UCHWAŁA Nr VII / 57 /2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003r
w sprawie: zasad zbywania komunalnych lokali mieszkalnych.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 9 lit”a” i art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia
8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym/Dz.U.z 2001r Nr 142 poz.1591 ze zm/,
art.34 ust.6, art.68 ust.1 pkt 7 i art. 70 ust.4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r o gospodarce nieruchomościami/tekst jednolity z 2000r Dz.U.Nr 46 poz.543/
Rada Gminy w Zaniemyślu uchwala co następuje:
§ 1.
Wyraża się zgodę na sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych stanowiących odrębne nieruchomości, zwanych dalej” lokalami mieszkalnymi”.
§ 2.
Wyraża się zgodę na udzielanie przez Wójta Gminy bonifikat od ceny lokalu mieszkalnego, ustalonej zgodnie z art.67 ustawy o gospodarce nieruchomościami,
jeżeli lokal jest zbywany w trybie bezprzetargowym.
§ 3
1.Bonifikata,którą może udzielać Wójt Gminy wynosi 80% ceny lokalu.
2.W przypadku zapłaty przez nabywcę całej ceny sprzedaży przed zawarciem
umowy notarialnej może być udzielona bonifikata w wysokości 90%.
§ 4.
1.Rozłożona na raty niezapłacona część ceny lokalu podlega oprocentowaniu
przy zastosowaniu umownych stawek oprocentowania.
2.Umowna stawka oprocentowania wynosi 10% w stosunku rocznym.
3.Oprocentowanie liczy się od kwoty pozostającej do zapłacenia,przy czym
pierwsza rata nie podlega oprocentowaniu.
§ 5.
W przypadku gdy uprawnieni najemcy nie skorzystają z prawa pierwszeństwa nabycia lokalu jego sprzedaż może nastąpić w trybie przetargowym określonym w ustawie o gospodarce nieruchomościami.
§ 6.
Koszty wyceny lokali ponoszą kupujący.
§ 7.
Traci moc Uchwała Nr XXXV/211/98 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 lutego 1998r w sprawie zasad zbywania komunalnych lokali mieszkalnych wraz z uchwałami zmieniającymi Nr IV/28/99 z dnia 8 lutego 1999r i Nr XIII/88/2000 z dnia 14 lutego 2000r.
§ 8.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 9.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
( - ) mgr Mieczysław Kubiak
Uzasadnienie do uchwały Nr VII/57/2003 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie zasad zbywania komunalnych lokali mieszkalnych.
Zgodnie z art.11 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami organem reprezentującym gminę w sprawach gospodarowania nieruchomościami jest Wójt. Organ ten jest zobowiązany do gospodarowania nieruchomościami w sposób zgodny z zasadami prawidłowej gospodarki. Zgodnie z art.34 ust.6 w/w ustawy Rada Gminy w drodze uchwały może przyznać pierwszeństwo w nabywaniu lokali mieszkalnych ich najemcom. Może również wyrazić zgodę, aby właściwy organ udzielał bonifikat od ceny sprzedaży oraz przy rozłożeniu na raty zastosował umowne stawki oprocentowania.
WÓJT
/-/inż.Krzysztof Urbas
UCHWAŁA Nr VII/58/2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003r.
w sprawie: wyrażenia akceptacji zmiany charakteru użytkowania
gruntów z rolnych na leśne.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r.
o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591/, art. 3 ust. 7
ustawy z dnia 8 czerwca 2001r. o przeznaczeniu gruntów rolnych
do zalesienia / Dz.U. z 2001r. Nr 73 poz. 764 ze zm./
Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:
§ 1.
Akceptuje się wniosek rolnika o zmianę charakteru użytkowania gruntu
rolnego na leśny na powierzchni 1,45ha, stanowiącego część działki o numerze ewidencyjnym 179/4 położonego w obrębie wsi Lubonieczek.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
( - ) mgr Mieczysław Kubiak
Uzasadnienie do uchwały Rady Gminy Zaniemyśl Nr VII/58/2003 z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie wyrażenia akceptacji zmiany charakteru użytkowania gruntów z rolnych na leśne.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8.06.2001r. o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia /Dz.U. z 2001r. Nr 73 poz.764 ze zm./, grunt rolny będący częścią gospodarstwa rolnego lub stanowiący jego całość może być przeznaczony do zalesienia, jeżeli spełnia warunki określone w ustawie. Podjęcie uchwały o akceptacji zmiany charakteru użytkowania wynika z art.3 ust.7 w/w ustawy. Wykazana w & 1 uchwały działka stanowi grunt kl. V i VI nieprzyadtne rolniczo, częściowo położone przy kompleksie leśnym.
WÓJT
/-/inż.Krzysztof Urbas
UCHWAŁA Nr. VII/ 59 / 2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003 roku
w sprawie: zaciągnięcia w 2003 roku długoterminowego kredytu bankowego.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.9 lit. c, i pkt 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U.z 2001 r Nr.142 poz.1591 ze zmianami) oraz art 48 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U.z 2003 r. Nr. 15 poz.148 z późniejszymi zmianami)
Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:
§ 1
Postanawia się zaciągnąć w roku 2003 długoterminowy kredyt bankowy w kwocie 490.000 zł
( słownie: czterystadziewięćdziesiąt tysięcy złotych) na sfinansowanie części inwestycji realizowanej z udziałem funduszu SAPARD p.n. „Modernizacja i remont oczyszczalni ścieków w Łęknie”
§ 2
Spłata kredytu może być zabezpieczona w formach przewidzianych prawem z wyłączeniem:
- udzielenia nieodwołalnego pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bieżącym gminy,
- przelewu wierzytelności z tytułu zobowiązań publiczno-prawnych
- ustanowienia blokady rachunku bieżącego.
§ 3
Jako źródło dochodów z którego będzie realizowana spłata kredytu bankowego wskazuje się dochody własne gminy.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl
§ 5
Uchwała w chodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
( - ) mgr Mieczysław Kubiak
UCHWAŁA Nr. VII/ 60 / 2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003 roku
w sprawie: zmiany uchwały Nr. V/39/2003 r Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 10 marca 2003 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Zaniemyśl na rok 2003.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4, pkt.9 lit. c,d i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r Nr.142 poz.1591 ze zmianami) , art. 109, 116, 122,124 ust.2 pkt 1, art 128 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U.z.2003 r Nr. 15 poz.148) oraz art.8 uchwały Nr. V/39/2003 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 10 marca 2003r w sprawie uchwalenia budżetu gminy Zaniemyśl na 2003 r Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:
§ 1
W uchwale Nr. V/39/2003r Rady Gminy Zaniemyśl a dnia 10 marca 2003 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Zaniemyśl zmienionej uchwałą Nr. 11 Wójta gminy Zaniemyśl z dnia 31 marca 2003r oraz uchwałą Nr. VI/55/2003 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 14 kwietnia 2003r.wprowadza się następujące zmiany:
w §1
ust.1 - zwiększa się dochody budżetu gminy Zaniemyśl o kwotę 230.330 zł
i po zmianie wynoszą 11.181.817 zł
w tym: - dotacje celowe na zadania zlecone z zakresu
administracji rządowej zwiększono o 44.661 zł i po zmianie wynoszą - 429.022 zł
(zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 3 do uchwały)
ust.2 - zwiększa się wydatki budżetu gminy Zaniemyśl o kwotę 870.330 zł.
i po zmianie wynoszą 14.857.417 zł
w tym: - wydatki na zadania zlecone z zakresu
administracji rządowej zwiększono o 44.661 zł i po zmianie wynoszą - 429.022zł
(zgodnie załącznikiem Nr 2 i 3 do uchwały)
§ 2
w § 3 zmiany w źródłach finansowania deficytu budżetu przedstawiono w załączniku nr. 4 do uchwały
§ 3
w § 6 zmiany w wykazie zadań na wieloletnie programy inwestycyjne przedstawiono w załączniku nr. 5 do uchwały
§ 4
Zmienia się postanowienia § 4 w części dotyczącej planu przychodów i wydatków
zakładów budżetowych :
przychody - zwiększa się o 20.000 zł t.j. do kwoty 820.240 zł
wydatki - zwiększa się o 20.000 zł t.j. do kwoty 815.439 zł
(zgodnie z załącznikiem nr. 6 do uchwały)
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Rady Przewodniczący Rady Gminy
( - ) mgr Mieczysław Kubiak
U z a s a d n i e n i e
do uchwały Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003 r.
