Uchwała Nr XIX/ 147 /2004

Rady Gminy Zaniemyśl

z dnia 27 grudnia 2004 roku


w sprawie: uchwalenia "Wieloletniego programu i zasad współpracy Gminy Zaniemyśl z organizacjami pozarządowymi".



Na podstawie art.7 ust. 1 pkt. 19, art. 9 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z póź. zmianami) w związku z art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z póź. zmianami) Rada Gminy Zaniemyśl uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się, "Wieloletni program i zasady współpracy Gminy Zaniemyśl z organizacjami pozarządowymi" , który jako załącznik stanowi integralną część uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Zaniemyśl.


Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak


Uzasadnienie do Uchwały Nr XIX/ 147 /2004 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 grudnia 2004 roku

w sprawie: uchwalenia "Wieloletniego programu i zasad współpracy Gminy Zaniemyśl z organizacjami pozarządowymi "



Potrzeba podjęcia uchwały wynika z intencji określenia czytelnych podstaw wzajemnych relacji pomiędzy organami władzy publicznej reprezentowanej przez władze Gminy Zaniemyśl a organizacjami pozarządowymi oraz ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Program określa ogólne obszary i zasady oraz formy współpracy tych podmiotów i umożliwia powierzenie lub wsparcie organizacjom pozarządowym, zadań publicznych pozostających we właściwości samorządu Gminy Zaniemyśl.

Aby współpraca przyniosła wymierne przyszłe efekty, w 2005 roku będą stopniowo podejmowane działania, polegające na stworzeniu form wzajemnego informowania się a w konsekwencji na określeniu skali zapotrzebowania i ilości organizacji zainteresowanych realizacją zadań publicznych, o których mowa w rozdziale IV przedmiotowej uchwały. Działania te będą polegały w szczególności, na:

- podaniu do ogólnej wiadomości przedmiotowej uchwały,

- stworzeniu gminnej bazy o organizacjach pozarządowych na podstawie informacji od nich uzyskanych,

- zorganizowaniu roboczych spotkań z organizacjami pozarządowymi celem określenia potrzeb na 2006 rok, które zostaną przez Gminę zlecone do realizacji w trybie otwartego konkursu ofert,

- przeprowadzeniu konsultacji dotyczących opracowania programu działania na 2006 rok.


WÓJT
/-/inż. Krzysztof Urbas




Załącznik do uchwały Nr XIX/147/2004

Rady Gminy Zaniemyśl

z dnia 27 grudnia 2004 roku


WIELOLETNI PROGRAM I ZASADY WSPÓŁPRACY

GMINY ZANIEMYŚL

Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.


Działalność organizacji pozarządowych w sferze zadań publicznych, zwana działalnością pożytku publicznego, jest istotną cechą społeczeństwa demokratycznego, a zarazem elementem spajającym i aktywizującym społeczność lokalną. Działalność ta może być prowadzona także przez osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych Kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeśli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz przez stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego. Rada Gminy Zaniemyśl, przyjmując niniejszy dokument, deklaruje wolę współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie prowadzonej działalności w sferze zadań publicznych i wyraża intencję systematycznego rozszerzania katalogu zadań publicznych wspieranych lub powierzanych organizacjom pozarządowym. Podstawowym czynnikiem poszerzającym katalog zadań Gminy Zaniemyśl, przekazywanych organizacjom pozarządowym będzie pojawianie się dużej liczby tych organizacji, mogących bardziej efektywnie wykonać wynikające z przepisów prawa zadania Gminy.

Rozdział I

Słowniczek pojęć

Użyte w uchwale pojęcia oznaczają:

1. Ustawa - ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego

i o wolontariacie (Dz.U. Nr.96 poz.873);

2. Program - Wieloletni Program i Zasady Współpracy Gminy Zaniemyśl z Organizacjami Pozarządowymi;

3. Roczny program współpracy - szczegółowy katalog zadań publicznych, których wykonanie Gmina w danym roku decyduje się wspierać lub zlecać organizacjom pozarządowym;

4. Organizacja pozarządowa - organizacje pożytku publicznego, o których mowa w art. 20 w/w ustawy, osoby prawne i jednostki nieposiadające osobowości prawnej, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 w/w ustawy;

5. Działalność pożytku publicznego - działalność społecznie użyteczną prowadzoną przez organizacje pozarządowe w obszarach zadań publicznych określonych w rocznym programie współpracy;

6. Gminny Zespół - Gminny Zespół Pożytku Publicznego

7. Rada Gminy - Rada Gminy Zaniemyśl

8. Wójt - Wójt Gminy Zaniemyśl

9. Gmina - Gmina Zaniemyśl

Rozdział II

Cel Programu

1. Program jest elementem długofalowej strategii rozwoju Gminy w zakresie realizowania lokalnej polityki wspierania aktywności pożytku publicznego.

2. Program określa zasady, formy i zakres współpracy organów samorządowych Gminy z organizacjami pozarządowymi.

3. Celem głównym Programu jest budowanie partnerstwa pomiędzy samorządem Gminy i organizacjami pozarządowymi, służącego diagnozowaniu i zaspakajaniu potrzeb mieszkańców Gminy, kreowaniu polityki społecznej oraz wzmacnianiu aktywności społeczności lokalnej.

4.Cele szczegółowe współpracy to:

1) promowanie społeczeństwa obywatelskiego poprzez wspieranie aktywności społeczności lokalnych,

2) zmniejszenie kosztów ponoszonych przez budżet Gminy na wykonywanie usług publicznych przy utrzymaniu standardów świadczonych usług,

3) zapewnienie efektywnego wykonywania zadań publicznych Gminy wynikających z przepisów prawa przez włączenie do ich realizacji organizacji pozarządowych

4) umocnienie lokalnych działań przez stworzenie warunków dla powstania inicjatyw i struktur funkcjonujących na rzecz społeczności Gminy.

Rozdział III

Podmioty współpracy

1. Podmiotami realizującymi współpracę są:

1) Rada Gminy - w zakresie:

- wytyczania kierunków realizowania lokalnej polityki wspierania aktywności pożytku publicznego,

- określenia obszarów współpracy, wspieranych przez Gminę,

- uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,

- przyjęcia sprawozdania z realizacji programu.

