim zadania z zakresu wąskiej profilaktyki i skierowane są do środowisk, w których występuje nadużywanie alkoholu lub istnieje zagrożenie tą patologią.

I. CELE KOMISJI

Do głównych celów działalności Komisji należą:

1.Monitorowanie środowiska gminnego i dokonywanie oceny zagrożenia.
2.Podnoszenie świadomości społecznej n/t uzależnień poprzez podejmowanie
działań w zakresie edukacji dorosłych.
3.Upowszechnianie programów wychowawczo-profilaktycznych wśród
dzieci i młodzieży szkolnej.
4.Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej dla osób uzależnionych
i współuzależnionych.
5.Organizowanie szkoleń dla różnych grup zawodowych.

II. ORGANIZACJA PRACY KOMISJI

1.W skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych powołanej
uchwałą Zarządu Gminy z dnia 3.09.2001r. wchodzi 10 członków.
2.Pracę Komisji koordynuje jej przewodniczący na posiedzeniach, w których
uczestniczą członkowie Komisji.
3.Realizacja zadań odbywa się poprzez zespoły zadaniowe liczące co najmniej
2 członków Komisji.

d/s przeprowadzania kontroli punktów sprzedaży alkoholu.

4.W celu realizacji swoich zadań programowych Komisja może zatrudniać w
ramach umowy-zlecenia osoby nie będące członkami Komisji.
5.Osobą upoważnioną do zawierania umowy jest przewodniczący Komisji.

III. REALIZACJA ZADAŃ

1.Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób
uzależnionych od alkoholu:

2.Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospo-
łecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

3.Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej, w szczególności
dla dzieci i młodzieży:

4.Kontrole przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi:

5.Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej
rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

6.Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów prawa oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego:

IV.INNE DZIAŁANIA WSPOMAGAJĄCE SKUTECZNOŚĆ PROFILAKTYKI
  I LIKWIDUJĄCE SKUTKI NADUŻYWANIA ALKOHOLU

1.Finansowanie żywienia dzieci z rodzin, w których występuje problem alkoholowy.

2.Organizowanie imprez kulturalnych, rekreacyjnych i turystycznych dla dzieci i młodzieży uczestniczących w zajęciach świetlicy środowiskowej.

3.Współfinansowanie zakupu sprzętu sportowego dla szkół.

4.Dofinansowanie udziału dzieci w zimowych i letnich formach wypoczynku z elementami programów profilaktycznych.

5.Organizowanie konkursów o tematyce profilaktycznej /plastyczne, literackie/.

6.Wydawanie ulotek /apele,informacje / o tematyce profilaktycznej.

7.Organizowanie szkoleń dla nauczycieli i sprzedawców z zakresu działań profilaktycznych.

8.Udział w ogólnopolskich akcjach organizowanych przez media i PARPA.

9.Organizowanie Wigilii dla osób samotnych, w tym alkoholików.

V. ZASADY WYNAGRADZANIA CZŁONKÓW KOMISJI ROZWIĄZYWANIA
   PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

1.Wynagrodzenie dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest wypłacane za każdy udział w posiedzeniu tej komisji z zastrzeżeniem pkt 3.

2.Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 1 wynosi:
  -dla przewodniczącego Komisji          135,-zł brutto
  -dla pozostałych członków Komisji       95,-zł brutto

3.Członkowi Komisji wykonującemu czynności związane z pracą Komisji, wyn agrodzenie nie przysługuje jeżeli czynności te wykonywane są w godzinach pracy i jeżeli za te godziny pracy otrzymuje on wynagrodzenie w ramach stosunku pracy.

4.Wynagrodzenie płatne jest 1 raz w kwartale na podstawie listy zbiorczej sporzadzonej przez przewodniczacego Komisji.


UCHWAŁA  Nr II/19/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : uchwalenia planu pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zaniemyślu na rok 2003.

Na podstawie art.18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzadzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz.1591 z późn.zm./ oraz art.41 ust.2 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwadziałaniu alkoholizmowi /Dz.U. z 1982r. Nr 35 poz.230 z późn.zm./ Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1

Uchwala się plan pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zaniemyślu na rok 2003, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy oraz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą od 1 stycznia 2003 roku.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak

PLAN PRACY Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zaniemyślu na 2003 rok.



