UCHWAŁA  Nr X/ 82 / 2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 1 grudnia 2003r.

w sprawie : opłaty targowej

Na podstawie art. 19 pkt. 1 lit. a, pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jednolity Dz. U. z 2002 Nr 9, poz. 84 zmiany Dz.U. z 2002r. Nr 200 poz. 1683, Dz.U z 2003r. Nr 110 poz. 1039 ) oraz na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 zmiany Dz.U z 2002r.

Nr 23 poz. 220, Dz.U. z 2002r. Nr 62 poz. 558, Dz.U. z 2002r. Nr 113 poz. 984, Dz.U. z 2002r. Nr 214 poz. 1806, Dz.U. z 2003r. Nr 80 poz. 717 ) Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje :

§ 1

§ 1

Ustala się dzienne stawki opłaty targowej przy Pl. Berwińskiego za każde oznaczone liniami miejsce sprzedaży :

Formy sprzedaży

od poniedziałku do piątku

w soboty

w niedziele i święta

przy sprzedaży z pojazdu samochodowego, przyczepy, platformy

23,-

33,-

55,-

przy sprzedaży ze stoiska, straganu oraz innych form sprzedaży

13,-

17,-

33,-

 

§ 2

Zarządza się pobór opłaty targowej w drodze inkasa i jako inkasentów określa się :

w soboty, niedziele i święta - Zarząd Klubu „ KŁOS ”

od poniedziałku do piątku - pracownik Urzędu Gminy ( podinspektor ds. Kultury i Ewidencji Działalności Gospodarczej lub inspektor ds. Rady Gminy )

Ustala się wynagrodzenie dla Zarządu Klubu „ KŁOS ” za inkaso w wysokości 100% zainkasowanych kwot.

§ 3

 

Przy sprzedaży płodów rolnych, warzyw i owoców przez producentów z terenu gminy Zaniemyśl stawka opłaty targowej wynosi 50% określonej w § 1.

§ 4

Traci moc uchwała Nr II/12/2002 z dnia 9 grudnia 2002r. w sprawie opłaty targowej.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i ma zastosowanie od roku 2004r.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA Nr X / 83 / 2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 1 grudnia 2003r.

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2004 rok.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r Nr 142, poz. 1591 zmiany Dz. U. z 2002 Nr 23 poz. 220, Dz. U. z 2002 Nr 62 poz. 558, Dz. U. z 2002 Nr 113 poz. 984, Dz. U. z 2002 Nr 214 poz. 1806, Dz. U. z 2003 Nr 80 poz. 717) oraz art.10 ust.1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r Nr 9, poz. 84 zmiany Dz. U. z 2002 Nr 200 poz. 1683, Dz. U. z 2003 Nr 110 poz. 1039 ),Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 31 października 2003r. w sprawie wysokości górnych stawek kwotowych w podatku i opłatach lokalnych  /Monitor Polski Nr 51 poz.804/, Dziennik Urzędowy Ministra Finansów Nr 15 poz.83 z dnia 24 października 2003r./  Rada Gminy , co następuje :

§ 1.

Określa się wysokość stawek podatku od środków transportowych:

1. od samochodów ciężarowych o d. m. c. pojazdu :

a/ od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 514,00 zł

b/ powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie 843,00 zł

c/ powyżej 9 ton a poniżej 12 ton 1 007,00 zł

2. od samochodów ciężarowych z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne o dopuszczalnej masie całkowitej :

a/ równej lub wyższej niż 12 ton a mniejszej niż 18 ton

- o liczbie osi dwie 699,00 zł

- o liczbie osi trzy 329,00 zł

                  - o liczbie osi cztery i więcej 658,24 zł

b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 26 ton:

o liczbie osi - dwie 1 563,00 zł

o liczbie osi - trzy 1 192,00 zł

o liczbie osi - cztery i więcej 792,00 zł

c/ równej lub wyższej niż 26 ton

o liczbie osi - dwie i trzy 1 933,00 zł

o liczbie osi - cztery i więcej 1 933,00 zł

3. od samochodów ciężarowych z innym systemem zawieszenia osi jezdnych o dop.m.c.