2) Wójt - w zakresie:

- przygotowania rocznego programu współpracy z organizacjami  pozarządowymi,

- dysponowania środkami przeznaczonymi na cele realizacji programu,

- ogłaszania otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych,

- zawierania umów zlecenia powierzających wykonanie zadań i umów wsparcia zadań w zakresie działalności pożytku publicznego i udzielania dotacji z budżetu Gminy w ramach przewidzianych środków,

- kontroli realizacji zadań, oceny sprawozdań z realizacji zadań publicznych zleconych podmiotom wyłonionym w drodze konkursu.

3) Urząd Gminy - w zakresie:

- przygotowania i publikacji ogłoszeń o otwartych konkursach ofert na realizację zadań pożytku publicznego,

- dokonywania oceny złożonej oferty,

- sporządzenia opinii dotyczącej zakresu oferty i przedłożenia jej Wójtowi,

- informowania oferentów o zatwierdzonych przez Wójta wynikach rozpatrzenia ofert,

- publikowania wyników rozpatrzenia ofert,

- sporządzania umów,

- wspierania Wójta w realizacji zadań określonych w pkt. 2.

4) Wójt może powołać każdorazowo Komisję Konkursową, której zadaniem będzie dokonywanie oceny złożonej oferty. W skład komisji wchodzi:

- trzech przedstawicieli Rady Gminy,

- dwóch pracowników Urzędu Gminy,

- dwóch przedstawicieli organizacji pozarządowych.


5) Organizacje pozarządowe - w zakresie:

- stosowania trybu występowania z wnioskami o wsparcie,

- wykorzystania przyznanych środków zgodnie z zawartą umową,

- uwzględniania w przyjmowanych programach pracy kierunków priorytetowych określonych Rocznym Programem Współpracy.


6) Gminny Zespół Pożytku Publicznego - w zakresie określonym w ust. 2 - 3


2. Gminny Zespół jest ciałem opiniodawczo - doradczym oraz pomocniczym dla Wójta, powołanym przez Radę Gminy.

3. Do zadań Gminnego Zespołu należy w szczególności:

a) wyrażanie opinii w sprawach stosowania ustawy na terenie Gminy,

b) wyrażanie opinii o projektach aktów prawa miejscowego dotyczących działalności pożytku publicznego i wolontariatu,

c) opiniowanie rocznego projektu programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,

d) promocja idei działalności pożytku publicznego.

Rozdział IV

Przedmiot współpracy

1.Przedmiotem współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi jest realizacja zadań publicznych wymienionych w ustawie i szczegółowo ujętych w rocznym programie współpracy, w ramach następujących obszarów:

1) profilaktyki i pomocy społecznej;

2) ochrony i promocji zdrowia;

3) działań na rzecz osób niepełnosprawnych;

4) działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym przedsiębiorczości;

5) działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych

6) nauki, edukacji, oświaty i wychowania;

7) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji;

8) upowszechniania kultury fizycznej, sportu i turystyki;

9) ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;

10) upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich;

11) ratownictwa i ochrony ludności;

12) pomocy ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych;

13) promocji i upowszechniania praw konsumentów;

14) działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;

15) promocji i organizacji wolontariatu;

16) działalności wspomagającej technicznie, szkoleniowo, informacyjnie lub finansowo organizacje pozarządowe w odniesieniu do pkt. 1 - 15.

2. Roczny program współpracy jest uchwalany łącznie z uchwałą budżetową. Program określa szczegółowo rodzaje zadań w poszczególnych obszarach, które w danym roku samorząd Gminy zdecyduje się przekazać do realizacji przez organizacje pozarządowe bądź, których realizacje przez te organizacje będzie wspierał zgodnie z postanowieniami niniejszego Programu.

3. Przedmiotem współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi może być wspólne określenie ważnych dla mieszkańców potrzeb społecznych i tworzenie systemowych rozwiązań ważnych problemów społecznych.

Rozdział V

Zasady i formy współpracy.

1. Gmina realizuje zadania publiczne, wymienione w rozdziale IV we współpracy z organizacjami pozarządowymi.

2. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi będzie realizowana na zasadach:

1) pomocniczości i suwerenności stron - Gmina respektując odrębność i suwerenność organizacji pozarządowych uznaje ich prawo do samodzielnego definiowania i rozwiązywania problemów, w tym należących do sfery zadań publicznych, umożliwiając organizacjom realizację zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie;

2) partnerstwa - organizacje pozarządowe na zasadach i w formie określonej w ustawie oraz według trybu wynikającego z innych przepisów, uczestniczą w identyfikowaniu i definiowaniu problemów społecznych, wypracowywaniu sposobów ich rozwiązywania oraz wykonywaniu zadań publicznych;

3) efektywności - Gmina, przy zlecaniu organizacjom pozarządowym zadań  publicznych dokonuje wyboru najefektywniejszego sposobu wykorzystania środków publicznych, przestrzegając zasad uczciwej konkurencji oraz  zachowaniem wymogów określonych w art. 25 i 28 ust.3 ustawy o finansach publicznych;

4) jawności - Gmina udostępnia organizacjom pozarządowym informacje o zamiarach, celach i środkach przeznaczonych na realizację zadań publicznych, w wykonaniu których, zamierza współpracować z organizacjami pozarządowymi

3. Współpraca z organizacjami pozarządowymi może przybierać formy pozafinansowe i finansowe.

Rozdział VI

Formy współpracy.