Lp. Zadanie                                                          termin             odpowiedzialny
                                                                    realizacji



1. Prowadzenie zajęć wychowawczo-opiekuńczych
dla dzieci szkoły podstawowej i gimnazjum w
świetlicy środowiskowej                                     cały rok             wg.planu


2. Realizacja programów profilaktycznych "Dzię-
kuję Nie" i "Elementarz" w szkołach z terenu       maj,październik E.Czarna
gminy                                                                                        M.Świerkowska


3. Kierowanie dzieci z rodzin dotkniętych patolo-
gią na obozy terapeutyczne, wypoczynkowe
i inne formy rekreacyjne                                     maj                   Komisja


4. Finansowanie żywienia dzieci z rodzin biednych
i dotkniętych patologią                                       cały rok             Komisja


5. Doposażanie świetlicy socjoterapeutycznej w
pomoce dydaktyczne do potrzeb prowadzonych
w niej zajęć                                                      cały rok               Komisja


6. Podejmowanie działań remontowo-gospodar-
czych w świetlicy środowiskowej                         lipiec             P.Mazurkiewicz


7. Organizacja ogniska dla dzieci biorących                                  E.Czarna
udział w programach profilaktycznych                czerwiec          B.Talarczyk


8. Zakup materiałów edukacyjnych dla potrzeb
komisji i prowadzenia działalności profilak-          marzec            M.Fertała
tycznej w szkołach                                        październik         nauczyciele Komisji


9. Dofinansowanie doposażenia boisk, placów
zabaw i sprzętu sportowego dla placówek
oświatowych i sołectw                                     czerwiec            Komisja


10.Organizacja przedstawień profilaktycznych
i pogadanek dla dzieci i młodzieży szkolnej       1 x rok             E.Czarna


11.Kontrola punktów sprzedaży alkoholu w
zakresie spełnienia ustawowych wymogów       2 x rok             M.Fertała


12.Organizowanie spotkań ze sprzedawcami                                  M.Fertała
alkoholu                                                          1 x rok               E.Czarna


13.Organizowanie akcji propagandowych przed   
  imprezami masowymi                                    wg.potrzeb          Komisja


14.Wydawanie ulotek informacyjnych i o
  tematyce profilaktycznej                               styczeń               E.Czarna


15.Stała współpraca z gminną Komisją Bez-
  pieczeństwa i Porządku Publicznego             cały rok            P.Mazurkiewicz


16.Szkolenie nauczycieli w zakresie progra-
  mów profilaktycznych i umiejętności
  wychowawczych                                              luty               M.Fertała


17.Szkolenie grupy liderów ze środowisk mło-
  dzieżowych w zakresie pomocy koleżeńskiej   wg.kalendarza    E.Czarna


18.Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy    cały rok          M.Fertała
   Rodzinie w Środzie Wlkp.                                                    E.Czarna


19.Realizacja programu wychowaczo-profilak-
   tycznego w szkołach                                       marzec            Komisja


20.Zabezpieczanie pomocy terapeutycznej dla                            M.Fertała
   osób uzależnionych i współuzależnionych       wg.potrzeb         E.Czarna


21.Organizacja Wigilii dla osób samotnych z te-
  renu gm.Zaniemyśl ze środowisk dotkniętych
  patologią                                                       grudzień            Komisja


22.Wydawanie opinii w przedmiocie uzależnienia wg.potrzeb       M.Fertała


23.Monitorowanie środowiska Gminy Zaniemyśl
   w zakresie oceny zagrożenia problemem
   alkoholowym                                                 styczeń            Komisja


24.Opracowanie raportu o rozmiarach zagrożenia                         M.Fertała
   problemem alkoholowym                               styczeń             E.Czarna


25.Prowadzenie punktu konsultacyjnego dla osób
   uzależnionych i współuzależnionych                cały rok          M.Fertała


26.Zorganizowanie i prowadzenie grupy wsparcia                         M.Fertała
   dla osób współuzależnionych                         wg.potrzeb       E.Czarna



27.Organizowanie przedstawień i pogadanek profi-
   laktycznych dla młodzieży, nuczycieli i
   rodziców                                                          listopad          E.Czarna


28.Udział w akcjach profilaktycznych organizo-
   wanych przez media i PARPA                        wg.potrzeb         Komisja

Przewodniczaca Komisji

/-/Małgorzata Fertała


UCHWAŁA  Nr II/20/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu .

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 9 lit. e art.58 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzadzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001 r Nr 142 poz.1591 ze zm./ Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1

Postanawia się zaciągnąć w roku 2002 długoterminową pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na dofinansowanie zadania:
"kanalizacja sanitarna IV etap Zaniemyśl" w kwocie 200.000 zł
słownie: dwieście tysięcy złotych.

§ 2

Spłata pożyczki nastąpi w okresie i ratach określonych w umowie pozyczki zawartej między stronami.