a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton:

o liczbie osi - dwie 1 470,00 zł

o liczbie osi - trzy 607,00 zł

o liczbie osi - cztery i więcej 667,48 zł

b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 26 ton:

o liczbie osi - dwie 1 251,81 zł

o liczbie osi - trzy 1 576,31 zł

o liczbie osi - cztery i więcej 1 041,63 zł

c/ równej lub wyższej niż 26 ton

o liczbie osi dwie i trzy 2 190,00 zł

o liczbie osi cztery i więcej 2 452,80 zł

4. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie

z naczepami lub przyczepami o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów :

a/ od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 946,00 zł

b/ powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie 1 090,00 zł

c/ powyżej 9 ton a poniżej 12 ton 1 234,00 zł

5. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów :

a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton

o liczbie osi - dwie 720,00 zł

o liczbie osi - trzy 1 246,03 zł

b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 30 ton

o liczbie osi - dwie 771,00 zł

o liczbie osi - trzy 1 246,03 zł

c/ równej lub wyższej niż 30 ton a mniejszej niż 36 ton

o liczbie osi - dwie 1 412,33 zł

o liczbie osi - trzy 1 336,00 zł

d/ równej 36 ton

o liczbie osi - dwie 1 412,33 zł

o liczbie osi - trzy 1 449,00 zł

e/ powyżej 36 ton

o liczbie osi - dwie 1 412,33 zł

o liczbie osi - trzy 1 953,00 zł

6. od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą z innym systemem zawieszenia osi jezdnych d. m. c. zespołu pojazdów :

a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton

o liczbie osi - dwie 617,00 zł

o liczbie osi - trzy 1 722,97 zł

b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 30 ton

o liczbie osi - dwie 1 028,00 zł

o liczbie osi - trzy 1 722,97 zł

c/ równej lub wyższej niż 30 ton a mniejszej niż 36 ton

o liczbie osi - dwie 1 937,76 zł

o liczbie osi - trzy 1 748,00 zł

d/ równej 36 ton

o liczbie osi - dwie 1 937,76 zł

o liczbie osi - trzy 1 799,00 zł

e/ powyżej 36 ton

o liczbie osi - dwie 1 937,76 zł

o liczbie osi - trzy 2 548,68 zł

7. od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają d.m.c. od 7 ton a poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z dział. rolniczą prowadzoną przez podatnika pod. rol.

od 7 ton a poniżej 12 ton 308,00 zł

8. od przyczep i naczep z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów :

a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton

o liczbie osi - jedna 206,00 zł

o liczbie osi - dwie 267,00 zł

o liczbie osi - trzy 676,72 zł

b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 28 ton

o liczbie osi - jedna 360,00 zł

o liczbie osi - dwie 411,00 zł

o liczbie osi - trzy 676,72 zł

c/ równej lub wyższej niż 28 ton a mniejszej niż 36 ton

o liczbie osi - jeden 925,00 zł

o liczbie osi - dwie 925,00 zł

o liczbie osi - trzy 925,00 zł

d/ równej 36 ton

o liczbie osi - jedna 761,00 zł

o liczbie osi - dwie 849,94 zł

o liczbie osi - trzy 781,00 zł

e/ powyżej 36 ton

o liczbie osi - jedna 1 234,00 zł

o liczbie osi - dwie 1 234,00 zł

o liczbie osi - trzy 1 028,00 zł

9. od przyczep i naczep z innym systemem zawieszenia osi jezdnych o dmc zespołu pojazdów :

a/ równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18ton

o liczbie osi - jedna 185,00 zł

o liczbie osi - dwie 309,49 zł

o liczbie osi - trzy 942,32 zł

b/ równej lub wyższej niż 18 ton a mniejszej niż 28 ton

o liczbie osi - jedna 561,24 zł

o liczbie osi - dwie 524,00 zł

o liczbie osi - trzy 942,32 zł

c/ równej lub wyższej niż 28 ton a mniejszej niż 36 ton

o liczbie osi - jedna 1 234,00 zł

o liczbie osi - dwie 1 388,00 zł

o liczbie osi - trzy 1 388,00 zł

d/ równej 36 ton

o liczbie osi - jeden 1 182,00 zł

o liczbie osi - dwie 1 291,07 zł

o liczbie osi - trzy 1 131,00 zł

e/ wyższej niż 36 ton

o liczbie osi - jedna 1 521,00 zł

o liczbie osi - dwie 1 699,87 zł

o liczbie osi - trzy 1 699,87 zł

10. od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia :

a/ do 15 miejsc włącznie 360,00 zł

b/ powyżej 15 do 29 miejsc włącznie 915,00 zł

c/ równej lub wyższej niż 30 miejsc 1 645,00 zł

§ 2

1. dla pojazdów określonych w & 1 pkt. 1,4,7,10 wyprodukowanych przed rokiem 1991 stawka podatku zwiększa się i określa wysokości:

a/ od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu :

- od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 535,00 zł

- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 884,00 zł

- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton 1 059,00 zł

b/ od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony a poniżej 12 ton:

- od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 1 131,00 zł

- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 1 275,00 zł

- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton 1 419,00 zł

c/ od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton a poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:

od 7 ton a poniżej 12 ton 350,00 zł

d/ od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia :

