UCHWAŁA NR XXV/222/2005
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 listopada 2005 roku

w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzadzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 z późn.zmianami/ oraz art 41 ust.1 i ust.2 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /tekst jednolity Dz.U. z 2002 roku Nr 147 poz.1231 z późn. zmianami/ Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1

Przyjmuje się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006, który jako załącznik stanowi integralną część uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy oraz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2006 roku.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak


Uzasadnienie do uchwały Nr XXV/222/2005 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 listopada 2005 roku. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006.

Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi nakłada na samorząd gminny na równi z organami władzy i administracji państwowej obowiązek kształtowania polityki alkoholowej oraz tworzy podstawy systemu prawnego, na którym ma się opierać działalność władz lokalnych w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Ustawa wyznacza zadania z tego zakresu, które mają być przedmiotem działania gminy oraz stanowi, że w celu realizacji tych zadań powinien zostać uchwalony Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Ponadto w/w ustawa wskazuje, że celem inicjowania i koordynacji działań wynikających z gminnego programu, ma być powołana Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych a zasady wynagradzania jej członków winna określać Rada Gminy w gminnym programie.
Stąd podjęcie przedmiotowej uchwały jest w pełni uzasadnione.

WÓJT
/-/ inż. Krzysztof Urbas


GMINNY PROGRAM

PROFILAKTYKI  I  ROZWIĄZYWANIA  PROBLEMÓW  ALKOHOLOWYCH  NA  TERENIE GMINY ZANIEMYŚL

na rok 2006

 

Dostrzegając zagrożenie wynikające z powszechnej obecności napojów alkoholowych w życiu codziennym człowieka Rada Gminy Zaniemyśl realizując zapisy Ustawy z dnia 26 października 1982r.       o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi uchwala Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006.  Gminny Program zawiera opis   podejmowanych zadań, których celem jest:

1.                zwiększenie świadomości społecznej w zakresie mechanizmów uzależnień,

2.                nasilenie działań zmierzających do zatrzymania systematycznie obniżającego się wieku inicjacji alkoholowej,

3.                upowszechnianie wiedzy z zakresu przepisów Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

4.                wspieranie i koordynowanie działalności instytucji, organizacji i osób fizycznych podejmujących zadania wynikające z Ustawy,

5.                inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć prowadzących do zmiany obyczajów w zakresie spożywania alkoholu, w tym prowadzić ma to do większej trzeźwości w miejscu pracy,

6.                zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej dla osób uzależnionych i współuzależnionych.

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych funkcjonuje na podstawie Ustawy o wychowaniu w trzeźwości             i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Swoją działalnością obejmuje obszar gminy Zaniemyśl. Działalność Komisji ma charakter systematyczny i ciągły. W celu realizacji zadań programowych Komisja podejmuje współpracę z organizacjami i instytucjami działającymi na tym terenie: szkoły, Policja, Kościoły, OPS, GOK, PZLR „Proximus”, sołtysi, pracownik Referatu Organizacyjnego                     i Spraw Obywatelskich UG. Współpraca dotyczy także instytucji                o zasięgu ponadgminnym: PCPR w Środzie Wlkp., Sąd Rejonowy             w Środzie Wlkp., kurator sądowy, poradnie leczenia uzależnień           i współuzależnień w Środzie Wlkp., Śremie i Poznaniu, Fundacja Pomocy Wzajemnej „Barka” w Poznaniu.

GKRPA swoje działania adresuje do różnych grup ryzyka podejmując działania na wszystkich poziomach profilaktyki:

1.                Profilaktyka pierwszorzędowa – adresowana jest do grupy niskiego ryzyka. Ma na celu promocję zdrowego stylu życia oraz opóźnienie wieku inicjacji.

2.                Profilaktyka drugorzędowa – adresowana jest do grupy podwyższonego ryzyka. Ma na celu ograniczenie głębokości i czasu trwania dysfunkcji, umożliwienie wycofania się z zachowań ryzykownych poprzez poradnictwo rodzinne, indywidualne i socjoterapię.

3.                Profilaktyka trzeciorzędowa – adresowana jest do grupy wysokiego ryzyka i ma na celu przeciwdziałanie pogłębiania się procesu chorobowego i degradacji społecznej oraz umożliwienie powrotu do normalnego życia w społeczeństwie.