1. Pozafinansowe formy współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi dotyczą sfer:

1) informacyjnej, poprzez:

a) utworzenie interaktywnego serwisu informacyjnego na stronach internetowych Urzędu Gminy lub współpracę nad utworzeniem takiej platformy informacyjnej przez organizację pozarządową,

b) założenie i prowadzenie elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych realizujących zadania publiczne,

c) informowanie o zadaniach publicznych, które będą realizowane w danym roku wraz z podaniem wysokości środków przeznaczanych z budżetu Gminy na realizację tych zadań oraz o ogłaszanych konkursach ofert na projekty realizacji zadań publicznych oraz o sposobach ich rozstrzygnięć,

d) przekazywanie informacji za pośrednictwem mediów lokalnych i regionalnych o realizacji zadań publicznych,

e) możliwość konsultowania aktów prawa miejscowego;

2) organizacyjnej, poprzez:

a) tworzenie wspólnych zespołów o charakterze inicjatywnym i doradczym,

b) podejmowanie inicjatyw integrujących organizacje pozarządowe wokół zadań ważnych dla lokalnego środowiska,

c) współorganizowanie prac Gminnego Zespołu,

d) przygotowywanie sprawozdań i analiz dotyczących realizacji niniejszej uchwały,

e) udostępnianie gminnych lokali na szkolenia lub konferencje oraz użyczanie sprzętu,

3) szkoleniowej, poprzez:

a) inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych w sferze zadań publicznych,

b) inicjowanie lub współorganizowanie szkoleń dotyczących m.in. pozyskiwania środków z funduszy Unii Europejskiej,

c) angażowanie organizacji pozarządowych do wymiany doświadczeń i prezentacji osiągnięć;

4) w innych, obejmującej w szczególności:

a) wspieranie organizacji pozarządowych, których wnioski zostały pozytywnie rozpatrzone w drodze konkursu, w uzyskaniu w drodze bezprzetargowej, lokalu z zasobów gminnych,

b) pomoc w nawiązywaniu kontaktów międzynarodowych z organizacjami pozarządowymi w gminach partnerskich.

2. Finansowe formy współpracy:

1) zlecanie przez Gminę realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym,

2) wspieranie wykonania zadania pożytku publicznego.

3. Finansowe formy współpracy odbywają się na zasadach określonych w ustawie w trybie przewidzianym zarządzeniem Wójta w sprawie oceny wniosków i kontroli realizacji zadań powierzonych i wspieranych przez Gminę.

4. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy złożyć ofertę realizacji zadań publicznych.

5. Organizacja pozarządowa realizuje współpracę na podstawie umowy o powierzenie lub o wsparcie wykonania zadania pożytku publicznego.

6.Urząd Gminy czuwa nad zgodnym z umową wykorzystaniem środków przekazywanych organizacjom pozarządowymi.

7.Stwierdzenie odstąpienia od zawarcia umowy lub niezgodnego z umową wykorzystania przez organizację środków publicznych stanowi podstawę jej wykluczenia z postępowania konkursowego.

Rozdział VII

Ocena realizacji programu

1. Uwagi, wnioski i propozycje dotyczące bieżącej realizacji Programu, mogą być zgłaszane Wójtowi.

2. Informacje z uwag, wniosków i propozycji, o których mowa w ust. 1, dotyczące realizowanych przez organizacje pozarządowe we współpracy z Gminą projektów, będą wykorzystywane do usprawnienia bieżącej współpracy oraz przedstawione Gminnemu Zespołowi oraz Radzie Gminy w sprawozdaniu rocznym z realizacji Programu.

3.Miernikami efektywności Programu w danym roku będą uzyskane informacje dotyczące w szczególności:

1) liczby organizacji pozarządowych podejmujących zadania publiczne na rzecz lokalnej społeczności,

2) liczby osób zaangażowanych w realizację zadań publicznych ( w tym wolontariuszy),

3) wysokości środków finansowych przeznaczonych z budżetu Gminy na realizację tych zadań,

4) łącznej wielkości środków finansowych i pozafinansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe w realizację zadań publicznych na rzecz mieszkańców,

5) wysokości dofinansowania uzyskanego ze środków Unii Europejskiej,

6) systemowych rozwiązań, problemów ważnych dla funkcjonowania Gminy.

4. Wójt składa Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji uchwały w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku sprawozdawczym.

Rozdział VIII

Finansowanie Programu

1. Publiczne środki finansowe na realizację zadań pożytku publicznego przez organizacje pozarządowe planowane są w toku prac nad budżetem zadaniowym i ujęte w budżecie Gminy.

2. Środki finansowe na realizację zadań publicznych o charakterze pożytku publicznego przez organizacje pozarządowe mogą pochodzić z innych źródeł niż wymienione w ust. 1, jeżeli nie pozostaje to w sprzeczności z obowiązującym porządkiem prawnym.

Rozdział IX

Postanowienia końcowe

1. Zmiany w Programie mogą być dokonywane w trybie uchwały Rady Gminy.

2. Wniosek o dokonanie zmian może składać do Wójta reprezentacja organizacji pozarządowych, wchodząca w skład Gminnego Zespołu.

Rozdział X

Przepisy przejściowe

Ust. 2 w rozdziale IV wchodzi w życie od dnia 1 stycznia 2006 roku.

















































































Uchwała Nr XIX/148/2004

Rady Gminy Zaniemyśl

z dnia 27 grudnia 2004 roku

 

w sprawie: uchwalenia cennika dodatkowych usług realizowanych przez      

                   Gminne Centrum  Informacji INFONET w Zaniemyślu.

 

 

      Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. Nr 142 z 2001r. poz.1591 ze zmianami) oraz art.4 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1995 o gospodarce komunalnej (Dz.U z 1997 r. Nr 9, poz.43 ze zmianami) Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

 

§ 1.

Przyjmuje się następujące stawki brutto za dodatkowe usługi realizowane przez Gminne Centrum Informacji w Zaniemyślu:

a/ wykonanie odbitki kserograficznej  na papierze formatu A4 -   0,10 zł

b/ wykonanie odbitki kserograficznej  na papierze formatu A3 -   0,20 zł

c/ wydruk czarno – biały drukarką laserową formatu A4           -  0,20 zł

d/ wysłanie pisma faxem 

                                        – w kraju     0,35 zl za rozpoczętą minutę połączenia

                                       –  za granicę 1,49 zl za rozpoczętą minutę połączenia/

e/ koszt  dyskietki                                                                         - 0,80 zł 

f/ koszt  płyty CDR  80min/ 700 MB                                           - 1,50 zł

 

§2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy oraz Kierownikowi Biblioteki Publicznej

 

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Gminy
/-/ mgr Mieczysław Kubiak


   

Uzasadnienie do Uchwały Nr XIX/148/2004

Rady Gminy Zaniemyśl

z dnia 27 grudnia 2004 roku

 

w sprawie: uchwalenia cennika dodatkowych usług realizowanych przez      

                   Gminne Centrum  Informacji INFONET w Zaniemyślu.