- do 15 miejsc włącznie 411,00 zł

- powyżej 15 do 29 miejsc włącznie 946,00 zł

- równej lub wyższej niż 30 miejsc 1 696,00 zł

2. dla pojazdów określonych w & 1 pkt. 1,4,7,10 posiadających katalizatory, wyprodukowanych po 1991 roku stawki podatku zmniejsza się i określa w wysokości :

a/ od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu :

- od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 483,00 zł

- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 802,00 zł

- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton 956,00 zł

b/ od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony a poniżej 12 ton:

- od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 925,00 zł

- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 1 028,00 zł

- powyżej 9 ton a poniżej 12 ton 1 172,00 zł

c/ od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton a poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:

od 7 ton a poniżej 12 ton 288,00 zł

d/ od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia :

- do 15 miejsc włącznie 329,00 zł

- powyżej 15 do 29 miejsc włącznie 884,00 zł

- równej lub wyższej niż 30 miejsc 1 593,00 zł

§ 3

Zwalnia się od podatku od środków transportowych autobusy, samochody ciężarowe, naczepy i przyczepy stanowiące własność jednostek i zakładów budżetowych Gminy nie wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5

Traci moc Uchwała Nr II/ 15/ 2002 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002 roku w sprawie wysokości stawek podatku od środków transportowych oraz Uchwała Nr III / 29 / 2002 zmieniająca uchwałę w sprawie wysokości stawek podatku od środków transportowych.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i ma zastosowanie do poboru podatku od roku 2004.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr X/ 84 /2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 1 grudnia 2003 r.

w sprawie : wysokości stawek podatku od nieruchomości.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 zmiany Dz. U. z 2002r.Nr 23, poz. 220 , Nr 62 , poz. 558, Nr 113 , poz. 984 i Nr 214 , poz. 1806 z 2003r. Nr 80 poz. 717 ) oraz art. 5 ust. 1 i art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002r. Nr 9 poz. 84 zmiany Dz. U. Nr 200 , poz. 1683, Dz. U. z 2003r. Nr 96 , poz. 874, Dz. U. z 2003r. Nr 110, poz. 1039 ) Rada Gminy uchwala, co następuje :

§ 1.

Określa się wysokość stawek rocznych podatku od nieruchomości w następujących wysokościach:

1)od gruntów :

a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,62 zł od 1 m² powierzchni,

b) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych - 3,41 zł od 1 ha powierzchni,

c) pozostałych , w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizację pożytku publicznego - 0,12 zł od 1 m² powierzchni;

2)od budynków lub ich części :

a) mieszkalnych - 0,51 zł od 1 m ² powierzchni użytkowej,

b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 14,18 zł od 1 m² powierzchni użytkowej ,

c) związanych z prowadzeniem ośrodków wczasowo - wypoczynkowych - 12,00 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,

d) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 8,11 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,

e) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych - 3,49 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,

f ) pozostałych od 1 m² powierzchni użytkowej :

      1/ ośrodków wczasowo wypoczynkowych jednostek budżetowych - 5,82 zł ,

      2/ budynków rekreacji indywidualnej - 5,78 zł

      3/ pozostałych w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności   pożytku publicznego przez organizację pożytku publicznego - 4,00 zł ;   

3) od budowli - 2 % ich wartości określonej na podstawie art.4 ust.1 pkt 3 i ust.3-7.ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2002r. Nr 9 poz. 84 ze zm. )

§ 2 .

Zwalnia się z podatku , nieruchomości lub ich części - zajęte na potrzeby kultury i ochrony przeciwpożarowej .

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 4.

Traci moc uchwała Nr II/8/2002 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i ma zastosowanie do poboru podatku w 2004 roku.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr X/ 85 /2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 1 grudnia 2003r.

w sprawie : ustalenia stawki podatku od posiadania psów na terenie gminy Zaniemyśl ,terminu płatności oraz sposobu jego poboru.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 zmiany Dz. U. z 2002r Nr 23, poz. 220 , Nr 62,poz. 558 , Nr 113, poz. 984)i Nr 214 , poz. 1806 z 2003r. Nr 80 poz. 717) oraz art. 13 i 14 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002r. Nr 9 poz. 84 zmiany Dz. U z 2002r. Nr 200, poz. 1683i Nr 110, poz. 1039 ) art. 47 § 4a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 zmiany Dz. U. Nr 160 , poz.1083 , z 1998r. Nr 106, poz. 668, z 1999r. Nr 11, poz. 95, z 2000r. Nr 94, poz. 1037, Nr 116, poz. 1216, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1315 z 2001r. Nr 16 poz. 166, Nr 39, poz. 459, Nr 42, poz. 475, Nr 110, poz. 1189, Nr 125, poz. 1368 i Nr 130, poz. 1452, z 2002r Nr 89, poz. 804, Nr 113, poz. 984 oraz z 2003r. Nr 130, poz. 1188, Nr 137, poz. 1302 , ) Rada Gminy uchwala co następuje :

§ 1.

