Uchwała Nr XXIX/193/2017 Rady Gminy Zaniemysl z dnia 20 lutego 2017r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Zaniemyśl
Uchwała Nr XXIX/193/2017
RADY GMINY ZANIEMYŚL
z dnia 20 lutego 2017 r.
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Zaniemyśl oraz trybu i zakresu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobierania i wykorzystania udzielonej dotacji
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 roku, poz. 446 ze zm.), art. 90 ust. 4 ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 roku, poz. 1943 i poz. 1985), Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:
§ 1. Uchwała reguluje tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy Zaniemyśl oraz tryb i zakres prawidłowości jej pobierania i wykorzystania dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy.
§ 2. Niepubliczne przedszkola otrzymują z budżetu Gminy Zaniemyśl dotację ustalaną według następujących zasad:
1) na każde dziecko w wysokości 75% podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli;
2) na dziecko niepełnosprawne w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na dziecko niepełnosprawne przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę.
§ 3.1. Dotacji udziela się na wniosek podmiotu prowadzącego niepublicznie przedszkole na okres jednego roku budżetowego.
2. Wniosek o udzielenie dotacji składa się Wójtowi Gminy Zaniemyśl nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok otrzymania dotacji.
3. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 4.1. Podmiot prowadzący niepubliczne przedszkole, przekazuje w terminie do 10 dnia każdego miesiąca informację o faktycznej liczbie dzieci uczęszczających do przedszkola, według stanu na pierwszy dzień miesiąca, na który udzielana jest dotacja.
2. Wzór informacji miesięcznej stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
3. W przypadku uczęszczania do niepublicznego przedszkola dzieci będące mieszkańcami innych gmin, podmiot prowadzący niepubliczne przedszkole oprócz informacji, o której mowa w ust. 1 przekazuje dane o dzieciach z innych gmin.
4. Wysokość dotacji na dany miesiąc ustalana jest na każde dziecko wykazane we wniosku i przekazywana na rachunek bankowy podany we wniosku.
§ 5.1. Ostatecznego rozliczenia udzielonej dotacji podmiot prowadzący niepubliczne przedszkole dokonuje w terminie do 31 stycznia roku następnego na druku stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
2. Rozliczenia dotacji podmiot prowadzący niepubliczne przedszkole dokonuje na podstawie faktycznej liczby dzieci uczęszczających do placówki.
§ 6.1. Wójtowi przysługuje prawo kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji.
2. Kontrolę przeprowadza pracownik, upoważniony przez Wójta Gminy.
3. W ramach kontroli, o której mowa w ust. 1 kontrolujący może badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji, w tym dokumentacji finansowej i organizacyjnej.
4. Podmiot prowadzący niepubliczne przedszkole na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego.
5. Kontrolujący z przeprowadzonej kontroli sporządza protokół i wystąpienie pokontrolne wskazujące na dokonane ustalenia.
6. Kontrolę, o której mowa w ust. 2 przeprowadza się po uprzednim powiadomieniu podmiotu prowadzącego niepubliczne przedszkole nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem kontroli.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.
§ 8. Traci moc uchwała nr XIII/87/2015 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 09 listopada 2015 roku w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Zaniemyśl oraz trybu i zakresu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobierania i wykorzystania udzielonej dotacji oraz uchwała nr XIV/95/2015 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 07 grudnia 2015 roku w sprawie zmiany uchwały XIII/87/2015 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 09 listopada 2015 roku w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Zaniemyśl oraz trybu i zakresu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobierania i wykorzystania udzielonej dotacji.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodnicząca Rady Gminy
(-) Alina Frąckowiak
UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXIX/193/2017 Rady Gminy Zaniemyśl
z dnia 20 lutego 2017 roku
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Zaniemyśl oraz trybu i zakresu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania udzielonej dotacji
W związku ze zmianami ustawy o systemie oświaty, dotyczących dotowania przedszkoli niepublicznych, zachodzi konieczność dostosowania uchwał podejmowanych na podstawie art. 90 ust. 4 ustawy o systemie oświaty, do obowiązujących przepisów.
Zgodnie z przytoczonymi na wstępie uchwały, przepisami prawa organem uprawnionym do ustalenia powyższych zasad jest Rada Gminy Zaniemyśl.
Wobec powyższego podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.
Wójt
(-) inz. Krzysztof Urbas
sporządził: B. Schwanke