Zmiany w planie budżetu dokonane niniejszą uchwałą dotyczą:
- zwiększenia budżetu o dotacje na zadania zlecone i własne w kwocie 60.470 zł
- zwiększenie planu wpływu dochodów własnych w kwocie 169.860 zł,
- zwiększenie planu wydatków o umorzoną pożyczkę z WFOŚ i GW w Poznaniu w kwocie 150.000 zł.
- włączenie do planu wydatków inwestycyjnych kredytu długoterminowego
w wysokości 490.000 zł.
- przeniesień w planie wydatków w kwocie 38.758 zł.
Dz.010 – Rolnictwo i Łowiectwo - wydatki- koszt opracowania dokumentacji projektowo kosztorysowej na wykonanie sieci wodociągowej z przyłączami dla wsi Majdany, Dębice Kępa Mała, Kępa Wielka Potach i Zwola wyniósł 108.920 zł. Planowano na ten cel 120.000 zł Niewykorzystaną kwotę 11.000 zł przenosi się do działu 600 rozdział 6016 z przeznaczeniem na opracowanie dokumentacji kosztorysowej na wykonanie utwardzenia nawierzchni wraz z kanalizacją deszczową i ciągami chodników ulic: Modrzewiowej, Sosnowej i Dębowej.
Ponadto w rozdziale 01009 dokonano przeniesień w planie wydatków kwocie 630 zł z uwagi na zatrudnienie dwu osób zarejestrowanych w Powiatowym Biurze Pracy, do prac związanych z konserwacją rowów melioracyjnych.
Dz. 600 - Transport i Łączność - wydatki – zwiększono rozdział 60016 o kwotę 33.340 zł na opłacenie kosztów opracowania dokumentacji i nadzoru inwestorskiego drogi Jaszkowo- Annopole w kwocie 11.340 zł., oraz 22.000 zł na opracowanie dokumentacji dla ulic wymienionych wyżej.
Dz. 700. –Gospodarka mieszkaniowa - dochody i wydatki - rozdział 70005 - zwiększa się plan wpływu za sprzedaż mienia komunalnego kwotę 154.200 zł
w tym za :
- cztery działki rekreacyjne we wsi Zwola- 60.000 zł
- dwie działki budowlane w Zaniemyślu - 50.000 zł
- wykup gruntu przez energetykę pod stację - 2.300 zł
- lokal mieszkalny we wsi Kępa - 17.000 zł
- polepszenie warunków zagospodarowania gospodarstw - 24.900 zł
wydatki – rozdział 70005 § 4300 zwiększono o 785 zł z przeznaczeniem na wykup 129 m2 gruntu od P.Józefa Owsianowskiego w celu uregulowania stanu prawnego ul. Mickiewicza w Zaniemyślu.
Dz. 710 – Działalność usługowa - dochody i wydatki – w rozdziale 71014 zaplanowano wpływy mieszkańców wsi Zwola, Łekna i Zaniemyśla .ul.Leśnej jako udział w opracowaniu planów miejscowych w kwocie 2.800 zł.
Dz.750 – Administracja Publiczna - wydatki zwiększono rozdział 75023 o kwotę 3.260 zł z przeznaczeniem na założenie systemu alarmowego w budynku urzędu, rozdział 90095 zwiększono o 435 zł z przeznaczeniem za zakup numerków w celu rejestracji psów na terenie gminy. Ponadto w dziale tym między rozdziałami i paragrafami dokonano przeniesień na kwotę 2.235zł w celu opłacenia zwiększonego zakresu ubezpieczenia głównie wyposażenia U.G i jednostek podległych , pracownika, środków pieniężnych i sołtysów.
Dz. 751 -Urzędu naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa - dochody i wydatki , rozdział 75110 - pismem z dnia 23 maja br. Nr. DKN – 850-2/03 Krajowego Biura Wyborczego Konin, przekazano dotację w kwocie 12.172 zł z przeznaczeniem na przygotowanie i przeprowadzenie referendum ogólnokrajowego dnia 7 i 8 czerwca br.
Dz. 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – wydatki – zwiększono rozdział 75412 o kwotę 2.300 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie remontu budynku strażnicy Ponadto Zaniemyślu.
Ponadto w ramach przeniesień w planie wydatków zabezpieczono środki w kwocie 205 zł na opłacenie kosztów delegacji członków OSP i formacji OC oraz składki ZUS.
Dz. 758 – Różne rozliczenia - dochody - rozdział 75814 – zwiększa się plan budżetu o kwotę 3.800 zł tj. o wielkość odsetek od środków na rachunku bankowym za 2002 r
Dz. 801 – Oświata i wychowanie - dochody i wydatki - rozdział 80101 - otrzymano dotację celową w kwocie 3.121 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie części wyprawki szkolnej tj. zakup podręczników szkolnych dla pierwszoklasistów wartości 100 zł dla 1 ucznia. Kwotę 12.840 zł przeznacza się na wykonanie utwardzenia dojścia do szkoły Podstawowej w Zaniemyślu oraz 19.000 zł na wykonanie posadzki w szkolnej sali sportowej.Ponadto w dziale 801 i 854 pozostały środki po wypłaceniu dodatkowego wynagrodzenia rocznego w kwocie 11.243 zł, które przeznaczono na uzupełnienie wynagrodzeń i odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
Dz. 853 – Opieka społeczna - dochody i wydatki - rozdział 85313 -zwiększono wielkość dotacji celowej o kwotę 1.700 zł z przeznaczeniem na opłacenie składki zdrowotnej za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej.
- rozdział 85314 – zwiększono wielkość dotacji celowej o kwotę 14.800 zł
z przeznaczeniem na wypłatę obligatoryjnych zasiłków z pomocy społecznej.
- rozdział 85315 - zwiększono dotację celową w kwocie 9.500 zł na realizację zadania własnego jakim jest wypłacanie dodatków mieszkaniowych.
- rozdział 85395 – otrzymano dotację celową w kwocie 1.980 zł na sfinansowanie części wyprawki szkolnej tj. zakup plecaków, kostiumów gimnastycznych i przyborów szkolnych dla pierwszoklasistów wartości 90 zł dla 1 ucznia.
- zwiększa się wielkość dotacji celowej na dożywianie uczniów w szkołach o kwotę 6.309 zł.
Ponadto w dziale tym dokonano przeniesień w planie wydatków w rozdziale 85319 na kwotę 556 zł w związku z zatrudnieniem osoby na czas pobytu pracownika na urlopie macierzyńskim.
Dz. 854- Edukacyjna Opieka Wychowawcza - wydatki – zwiększono plan rozdziału 85404 o brakującą kwotę 26.700 zł (koszt całkowity 38.570 zł) na dofinansowanie remontu budynku przedszkola (stolarka okienna , drzwiowa z robotami murarskimi)
Dz. 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - dochody i wydatki.