 

 

       Gmina Zaniemyśl uruchomiła dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Gospodarki i Pracy w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów  Gminne  Centrum Informacji INFONET. Placówka, w celu ukierunkowania na aktywizację społeczności lokalnej i ożywienia lokalnego rynku poprzez zapewnienie łatwego dostępu do nowoczesnych technologii przekazu informacji,  została wyposażona w niezbędny sprzęt. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców stwarza  się możliwość korzystania w GCI z kserokopiarki, drukarki laserowej,  telefaxu  oraz nośników pamięci takich jak dyskietki czy płyty CD. Proponowane ceny stanowią  zwrot poniesionych kosztów bez generowania dochodu. Biorąc pod uwagę fakt, że cennik usług musi być zatwierdzony przez Radę Gminy przyjęcie uchwały uznaje się za zasadne.

 

WÓJT
/-/inż. Krzysztof Urbas


                                                 Uchwała Nr XIX/  149   /2004

                                               Rady Gminy Zaniemyśl

                                            z dnia 27 grudnia 2004 roku

 

w sprawie: przepisów porządkowych regulujących sprawę ograniczenia używania materiałów i artykułów pirotechnicznych tzw. widowiskowych na terenie Gminy Zaniemyśl.

 

 

          Na podstawie art. 40 ust. 3 i 4, art. 41 i 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zmianami), Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

 

               

                § 1. Ogranicza  się  używanie  materiałów  i artykułów pirotechnicznych tzw. widowiskowych wyłącznie do dni 31 grudnia i 1 stycznia każdego roku.

 

                § 2. 1. Materiały  i artykuły pirotechniczne tzw. widowiskowe mogą być używane (eksplodowane) wyłącznie przez osoby pełnoletnie.

                       2. Dzieci    i   młodzież    poniżej   18   roku    życia    mogą    używać (eksplodować)  materiały  i  artykuły pirotechniczne tzw. widowiskowe  wyłącznie pod opieką osób dorosłych (rodziców, opiekunów).

 

                § 3. Używanie     (eksplodowanie)    winno     odbywać    się      wyłącznie  w miejscach nie stanowiących zagrożenia dla ludzi, zwierząt i mienia.

 

                 § 4. Ograniczenie  zawarte  w  § 1   nie  dotyczy  organizatorów  imprez masowych oraz imprez rekreacyjnych po uprzednim zgłoszeniu Komendantowi Powiatowemu Policji w Środzie Wlkp. i uzyskaniu pozytywnej opinii o warunkach użycia artykułów  i materiałów pirotechnicznych Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Środzie Wlkp.

 

                 § 5. Za nieprzestrzeganie  postanowień  niniejszej  uchwały  grozi  kara grzywny nakładana w trybie i na zasadach określonych w kodeksie wykroczeń oraz kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.

 

                § 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

                § 7. Uchwała  wchodzi  w  życie  po  upływie  3  dni   od   jej  ogłoszenia i podlega ogłoszeniu w drodze obwieszczeń, w lokalnych środkach masowego przekazu oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

                                                                  Przewodniczący Rady Gminy

                                                                  ( - ) mgr Mieczysław Kubiak


 

 

                               Uzasadnienie do uchwały Nr XIX/  149   /2004

                         Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 grudnia 2004 roku

 

w sprawie: przepisów porządkowych regulujących sprawę ograniczenia używania materiałów i artykułów pirotechnicznych tzw. widowiskowych na terenie Gminy Zaniemyśl.

 

                Brak w systemie prawnym uregulowań rangi ustawowej, określających zasady używania materiałów i artykułów pirotechnicznych tzw. widowiskowych, spowodował, że używanie tych artykułów w okresie przedświątecznym                    i noworocznym stało się dokuczliwe dla mieszkańców powodując zakłócanie ciszy nocnej, stanowiąc jednocześnie zagrożenie dla zdrowia i życia ludzkiego.

W związku z powyższym na podstawie przepisów ustawy o samorządzie gminnym Wójt Gminy Zaniemyśl proponuje podjęcie uchwały w sprawie przepisów porządkowych regulujących sprawę ograniczenia używania materiałów                  i artykułów pirotechnicznych tzw. widowiskowych na terenie Gminy Zaniemyśl.

 

 

 

 

                                                                  Wójt  Gminy  Zaniemyśl

                                                                  ( - ) inż. Krzysztof Urbas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sporządziła: B.Madajczak

 

 


                                            U C H W A Ł A   Nr. XIX /150/2004r.

                          Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 grudnia 2004 roku

w sprawie: zmiany uchwały nr. XII/100/2004 r Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 9 lutego 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Zaniemyśl na rok 2004.

                     Na podstawie art 18 ust 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 roku .Nr.142 poz.1591 ze zmianami), oraz   art.124 ust.1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r Nr. 15 poz.148 ze zmianami ) Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1 - w uchwale Nr. XII/100/2004r Rady Gminy Zaniemyśl   z dnia 9 lutego 2004 roku   w sprawie uchwalenia budżetu gminy Zaniemyśl, zmienionej uchwałą   nr. XIII/104/2004 r Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 15 marca w 2004r, zarządzeniem nr, 76 Wójta Gminy Zaniemyśl z dnia 19 kwietnia 2004r, zarządzeniem nr. 87 Wójta Gminy Zaniemyśl z dnia 19 maja 2004 roku, uchwałą nr. XV/119/2004 r Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 28 czerwca 2004 r, zarządzeniem nr.97 Wójta Gminy Zaniemyśl z dnia 21 lipca 2004 r, uchwałą nr. XVI/130/2004r. Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 20 września 2004r, zarządzeniem nr. 102 Wójta Gminy Zaniemyśl z dnia 30 września 2004r, uchwałą nr. XVII/137/2004r Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 25 października 2004r oraz Zarządzeniem nr. 107 Wójta Gminy Zaniemyśl z dnia 18 listopada 2004r

wprowadza się następujące zmiany:

w §1 ust.1 -   zwiększa   się dochody budżetu gminy Zaniemyśl o kwotę 264.417 zł

                     i po zmianie wynoszą                                                          11.859.557 zł

              w tym: - dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji

                              rządowej zmniejszono    o   4.089 zł i po zmianie wynoszą   - 807.897 zł

                              (zgodnie z załącznikiem nr 1 i 3 do uchwały)