Na wszystkich poziomach profilaktyki GKRPA stosuje w swoich działaniach różnorodne strategie działań:

1.    informacyjne – na 1,2 i 3 poziomie,

2.    edukacyjne – na 1,2 i 3 poziomie,

3.    alternatyw – na 1,2 i 3 poziomie,

4.    interwencyjne – na 2 i 3 poziomie,

5.    zmniejszania szkód – na 3 poziomie.

 

 

 

II

 ORGANIZACJA  PRACY  KOMISJI

 

 

1. W skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych powołanej uchwałą Zarządu Gminy z dnia 3.09.2001r.  wchodzi 10 członków

2. Pracę Komisji koordynuje jej przewodniczący na posiedzeniach,     w których uczestniczą wszyscy członkowie Komisji.

3. Realizacja zadań odbywa się poprzez zespoły zadaniowe liczące co najmniej 2 członków Komisji.

·       d /s. pracy profilaktycznej z dziećmi i młodzieżą,

·       d /s orzekania w przedmiocie uzależnienia,

·       d /s. rozwiązywania problemów ludzkich,

·       d /s przeprowadzania wywiadów środowiskowych,

·       d /s przeprowadzania kontroli punktów sprzedaży alkoholu.

4.W celu realizacji swoich zadań programowych Komisja może zatrudniać w ramach umowy – zlecenia osoby, które nie są członkami Komisji.

5. Osobą upoważnioną do zawierania umowy jest przewodniczący Komisji.

 

 

 

III

 REALIZACJA  OBOWIĄZKOWYCH ZADAŃ

WYNIKAJĄCYCH z art. 4 USTAWY

 

 

1. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej                           i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.

a/ kierowanie osób uzależnionych do: Poradni Terapii Uzależnień      i Współuzależnien w Poznaniu Osiedle Zwycięstwa 108 – filia  w Środzie Wlkp. ul. Lipowa 2, grup AA w Środzie Wlkp., Śremie, Poradni Odwykowej w Poznaniu ul. Małeckiego, Zakładu leczenia Uzależnień w Charcicach,

b/ udzielanie pomocy terapeutycznej i materialnej w zakresie leczenia odwykowego,

c/ motywowanie i wspomaganie osób podejmujących dobrowolne leczenie odwykowe,

d/ występowanie z wnioskami do Sądu Rejonowego Środzie Wlkp. o wydanie orzeczenia w przedmiocie uzależnienia oraz kierowanie do leczenia odwykowego,

e/ udzielanie podstawowych informacji o mechanizmach uzależnienia i miejscach uzyskania fachowej pomocy.

 

2. Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej,                     a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

a/ organizowanie zajęć opiekuńczo – wychowawczych w świetlicy środowiskowej,

b/ prowadzenie indywidualnej i grupowej pomocy terapeutycznej dla współuzależnionych dzieci i dorosłych,

c/ organizowanie spotkań z Policją n/t skutków prawnych wykroczeń spowodowanych pod wpływem substancji psychoaktywnych,

d/ świadczenie porad dla osób uzależnionych i współuzależnionych z zakresu pomocy prawnej i leczniczej,

e/ udzielanie wsparcia osobom współuzależnionym,

f/ utrzymywanie stałej współpracy z kuratorem sądowym i sądem,

g/ występowanie do Sądu Rejonowego Środzie Wlkp. o ochronę osób doświadczających przemocy w rodzinie,

h/ finansowanie żywienia dzieci z rodzin, w których występuje problem alkoholowy,

i/ dofinansowanie wypoczynku z programem profilaktycznym dla dzieci z rodzin dotkniętych problemem alkoholowym,

 

 

3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom, w szczególności dla dzieci i młodzieży.

a/ upowszechnianie materiałów edukacyjnych o środkach psychoaktywnych i mechanizmach uzależnień,

b/ merytoryczna i finansowa pomoc w realizacji szkolnych programów profilaktycznych,

c/ koordynowanie współpracy profilaktycznej między szkołami,

d/ prowadzenie profilaktycznej strony internetowej zawierającej informacje z zakresu rozpoznawania zagrożeń uzależnieniami               i praktycznych wskazówek profilaktycznych,

e/ organizowanie konkursów o tematyce profilaktycznej,

f/ organizowanie przedstawień profilaktycznych,

g/ włączanie się w akcje profilaktyczne organizowane przez media i PARPA,

h/ organizowanie szkoleń dla sprzedawców w zakresie przestrzegania Ustawy o wychowaniu w trzeźwości                            i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

i/ upowszechnianie informacji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie i funkcjonowania „Niebieskiej Karty”,

j/ informowanie rodziców, których dzieci piją i upijają się                     o systemie „Pomarańczowej Linii”.