Dochody:
- przeniesiono plan wpływu udziałów w realizowanej inwestycji „ kanalizacja sanitarna” w kwocie 119.150 zł z rozdziału 90095 do 90001.
- przeniesiono również wielkość środków zaplanowaną z funduszu SAPARD w rozdziale 90095 do rozdziału 90003 , którą urealniono do kwoty przetargu tj. 1.690.000 zł.
- rozdział 90015 - zwiększono plan dotacji celowej na sfinansowanie kosztów oświetlenia ulicznego w części, dla której gmina nie jest zarządcą w kwocie 10.888 zł z czego 9.020 zł przeznaczono na koszty energii elektrycznej a 1868 zł na koszty konserwacji.
- rozdział 90017 –zwiększono plan wpłat do budżetu nadwyżki środków obrotowych Zakładu Gospodarki Komunalnej o kwotę 19.060 zł z czego 10.000 zł przeznacza jako zwiększenie dotacji dla zakładu j/w na zakup koparki typu „ostrówek”. Zmianę w planie Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawiono w zał, nr. 6 do uchwały.
Pismem z dnia 23 kwietnia br. Nr. FOŚ. III/Po/42/181/03 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu umorzona zostało 30% pożyczki w kwocie 150.000 zł zaciągniętej na budowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami i przepompownią ścieków w Zaniemyślu - II etap zlewni P-1 .
Z kwoty tej 56.400 zł przeznaczono na kontynuowanie budowy sieci kanalizacji sanitarnej ujętej w rozdziale 90001 oraz 93.600 zł przeznaczono na dofinansowanie budowy sieci gazyfikacyjnej we wsi Czarnotki ujętej w rozdziale 90095.
W związku z umorzeniem pożyczki j/w i zaciągnięciem kredytów dokonano stosownych zmian w załączniku nr. 4 o sfinansowaniu deficytu budżetu.
Ponadto zwiększono plan wydatków w rozdziałach:
- rozdział 90001 zwiększono o 2625 zł z przeznaczeniem na opłacenie odsetek od II transy
pożyczki w kwocie 100.000 zł.
- rozdział 90003 - zwiększono o kwotę 76.775 zł na opłacenie odsetek od pożyczek i kredytów jakie będą zaciągnięte na sfinansowanie inwestycji modernizacja i remont oczyszczalni ścieków w Łęknie. Zwiększono również źródła finansowania tej inwestycji o 490.000 zł tj. wielkość kredytu długoterminowego.
W ramach przeniesień w planie wydatków dokonano zmian w rozdziale 90095 na ogólną kwotę 1450 zł w celu zabezpieczenia dopłaty do wynagrodzeń wraz z pochodnymi dla 6 osób zatrudnionych w ramach robót publicznych z Powiatowego Biura Pracy w Środzie.
Dz. 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - w ramach przeniesień dokonano zmian w planie wydatków Gminnego Ośrodka Kultury na niewielką kwotę bo 331 zł wg. potrzeb.
Dz. 926-Kultura fizyczna i sport - w planie wydatków przeznaczonych na działalność sportową dokonano również przeniesień na kwotę 824 zł wg. potrzeb.
Skarbnik Gminy /-/Czesława Niemir
Wójt /-/inż.Krzysztof Urbas
UCHWAŁA Nr VII / 61 / 2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003r.
w sprawie: zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze.
Na podstawie art. 135 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 1998r Nr 155, poz. 1014 ze zmianami) oraz art. 18 ust.2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym tekst jednolity (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz.1591 ze zmianami ) Rada Gminy w Zaniemyślu uchwala co następuje :
§ 1
Informacja o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze winna być opracowana przez Wójta Gminy na piśmie i przedstawiona Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Poznaniu.
§ 2
Informacja winna składać się z części opisowej i części tabelarycznej.
1. W części opisowej należy przedstawić :
a) zmiany w planie dochodów i wydatków za okres sprawozdawczy,
b) realizacje planu dochodów w poszczególnych działach z podziałem dochody własne, dotacje na zadania zlecone i własne, subwencje z omówieniem :
- zaległości podatkowych,
- skutków obniżenia górnych stawek podatków oraz udzielonych przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, zaniechania poboru (bez ulg i zwolnień ustawowych),
- przyczyn powstałych różnic między planem a wykonaniem.
c) realizację planu wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach, z wyodrębnieniem funduszu przeciwdziałania alkoholizmowi, jednostek podległych, dotacji przedmiotowych oraz wydatki inwestycyjne z omówieniem :
- przyczyn powstałych różnic między planem a wykonaniem,
- zobowiązań gminy,
- kwota zadłużeń z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.
d) realizację planu przychodów i wydatków zakładu budżetowego, środków specjalnych oraz funduszy celowych,
e) źródła pokrycia deficytu budżetu oraz przeznaczenie nadwyżki budżetowej.
2. Część tabelaryczna winna zawierać :
a) zestawienie dochodów i wydatków wg działów klasyfikacji budżetowej z podaniem wykonania procentowego,
b) zestawienie wykonania zadań inwestycyjnych
c) zestawienie planu i wykonanie przychodów i wydatków zakładów budżetowy i środków specjalnych,
d) zestawienie planu i wykonania przychodów i wydatków funduszy celowych.
3. Wzór tabel stanowi zał. Nr 1.
§ 3
Traci moc Uchwała Nr VIII / 55 / 1999 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 czerwca 1999r.§ 4Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczacy Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Mieczysław Kubiak
Załącznik Nr 1 - Wzór tabel : [ pobierz ]
UCHWAŁA Nr VII / 62 / 2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003r.
w sprawie: procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości
materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Na podstawie art. 53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz.1591 ze zm. ) Rada Gminy uchwala co następuje :
§ 1
1.Kierownicy referatów, gminnych jednostek organizacyjnych opracowują i
przedkładają Wójtowi Gminy w terminie do 10 października roku
poprzedzającego rok budżetowy plany rzeczowo-finansowe zadań. Plany
winny zawierać szczegółową kalkulację dochodów i wydatków.
2.Radni, organy jednostek pomocniczych gminy mogą składać Wójtowi
wnioski do projektu budżetu w terminie do 30 września roku poprzedzającego
rok budżetowy.
§ 2
Projekty planów finansowych opracowywane są na podstawie :
1) prognozy stawek podatkowych,
2) opłat i cen obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy, z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku budżetowego lub prognozy cen w roku budżetowym,
3) przewidywanego stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy,
4) wynagrodzeń za m-c wrzesień obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy powiększony o przewidywany wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w roku budżetowym.
§ 3
Skarbnik Gminy, w oparciu o przedłożone materiały i wnioski, a także obliczone kwoty dochodów własnych gminy, dotacji celowych i subwencji oraz udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków budżetowych i przedkłada Wójtowi Gminy w terminie do 25 października.
§ 4
1.Wójt Gminy przygotowuje na podstawie materiałów opracowanych przez
Skarbnika Gminy projekt budżetu.
2.Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacja o stanie
mienia komunalnego Wójt Gminy przedstawia Radzie oraz Regionalnej Izbie
Obrachunkowej celem zaopiniowania – w terminie do dnia 15 listopada roku
poprzedzającego rok budżetowy.
§ 5
1. Przewodniczący Rady Gminy przesyła niezwłocznie projekt budżetu wraz
z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom Rady.
2. Komisje Rady w terminie 14 dni odbywają posiedzenia, na których
formułowane są na piśmie opinie o projekcie budżetu. W przypadku
zgłoszenia propozycji wprowadzenia do budżetu nowego wydatku lub
zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, istnieje obowiązek
wskazania przez komisję źródła jego finansowania.
