Modyfikacja treści strony 'Referat Spraw Obywatelskich'
Danuta Sobkowiak - Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich, zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego (pokój 107)
Joanna Borkowska - stanowisko ds. wojskowych i ewidencji ludności (pokój 107)
Adam Sikorski - stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i ppoż (pokój 218)
Alina Szukała - sprzątaczka
Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należy zapewnienie sprawnej obsługi mieszkańców w zakresie ewidencji ludności, dowodów osobistych,stanu cywilnego, bezpieczeństwa, obrony cywilnej, współpracy w organizowaniu wyborów,
w szczególności:
- rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów, które miały miejsce na terenie Gminy;
- sporządzaniei wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń;
- przechowywanie i konserwacja papierowych ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych;
- wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących zmian imion i nazwisk;
- organizacja uroczystości jubileuszowych;
- prowadzenie ewidencji ludności,rejestru mieszkańców oraz rejestru cudzoziemców;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych;
- prowadzenie rejestru wyborców;
- prowadzenie spraw związanych z Narodowym Spisem Powszechnym Ludności i Mieszkań;
- potwierdzanie Profilu Zaufanego;
- przygotowywanie kwalifikacji wojskowej i jej przeprowadzanie;
- prowadzenie spraw w zakresie obrony cywilnej;
- zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochotniczych straży pożarnych na terenie gminy;
- prowadzenie spraw w zakresie zarządzania kryzysowego;
- prowadzenie spraw w zakresie spraw obronnych;
- prowadzenie archiwum zakładowego;
- zapewnienie czystości i porządku budynku Urzędu.