 

4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

 

a/ organizowanie szkoleń dla nauczycieli i upowszechnianie edukacyjno-wychowawczych programów profilaktycznych,

b/ inicjowanie powstawania i wspomaganie działalności wiejskich świetlic środowiskowych,

c/ współfinansowanie zakupu sprzętu sportowego dla szkół, doposażenie wiejskich boisk,

d/ wspieranie działalności klubu AA „Jestem” w Zaniemyślu,

e/ organizowanie Wigilii dla osób samotnych, w tym alkoholików .

 

 

5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 13 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

 

a/ opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu,

b/ przeprowadzanie co najmniej 2 razy w roku kontroli w zakresie:          - zgodności prowadzonej sprzedaży napojów alkoholowych                        z ważnym zezwoleniem,

- przestrzegania warunków Ustawy o wychowaniu w trzeźwości       i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

    - przestrzegania warunków i zasad sprzedaży określonych

           w uchwałach Rady Gminy Zaniemyśl.

c/ stałe analizowanie wyników kontroli i interwencji Policji wobec                 

         łamania przepisów Ustawy,

d/ przeprowadzanie kontroli prawdziwości składanych oświadczeń 

o wysokości obrotu napojami alkoholowymi,

e/ występowanie z wnioskami o cofnięcie wydanego zezwolenia,

f/ podejmowanie interwencji w związku naruszeniem przepisów prawa oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

 

 

6. Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie                  i finansowanie Centrów Integracji Społecznej.

a/ powołanie stowarzyszenia pomocy rodzinie.

 

 

IV

 ZASADY WYNAGRADZANIA

CZŁONKÓW GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA

 PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

 

 

1.Wynagrodzenie dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest wypłacane za każdy udział                  w posiedzeniu tej komisji z zastrzeżeniem pkt.3.

 

2. Wynagrodzenie, o którym mowa w punkcie 1 wynosi:

         - dla przewodniczącego Komisji              - 135,- zł. brutto

         - dla pozostałych członków Komisji     -   95,- zł brutto

 

3. Członkowi Komisji wykonującemu czynności związane z pracą Komisji, wynagrodzenie nie przysługuje, jeżeli czynności te wykonywane są w godzinach pracy i jeżeli za te godziny pracy otrzymuje on wynagrodzenie w ramach stosunku pracy.

 

4 Wynagrodzenie płatne jest 1 raz w kwartale na podstawie listy zbiorczej sporządzonej przez przewodniczącego Komisji.

 

 

 

 


      

 

                                      

                                      Uchwała Nr XXV/ 223 /2005.

                                      Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28.listopada 2005r.   

 

 

w  sprawie: ustalenia  wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego, na cele    niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu,

                     dla dróg gminnych, których zarządcą jest Gmina Zaniemyśl.

 

                     Na podstawie art. 18, ust.2, pkt 8. i 15, art..40, ust. 1, ustawy z dnia 8.marca 1990r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późniejszymi zmianami/, oraz art. 40, ust. 3, 8 i 9, ustawy z dnia 21.marca 1985r.o drogach publicznych, /tekst jednolity Dz. U. Nr 204, z 2004r. poz. 2086, z późniejszymi zmianami/,

Rada Gminy Zaniemyśl uchwala, co następuje:

 

    § 1.

    Ustala się stawki opłat pobieranych za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dotyczące:

 

a) prowadzenie robót w pasie drogowym;

b) umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej, niezwiązanych   z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;

c) umieszczenie w pasie drogowym obiektów budowlanych, niezwiązanych z potrzebami   zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam;

d) zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności, w celach innych niż wymienione w p.pkt. a-c. 

 

    § 2.

1. Za zajęcie 1,0m2 powierzchni jezdni pasa drogowego, o których mowa w § 1, p.pkt.a,  ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:

 

   a)  przy zajęciu jezdni do 20% jej szerokości                                                         2,00zł.

   b)  przy zajęciu jezdni powyżej 20% do 50% jej szerokości                                 3,00zł.

   c)  przy zajęciu jezdni powyżej 50% jej szerokości                                                5,00zł.

 

2. Za zajęcie 1,0m2 powierzchni utwardzonego chodnika lub ścieżki rowerowej, ustala się   następującą stawkę opłaty za każdy dzień zajęcia                                                  2,00zł.