3. Opinie z poszczególnych komisji Rady przedstawiane są Komisji
Budżetowo - Gospodarczej, która w terminie 7 dni od ich otrzymania
formułuje ostateczną opinię o projekcie budżetu. Ewentualne proponowane
zmiany do przedłożonego projektu budżetu przedkłada Wójtowi Gminy.
4. W posiedzeniu Komisji Budżetowo – Gospodarczej, na której opiniowany
jest projekt budżetu, uczestniczą przewodniczący pozostałych komisji lub ich
zastępcy.
§ 6
Wójt Gminy po dokonaniu analizy opinii i wniosków Komisji Budżetowo – Gospodarczej przedstawia na sesji budżetowej propozycje dokonania zmian w przedstawionym projekcie budżetu celem jego uchwalenia.
Wnioski odrzucone wymagają uzasadnienia przyczyn ich nie uwzględnienia.
§ 7
Przy sporządzaniu projektu porządku obrad sesji Rady Gminy, na której rozpatrywany będzie projekt uchwały budżetowej, powinny być uwzględnione następujące punkty :
1. odczytanie projektu uchwały budżetowej,
2. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
3. odczytanie opinii komisji stałych,
4. odczytanie stanowiska Wójta Gminy w sprawie opinii i wniosku Komisji Budżetowo – Gospodarczej,
5. dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
6. głosowanie nad projektem uchwały.
§ 8
1. Projekt uchwały budżetowej obejmuje :
1) prognozowane dochody w szczególności do działów, rozdziałów i
paragrafów klasyfikacji dochodów,
2) wydatki budżetowe w podziale na działy, rozdziały i paragrafy
klasyfikacji wydatków,
3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu,
4) wydatki związane z finansowaniem inwestycji,
5) plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych oraz środków
specjalnych,
6) plany przychodów i wydatków funduszy celowych,
7) upoważnienie dla Wójta Gminy do zaciągania długu oraz do spłat
zobowiązań gminy,
8) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,
9) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji
rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami,
10) dotacje,
11) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych
w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu
terytorialnego, którym powierzono realizację tych zadań.
2. Projekt uchwały budżetowej może zawierać :
1) upoważnienie dla Wójta do zaciągnięcia kredytów i pożyczek oraz emisji
papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku
budżetowego deficytu budżetu,
2) upoważnienie dla Wójta do dokonywania zmian w planie wydatków z
wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
3. Projekt uchwały budżetowej może również określać wydatki jednostek
pomocniczych gminy.
4. W projekcie uchwały budżetowej należy określić także dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 9
Informacja o stanie mienia komunalnego winna zawierać dane :
1) dotyczące przysługujących gminie praw własności,
2) dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym,
3) o zmianach w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w punktach 1 i 2 od dnia złożenia poprzedniej informacji,
4) o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw mających wpływ na stan mienia komunalnego.
§ 10
Objaśnienia do projektu budżetu obejmują :
1) omówienie dochodów z poszczególnych źródeł, ze wskazaniem sposobu i podstaw ich obliczenia,
2) uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków,
3) omówienie źródeł pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu oraz rozchodów związanych ze spłatami rat pożyczek,
4) omówienie wydatków związanych z realizacją zadań inwestycyjnych,
5) informację o źródłach przychodów oraz rodzajach wydatków zakładów budżetowych i środków specjalnych,
6) omówienie planów przychodów i wydatków funduszy celowych,
7) wskaźnik porównania planu dochodów i wydatków roku budżetowego do roku poprzedniego.
§ 11
Traci moc uchwała Nr IX / 59 / 1999 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 13 września 1999r.
§ 12
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
( - ) mgr Mieczysław Kubiak
UCHWAŁA Nr VII / 63 / 2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003r.
w sprawie : trybu postępowania o udzielenie z budżetu dotacji, sposobu jej
rozliczenia oraz kontroli wykonania zleconego zadania przez
podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie
działające w celu osiągnięcia zysku.
Na podstawie art.118 ust.3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. , Nr 15, poz. 148 ze zm.) i art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 ze zm.) Rada Gminy uchwala co następuje :
§ 1
Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych nie działające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymać z budżetu gminy dotację na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, w szczególności w następujących działach :
1. oświaty,
2. kultury i sztuki,
3. kultury fizycznej, sportu i turystyki,
4. pomocy społecznej,
5. ochrony zdrowia, przeciwdziałania alkoholizmowi,
6. ochrony środowiska i ekologii,
7. promocji gminy,
8. bezpieczeństwa publicznego.
§ 2
Ilekroć w uchwale jest mowa o :
1. gminie – rozumie się przez to Gminę Zaniemyśl,
2. podmiocie – rozumie się przez to podmiot nie zaliczany do sektora finansów publicznych i nie działający w celu osiągnięcia zysku, ubiegający się o udzielenie dotacji,
3. najkorzystniejszej ofercie – rozumie się przez to ofertę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 10 czerwca 1994 roku o zamówieniach publicznych (Dz. U. Nr 119 poz. 773 ze zm.).
§ 3
1. Podmiot składa wniosek o udzielenie dotacji z budżetu gminy na kolejny rok budżetowy w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy w sekretariacie Urzędu Gminy, który dokonuje ewidencji wniosków i przekazuje je niezwłocznie do referatów merytorycznych, w odniesieniu do :
- oświaty – Dyrektorowi Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Oświaty
- kultury fizycznej, sportu, turystyki i sztuki – Dyrektorowi Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji,
- pomocy społecznej – Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej,
- w pozostałym zakresie – Sekretarzowi Gminy.
2. Wzór wniosku określa załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
3. Opiniowanie wniosków o udzielenie dotacji następuje w referatach urzędu i jednostkach wymienionych w ust.1.
4. Wnioski wraz z ich wykazem oraz opinią referatów urzędu i jednostek wymienionych w ust.1 przekazuje się Skarbnikowi Gminy do dnia 10 października roku poprzedzającego rok budżetowy, wg zasad określonych w uchwale w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczególności materiałów towarzyszących projektowi uchwalenia budżetu (uchwała Rady Gminy Zaniemyśl Nr VI / / 2003 ).
5. Przy rozpatrywaniu wniosku o udzielenie dotacji uwzględnia się w szczególności :
- znaczenie zadania dla realizowanych przez Gminę celów,
- wysokość dochodów publicznych będących w dyspozycji Gminy,
- ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w relacji do zakresu rzeczowego zadania,
- ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot,
- analizę i ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
6. Decyzję o udzieleniu dotacji dla wnioskowanych przedsięwzięć podejmuje
Wójt Gminy po zapoznaniu się z opiniami : Skarbnika Gminy, kierowników poszczególnych referatów i jednostek wymienionych w ust.1.
§ 4
1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji podmiotowej następuje na podstawie umowy – porozumienia, zawartej pomiędzy Gminą a podmiotem.
2. Wzór umowy, o której mowa w ust.1 stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
3. Umowę zawiera się na czas określony, nie przekraczający jednego roku budżetowego.
4. Podmiot nie może wykorzystać dotacji na cele inne, niż określone w umowie – porozumieniu.
5. Prawa i obowiązki stron nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.
6. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się za zgodą stron możliwość zmiany w ciągu roku zakresu rzeczowego oraz warunków realizacji zadania, w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy.
7. Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nie terminowego lub nieprawidłowego jej wykonania. Podstawę do rozwiązania umowy stanowi wynik kontroli jej wykonania.
§ 5
1. Wykaz dotacji dla podmiotów na realizację zadań zleconych na dany rok budżetowy określony jest uchwałą budżetową.
2. Wójt Gminy w terminie 21 dni od dnia uchwalenia przez Radę Gminy uchwały budżetowej przekazuje podmiotom odpowiedzi na złożone wnioski, a w przypadku przyznania dotacji podaje jej wysokość.