Ustala się roczną stawkę podatku od posiadania psów w wysokości - 20,00 zł,od każdego psa.

§ 2.

1. Obowiązek podatkowy w podatku od posiadania psa ciąży na osobach fizycznych ,które posiadają psa na dzień 1 stycznia roku podatkowego.

2. Podatek płatny jest w całości bez wezwania w terminie do 15 marca roku podatkowego.

§ 3.

Poboru podatku od posiadania psów dokonują sołtysi poszczególnych wsi sołeckich w drodze inkasa na podstawie aktualnych wykazów.

§ 4.

 1.Inkasenci podatku powinni dokonać rozliczenia wpływów z budżetem gminy w ciągu 3 dni od daty pobrania podatku .

2.Ustala się że wynagrodzenie inkasenta wynosi 10% kwoty pobranego podatku.

§ 5.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 6.

Traci moc Uchwała Rady Gminy Nr II/10/2002 z dnia 9 grudnia 2002r.

§ 7.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2004.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak


UCHWAŁA  Nr X/ 86 /2003
Rady Gminy Zaniemyśl
z dnia 1 grudnia 2003r.

w sprawie : obniżenia średniej ceny żyta dla celów podatku rolnego na obszarze gminy Zaniemyśl na 2004 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 , poz. 1591 zmiany Dz. U. z 2002r.Nr 23, poz. 220 , Nr 62 , poz. 558 , Nr 113, poz. 984 , Nr 214, poz. 1806 z 2003r. Nr 80, poz.717 ) oraz art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym ( Dz. U. z 1993 r. Nr 94 , poz. 431 zmiany Dz. U. z 1994r. poz. 3, z 1996r. Nr 91, poz. 409, z 1997r. Nr 43, poz. 272 i Nr 137, poz. 926, z 1998 r. Nr 108, poz. 681, z 2001r. Nr 81, poz. 875, z 2002r. Nr 200, poz. 1680 oraz 2003r. Nr 110, poz. 1039 i Nr 162, poz. 1568 ),Rada Gminy uchwala co następuje :

§ 1.

 Średnią cenę żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2003r. określoną w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 17 października 2003r.w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2003r. (M. P. Nr 49 poz. 771 ),obniża się z kwoty 34,57 zł za 1 q do kwoty 33,45 zł za 1 q.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak

 

 

 

 

 


UCHWAŁA NR X/87/2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 1 grudnia 2003r.

w sprawie zmiany uchwały Nr II/9/2002 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r. w sprawie określenia wzorów formularzy, w których zawarte będą dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania, niezbędne do wymiaru i poboru podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zm./, art.6 ust.13 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz o zmianie niektórych innych ustaw /Dz.U. z 2002r. Nr 9 poz.84 ze zm./, art.6a ust.11 ustawy o podatku rolnym /Dz.U. z 1993r. Nr 94 poz.431 ze zm./ oraz art.6 ust.9 ustawy z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym /Dz.U. z 2002r. Nr 200 poz.1682 ze zm./ Rada Gminu uchwala co następuje:

§ 1

Zmienia się wzory:
- Deklaracji na podatek od nieruchomości - DN 1
- Informacji w sprawie podatku od nieruchomości - IN 1
wymienione w § 1 uchwały Nr II/9/2002 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002 stanowiące załączniki nr 1 i 4 do w/w uchwały.

§ 2

Wzory: deklaracji na podatek od nieruchomości - DN 1 oraz informacji w sprawie podatku od nieruchomości - IN 1 stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskikego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2004r.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak


Uzasadnienie do uchwały Nr X/87/2003 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 1 grudnia 2003 roku w sprawie zmiany uchwały Nr II/9/2002 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 grudnia 2002r. w sprawie określenia wzorów formularzy, w których zawarte będą dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania, niezbędne do wymiaru i poboru podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego.

W związku z projektowanymi zmianami w układzie pozycji w podatku od nieruchomości zachodzi potrzeba dostosowania druków - deklaracji na podatek od nieruchomości -DN 1 oraz informacji w sprawie podatku od nieruchomości - IN 1.
W tym stanie rzeczy, podjęcie uchwały w tej sprawie jest uzasadnione.

WÓJT
/-/inż.Krzysztof Urbas


1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego deklarację ...................................................................................................

Załącznik Nr 1 do Uchwały Rady Gminy Zaniemyśl Nr X / 87 / 2003 z dnia 1.12.2003r.

DN - 1 DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI

na

2. Rok ................................. korekta od miesiąca ........................................

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.). Składający: Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową. Termin składania: Do 15 stycznia każdego roku podatkowego; w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość podatku. Miejsce składania: Wójt Gminy właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania.

A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI

3. Wójt Gminy .Zaniemyśl Adres 63-020 Zaniemyśl ul. Średzka 9

B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (niepotrzebne skreślić) * - dotyczy składającego deklarację nie będącego osobą fizyczną ** - dotyczy składającego deklarację będącego osobą fizyczną

B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE

4. Rodzaj składającego deklarację (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. osoba fizyczna q 2. osoba prawna q 3. jednostka organizacyjna q 4. spółka nie mająca osobowości prawnej

5. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. właściciel q 2. współwłaścicielq 3. posiadacz samoistny q 4. współposiadacz samoistny q 5. użytkownik wieczysty q 6. współużytkownik wieczysty q 7. posiadacz q 8. współposiadacz

6. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numery działek

7. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów

8. Nazwa pełna * / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia**

9. Nazwa skrócona* / imię ojca, imię matki**

10. Identyfikator REGON* / Numer PESEL**

B.2 ADRES SIEDZIBY* / ADRES ZAMIESZKANIA**

11. Kraj

12. Województwo

13. Powiat

14. Gmina

15. Ulica

16. Numer domu / Numer lokalu

17. Miejscowość

18. Kod pocztowy

19. Poczta

C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA DEKLARACJI

20. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. deklaracja roczna q 2. korekta deklaracji rocznej

D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych)

Wyszczególnienie

Podstawa opodatkowania

Stawka podatku wynikająca z Uchwały Rady Gminy Zaniemyśl(ogłoszona w Dz. Urzędowym Województwa Wlkp. w roku poprzedzającym dany rok podatkowy) w zł,gr

Kwota podatku w zł,gr ( należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy )

D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW

1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków

21. ................... m2

22. .................,.......

23. .................,.......

2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych

24. .................... ha

25. .................,.......

26. .................,.......

3. pozostałe grunty

27. ................... m2

28. .................,.......

29. .................,.......

D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*)

1. mieszkalnych - ogółem w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50 % powierzchni ) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

30. ..................... m2 ........................... m2 ........................... m2

31. .................,.......

32. .................,.......

* Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną, po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe.

2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50 % powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

33. ................... m2 ........................... m2 ........................... m2

34. .................,.......

35. .................,.......

3 związanych z prowadzeniem ośrodków wczasowo wypoczynkowych ogółem, w tym : - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć- 50 % powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

36. .......................m² ........................... m² ........................... m²

37 ........................, .....

38 ...................., ......

3. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni ) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

39. .......................... m2 ................ ......... m² ......................... m²

40. .................,.......

41. .................,.......

4. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług medycznych ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć- 50% powierzchni - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

42. ................... m2 ........................... m2 ........................... m2

43. .................,.......

44. .................,.......

5.pozostałych- zajętych na ośrodki wczasowo wypoczynkowe jednostek budżetowych ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni ) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

45. ................... m2 ........................... m2 ........................... m2

46. .................,.......

47. .................,.......

6. budynków rekreacji indywidualnej ogółem w tym : - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 220 m ( zaliczyć- 50 % powierzchni ) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

48 .......................... m² ........................... m² ........................... m²

49 ...................,.....

50 ................ , ......

7. budynki pozostałe ogółem w tym : - kondygnacji o wysokości 1,40 do 220 m (zaliczyć- 50 % powierzchni ) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

51 ........................... m² ......................... m² .......................... m²

52 ....................,.....

53 ..................,.......

D.3 BUDOWLE

1. budowle (wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych)

54. zł. .................,.......

55. 2 %

56. .................,.......

E. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU

Kwota podatku Suma kwot ( należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy )

57. .................,.......

termin płatności i wysokość rat : ( w pełnych dziesiątkach groszy ) 15.01 ....................... 15.02 ......................... 15.03...................... 15.04........................ 15.05........................ 15.06 ............................. 15.07 ....................... 15.08 .......................... 15.09...................... 15.10........................ 15.11........................ 15.12. ...........................

F. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH (podać powierzchnię, bądź wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie)

G. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą.