                              dotacje na zadania realizowane na podstawie porozumień

                              miedzy jednostkami samorządu terytorialnego zwiększono

                              o 1.800 zł i po zmianie wynoszą                                                 -    32300 zł

                              ( zgodnie z załącznikiem nr 1 i 4 do uchwały)

        ust.2 - zwiększa   się wydatki budżetu gminy Zaniemyśl o kwotę 255.817 zł                                                                                 

                     i po zmianie wynoszą                                                          12.223.457 zł

              w tym: -wydatki   na zadania zlecone z zakresu administracji

                              rządowej zmniejszono    o   4.089 zł i po zmianie wynoszą   - 769.508 zł

                              (zgodnie z załącznikiem nr 1 i 3 do uchwały)

                              wydatki na zadania realizowane na podstawie porozumień

                              miedzy jednostkami samorządu terytorialnego zwiększono

                              o 1.800 zł   i po zmianie wynoszą                                              -    32300 zł

                             ( zgodnie z załącznikiem nr 1 i 4 do uchwały)

§ 2 - zmiany w źródłach finansowania deficytu budżetu przedstawiono w załączniku nr 5 do

        uchwały.

§ 3 - zmienia się postanowienia § 4 w części dotyczącej planu przychodów i wydatków

        zakładów budżetowych:

        przychody – zwiększa się o kwotę 408.010 zł tj. do kwoty 2.248.527 zł.

        wydatki   -   zwiększa się o kwotę 408.010 zł tj. do kwoty 2.240.806 zł

        ( zgodnie z załącznikiem nr. 6 do uchwały)

§ 4 - w § 6 - zmiany w wykazie zadań na wieloletnie programy inwestycyjne, przedstawiono w 

      załączniku nr. 7 do uchwały.

§ 5 - w § 7 - dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych zmniejszono o kwotę 2.913 zł tj. do kwoty 82.887 zł

§ 6 - wykonanie   uchwały powierza   się Wójtowi Gminy.

§ 7 - uchwała   wchodzi w życie z dniem podjęcia

Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgrMieczysław
Kubiak      


                                                                                               

                                                      U z a s a d n i e n i e

                                       do   uchwały Rady Gminy z dnia 27 grudnia 2004 roku   

        Zmiana budżetu przedstawiona niniejszą uchwałą dotyczy zwiększenia planu budżetu po stronie dochodów o kwotę 264.417 a po stronie wydatków o 255.817 zł w tym:

- zmniejszono dotację na zadnia zlecone o 4.089 zł,

- otrzymano dotację z Ministerstwa Kultury   w wysokości 1.800 zł

- otrzymano środki pochodzące z pożyczki Banku Światowego na finansowanie Programu Aktywizacji Obszarów  Wiejskich (podkomponent B2 „Edukacja) w wysokości 48.150 zł,

- otrzymano dotacje z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych w wysokości 27.000 zł

- zwiększono subwencje ogólną o kwotę 14.701 zł

- zwiększono część oświatową subwencji ogólnej o kwotę 4.800 zł

- zwiększono dochody własne o kwotę 172.055 zł, oraz dokonano przeniesień w planie wydatków wg potrzeb.

Dz. 010 Rolnictwo i Łowiectwo - dochody i wydatki – rozdział 01009 – skorygowano wielkość środków dotyczących zatrudnieniem osób z PUB w Środzie do wysokości wykonania tj. o kwotę 1975 zł.

- rozdział 01010 – dochody - zrównoważono planem dobrowolne wpłaty w wysokości 8.600 zł dokonane przez mieszkańców wsi Zwola jako udział w inwestycji wodociągowej, która będzie realizowana w latach następnych.

- rozdział 01095 – plan wpływu za przyłącza wodociągowe zmniejszono o 1300 zł tj. dostosowano do wykonania, a planowane wydatki związane z wykonanie wieńca zrealizowano z działu 921 w wyniku czego zmniejszenie następuje o 686 zł.

Dz. 600 – Transport i łączność – dochody – rozdział 60016 – zwiększono dotację z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych na dofinansowanie prac związanych z ochroną, rekultywacją i poprawą jakości gruntów rolnych do kwoty 65.000 zł tj o 27.000 zł . W wyniku większej dotacji zmniejszono środki budżetu o kwotę 29.800 zł

Dz. 700 – Gospodarka mieszkaniowa - dochody i wydatki – rozdział 70005 – dokonano sprzedaży mienia komunalnego ponad plan w wyniku sprzedaży większej liczby niż planowano działek budowlanych, mieszkań oraz ściągnięto zaległe kwoty sprzedaży ratalnej   mienia o kwotę 61.152 zł. kwoty tej 31.880

Dz. 710 - Działalność usługowa – wydatki – rozdział 71004 – zaplanowano środki na opłacenie kosztów urbanisty za opracowanie decyzji warunków zabudowy dla mieszkańców gminy Zaniemyśl w wysokości 3.510 zł

Dz. 750 – Administracja samorządowa - dochody – rozdział 75023 – zwiększono plan wpływu dochodów o kwotę 1.130 zł, za sprzedaż drewna opałowego. Po stronie wydatków zwiększono plan w rozdziale 75022 o kwotę 5000 zł   na działalność komisji Rady Gminy.

Dz.754 –Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - dochody – rozdział 75405 – nie wpłynęła do budżetu planowana kwota dobrowolnych wpłat na   zwiększenie bezpieczeństwa w gminie w wysokości   2550 zł, o którą zmniejszono plan budżetu po stronie dochodów.

Dz. 756 – Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - dochody – rozdział 75601 – na podstawie analizy sprawozdania z Urzędu Skarbowego w Środzie za XI miesięcy br. zwiększono plan wpływu opłaty podatku opłacanego w formie karty podatkową   o kwotę 1.000 zł oraz skorygowano plan wpływu odsetek od nieterminowych opłat o kwotę 150 zł.