 

3. Dla elementów pasa drogowego nie wymienionych w pkt.1 i 2, /np. tereny nieutwardzone, zieleńce, pobocza drogowe oraz rowy/ ustala się stawkę za każdy dzień zajęcia 1,0m2 pasa drogowego w wysokości                                                                    1,50zł.

   

4. Zajęcie pasa drogowego przez czas krótszy niż 24,0 godziny, jest traktowane jak zajęcie   pasa drogowego przez 1. dzień.

 

    § 3.

1. Ustala się następujące stawki opłat rocznych za umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej, niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub  potrzebami ruchu drogowego, za zajęcie 1,0m2 powierzchni pasa drogowego, drogi zajętej przez rzut poziomy urządzeń:

    a)  poza obszarem zabudowanym                                                                         15,00zł.

   b)  w obszarze zabudowanym                                                                               20,00zł.

   c)  na drogowym obiekcie inżynierskim                                                            150,00zł.

   2. Roczne stawki opłat w wysokości określonej w pkt.1, obejmują pełny rok kalendarzowy umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.

 

3. Za niepełny rok kalendarzowy wysokość stawek opłat, obliczana jest proporcjonalnie do  liczby miesięcy, /wliczając miesiące niepełne/ umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.

 

    § 4.

1.      Za każdy dzień zajęcia pasa drogowego, o którym mowa w § 1 , p.pkt c, ustala się  następujące stawki opłat za 1,0m2 powierzchni:

   

a)      pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektu handlowego

      lub usługowego                                                                                                1,00zł.

b)   pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy innych obiektów                     0,50zł.

 

2.      Za każdy dzień umieszczenia w pasie drogowym reklamy, ustala się stawkę

     opłaty za  1,0m2 jej powierzchni  w wysokości                                                1,50zł.                                                                                                                            

 

3. Za każdy dzień zajęcia pasa drogowego, o którym mowa w § 1, p.pkt d, ustala

    się następującą stawkę opłat za 1,0m2 powierzchni zajętego pasa drogowego

    w wysokości                                                                                                        0,30zł.

 

    § 5.

    Za zajęcie pasa drogowego o powierzchni mniejszej niż 1,0m2, lub powierzchni pasa  drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektu budowlanego, urządzenia lub reklamy mniejszej niż 1,0m2, stosuje się stawki takie jak za zajęcie 1,0m2 pasa drogowego.

    

    § 6.

    Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.

 

    § 7.

    Traci moc uchwała nr XVIII/141/2004, Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 29.listopada 2004r.

 

   § 8.

   Uchwała wchodzi w życie po 14 dniach od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym  Województwa Wielkopolskiego.   

 

Przewodniczący Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak

 

 

 

 

 

 

 


Uchwała Nr XXV / 224 / 2005

Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 listopada 2005 roku

 

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.

 

      Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r Nr 142 poz. 1591, zmiany Dz. U. z 2002r. Nr 23 poz. 220, Dz. U. z 2002r Nr 62 poz. 558, Dz. U. z 2002r Nr 113 poz. 984, Dz. U. z 2002r Nr 214 poz.1806, Dz. U. z 2003r. Nr 80 poz. 717) oraz art. 10 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r Nr 9, Poz. 84, zmiany  Dz. U. z 2002r Nr 200 poz. 1683, Dz. U. z 2003r Nr 110 poz. 1039), Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 13 października 2005r w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2006 roku

( M. P. Nr 62, poz.859),  Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 27 października 2005r w sprawie wysokości górnych stawek kwotowych w podatku i opłatach lokalnych   (M. P. Nr 68, poz. 956)  Rada Gminy u c h w a l a , co następuje :

 

§ 1.

Określa się wysokość stawek podatku od środków transportowych :

1.      od samochodów ciężarowych o d. m. c. pojazdu :

        a/ od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie                                                    514,00 zł

        b/ powyżej  5,5 ton do 9 ton włącznie                                                 843,00 zł

        c/ powyżej 9 ton a poniżej 12 ton                                                    1 007,00 zł

 

2.      od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton – w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia, stawki podatkowe określa załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały .

 

3.      od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepami lub przyczepami o d. m. c. zespołu pojazdów :

       a/ od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie                                                      946,00 zł

       b/ powyżej  5,5 ton do 9 ton włącznie                                               

1 090,00 zł

       c/ powyżej 9 ton a poniżej 12 ton                                                      

1 234,00 zł   

 

4.      od ciągników siodłowych lub balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż  12 ton , stawki podatkowe określa załącznik nr 2 do uchwały.