58. Imię

59. Nazwisko

telefon. osoby odpowiedzialnej za prawidłowe sporządzenie deklaracji

nr

60. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)

61. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego

H. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO

62. Uwagi organu podatkowego

63. Identyfikator przyjmującego formularz

64. Data i podpis przyjmującego formularz

Zgodnie z art. 3a ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2002 r. Nr 110

poz. 968 ze zm. ) niniejsza deklaracja stanowić będzie podstawę wystawienia tytułu wykonawczego dla zobowiązań

powstałych w sposób przewidziany w art. 21 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa

( Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm. )


1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego informację NIP

Załącznik Nr 2 do Uchwały Rady Gminy Zaniemyśl Nr X /87 / 2003 z dnia 1.12.2003r.

IN - 1 INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI

na

2. Rok ........................................

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.). Składający: Formularz przeznaczony dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego. Termin składania: W terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku. Miejsce składania: Wójt Gminy właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania.

A. MIEJSCE SKŁADANIA INFORMACJI

3. Wójt Gminy Zaniemyśl Adres 63-020 Zaniemyśl ul. Średzka 9

B. DANE SKŁADAJĄCEGO INFORMACJĘ

B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE

4. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. właściciel q 2. współwłaściciel q 3. posiadacz samoistny q 4. współposiadacz samoistny q 5. użytkownik wieczysty q 6. współużytkownik wieczysty q 7. posiadacz q 8. współposiadacz

5. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek

6. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów

7. Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia

8. Imię ojca, imię matki

9. Numer PESEL

B.2 ADRES ZAMIESZKANIA

10. Kraj

11. Województwo

12. Powiat

13. Gmina

14. Ulica

15. Numer domu / Numer lokalu

16. Miejscowość

17. Kod pocztowy

18. Poczta

C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA INFORMACJI

19. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. informacja składana po raz pierwszy q 2. korekta uprzednio złożonej informacji (wykazu)

D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych)

D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW

1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków

20. ............................................................................ m2

2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych

21. ............................................................................ ha

3. pozostałe grunty

22. ............................................................................ m2

D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*)

1. mieszkalnych - ogółem w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

23. ............................................................................ m2 ................................................................................................ m2 ................................................................................................ m2

* Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną, po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe.

2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć- 50% powierzchni ) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

24. .............................................................................. m2 ................................................................................................. m2 ................................................................................................. m2

3. związanych z prowadzeniem ośrodków wczasowo wypoczynkowych ogółem w tym : - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć- 50 % powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

25. ............................................................................ m² ........................................................................... m² ............................................................................ m²

4. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym ogółem w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć- 50% powierzchni ) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

26. ............................................................................. m2 ................................................................................................ m2 ................................................................................................ m2

5. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług medycznych ogółem w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni ) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

27. ............................................................................ m2 ................................................................................................ m2 ................................................................................................ m2

6.budynków rekreacji indywidualnej ogółem w tym : - konstrukcji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50 % powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

28. .............................................................................................. m2 .............................................................................................. m2 .............................................................................................. m²

7. budynków pozostałych ogółem w tym : - konstrukcji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć- 50 % powierzchni ) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

29 .............................................................................................. m² ............................................................................................. m² ............................................................................................. m²

D.3 BUDOWLE

1. budowle (wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych)

30. ........................................................................., zł......

E. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH (podać powierzchnię, bądź wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie)

F. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą.

31. Imię

32. Nazwisko

33. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)

34. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego

G. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO

35. Uwagi organu podatkowego

36. Identyfikator przyjmującego formularz

37. Data i podpis przyjmującego formularz


UCHWAŁA NR X/88/2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 1 grudnia 2003 roku

w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowyh na rok 2003.

Na podstawie art.41 ust.1 i 2 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /Dz.U. z 1982r. Nr 35 poz.230 ze zmianami/ oraz art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zmianami Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1

Przyjmuje się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2003, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy oraz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą od 1.01.2004r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak

GMINNY PROGRAM
PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH NA TERENIE GMINY ZANIEMYŚL na rok 2004

Dostrzegając zagrożenie wynikające z powszechnej obecności napojów alkoholowych w życiu codziennym człowieka Rada Gminy Zaniemyśl realizując zapisy Ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi uchwala Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004. Gminny Program zawiera opis podejmowanych zadań, których celem jest:

1. zwiększenie świadomości społecznej w zakresie mechanizmów uzależnień,

2.nasilenie działań zmierzających do zatrzymania systematycznie obniżającego się wieku inicjacji alkoholowej,

3.upowszechnianie wiedzy z zakresu przepisów Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

4.wspieranie i koordynowanie działalności instytucji, organizacji i osób fizycznych podejmujących zadania wynikające z Ustawy,

5.inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć prowadzących do zmiany obyczajów w zakresie spożywania alkoholu, w tym prowadzić ma to do większej trzeźwości w miejscu pracy,

6.zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej dla osób uzależnionych i współuzależnionych.