- rozdział 75615 – analiza wpływu podatków realizowanych przez tut. Urząd i Urzędy Skarbowe za XI miesięcy br. pozwala ogółem zwiększyć plan wpływu poszczególnych podatków o kwotę 9.650 zł , tj. dostosować wpływy do wielkości naliczonych    kwot do zapłaty np. w podatku od nieruchomości,   rolnym i leśnym jak i do wielkości szacowanych   wpływów do końca br. roku opłat np. opłaty targowej czy odsetek za zwłokę.

-rozdział 75618– zmniejszono plan wpływu opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o kwotę 2.913 zł tj. dostosowano do kwoty wpłat.

  Po stronie wydatków zmniejszono plan ujęty w dziale 851, rozdziale 85154 – przeciwdziałanie alkoholizmowi o kwotę 2.913 zł. Z tego rozdziału opłacane są wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w gminie.

- rozdział 75621 – na podstawie analizy sprawozdań z realizacji wpływu podatku dochodowego od osób prawnych, zwiększono plan wpływu tego podatku o kwotę 7030 zł tj. dostosowano do wielkości szacowanego wpływu.

Dz. 758 – Różne rozliczeniadochodyrozdział 75801 – pismem Ministerstwa Finansów nr. ST5-4820-37g/2004r z dnia 29 listopad br. zwiększono część subwencji ogólnej dla gminy o kwotę 4.800 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie kosztów adaptacji pomieszczeń szkolnych przeznaczonych na gabinety profilaktyczne. Wydatki te zostały ujęte w dziale 801 rozdział 80101

- rozdział 75802 – pismem Ministerstwa Finansów nr. ST3-4822-6/2004r z dnia 18 listopada br. przyznano   środki na uzupełnienie dochodów w związku z poniesieniem przez gminę wyższych wydatków w I półroczu br. na oświetlenie ulic w przeliczeniu na mieszkańca gminy w porównaniu ze średnią wydatków w kraju. Jest to kwota 14.701 zł.

-rozdział 75814 – zwiększono plan wpływu odsetek od środków na lokatach terminowych w wysokości 22.785 zł.

Wydatki – rozdział 75818 – rozdysponowano rezerwę budżetową, którą przeznaczono na dofinansowanie inwestycji realizowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Zaniemyślu w wysokości 46.000 zł.

Dz. 801- Oświata i wychowanie - dochody – rozdział 80101 - w § O750 i O83O plan wpływu świadczonych usług i opłat czynszu za mieszkania nauczycieli   dostosowano do wielkości jakie przewiduje się uzyskać w roku budżetowym 2004, a w § 2033 ujęto dotację w wysokości 48.150 zł jaka została przyznana przez Wojewodę Wielkopolskiego pismem nr. FB.I-10.3011-519/04 z dnia 9 listopada 2004 roku z przeznaczeniem na dofinansowanie zadań związanych z realizacją podkomponentu B2: „ Edukacja „ na termorenowację ścian zewnętrznych budynków Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Zaniemyślu.

.Wydatki – rozdział 80101    w planie wydatków   w § 4273 ujęto środki na realizację podkomponentu B2 w wysokości 48.150 zł i jednocześnie dokonano przeniesień wg potrzeb. Z budżetu gminy przyznano środki w wysokości 5.500 zł na wykonanie wymiany okien w budynku szkolnym przy ulicy Poznańskiej 28, oraz na zakup wykładziny podłogowej do salki gimnastycznej Szkoły Podstawowej w Zaniemyślu .

- rozdział 80110 – niewykorzystane środki   na   wynagrodzenia wraz z pochodnymi w wysokości 12. 044 zł przeniesiono do działu 854 również na wypłatę wynagrodzeń z pochodnymi.

Dochody- rozdział 80113 – plan wpływu usług świadczonych autobusem szkolnym podwyższono o kwotę 4.000 zł tj. do wysokości przewidywanego wykonania. Po stronie wydatków środki przeznaczono na zakup paliwa do autobusu.

W planie środków specjalnych działających przy oświacie w rozdziale 80101 dokonano przeniesień miedzy paragrafami ogółem 8.000 zł wg potrzeb głównie na wykonanie podłączenia gazu do kuchni świetlicy szkolnej, założenie drzwi do biblioteki szkolnej oraz opłacenie kosztów dowozu obiadów do Szkoły Podstawowej w Czarnotkach. W rozdziale 85417 dokonano również przeniesień w planie wydatków między paragrafami, ponieważ zostają niewykorzystane środki przeznaczone na opłacenie kosztów ogrzewania schroniska w wysokości 1.500 zł. Kwota ta zostanie przeznaczona   na opłacenie kosztów prac malarskich w schronisku.

Dz. 852 – Pomoc społeczna – dochody -   w rozdziale 85213, 85214 i 85216 pismem Wojewody Wielkopolskiego nr. FB.I-7.3011-488/04 z dnia 15 listopada 2004 r zmniejszono wielkość dotacji na zadania zlecone ogółem w kwocie 4.089 zł, natomiast zwiększono plan wpływu za realizowane usługi opiekuńcze o 4100 zł ujęte w rozdziale 85228

W rozdziale 85219 przeniesiono środki w kwocie 4.209 zł z § 4210 do §6060 z przeznaczeniem na zakup kserokopiarki.

Dz. 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej – wydatki – rozdział 85395 – zwiększono plan wydatków na zakup alarmu do Gminnego Centrum Informacji w wysokości 1 310 zł oraz dokonano przeniesienia kwoty 565 zł na opłacenie kosztów ubezpieczenia komputerów.

Dz. 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - dochody – rozdział 90001- udział mieszkańców w budowie kanalizacji sanitarnej V etap w Zaniemyślu został zrealizowany ponad planowaną kwotę w związku z czym podwyższono plan o 17110 zł

Wydatki - z powodu nie zaliczenia do kosztów kwalifikowanych inwestycji kanalizacja sanitarna V etap usług geodezyjnych i nadzoru inwestorskiego , planowana pożyczka w wysokości 460.000 zł została zmniejszona o kwotę 8600 zł. O kwotę tą   skorygowano załącznik nr. 5 o sfinansowaniu deficytu, oraz załącznik nr.7 – wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne.

Dochody - rozdział 90017 – zwiększono plan wpływu nadwyżki środków obrotowych Zakładu Gospodarki Komunalnej w wysokości 11712 zł.

Wydatki – zwiększono plan dotacji dla Zakładu Gospodarki Komunalnej o kwotę 215.150 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie inwestycji realizowanych przez zakład , głównie na wykonanie podłączeń nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej oraz wykonanie sieci wodociągowej we wsiach Dębice, Kępa W, Zwola.

W załączniku nr. 6 przedstawiono zmiany w planie zakładów budżetowych i poza dotacją na inwestycje w kwocie 215.150 zł , zwiększono plan wpływu dochodów własnych o 192.860 zł i o tą kwotę zwiększono koszty działalności zakładu.

Dochody - rozdział 90020- zmniejszono plan wpływu opłaty produktowej do wielkości wykonania tj.o 757 zł

Dochody- rozdział 90095 – z uwagi na rezygnację dwóch osób z udziału w budowie sieci gazyfikacyjnej we wsi Jaszkowo i Czarnotki zmniejsza się plan wpływu o 2.500 zł.

Wydatki - w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej wprowadzono § 4170 z którego opłacono prace zlecone w wysokości 760 zł oraz zwiększono wydatki inwestycyjne o 26.840 zł z przeznaczeniem na opłacenie kosztów map sytuacyjnych niezbędnych do wykonania sieci gazyfikacyjnej we wsi Brzostek – Pigłowice.

Dz. 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - dochody- rozdział 92109 – podwyższono plan dochodów realizowanych przez Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji głownie za bilety wstępu na imprezy   o 52.100 zł, natomiast nie wpłynęły zaplanowane kwoty dobrowolnych wpłat na rozwój kultury w wyniku czego plan zmniejszono o 28.700 zł.

Biblioteka – rozdział 92116 – ogółem podwyższono plan dochodów o kwotę 1.825 zł w tym:

za przetrzymywanie księgozbioru o 25 zł., oraz otrzymano dotację celową na podstawie pisma Ministerstwa Kultury Departament Ekonomiczny w Warszawie nr. DE/W-III.4/rez. cel. porozumienie Nr. 2511/2625/04 z dnia 30 listopada 2004r. w wysokości 1.800 zł na realizację programu „Upowszechnianie i promocja czytelnictwa”. Dotacja ujęta została w § 2020 po stronie dochodów a po stronie wydatków w §4240.

Dz. 926 – Kultura fizyczna i sport – dochody – rozdział 92695 - uzupełniono planem wpływy za sprzedane bilety wstępu na mecz i za usługę reklamy i promocji na stadionie   ogółem o kwotę 4.630 zł oraz otrzymano refundację kosztów z Wojewódzkiego Urzędu Pracy za wypłacane świadczenie dla osoby odbywającej zastępczą służbę wojskową w wysokości 6.208 zł

Wydatki – zwiększono plan wydatków na opłacenie kosztów dofinansowania sportu w gminie o 15.000 zł.

Sporządziła.

Czesława Niemir

WÓJT
/-/inż. Krzysztof Urbas

                                                                                                           

                                                                                                  


                                                                                

                                          U C H W A Ł A   Nr. XIX/151/2004 r.

                             Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 grudnia 2004r

w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Zaniemyśl na rok 2005

                     Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4, pkt.9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2001 r Nr.142 poz.1591 ze zmianami) oraz art. 109, 116, 122,124 i 128   ust.2   ustawy z dnia 26 listopada 1998 r o finansach publicznych   Dz.U.z 2003 r Nr. 15 poz.148 ze zmianami) Rada Gminy Zaniemyśl uchwala co następuje:

§ 1. Uchwala się budżet Gminy Zaniemyśl na rok 2005 w wysokości

1. D o c h o d y                                                                                        10.435.229

w tym:

           - dotacje celowe na zadania zlecone

              z zakresu administracji rządowej                                              - 919.989

              (zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 3 do uchwały)

           - dotacje   na zadania realizowane na podstawie porozumień

               między jednostkami samorządu terytorialnego                        -   41.400

               (zgodnie z załącznikiem    Nr 1 i 4 do uchwały)

2. W y d a t k i                                                                                       10.154.229

w tym:

           - wydatki na zadania zlecone

               z zakresu administracji rządowej                                              - 919.989

               (zgodnie z załącznikiem   Nr 2 i 3 do uchwały)

            - wydatki na zadania realizowane na podstawie

               porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego    -   41.400

               (zgodnie z załącznikiem    Nr 2 i 4 do uchwały)

§ 2 - Tworzy się rezerwę ogólną do 1 % planowanych wydatków budżetu   w

            kwocie 100.000 zł.

§ 3 - Nadwyżkę   budżetu w kwocie 281.000 zł przeznaczono na spłatę zaciągniętych

            pożyczek w latach ubiegłych.                              

            /zgodnie z załącznikiem Nr. 5 do uchwały/

§ 4 - Określa się plan przychodów i rozchodów zakładów budżetowych i środków      

            specjalnych   w   tym:

                        - zakłady budżetowe   - przychody    -    1.542.065

                                                               - wydatki       -    1.538.679

                          /zgodnie z załącznikiem nr. 6 do uchwały/

              

                        - środki specjalne   - przychody      -    192.000

                                                           - wydatki         -    223.600

                          /zgodnie z załącznikiem   nr. 7 do uchwały/

                                                                    

§   5 - Określa się plan przychodów i   wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i 

            Gospodarki Wodnej w tym:                                    

                                                               - przychody    -       8.000

                                                                       - wydatki         -   251.500

                                                /zgodnie z załącznikiem nr. 8 do uchwały/

§ 6 - Określa się wykaz zadań na wieloletnie programy inwestycyjne

                                             /zgodnie z załącznikiem nr. 9 do uchwały/

§ 7 - Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na

           realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów

           alkoholowych określa się w kwocie 90.000 zł

§ 8 - Określa się maksymalną   kwotę 900.000 zł pożyczek i kredytów krótkoterminowych

         zaciąganych przez Wójta w roku budżetowym na pokrycie występującego niedoboru   

         budżetu.

§ 9 - Upoważnia się Wójta Gminy do :

                     - dokonywania zmian w budżecie polegających na przenoszeniu w planach   

                        wydatków budżetowych   między rozdziałami, paragrafami   w obrębie   

                        działu w tym wydatków majątkowych.