 

5.      od przyczep i naczep , które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają d. m. c. od

      7 ton a poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą

      prowadzoną  przez podatnika pod. rol. :                                                308,00 zł

 

6.      od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadających dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, stawki podatkowe określa załącznik nr 3 do  uchwały.

 

7.      od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia :

a/ do 15 miejsc włącznie                                                                       360,00 zł

b/ powyżej 15 do  29 miejsc włącznie                                                   915,00 zł

c/ równej lub wyższej niż 30 miejsc                                                  

1 645,00 zł

 

 

 

 

 

                                                                                  Załącznik Nr 1 do

                                                                                  Uchwały Nr XXV / 224 / 2005

                                                                                  Radu Gminy w Zaniemyślu              

                                                                                  z dnia 28 listopada 2005

                                                

 

Stawki podatku od środków transportowych  dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton

 

 

 

Liczba osi i dopuszczalna

Masa całkowita (w tonach)

Stawka podatku (w złotych)

 

Nie mniej niż

 

mniej niż

Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne

Inne systemy

Zawieszenia osi jezdnych

 

Dwie osie

 

12

18

699,00

1470,00

18

25

1563,00

1251,81

25

27

1933,00

2190,00

27

 

1933,00

2190,00

 

Trzy osie

 

12

18

329,00

607,00

18

25

1192,00

1576,31

25

 

1933,00

2190,00

 

 

 

 

Cztery osie i więcej

 

12

18

 658,24

  667,48

18

25

 792,00

 667,48

25

27

1933,00

2444,04

27

29

1933,00

2444,04

29

31

1933,00

2452,80

31

 

1933,00

2452,80

 

 

 

 

                                                                                               

                                                                                               

 

                                                                                                              Załącznik Nr 2 do

                                                                                                              Uchwały Nr XXV / 224 / 2005

                                                                                                              Rady Gminy w Zaniemyśl  

                                                                                                              z  dnia 28 listopada 2005

                                                                                               

 

 

Stawki podatku od środków transportowych  dla ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton

 

 

Liczba osi i dopuszczalna

Masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy

+ naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach)

 

 

Stawka podatku (w złotych)

 

Nie mniej niż

 

Mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne

Inne systemy

Zawieszenia

Osi jezdnych

 

Dwie osie

 

12

18

 720,00

  617,00

18

25

 771,00

1028,00

25

31

 771,00

1028,00

31

36

1412,33

1889,06

36

 

 

 

1412,33

 

1937,76

 

 

 

Trzy osie

 

12

 

18

 

1246,03

 

1722,97

18

31

1246,03

1722,97

31

36

1336,00

1748,00

36

40

1953,00

2444,04

40

 

1953,00

2505,15

 

 

 

 

 

 

                                                                                               

 

                                                                                                              Załącznik Nr 3 do

                                                                                                              Uchwały Nr XXV / 224 / 2005

                                                                                                              Rady Gminy w Zaniemyślu  

                                                                                                              z dnia 28 listopada 2005

                                                                                               

 

 

Stawki podatku od środków transportowych  dla przyczep i naczep

które  łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton

 

 

Liczba osi i dopuszczalna

Masa całkowita zespołu pojazdów: naczepa / przyczepa

+ pojazd silnikowy (w tonach)

 

Stawka podatku (w złotych)

 

Nie mniej niż

 

Mniej niż

Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne

Inne systemy

Zawieszenia

Osi jezdnych

 

Jedna oś

 

12

18

 206,00

  185,00

18

28

 360,00

  561,24

28

36

 925,00

1234,00

 

36

 

1234,00

1521,00

 

 

Dwie osie

 

12

18

 267,00

 309,49

18

28

 411,00

  524,00

28

38

 925,00

1388,00

38

 

1234,00

1699,87

 

Trzy osie

 

12

18

 676,72

 942,32

18

28

 676,72

 942,32

28

38

 925,00

1388,00

38

 

1028,00

1699,87

 

 

 

§ 2.