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych funkcjonuje na podstawie Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Swoją działalnością obejmuje obszar gminy Zaniemyśl. W celu realizacji zadań programowych podejmuje współpracę z organizacjami i instytucjami działającymi na tym terenie: szkoły, Policja, Kościoły, OPS, GOK, PZLR „Proximus”, sołtysami, pracownikiem Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich UG. Współpraca dotyczy także instytucji o zasięgu ponadgminnym: PCPR w Środzie Wlkp., Sąd Rejonowy w Środzie Wlkp., kurator sądowy, poradnie leczenia uzależnień i współuzależnień w Środzie Wlkp., Śremie i Poznaniu, Fundacja Pomocy Wzajemnej „Barka” w Poznaniu.

GKRPA swoje działania adresuje do różnych grup ryzyka podejmując działania na wszystkich poziomach profilaktyki:

1.Profilaktyka pierwszorzędowa - adresowana jest do grupy niskiego ryzyka. Ma na celu promocję zdrowego stylu życia oraz opóźnienie wieku inicjacji.

2.Profilaktyka drugorzędowa - adresowana jest do grupy podwyższonego ryzyka. Ma na celu ograniczenie głębokości i czasu trwania dysfunkcji, umożliwienie wycofania się z zachowań ryzykownych poprzez poradnictwo rodzinne, indywidualne i socjoterapię.

3.Profilaktyka trzeciorzędowa - adresowana jest do grupy wysokiego ryzyka i ma na celu przeciwdziałanie pogłębiania się procesu chorobowego i degradacji społecznej oraz umożliwienie powrotu do normalnego życia w społeczeństwie.

Na wszystkich poziomach profilaktyki GKRPA stosuje w swoich działaniach różnorodne strategie działań:

1. informacyjne - na 1,2 i 3 poziomie,

2. edukacyjne - na 1,2 i 3 poziomie,

3.alternatyw - na 1,2 i 3 poziomie,

4.interwencyjne - na 2 i 3 poziomie,

5.zmniejszania szkód - na 3 poziomie.

II

ORGANIZACJA PRACY KOMISJI

1. W skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych powołanej uchwałą Zarządu Gminy z dnia 3.09.2001r. wchodzi 10 członków

2. Pracę Komisji koordynuje jej przewodniczący na posiedzeniach, w których uczestniczą wszyscy członkowie Komisji.

3. Realizacja zadań odbywa się poprzez zespoły zadaniowe liczące co najmniej 2 członków Komisji.

d /s. pracy profilaktycznej z dziećmi i młodzieżą,

d /s orzekania w przedmiocie uzależnienia,

d /s. rozwiązywania problemów ludzkich,

d /s przeprowadzania wywiadów środowiskowych,

d /s przeprowadzania kontroli punktów sprzedaży alkoholu.

4.W celu realizacji swoich zadań programowych Komisja może zatrudniać w ramach umowy - zlecenia osoby nie będące członkami Komisji.

5. Osobą upoważnioną do zawierania umowy jest przewodniczący Komisji.

III

REALIZACJA ZADAŃ
NA POSZCZEGÓLNYCH POZIOMACH PROFILAKTYKI

1. Profilaktyka pierwszorzędowa.

1.merytoryczna i finansowa pomoc w realizacji szkolnych programów profilaktycznych,

2.inicjowanie powstawania i wspomaganie działalności wiejskich świetlic środowiskowych,

3.organizowanie szkoleń dla nauczycieli i upowszechnianie edukacyjno-wychowawczych programów profilaktycznych,

4.organizowanie szkoleń dla sprzedawców w zakresie przestrzegania Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

5.prowadzenie kontroli punktów sprzedaży oraz miejsc gromadzenia się dzieci i młodzieży,

6.organizowanie konkursów o tematyce profilaktycznej,

7.organizowanie przedstawień profilaktycznych,

8.włączanie się w akcje profilaktyczne organizowane przez media i PARPA,

9.współfinansowanie zakupu sprzętu sportowego dla szkół, doposażenie wiejskich boisk,

10.wspieranie wypoczynku letniego dzieci z rodzin dotkniętych problemem alkoholowym,

11.prowadzenie szkoły dla rodziców z zakresu umiejętności wychowawczych,

12.upowszechnianie materiałów edukacyjnych o środkach psychoaktywnych,

13.utworzenie profilaktycznej strony internetowej zawierającej informacje z zakresu rozpoznawania zagrożeń uzależnieniami.