                     - zaciągania długu oraz do spłaty zobowiązań Gminy Zaniemyśl do wysokości      

                        określonej w budżecie.

                                                                    

  § 10 - Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

   § 11 - Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i   podlega publikacji   w Dzienniku   

               Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy
/-/mgr Mieczysław Kubiak


 

Uzasadnienie

do  uchwały Rady Gminy w sprawie  uchwalenia  budżetu

gminy Zaniemyśl na rok 2005

 

 

    Zgodnie z procedurą uchwalania budżetu, komisje Rady Gminy po przeanalizowaniu projektu budżetu na 2005 rok, przedstawiły wnioski, na podstawie których komisja budżetowa  sformułowała ostateczny wniosek w sprawie zmian w projekcie budżetu.  Wójt przychylił się do wniosku oraz zaproponował dodatkowo auto poprawki na podstawie, których dokonano następujących  zmian  w  projekcie  budżetu.

 

Zmniejszono plan wydatków w:

 Dz.801 – Oświata i wychowanie   -                                                 134.475

 rozdział 80101 – Szkoły Podstawowe-                                    75.975

               § 4010 – wynagrodzenia osobowe –                   63.080

               § 4110 -  składki na ubezpieczenia społeczne  - 11.350

               § 4120  - składka na Fundusz Pracy-                    1.545

 

rozdział 80110 – Gimnazja                               -                     48.900

               § 4010 – wynagrodzenia osobowe –                   40.600

               § 4110 -  składki na ubezpieczenia społeczne  -   7.300

               § 4120  - składka na Fundusz Pracy-                    1.000

 

 

rozdział 80113 –  Dowożenia uczniów do szkół   -                    9.600

               § 4010 – wynagrodzenia osobowe –                     7.970

               § 4110 -  składki na ubezpieczenia społeczne  -   1.435

               § 4120  - składka na Fundusz Pracy-                       195

 

Dz. 854- Edukacyjna opieka wychowawcza  -                                   15.525

Rozdział 85401 Świetlice szkolne   -                                   15.525

               § 4010 – wynagrodzenia osobowe –                     12.890

               § 4110 -  składki na ubezpieczenia społeczne  -     2.320

               § 4120  - składka na Fundusz Pracy-                         315

 

Kwotę  150.000zł., którą przeznaczono na:

   -  60.000 zł   na zwiększenie   rezerwy  budżetowej, która po zmianie wynosi 100.000 zł.i  ujęta  jest w dziale 758 rozdział 75818  § 4810

   -  90.000 zł zwiększono  plan  dotacji dla Zakładu Gospodarki Komunalnej  na dofinansowanie inwestycji wodociągowej, ujętej w dziale 900 rozdział 90017 § 6210

 

 Ponadto  w dziale 600 – transport i  łączność, rozdział 60016 – drogi publiczne gminne § 6050 wydatki inwestycyjne zaplanowane na budowę ulicy Sosnowej i Dębowej  z chodnikami, nawierzchnią  i kanalizacją deszczową w kwocie 350.000 zł. przenosi się do działu 900. Ponieważ inwestycja ta będzie wykonywana z dochodów własnych gminy, zasadne jest aby wykonywał ją Zakład Gospodarki Komunalnej. W wyniku tej zmiany dotacja z budżetu dla  ZGK będzie zwiększona o 350.000 zł, która ujęta jest  w dz.900,rozdział 90017 § 6210

 

- w dziale 700 – gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70005- gospodarka gruntami i nieruchomościami, w § 4590 zaplanowano kwotę 32.000 zł na  opłacenie  kosztów   wykupu gruntu pod drogi od osoby indywidualnej.  W roku budżetowym 2004  jest możliwość uregulowania tej kwoty w związku z czym kwotę 32.000 zł przenosi się również  do działu 900 rozdział 90017 § 6210 jako dotacja dla Zakładu Gospodarki Komunalnej  na dofinansowanie inwestycji wykonywanych przez ten  zakład. 

Ogółem dotacja dla zakładu Gospodarki Komunalnej w roku 2005 po zmianach  będzie wynosiła 612.000 zł  Stosowne zmiany przeprowadzono w załączniku nr. 6 do uchwały tj. zbiorcze zestawienie przychodów i wydatków zakładów budżetowych.

 

 -  Pismem Krajowego Biura Wyborczego  nr. DKN -572-8-3/04  z dnia 8 grudnia 2004 r przyznano dotację za realizację zadań zleconych tj. na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Senatu RP w kwocie 9.639 zł.  Dotację tą ujęto w dziale 751 rozdział 75108 § 2010 ,po stronie wydatków w § 3030 – 4300.

Dotacja ta została ujęta w załączniku nr. 3  do uchwały.

 

 - Pismem Zarządu Powiatu Średzkiego w Środzie Wlkp nr. FB-3010/5/2004 z dnia 17 listopada 2004 r zwiększono plan dotacji na zadania realizowane na podstawie porozumień  z kwoty 28.500 do 29.400.tj. na wydatki związane z prowadzeniem schroniska młodzieżowego.

Dotację tą ujęto w dziale 854 rozdział 85417 §2320, oraz  w załączniku nr.4  do uchwały

 

Uwzględniono również uwagi  przedstawione w  opinii  Regionalnej  Izby Obrachunkowej  w Poznaniu o projekcie  budżetu  na 2005 r  a mianowicie:

-  poprawiono uzasadnienie do uchwały w części dotyczącej dochodów wymienionych w dziale 

   020 w rozdziale 02095 w § 2320, gdzie mylnie podano kwotę 2300 zł a  prawidłowo została

   podana w załączniku nr. 1

-  wpływy z opłaty planistycznej  zaklasyfikowano  w § 0490 w dziale 756 rozdział 75618 a nie

   w § 0690

 

  Po przedstawionych zmianach budżet gminy Zaniemyśl na rok 2005 po stronie dochodów wynosi 10.435.229zł a po stronie wydatków 10.154.229 zł . Nadwyżka budżetowa 281.000 zł.

 

WÓJT
/-/inż. Krzysztof Urbas

 

 

Sporządziła:
Czesława Niemir