1.dla pojazdów określonych w § 1 pkt. 1,4,7,10 wyprodukowanych przed rokiem 1991

   stawka podatku zwiększa się i określa wysokości :

a/ od samochodów ciężarowych o d. m. c. pojazdu :

     -  od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie                                                                    535,00 zł

     -  powyżej  5,5 ton do 9 ton włącznie                                                                 884,00 zł

     -  powyżej 9 ton a poniżej 12 ton                                                                   

1 059,00 zł

 b/ od ciągników siodłowych lub balastowych przystosowanych do używania

     łącznie z  naczepami lub przyczepami o d. m. c. zespołu pojazdów od

     3,5 tony a poniżej 12 ton :

      - od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie                                                                

 1 131,00 zł

      - powyżej  5,5 ton do 9 ton włącznie                                                             

 1 275,00 zł

      - powyżej 9 ton a poniżej 12 ton                                                                   

1 419,00 zł

  c/ od przyczep i naczep , które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają d. m. c.

      od 7 ton a poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z 

      działalnością rolniczą prowadzoną  przez podatnika pod. rol. :                        350,00 zł

  d/ od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia :

      - do 15 miejsc włącznie                                                                                     411,00 zł

      - powyżej 15 do  29 miejsc włącznie                                                                 946,00 zł

      - równej lub wyższej niż 30 miejsc                                                                

1 696,00 zł

 

2.dla pojazdów określonych w § 1 pkt. 1,4,7,10 posiadających katalizator lub euro,

   wyprodukowanych po 1991 roku stawki podatku zmniejsza się i określa w wysokości :

  a/ od samochodów ciężarowych o d. m. c. pojazdu :

     -  od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie                                                                     483,00 zł

     -  powyżej  5,5 ton do 9 ton włącznie                                                                  802,00 zł

     -  powyżej 9 ton a poniżej 12 ton                                                                        956,00 zł

 b/ od ciągników siodłowych lub balastowych przystosowanych do

     używania łącznie z  naczepami lub przyczepami o d. m. c. zespołu

     pojazdów od 3,5 tony a poniżej 12 ton :

      - od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie                                                                     925,00 zł

      - powyżej  5,5 ton do 9 ton włącznie                                                              

1 028,00 zł

      - powyżej 9 ton a poniżej 12 ton                                                                    

1 172,00 zł

  c/ od przyczep i naczep , które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają

      d. m. c. od 7 ton a poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z 

      działalnością rolniczą prowadzoną  przez podatnika pod. rol. :                          288,00 zł

  d/ od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia :

      - do 15 miejsc włącznie                                                                                       329,00 zł

      - powyżej 15 do  29 miejsc włącznie                                                                   884,00 zł

      - równej lub wyższej niż 30 miejsc                                                                  

1 593,00 zł

                       

§ 3

 

Zwalnia się od podatku środki transportowe autobusy, samochody ciężarowe, naczepy i przyczepy stanowiące własność jednostek i zakładów budżetowych Gminy nie wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej.

 

§ 4

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

 

§ 5

 

Traci moc Uchwała Nr XVIII / 144 / 2005 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 29 listopada 2004 roku w sprawie podatku od środków transportowych.

 

 

§ 6

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i ma zastosowanie do poboru podatku od roku 2006.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/ mgr Mieczysław Kubiak

 

 


                                                         Uchwała Nr XXV/ 225 /2005

                                                 Rady Gminy Zaniemyśl

                                                 z dnia  28  listopada 2005r.

 

w sprawie : wysokości stawek podatku od nieruchomości.

 

     Na podstawie art.18 ust.2 pkt  8  ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym

(tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 zmiany Dz. U. z  2002r. Nr  23, poz. 220 ,

Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984 i Nr 214, poz.1806 z 2003r. Nr 80, poz.717) oraz art.5 ust. 1 i art.7 ust.3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 9, poz.84 zmiany Dz. U. Nr 200 , poz.1683, z 2003r.  Nr 96, poz.874 , Nr 110, poz.1039, Nr 188, poz. 1840, Nr  200, poz. 1953 i Nr 203, poz. 1966,

z 2004r. Nr 92, poz. 880 i 884 , Nr 96, poz. 959, Nr 123, poz. 1291 i Nr 281, poz. 2782 oraz

z 2005r. Nr 130, poz. 1087, Nr 143, poz. 1199, Nr 164, poz. 1365, Nr 167, poz.1399 i Nr 169, poz. 1419, Nr 175,poz.1462 i Nr 179, poz. 1484.

  Rada Gminy uchwala , co następuje :

§ 1. Określa  się  wysokość  stawek  rocznych  podatku  od  nieruchomości   w  następujących  

       wysokościach :

1)      od gruntów :

a)      związanych  z  prowadzeniem działalności gospodarczej:

1.  bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji  gruntów  i             

     budynków   -  0,62 zł  od  1 m²   powierzchni ,

                        2.  zajętych  pod  ośrodki  wczasowe – 0,40 zł  od  1  m²  powierzchni,        

b)  pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni  wodnych 

- 3,61 zł  od 1 ha powierzchni,

c)  pozostałych , w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizację pożytku publicznego – 0,16 zł od 1 m² powierzchni ;

    2)    od budynków lub ich części :

                  a)   mieszkalnych – 0,53 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,

                  b)   związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków  

                        mieszkalnych lub ich części :

1.      zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 14,20 zł od 1 m²

      powierzchni użytkowej ,

                        2.  związanych z prowadzeniem ośrodków wczasowo-wypoczynkowych –

                             9,00 zł   od 1 m² powierzchni użytkowej,

c)      zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu

kwalifikowanym materiałem siewnym – 8,58 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,

d)      zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania 

                        świadczeń zdrowotnych – 3,71 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,

                  e)   pozostałych:

1.      ośrodków wczasowo wypoczynkowych jednostek budżetowych:– 6, 17 zł, od 1 m² powierzchni użytkowej,

2.      budynków rekreacji indywidualnej – 5,95 zł, od  1 m²  powierzchni  użytkowej,

3.      pozostałych w  tym zajętych na prowadzenie  odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizację pożytku publicznego – 4,20 zł  od  1  m²  powierzchni  użytkowej;

  

3) od budowli – 2 % ich wartości określonej na podstawie  art.4 ust.1 pkt 3 i ust. 3-7 ustawy

       z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 9 poz. 84  

       ze zm. )

 

§ 2. Zwalnia  się   z   podatku ,  nieruchomości   lub  ich   części  –  zajęte na potrzeby kultury i 

       ochrony przeciwpożarowej.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 4. Traci moc uchwała Nr XVIII/142/2004 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia  29 listopada 2004r. 

       w sprawie  wysokości stawek podatku od nieruchomości.

 

§ 5. Uchwała  wchodzi  w  życie  po  upływie  14  dni   od  dnia   ogłoszenia  jej  w   Dzienniku

       Urzędowym Województwa Wielkopolskiego .

 

 

  Przewodniczący Rady Gminy

/-/ mgr Mieczysław Kubiak 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


UCHWAŁA  NR XXV/226/2005
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 listopada 2005 roku

w sprawie wyboru banku do wykonywania bankowej obsługi budżetu Gminy Zaniemyśl oraz jednostek podległych Gminie.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorzadzie gminnym  /tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz.1591 ze zmianami/  oraz art.143 ust.1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych  /Dz.U. z 2003 r. Nr 15 poz.148 ze zmianami/  Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1

Do wykonywania bankowej obsługi budżetu Gminy Zaniemyśl i jednostek podległych Gminie wybiera się Bank Spółdzielczy w Kórniku oddział Zaniemyśl.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak


Uzasadnienie do uchwały Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 listopada 2005r. w sprawie wyboru banku do wykonywania bankowej obsługi budżetu Gminy Zaniemyśl oraz jednostek podległych Gminie..

W związku z upływającym w dniu 31.12.2005 roku okresem obowiązywania umowy na obsługę bankową wykonywaną przez Bank Spółdzielczy w Kórniku oddział w Zaniemyślu, Prezes Zarządu wystosował pismo w celu kontynuacji wykonywania obsługi bankowej dla budżetu Gminy i jednostek podległych Gminie na dotychczasowych zasadach, tj. oprocentowanie środków na koncie 0%, nie pobieranie opłat i prowizji za czynności związane z prowadzeniem oraz obsługą konta, za wpłaty podatków na rachunek bankowy przez osoby trzecie, bank nie będzie pobierał prowizji od wpłacających.
Rada Gminy Zaniemyśl po zapoznaniu się z pismem Prezesa Zarządu, widzi za zasadne podjęcie stosownej uchwały, która obowiązywała będzie od 1.01.2006r. do dnia 31.12.2008r.

WÓJT
/-/ inż. Krzysztof Urbas


UCHWAŁA NR XXV/227/2005
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 listopada 2005 roku

w sprawie ustalenia wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości jednego punktu w złotych dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzadzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 z późn. zmianami/ oraz § 2 pkt 2 i § 3 ust.3 - 5 Rozporzadzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego /Dz.U. z 2005r. Nr 146 poz.1222 z póxn. zmianami/ Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1

Dla pracowników jednostek i placówek oświatowych nie będących nauczycielami, pracowników Zespołu Ekonomiczno - Administracyjnego Oświaty, Ośrodka Pomocy Społecznje, Zakładu Gospodarki Komunalnej oraz Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji ustala się najniższe wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania w wysokości wynoszącej po ubruttowieniu 671,93 złotych.