3. Udzielenie dotacji odbywa się po uchwaleniu przez Radę Gminy uchwały budżetowej na dany rok zgodnie z harmonogramem wydatków pod warunkiem rozliczenia się podmiotu z przyznanej dotacji dotyczącej roku poprzedniego.
4. Uruchomienie środków następuje jednorazowo lub w kilku ratach, w zależności od specyfiki zadania i postanowień umowy – porozumienia. Przekazanie kolejnej raty środków następuje po rozliczeniu poprzedniej.
§ 6
1. Podmiot jest zobowiązany zgodnie z umową do przedstawienia Wójtowi Gminy rozliczenia zadań pod względem rzeczowym i finansowym, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
2. Rozliczenie, o którym mowa w ust.1 powinno nastąpić w terminie do 30 dni po zakończeniu realizacji zadania, a w przypadku zadań, których termin zakończenia realizacji upływa z dniem 31 grudnia, w terminie do 20 dni,
3. Zatwierdzenie rozliczenia zadania powinno nastąpić nie później niż do 31 stycznia następnego roku budżetowego.
§ 7
1. W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanej kwoty dotacji, niewykorzystana część dotacji podlega zwrotowi.
2. Zwrot dotacji w sytuacji, o której mowa w ust.1, następuje w terminach określonych w umowie, jednak nie później niż do 31 grudnia roku budżetowego, w którym udzielono dotacji, na rachunek bieżący budżetu Gminy.
§ 8
1. Referat merytoryczny zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonania umowy na zasadach w niej określonych, w szczególności w zakresie :
- sposobu realizacji zadania zleconego,
- gospodarowania przekazaną dotacją,
- prowadzenia dokumentacji umożliwiającej ustalenie kosztów zleconego zadania .
2. Na podstawie przekazanej dokumentacji oraz przeprowadzonego nadzoru referat merytoryczny dokonuje oceny :
- stanu realizacji zleconego zadania,
- prawidłowości wykorzystania dotacji na realizację zadania zleconego.
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.
§ 10
Traci moc uchwała Nr XII / 84 / 1999 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 29 grudnia 1999r.
§ 11
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń.
Przewodniczący Rady Gminy
( - ) mgr Mieczysław Kubiak
Załącznik Nr 1
- Wniosek o udzielenie dotacji z budżetu gminy Zaniemyśl podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych
Wnioskodawca ........................................................................................................
...............................................................................................................................
status prawny...........................................................................................................
data zarejestrowania podmiotu...................................................................................
aktualny wyciąg z rejestru sądowego bądź ewidencji jednostki nadzoru administracyjnego.....................................................................................................
numer konta bankowego............................................................................................
cele i zadania statutowe............................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
dotychczasowe przedsięwzięcia i osiągnięte efekty w zakresie zadań o charakterze społecznie użytecznym.............................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
określenie celu dofinansowania - rodzaj przedsięwzięcia..............................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
określenie wielkości wydatków...................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
Zaniemyśl, dnia................................... ..................................................
/podpis i pieczątka wnioskodawcy/
Załącznik Nr 2 - Umowa -
Zawarta w dniu.........................................pomiędzy Gminą Zaniemyśl reprezentowaną
przez Wójta Gminy...................................................................................................
a
...............................................................................................................................
reprezentowaną przez...............................................................................................
zwaną dalej "jednostką realizującą"
§ 1
Przedmiotem umowy jest..........................................................................................
...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
w terminie do dnia.....................................................................................................
w części dotyczącej:................................................................................................
/uwaga: przy zakupie i usługach należy stosować przepisy ustawy z dnia 10 czerwca 1994r. o zamówieniach publicznych Dz.U. z 2002r. Nr 72 poz.664 ze zm./
§ 2
Gmina na realizację zadania wymienionego w § 1 przekaże środki w wysokości............
...............................................................................................................................
słownie:...................................................................................................................
w terminie do dnia ....................................................................................................
na rachunek bankowy prowadzony w .........................................................................
§ 3
Jednostka realizująca zadanie zobowiązana jest do przedłożenia Wójtowi rozliczenia merytoryczno - finansowego po wykonaniu zadania do dnia..........................................
wg załącznika nr 3 do uchwały.
W przypadku nie wykonania lub częściowego nie wykonania zadania środki podlegają
zwrotowi w części proporcjonalnej do stopnia niewykonania umowy.
W przypadku wykorzystania środków na cele inne niż określone w umowie kwota dotacji wraz z ustawowymi odsetkami podlega zwrotowi.
Zwrot środków , o których mowa w § 2 i 3 następuje nie później niż w ciągu 14 dni po upływie terminu rozliczenia na konto Urzędu Gminy w Banku Spółdzielczym w Kórniku oddział Zaniemyśl nr.................................................................................................
§ 4
1.Wójt ma prawo przeprowadzenia kontroli zadania określonego w § 1 w trakcie jego wykonywania przez jednostkę realizującą poprzez żądanie częściowego rozliczenia, bądź żądania opisu wykonywanego zadania.
2.W celu przeprowadzenia kontroli określonej w ust.1 Wójt może skierować do jednostki realizujęcej zaspół kontrolny.
§ 5
Umowa wygasa:
1. z upływem terminu określonego w nin iejszej umowie,
2. w przypadku wystąpienia okoliczności, za które strony nie ponoszą odpowiedzial-
nosci, a które uniemożliwiają dalsze wykonanie umowy.
§ 6
Umowa nie może być rozwiązana przed upływem terminu chyba,że zachodzą przyczyny określone w § 7.
§ 7
1.Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nie terminowego wykonania umowy nienależytego jej wykonania a w szczególności zmniejszenia zakresu rzeczowego realizowanych zadań, wykorzystania uzyskanych środków na cele inne niż określone w umowie, gdy strona winna uchybień nie doprowadzi do ich usunięcia w określonym terminie.
2.Umowa może być rozwiązana w pzrypadku nie przekazania lub nie terminowego przekazania środków z tytułu realizacji zadania.
§ 8
Prawa i obowiązki stron umowy nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.
§ 9
Ewentualne spory, które mogą wystąpić między stronami w trakcie realizacji umowy, a które nie zostaną przez strony załatwione w sposób polubowny będą rozstrzygane przez właściwy Sąd.
§ 10
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 11
Wszelkie zmiany lub uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zgody obu stron i mogą być dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 12
Postanowienia dodatkowe :
1.Osobami odpowiedzialnymi za realizację umowy są ze strony :
Gminy .................................................................................................................
Jednostki realizującej ............................................................................................
2.Osoby odpowiedzialne za realizację niniejszej umowy ponoszą odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych przewidzianą w dz. V ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych /Dz.U. z 2003r. Nr 15 poz.148 ze zm./.
§ 13
Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
..................................................... ..................................................
kontrasygnata Skarbnika
..................................
Załącznik Nr 3 - Rozliczenie dotacji udzielonej z budżetu Gminy Zaniemyśl
w kwocie_________________zł
Udzielonej _______________________________________________________________
/nazwa podmiotu rozliczającego dotację/
Przeznaczenie dotacji _____________________________________________________
Powyższą kwotę wydatkowano na :
Lp. numer data wystawca f-ry, rachunku treść faktury kwota
f-ry,rach. f-ry,rach. rachunku
Do rozliczenia dotacji przedstawiono oryginały rachunków, faktur, na których dokonano potwierdzenia sfinansowania dotacji z budętu gminy, i których kopia /kserokopia/ potwierdzona za zgodność z oryginałem stanowi załącznik do rozliczenia dotacji :
Całkowite rozliczenie dotacji /dotyczy wszystkich źródeł finansowania/
UCHWAŁA Nr VII / 64 / 2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003 r.
w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
terenu usług, położonego przy ul. Leśnej w Zaniemyślu.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 5 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r. Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 10 ust. 3 i art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity z 1999r. Dz.U. Nr 15 poz. 139 z późn. zm.) Rada Gminy Zaniemyśl uchwala, co następuje:
§ 1.
Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu usług,
położonego przy ul. Leśnej w Zaniemyślu.
§ 2.
Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, o którym mowa
w ust. 1, są ustalenia będące treścią niniejszej uchwały.
§ 3.
Integralną częścią planu jest rysunek, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 4.
Ilekroć w dalszych przepisach niniejszej uchwały jest mowa o:
1) planie - należy przez to rozumieć ustalenia planu, o których mowa w § 2 uchwały, o ile z treści przepisu nie wynika inaczej;
2) uchwale - należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Gminy Zaniemyśl,
o ile z treści przepisu nie wynika inaczej;
3) przeznaczeniu podstawowym – należy przez to rozumieć takie przeznaczenie, które powinno przeważać na danym obszarze, wyznaczonym liniami rozgraniczającymi,
4) funkcji terenu – synonim przeznaczenia podstawowego,
5) terenie – należy przez to rozumieć obszar o określonym rodzaju przeznaczenia podstawowego, wyznaczony na rysunku planu liniami rozgraniczającymi,
6) wskaźniku intensywności zabudowy - należy przez to rozumieć stosunek powierzchni zainwestowanej pod obiektami kubaturowymi do powierzchni terenu, wyrażony w procentach;
7) działalności usługowej – należy przez to rozumieć działalność związaną z funkcjami wypoczynkową i szkoleniową, określoną w przepisach,
8) uciążliwości dla środowiska – należy przez to rozumieć zjawiska fizyczne lub stany utrudniające życie albo dokuczliwe dla otaczającego środowiska, a zwłaszcza hałas, wibracje, zanieczyszczenie powietrza, gleby, wody i zanieczyszczenie odpadami.
§ 5.
Użyte w planie określenia i nazewnictwo zostało zdefiniowane między innymi w następujących przepisach:
1) ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych. (tekst jednolity Dz.U.
z 2000r. Nr 71, poz. 838 z późn. zm.);
2) ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane. (tekst jednolity Dz.U. z 2000r. Nr 106, poz. 1126 z późn. zm.);
3) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. (Dz.U. Nr 75, poz. 690);
4) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.);
5) ustawa z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych. (Dz.U.
Nr 16, poz. 78 z późn. zm.);
6) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska. (Dz.U. Nr 62, poz. 627 z późn zm.);
7) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach. (Dz.U. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.);
8) ustawa z dnia 27 lipca 2001r. o wprowadzeniu ustawy ? Prawo ochrony środowiska, ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych ustaw. (Dz.U. Nr 100, poz. 1085 z późn. zm.);
9) ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. (Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.);
10) ustawa z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne. (Dz.U. Nr 115, poz. 1229 z późn. zm.);
11) ustawa z dnia 16 października 1991r. o ochronie przyrody. (tekst jednolity z 2001r. Dz.U. Nr 99, poz. 1079 z późn. zm.);
12) ustawa z dnia 24. sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej. (tekst jednolity Dz.U. z 2002r. Nr 147, poz. 1229);
13) rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 3 listopada 1992r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów. (Dz.U. Nr 92, poz. 460 z późn. zm.);
14) rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 stycznia 1999r. w sprawie określenia szczegółowych wymagań w zakresie przeciwpożarowego zaopatrzenia wodnego, ratownictwa technicznego, chemicznego i ekologicznego lub medycznego oraz warunków, którym powinny odpowiadać drogi pożarowe. (Dz.U. Nr 7, poz. 64);
15) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 września 2002r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. (Dz.U. Nr 179, poz. 1490);
16) ustawa z dnia 15 lutego 1962r. o ochronie dóbr kultury. (tekst jednolity Dz.U. z 1999r. Nr 98, poz. 1150 z późn. zm.)
§ 6.
1. Przedmiotem planu jest ustalenie przeznaczenia i zasad zagospodarowania terenu na obszarze objętym planem.
2. Zakres ustaleń niniejszego planu został wyznaczony Uchwałą Nr XXXIII/211/2002 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 września 2002r. w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Zaniemyślu przy ul. Leśnej.
3. Zgodnie z wyżej wymienioną uchwałą, planem ustala się:
1) przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnych funkcjach lub różnych zasadach zagospodarowania;
2) linie rozgraniczające ulice, place wraz z urządzeniami pomocniczymi;
3) lokalne warunki, zasady i standardy kształtowania zabudowy oraz urządzenia terenu, w tym linie zabudowy i gabaryty obiektów.
§ 7.
Obszar objęty planem.
1. Planem objęto obszar o powierzchni około 2,4554ha.
2. Obszar, o którym mowa w pkt. 1, położony jest w miejscowości Zaniemyśl, przy ul. Leśnej, nad północno ? zachodnim brzegiem Jeziora Raczyńskiego.
§ 8.
Granice obszaru objętego planem, będące granicami zatwierdzenia planu, przedstawiono na rysunku planu, o którym mowa w § 3. Odpowiadają one granicom działek oznaczonych numerami ewidencyjnymi 14 i 13.
Rozdział 2
Przeznaczenie terenu oraz linie rozgraniczające tereny o różnych funkcjach
i różnych zasadach zagospodarowania
§ 9.
1. Na obszarze objętym planem ustala się następujące podstawowe przeznaczenie:
1) teren usług, oznaczony na rysunku planu symbolem U;
2) tereny leśne, oznaczone na rysunku planu symbolem Ls;
3) ciąg pieszo-jezdny, oznaczony na rysunku planu symbolem Kxx;
4) teren leśny z ogólnodostępnym przejściem wzdłuż linii brzegowej jeziora, oznaczony na rysunku planu symbolem Ls/Kx.
2. Plan dopuszcza:
1) zmianę kształtu terenu usług, U;
2) przesunięcie terenu U w ramach obszaru objętego planem, pod warunkiem nie przekraczania wyznaczonego planem procentu zabudowy, powierzchni przeznaczonej pod usługi, tj. 800m2, oraz linii zabudowy, określonych w § 14 pkt. 6.
§ 10.
Zgodnie z art. 7 ustawy, o której mowa w § 5 pkt. 5, niniejszym planem zmienia się przeznaczenie gruntów leśnych:
1) kl. VI o powierzchni 800m2 pod usługi;
2) kl. VI o powierzchni 550m2 pod ciąg pieszo?jezdny, którego przebieg w większości pokrywa się z istniejącym duktem leśnym.
§ 11.
Linią ciągłą oznaczono na rysunku linię rozgraniczającą tereny o różnych funkcjach i różnych zasadach zagospodarowania, określonych w niniejszej uchwale.
Rozdział 3
Linie rozgraniczające ulice, place wraz z urządzeniami pomocniczymi.
§ 12.
Linie rozgraniczające ciągu pieszo – jezdnego przedstawiono na rysunku planu, zgodnie z § 11.
§ 13.
Na obszarze objętym planem wyznacza się ciąg pieszo – jezdny, oznaczony na rysunku planu symbolem Kxx, dla którego ustala się:
1) charakter drogi wewnętrznej;
2) szerokość w liniach rozgraniczających: 4m, zgodnie z rysunkiem planu;
3) realizację pieszo - jezdni o utwardzonej nawierzchni;
4) przy projektowaniu oraz realizacji zachować zjazdy, pola widoczności oraz spadki podłużne i poprzeczne zgodnie z przepisami.