2. Profilaktyka drugorzędowa.

1.prowadzenie działalności świetlicy socjoterapeutycznej,

2.organizowanie spotkań z Policją n/t skutków prawnych wykroczeń spowodowanych pod wpływem substancji psychoaktywnych,

3.świadczenie porad dla osób uzależnionych i współuzależnionych z zakresu pomocy prawnej i leczniczej,

4.udzielanie wsparcia osobom współuzależnionym,

5.utrzymywanie stałej współpracy z kuratorem sądowym i sądem,

3. Profilaktyka trzeciorzędowa.

1.kierowanie osób uzależnionych do: Poradni Terapii Uzależnień i Współuzależnien w Poznaniu Osiedle Zwycięstwa 108 - filia w Środzie Wlkp. ul. Lipowa 2, grup AA w Środzie Wlkp., Śremie, Poradni Odwykowej w Poznaniu ul. Małeckiego, Zakładu leczenia Uzależnień w Charcicach,

2.udzielanie pomocy terapeutycznej i materialnej w zakresie leczenia odwykowego,

3.motywowanie i wspomaganie osób podejmujących dobrowolne leczenie odwykowe,

4.występowanie z wnioskami do Sądu Rejonowego Środzie Wlkp. o wydanie orzeczenia w przedmiocie uzależnienia oraz kierowanie do leczenia odwykowego,

5.występowanie do Sądu Rejonowego Środzie Wlkp. o ochronę osób doświadczających przemocy w rodzinie,

6.finansowanie żywienia dzieci z rodzin, w których występuje problem alkoholowy.

IV

INNE DZIAŁANIA WSPOMAGAJĄCE SKUTECZNOŚĆ PROFILAKTYKII LIKWIDUJĄCE SKUTKI NADUŻYWANIA ALKOHOLU

1.opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu,

2.przeprowadzanie co najmniej 2 razy w roku kontroli w zakresie: - zgodności prowadzonej sprzedaży napojów alkoholowych z ważnym zezwoleniem,

- przestrzegania warunków Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

         - przestrzegania warunków i zasad sprzedaży określonychw uchwałach Rady    Gminy Zaniemyśl.

3.stałe analizowanie wyników kontroli i interwencji Policji wobec łamania przepisów Ustawy,

4.przeprowadzanie kontroli prawdziwości składanych oświadczeń o wysokości obrotu napojami alkoholowymi,

5.występowanie z wnioskami o cofnięcie wydanego zezwolenia,

6.podejmowanie interwencji w związku naruszeniem przepisów prawa oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego,

7.organizowanie Wigilii dla osób samotnych, w tym alkoholików.

V

ZASADY WYNAGRADZANIA CZŁONKÓW GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

1.Wynagrodzenie dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jest wypłacane za każdy udział w posiedzeniu tej komisji z zastrzeżeniem pkt.3.

2. Wynagrodzenie, o którym mowa w punkcie 1 wynosi:

- dla przewodniczącego Komisji - 135,- zł. brutto

- dla pozostałych członków Komisji - 95,- zł brutto

3. Członkowi Komisji wykonującemu czynności związane z pracą Komisji, wynagrodzenie nie przysługuje jeżeli czynności te wykonywane są w godzinach pracy i jeżeli za te godziny pracy otrzymuje on wynagrodzenie w ramach stosunku pracy.

4 Wynagrodzenie płatne jest 1 raz w kwartale na podstawie listy zbiorczej sporządzonej przez przewodniczącego Komisji.

Przewodnicząca Komisji
/-/Małgorzata Fertała


UCHWAŁA NR X/89/2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 1 grudnia 2003 roku

w sprawie wyboru przedstawiciela Gminy Zaniemyśl w skład Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Środzie Wlkp.

Na podstawie art.45 ust.1 pkt 2 lit.b ustawy z dnia 30 sierpn ia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej /Dz.U. z 1991r. Nr 91 poz.408 ze zmianami/ Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1

W skład Rady Społecznej działającej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Środzie Wlkp. powołuje się lekarza chorób wewnętrznych - specjalistę medycyny rodzinnej Pana Wiesława Grobelnego, jako przedstawiciela Gminy Zaniemyśl.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak

Uzasadnienie do uchwały Nr X/89/2003 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 1 grudnia 2003r. w sprawie wyboru przedstawiciela Gminy Zaniemyśl w skład Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Środzie Wlkp.w Środzie Wlkp.

W związku z zakończeniem kadencji Rady Społecznej działającej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Środzie Wlkp., pismem z dnia 24.10.br., Starosta Średzki zwrócił się do Rady Gminy Zaniemyśl o wybranie na kolejną kadencję przedstawiciela, który będzie w niej reprezentował Gminę Zaniemyśl. Zgodnie bowiem z przepisami prawnymi, powołanymi na wstępie, uprawnienia takie posiada tylko Rada Gminy, stąd podjęcie stosownej uchwały uważa się za uzasadnione.

WÓJT
/-/inż.Krzysztof Urbas