§ 2

Akceptuje się wartość jednego punktu dla ustalenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego ustalonego przez pracodawców, wymienionych w § 1, wynoszącą po ubruttowieniu:
1/ w jednostkach i placówkach oświatowych                                                                  2,58 zł
2/ w Zespole Ekonomiczno - Administracyjnym Oświaty                                              2,58 zł
3/ w Ośrodku Pomocy Społecznej                                                                                     4,49 zł
4/ w Zakładzie Gospodarki Komunalnej                                                                         4,49 zł
5/ w Gminnym Ośrodku Kultury i Rekreacji                                                                     4,15 zł.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl, Dyrektorom jednostek i placówek oświatowych, Dyrektorowi ZEAO, Kierownikowi OPS, Kierownikowi ZGK, Dyrektorowi GOKiR.

§ 4

Traci moc Uchwała Nr XX/159/2005 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 lutego 2005 roku.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2006 roku.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak


Uzasadnienie do Uchwały Nr XXV/227/2005 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 listopada 2005 roku w sprawie ustalenia wysokości najn iższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości jednego punktu w złotych dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy.

Zasady wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy wymienionych w § 1 i § 2 przedmiotowej uchwały określone zostały w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego /Dz.U. z 2005r. Nr 146 poz.1222 z późn. zmianami/.
Stosownie do wymienionego wyżej rozporządzenia, miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego ustala się jako sumę najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz iloczynu punktów, ustalonych dla poszcególnych kategorii w tabeli i wartości jednego punktu w złotych. Rozporządzenie zawiera tabelę punktowych rozpiętości dla poszczególnych kategorii zaszeregowania, tabelę stawek dodatku funkcyjnego oraz tabelę stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych pracowników. Tabelę miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego sporzadza pracodawca. Dla ustalenia wynagrodzenia na poszczególnych stanowiskach niezbędne jest określenie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania i wartości jednego punktu. Do ustalenia wspomnianego wyżej najniższego wynagrodzenia upoważniona została na podstawie § 2, pkt 2 cytowanego rozporządzenia, Rada Gminy. Wartość jednego punktu ustala natomiast pracodwca w porozumieniu z Radą Gminy.
Analiza możliwości finansowych jednostek organizacyjnych, których uchwała dotyczy, dokonana przez pracodawców opiewa na koszty zawsarte w uchwale.
Wobec powyższego podjęcie niniejszej uchwały jest w pełni uzasadnione.

WÓJT
/-/ inż. Krzysztof Urbas


UCHWAŁA NR XXV/228/2005
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 listopada 2005 roku

w sprawie zatwierdzenia zarzadzenia nr 159/05 Wójta Gminy Zaniemyśl z dnia 23 listopada 2005 roku w sprawie zakazu przejazdu przez most na kanale rzeki Maskawa w miejscowości Wyszakowo na drodze gminnej nr geodezyjny 86, obręb geodezyjny Wyszakowo.

Na podstawie art.14 w związku z art.41 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorzadzie gminnym /tekst jedn. Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zmianami/ Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1

Zatwierdza się zarządzenie nr 159/05 Wójta Gminy Zaniemyśl w sprawie zakazu przejazdu przez most na kanale rzeki Maskawa w miejscowości Wyszakowo na drodze gminnej nr geod. 86 , obręb geodezyjny Wyszakowo.

§ 2

Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.

§ 3

Niniejsza uchwała obowiązuje z dniem jej podjęcia i podlega ogłoszeniu w miejscowości Zaniemyśl w szystkich Sołectwach Gminy w sposób zwyczajowo przyjęty.

Przewodniczacy Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak


Uzasadnienie do uchwały Nr XXV/228/2005 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 listopada 2005 roku.

W następstwie kontroli stanu technicznego mostu ustalono konieczność wykonania jego remontu.
Ze względów bezpieczeństwa Wójt wydał zarządzenie o zakazie przejazdu przez ten most przez okres trwania prac remontowych.
W świetle powyższego jak i obowiązujących przepisów prawnych podjęcie niniejszej uchwały uważa się za uzasadnione.

WÓJT
/-/ inz. Krzysztof Urbas