Rozdział 4
Lokalne warunki, zasady i standardy kształtowania zabudowy oraz urządzenia terenu, w tym linie zabudowy i gabaryty obiektów.
§ 14.
Dla terenu usług, oznaczonego na rysunku planu symbolem U, zabudowę należy kształtować w sposób zapewniający zachowanie przepisów oraz następujących warunków:
1) ustala się realizację obiektu lub obiektów wypoczynkowo – szkoleniowych oraz urządzeń związanych z rekreacją i sportem;
2) wskaźnik intensywność zabudowy: maks. 70% powierzchni terenu U;
3) zabudowa maks. do II kondygnacji;
4) dach spadzisty, o nachyleniu od 200, pokrycie z dachówki lub materiałów dachówko-podobnych;
5) możliwość realizacji ażurowego ogrodzenia, przy czym jego wysokość nie może przekraczać 2 m;
6) ustala się nieprzekraczalną linię zabudowy 50m od linii brzegowej jeziora oraz utrzymuje się istniejącą linię zabudowy wzdłuż ulicy Leśnej;
7) plan dopuszcza realizację obiektów małej architektury;
8) ustala się, że w ramach nieruchomości należy przewidzieć miejsca postojowe dla przyjezdnych, w ilości 3 miejsca parkingowe na 100m2 powierzchni użytkowej obiektu wypoczynkowo – szkoleniowego, ponad to:
a) konstrukcja nawierzchni jezdni musi charakteryzować się odpowiednią nośnością, trwałością, równością i odpornością na powstawanie kolein,
b) dla pozostałych parametrów stanowiska postojowe zaprojektować i wykonać zgodnie z wymogami przewidzianymi w przepisach oraz Polskich Normach;
9) konstrukcja budynku oraz zastosowane materiały, muszą spełniać wymogi przepisów przeciwpożarowych; ściany, stropy, konstrukcja dachu oraz jego pokrycie wykonać z materiałów niepalnych.
§ 15.
Na terenie leśnym, oznaczonym Ls, ustala się utrzymanie istniejącego lasu.
§ 16.
Ustala się wydzielenie ogólnodostępnego pasa terenu o szerokości min. 10m od strony Jeziora Raczyńskiego, oznaczonego na rysunku planu symbolem Ls/Kx.
§ 17.
Ustala się zakaz prowadzenia podziałów terenu usług.
§ 18.
Ustala się zakaz zabudowy mieszkaniowej.
Rozdział 5
Zasady obsługi w zakresie infrastruktury technicznej
oraz linie rozgraniczające tereny tej infrastruktury
§ 19.
Obsługę komunikacyjną obszaru objętego planem ustala się z istniejącej
ul. Leśnej, za pośrednictwem ciągu pieszo ? jezdnego Kxx, oraz przy zachowaniu przepisów:
1) włączenia zjazdu z ul. Leśnej musi być prowadzone pod kątem prostym lub zbliżonym do prostego;
2) należy zachować minimalną, przewidzianą w przepisach, szerokość utwardzonego zjazdu;
3) przy zjeździe z ulicy zachować odpowiednie, przewidziane w przepisach, pola widoczności;
4) pozostałe, nie wymienione wyżej, parametry realizować zgodnie z przepisami oraz Polskimi Normami.
§ 20.
Ustala się realizację infrastruktury technicznej w liniach rozgraniczających ciągu pieszo – jezdnego, Kxx, przy zachowaniu przepisów, Polskich Norm oraz następujących warunków:
1) kanalizacja sanitarna:
a) za pomocą sieci kanalizacyjnej do lokalnej oczyszczalni ścieków,
b) plan dopuszcza tymczasowo, tzn. do czasu realizacji sieci kanalizacyjnej, gromadzenie ścieków w szczelnym zbiorniku bezodpływowym;
2) kanalizacja deszczowa:
a) z wewnętrznych terenów utwardzonych, z powierzchni dachów po wstępnym podczyszczeniu do parametrów określonych w przepisach i uzyskaniu odpowiednich pozwoleń, do gleby,
b) zakazuje się powierzchniowego odprowadzania wód deszczowych poza granice nieruchomości;
3) zaopatrzenie w wodę, w tym do celów przeciwpożarowych: z istniejących urządzeń komunalnych;
4) urządzenia elektroenergetyczne:
a) z istniejących urządzeń elektroenergetycznych,
b) plan dopuszcza realizację trafostacji, w ramach obszaru objętego planem, w części przyległej do ul. Leśnej, po uzyskaniu warunków energetycznych;
5) zasilanie w gaz: z istniejącej sieci średniego ciśnienia na warunkach określonych w przepisach;
6) zaopatrzenie w ciepło: przy ogrzewaniu budynków zastosować źródła energii o ograniczonej emisji, można korzystać z niekonwencjonalnych i odnawialnych źródeł energii;
7) inne elementy uzbrojenia: na warunkach określonych w przepisach.
Rozdział 6
Szczególne warunki zagospodarowania terenów, w tym zakaz zabudowy,
wynikające z potrzeb ochrony środowiska przyrodniczego, kulturowego
i zdrowia ludzi, prawidłowego gospodarowania zasobami przyrody
oraz ochrony gruntów rolnych i leśnych.
§ 21.
1. Na terenie objętym planem zastosować techniczne środki zabezpieczenia przeciwpożarowego w celu eliminacji prawdopodobieństwa wystąpienia pożaru.
2. Ustala się:
1) zakaz wypalania wierzchniej warstwy ściółki i pozostałości roślinnych,
2) że postępowanie z otwartym ogniem musi być zgodne z przepisami przeciwpożarowymi.
§ 22.
Ustala się wyposażanie nieruchomości w urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych; unieszkodliwianie lub usuwanie wszelkiego rodzaju odpadów z terenu nieruchomości winno odbywać się na zasadach określonych w przepisach.
§ 23.
Należy zapobiegać i przeciwdziałać zmianom powierzchni ziemi. W tym celu należy nie dopuszczać do niszczenia lub uszkadzania powierzchni ziemi, gleby i rzeźby terenu, przez niekorzystne przekształcanie ich budowy oraz niewłaściwe gromadzenie odpadów i odprowadzanie ścieków.
§ 24.
Zakazuje się prowadzenia prac trwale naruszających panujące na obszarze objętym planem i w jego sąsiedztwie stosunki gruntowo-wodne.
§ 25.
Uciążliwości dla środowiska związane z prowadzoną na terenie poszczególnych nieruchomości działalnością, a powodowane przez hałas, wibracje, zakłócenia elektroenergetyczne i promieniowanie, nie mogą wykraczać poza granice nieruchomości zajmowanej przez inwestycje je wywołujące.
§ 26.
1. Przed podjęciem wszelkich prac ziemnych należy zlecić stały nadzór archeologiczno – konserwatorski nad całością prac ziemnych wraz z ratowniczymi badaniami wykopaliskowymi w miejscu odkrycia reliktów archeologicznych.
2. Na prowadzenie prac przy zabytku archeologicznym należy uzyskać pozwolenie właściwych służb ochrony zabytków oraz powiadomić o terminie rozpoczęcia realizacji inwestycji.
Rozdział 7
Przepisy końcowe
§ 27.
Plan zachowuje ważność również wtedy, jeśli nastąpi:
1) zmiana lub nowelizacja któregokolwiek z wymienionych w § 5 przepisów chyba, że z ich treści będzie wynikał obowiązek dokonania zmiany planu;
2) zmiana wymienionych w planie numerów ewidencyjnych działek.