§ 3

Jako źródło dochodów, z którego będzie realizowana spłata pozyczki wskazuje się dochody własne Gminy w latach obejmujących spłatę.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

§ 6

Traci moc uchwała Nr XXXI/194/2002 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 13 maja 2002r.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak


Uzasadnienie do uchwały Rady Gminy z dnia 9 listopada 2002r.

Uchwałą Nr XXXI/194/2002 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 13 maja br. postanowiono zaciągnąć pożyczkę w kwocie 200.000 zł na dwa zadania:
-kanalizacja sanitarna IV etap zaniemyśl - 150.000 zł w tym: do wykorzystania
w 2002 roku 100.000 zł,
-modernizacja i remont oczyszczalni ścieków w Łęknie - 500.000 zł w tym: do
wykorzystania w roku 2002 100.000 zł.

Rozpoczęcie prac inwestycyjnych tych zadań miało nastąpić w roku 2002. Zadanie p.n. "remont i modernizcja oczyszczalni ścieków w Łęknie" było w pełni zabezpieczone finansowo z udziałem środków z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska oraz środków własnych. Jednak z uwagi na to, że pojawiła się możliwość skorzystania z fun duszu unijnego Sapard, realizacja tego zadania zostanie przesunięta na rok 2003 w związku z czym odstąpiono od wzięcia pożyczki w 2002 roku na to zadanie w wysokości 100.000 zł.

Pismem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu z dnia 4 listopada br. przyznano pomoc finansową w kwocie 200.000 zł na wsparcie realizacji przedsięwzięcia p.n. "kanalizacja sanitarna IV etap Zaniemyśl" do wykorzystania w roku 2002 100.000 zł i w roku 2003 100.000 zł.

Ponieważ w budżecie pozyczka w kwocie 200.000 zł ujęta zostałą w dziale 900 rozdział 90095 § 6050 na dwa zadania wymienione weżej uchwałą z dnia 13 maja br., korektą budżetu w m-cu grudniu zmniejszone zostanie zadanie p.n. "remont i modernizacja oczyszczalni ścieków w Łęknie" o 100.000 zł.

Skarbnik Gminy /-/Czesława Niemir

WÓJT /-/inż.Krzysztof Urbas


UCHWAŁA  Nr II/21/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : ustalenia diet dla radnych.

Na podstawie art.25 ust.4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzadzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zm./ Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1

Ustala się następujące wysokości diet:

1.Za posiedzenie komisji                     110,-zł dla Przewodniczacego Komisji
                                                        90,-zł dla pozostałych członków Komisji

2.Za posiedzenie zespołów kontrolnych 90,-zł dla członków zespołów

3.Za posiedzenie sesji                           90,-zł dla radnych z wyjątkiem Przewodni-
                                                                  czącego Rady

§ 2

1.Diety wymienione w § 1 płatne są każdorazowo po odbytym posiedzeniu Sesji
  lub Komisji Rady.

2.Radnym uczestniczącym w danym dniu w więcej niż jednym posiedzeniu
  przysługuje jedna wyższa dieta.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr II/22/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : ustalenia diety zryczałtowanej dla Przewodniczącego Rady Gminy.

Na podstawie art.25 ust.4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzadzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zm./ Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1

Ustala się dla Przewodniczacego Rady zryczałtowaną miesięczną dietę w wysokości 720,-zł zwaną dalej "dietą".

§ 2

Dieta płatna jest ostatniego dnia każdego miesiąca.

§ 3

W przypadku ustania pełnienia lub objęcia funkcji Przewodniczacego w ciągu miesiąca kalendarzowego, wysokość diety ulega zmniejszeniu o 1/30 za każdy dzień niewykonywania obowiązków.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr II/23/2002
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r.

w sprawie : określenia stawek za jeden kilometr przebiegu, według którego radnemu przysługuje zwrot kosztów przejazdu w podróży służbowej pojazdem samochodowym nie będącym własnością gminy.

Na podstawie art.25 ust.4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zm./ i § 2 rozporzadzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 25 marca 2002r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy /Dz.U. z 2002r. Nr 30 poz.275/ Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1

Polecenie wyjazdu służbowego wydaje Przewodniczący Rady Gminy.

§ 2

Określa się maksymalne stawki za jeden kilometr przebiegu pojazdu, według których radnemu przysługuje zwrot kosztów używania pojazdów do celów służbowych w wysokościach:

- 0,4690 zł dla samochodu osobowego o pojemności skokowej silnika do 900cm3,

- 0,7519 zł dla samochodu osobowego o pojemności skokowej silnika powyżej 900cm3.

§ 3

Stawki określone w § 2 ulegają każdorazowo podwyższeniu do wysokości maksymalnej na zasadach wynikkających z wyżej powołanych przepisów.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Gminy i Wójtowi Gminy.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/mgr Mieczysław Kubiak