§ 28.
Z dniem wejścia w życie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu usług, położonego przy ul. Leśnej w Zaniemyślu, traci moc miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego gminy Zaniemyśl, uchwalony przez Gminną Radę Narodową w Zaniemyślu uchwałą Nr XVIII/66/87 z dnia 14 kwietnia 1987 r. (Dz. Urz. Woj. Pozn. Nr 4/87, poz. 65), w granicach obszaru objętego planem, o którym mowa w § 7.
§ 29.
Ustala się stawkę procentową, służącą naliczeniu jednorazowej opłaty
od wzrostu wartości nieruchomości, o której mowa w art. 36 ust. 3 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym w wysokości 2,0 %.
§ 30.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zaniemyśl.
§ 31.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak
Uzasadnieniedo uchwały Nr VII/64/2003 Rady Gminy Zaniemysl z dnia 23 czerwca 2003r.
Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu usłyg, położonego przy ul.Leśnej w zaniemyslu jest konsekwencją wcześniejszej uchwały Nr XXXIII/211/2002 Rady Gminy Zaniemysl z dnia 09 wrzesnia 2002r. w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Zaniemyslu przy ul.Leśnej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. ustawą z dnia 07 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym /tekst jednolity z 1999r. Dz.U. Nr 15 poz.139 z późniejszymi zmianami/ została przeprowadzona procedura sporzadzenia miejscowego planu, przewidziana w art.18 ust.2 w/w ustawy.
1.W "Gazecie Średzkiej" w dniu 07 listopada 2002r. ukazało się ogłoszenie o przystąpieniu do sporządzenia w/w planu. Obwieszczenie informujące o powyższym fakcie zostało wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Zaniemyslu, w dniach od 4 listopada do 10 grudnia 2002r.
2.stosownie do art.18 ust.2 pkt 2 Zarząd Gminy Zaniemysl pismem z dnia 31 października 2002r. zawiadomił o przystąpieniu do sporządzenia planu organy właściwe do uzgadniania oraz Zarząd Województwa i Powiatu. Wnioski do w/w planu można było składać w terminie 21 dni od daty otrzymania zawiadomienia. Odpowiedzi wpłynęły od:
-Regionalnej Dyrekci Lasów Państwowych,
-Generalnej Dyrekcji Rgóg Krajowych i Autostrad w Poznaniu,
-Wielkopolskiego Zarzadu Melioracji i Urzadzeń Wodnych, Inspektoratu we Wrześni,
-Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w Poznaniu,
-Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wydział Rozwoju Regionalnego,
-Wielkopolskiego Zarzadu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu,
-Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego,
-Wojewódzkiego Oddziału Służby Ochrony Zabytków w Poznaniu.
3.w oparciu o art.18 ust.2 pkt 3 Wójt Gminy Zaniemysl wystapił o opinie właściwych organów administracji rządowej. Opinie do w/w planu można było składać w terminie 21 dni od daty otrzymania zawiadomienia. Opinie wpłynęły od:
-Polskich Sieci Elektroenergetycznych Zachod Sp. z o.o. w Poznaniu,
-EPSA Rejonu Dystrybucji Września,
-Regionalnego Zarzadu Gospodarki Wodnej w Poznaniu,
-PGNiG Regionalnego Oddziału Przesyłu w Poznaniu,
-Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Środzie Wlkp.,
-PGNiG S.A. Wielkopolskiej Spółki Gazownictwa w Poznaniu.
4.Projekt miejscowego planu zostal udostępniony do uzgodnień zgodnie z art.18 ust.2 pkt 4, o czym zawiadomiono odpowiednie organy pismem z dnia 5 stycznia 2003r. Uzgodnienia przyjmowano w terminie 21 dni od daty otrzymania zawiadomienia. Odpowiedzi wpłynęły od:
-Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych,
-Polskich Sieci Elektroenergetycznych Zachód Sp. z o.o.,
-Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Środzie Wlkp.,
-Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu,
-Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w Poznaniu,
-WUW Wydziału Rozwoju Regionalnego w Poznaniu,
-ENEA S.A. Rejonu Dystrybucji Września,
-PGNiG Regionalnego Oddziału Przesyłu w Poznaniu,
-Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego,
-Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.
5.Przedmiotowy projekt planu wraz z prognozą skutków wpływu ustaleń planu na środowisko został wyłożony do publicznego wglądu w dniach od 28 kwietnia do 21 maja 2003 roku. Pismem z dnia 14 kwietnia 2003r. powiadomiono o tym fakcie właścicieli odpowiednich nieruchomości. W dniu 17 kwietnia 2003r. w "Gazecie Średzkiej" ukazało się ogłoszenie, w dniach od 14 kwietnia 2003r. do 06 czerwca 2003r. W ustalonym terminie nie wpłynął żaden zarzut ani protest do wyłożonego projektu Planu.
6.W dniu 12 czerwca 2003r. w "Gazecie Średzkiej" ukazało się ogłoszenie, informujące o terminie sesji, na której ma być rozpatrywany niniejszy projekt planu. Obwieszczenie wywieszono na tablicach ogłoszeń Urzęgu Gminy w Zaniemyślu.
W tym miejscu należy dodać, że po opracowaniu ostatecznej wersji projektu planu Wójt Gminy Zaniemysl, jako organ sporządzający plan, zbadał spójność przedmiotowego projektu planu z polityką przestrzenną gminy, określoną w "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Zaniemyśl", uchwalonego w dniu 09 września 2002r. uchwałą rady Gminy zaniemyśl Nr XXXIII/212/2002.
Ze względów na występowanie na obszarze opracowania gruntow leśnych, Wójt Gminy Zaniemyśl wystapił do Wojewody Wielkopolskiego o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia przedmiotowych gruntów. Wojewoda Wielkopolski decyzją nr SR-III-3-6112-2/2/2003 z dnia 24 marca 2003r. wyraził zgodę na przeznaczenie gruntów leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.
Zakres ustaleń planu wynika z uchwały Rady Gminy Zaniemyśl o przystąpieniu do opracowania przedmiotowego planu. W niniejszym planie nie wystąpiła potrzeba wyznaczania linii rozgraniczających ulice, place wraz z urządzeniami pomocniczymi, stąd &3 pkt 2 w/w uchwały o przystąpieniu, nie został w nim zawarty.
Wobec wyczerpania przewidzianej ustawą z dnia 7 lipca 1994r. o zagospodarowaniu przestrzennym, procedury, przedłożono Radzie Gminy Zaniemyśl miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu usług, położonego w Zaniemyślu w celu uchwalenia.
WÓJT
/-/inż.Krzysztof Urbas
Załącznik Nr 1 - [ pobierz ]
UCHWAŁA Nr VII/65/2003
Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 23 czerwca 2003 roku
w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej w okresie od 1 lipca 2003 roku do 31 marca 2004 roku.
Na podstawie art.18a ust.4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorzadzie gminnym /tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz.1591 ze zmianami/ oraz § 83 ust.1 i § 95 Satutu Gminy Zaniemyśl /Dz.U.W.W. z 2003r. Nr 34 poz.647/ Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1
Uchwala się następujący plan pracy Komisji Rewizyjnej na III i IV kwartał 2003r. oraz I kwartał 2004r.:
III kwartał 2003r.:1.Rozliczenie inwestycji - amfiteatr.
2.Kontrola przestrzegania procesów technologicznych uzdatniania
wody.
IV kwartał 2003r.:Rozliczenie inwestycji-oczyszczalnia ścieków i kanalizacja.
I kwartał 2004r.:Kontrola wykonania budżetu Gminy Zaniemyśl za 2003r.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczacy Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak