Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Zaniemyśl
Menu góra
Strona startowa Rada Gminy Protokoły z Sesji Rady Gminy Protokoły z sesji Rady Gminy kadencja 2014 - 2018
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół Nr VI/2015 z sesji Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 25 maja 2015r. - Protokoły z sesji Rady Gminy kadencja 2014 - 2018, menu 1485, artykuł 3916 - BIP - Urząd Gminy Zaniemyśl”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Protokoły z sesji Rady Gminy kadencja 2014 - 2018

Protokół Nr VI/2015 z sesji Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 25 maja 2015r.

OR.RG. 0002.6.2014-2018


PROTOKÓŁ NR VI/2015

z sesji Rady Gminy Zaniemyśl odbytej w dniu 25 maja 2015r.

w godz. od 16:00 do 18:30

w sali Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji w Zaniemyślu

Na ogólną liczbę 15 radnych w sesji udział wzięło 15 radnych.

W sesji udział wzięli: Wójt Pan Krzysztof Urbas, Sekretarz Gminy Pani Bożena Jaszkiewicz, Skarbnik Gminy Pani Agnieszka Scheffler, Radca Prawny Pan Marek Grzelak, pracownicy Urzędu Gminy, pracownicy jednostek organizacyjnych, sołtysi, mieszkańcy gminy. Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu, sołtysów nr 2.

Ad.1. Otwarcia sesji dokonała Przewodnicząca Rady Gminy Zaniemyśl Pani Alina Frąckowiak.

Ad.2. Przewodnicząca powitała przybyłych na sesję radnych i gości. Następnie przedstawiła porządek obrad.

  1. Otwarcie sesji.
  2. Powitanie Radnych i zaproszonych gości.
  3. Stwierdzenie quorum Radnych.
  4. Przyjęcie protokołu obrad z poprzedniej sesji tj. z dnia 30 marca 2015r.
  5. Sprawozdanie roczne z działalności oraz informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Środzie Wlkp.
  6. Informacje Wójta Gminy.
  7. Interpelacje Radnych i zapytania organów pomocniczych Gminy.
  8. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Zaniemyślu w 2014 roku.
  9. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) wyrażenia zgody na nabycie niezabudowanej nieruchomości gruntowej na rzecz Gminy Zaniemyśl,

b) wyrażenia zgody na odpłatne nabycie w drodze bezprzetargowej, na rzecz Gminy Zaniemyśl, kompleksu pałacowego w miejscowości Łękno, stanowiącego własność Powiatu Średzkiego,

c) zmian w budżecie Gminy Zaniemyśl na 2015 rok,

d) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy zagrodowej, mieszkaniowej i usługowej w Lubonieczku, gm. Zaniemyśl,

e) wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i stawki tej opłaty,

f) wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Zaniemyśl.

1o. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

11. Wolne głosy i wnioski.

12. Zamknięcie sesji.

Ad.3. Przewodnicząca stwierdziła quorum radnych wymagane do podejmowania prawomocnych uchwał na podstawie listy obecności i radnych obecnych na sali, w obradach uczestniczy 15 radnych co stanowi liczbę wystarczającą do podejmowania prawomocnych uchwał.

Ad.4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Radni nie wnieśli uwag do protokołu Nr V/2015 z dnia 30 marca 2015r. w wyniku głosowania protokół zostały przyjęty 14 głosami „za”, 1 głosem „wstrzymującym się”.

Ad.5. Sprawozdanie roczne z działalności oraz informację o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Środzie Wlkp. przedstawił Komendant Powiatowy Policji Paweł Wawrzyniak, sprawozdanie stanowi zał. nr 3 do niniejszego protokołu.

radny Leszek Hypki wypowiedział się w sprawie włączania się do ruchu pieszych i rowerzystów powodując niekiedy zagrożenia

Komendant Policji Policja w roku 2015 chce zwrócić szczególna uwagę na relacje pieszy – kierowca, kierowca – pieszy, każdy musi znać obowiązki

Radny Wiesław Grobelny wiadomo od niedawna obowiązują nowe przepisy, kary drogowe za przekroczenia wszelkiego rodzaju, radny zapytał czy zdarzyły się przypadki odebrania prawa jazdy w powiecie średzkim za przekroczenie prędkości 50 km w terenie zabudowanym, drugie pytanie, czy w Komendzie rozpatrywane są zapisy z kamerek prywatnych użytkowników dróg, czy Policja bierze to pod uwagę

Komendant Policji odpowiedź dotyczącazapisów kamerek – na stronach Komendy Wojewódzkiej powstała internetowa skrzynka „stop agresji drogowej”, kierowcy przesyłają takie informacje, kilkanaście postepowań w roku odbyło się, nagrania są egzekwowane, wszystkie informacje, które trafiają do Policji są dalej badane – jest ustalany kierowca i dalej są wyciągane konsekwencje, są to dobre narzędzia dyscyplinujące kierowców, odpowiedź na pierwsze pytanie – niestety zdarzyły się takie przypadki, przypadki zatrzymania za przekroczenia prędkości, zdaniem Komendanta zatrzymania będą skutecznym narzędziem w walce z piratami drogowymi, wyjaśnił również, że w przypadku takiego zatrzymania kierowca na 24 godziny otrzymuje pozwolenie na jazdę, dalej następuje zatrzymanie prawa jazdy na 3 miesiące – jest to decyzja Starosty, jeśli w tym okresie ponowne jest zatrzymanie kierowcy za przekroczenie prędkości okres zatrzymania prawo jazdy wydłuża się na 6 miesięcy, gdy nastąpi kolejne przekroczenie wówczas Starosta wydaje decyzję o cofnięciu uprawnień, w ustawie o kierujących pojazdem stworzono dwie kategorie tj. decyzje o zatrzymaniu prawa jazdy i decyzje o cofnięciu uprawnień wydawanych przez Starostę, jeśli kierowca mimo cofnięcia uprawnień dalej kieruje pojazdem popełnia przestępstwo, przepisy zostały zaostrzone

5 – cio minutowa przerwa

Ad. 6. Informacje Wójta Gminy

Pani Przewodnicząca, Wysoka Rado, Szanowni Państwo

Informacje z zakresu wyborów

II tura wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

  • uprawnionych do głosowania było 5260 osób,
  • liczba głosujących wyborców to 2941,
  • liczba głosów ważnych to 2880,
  • frekwencja 55,91%,
  • kandydat Andrzej Duda otrzymał 1136 głosów tj. 39,44%,
  • kandydat Bronisław Komorowski otrzymał 1744 głosów, tj. 60,56%.

Informacje z zakresu z przeprowadzonych przetargów i realizowanych robót

  • przebudowa ul. Dworcowej w Zaniemyślu – w wyniku realizacji podpisanej umowy w dniu 10 lutego 2015r., Wykonawca zgłosił wykonanie robót i na tej podstawie w dniu 13 maja br. dokonano odbioru końcowego za wartość zgodną z umową tj. 501.198,25 zł. brutto, do tych kosztów dochodzą jeszcze koszty Inspektora Nadzoru na kwotę 4.000,00 zł., inwestycja zamknęła się w roku 2015 kwotą 505.198,25 zł., za powyższą wartość wykonano sieć kanalizacji deszczowej o długości 545 mb z 28 sztukami studni ściekowych; na podbudowie betonowej położono nawierzchnię z kostki betonowej na powierzchni 1.694 m2; chodniki i wjazdy z kostki betonowej o powierzchni 536 m2; pobudowano dwa progi zwalniające; wykonano oznakowanie pionowe i poziome zgodne z projektem organizacji ruchu,
  • rozbudowa oświetlenia ulicznego w rejonie ścieżki pieszo – spacerowej przy jeziorze Raczyńskim w Zaniemyślu – w dniu 24 kwietnia br. w wyniku zrealizowanej umowy z dnia 20 marca br. dokonano odbioru końcowego, wartość robót zgodnie z umową to kwota 48.000,75 zł. brutto w ramach której wykonano linie kablową z postawieniem 15 słupów z lampami,
  • adaptacja części świetlicy w Mądrych na lokal socjalny – w wyniku rozeznania rynku w dniu 13 kwietnia br. podpisana została umowa z Wykonawcą na realizację robót obejmujących wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie posadzek i podłóg, wymianę instalacji elektrycznej z przyłączem, wykonanie instalacji wodno – kanalizacyjnej z przyłączami, wykonanie elewacji części budynku, wartość zgodnie z umową to kwota 71.937,23 zł. brutto, roboty są na ukończeniu, obiekt został z zewnątrz wyremontowany w całości, jedno pomieszczenie z przeznaczeniem na lokal socjalny, drugie pomieszczenie w miarę posiadanych środków w przyszłym roku zostanie wyremontowane, pomieszczenie pozostanie w dyspozycji mieszkańców i Rady Sołeckiej
  • przebudowa drogi w Dobroczynie – na podstawie przetargu nieograniczonego na który złożonych zostało 6 ofert o wartościach od 288.308,84 zł. do 384.753,60 zł. brutto, 11 maja br. podpisana została umowa z Wykonawcą na realizację II etapu tj. wykonanie podbudowy grubości 5 cm z drobnego tłucznia i położenie nawierzchni z betonu asfaltowego na odcinku 1568 mb za wartość 288.308,84 zł. brutto z terminem realizacji do 30 września br., do kosztów zostanie doliczony Inspektor Nadzoru,
  • rewitalizacja obszarów zdegradowanych społecznie w miejscowości Śnieciska – w ramach powyższego programu bez zastosowania ustawy o zamówieniach publicznych w dniu 11 maja br. podpisane zostały umowy na dokumentację projektową boiska wielofunkcyjnego przy szkole Podstawowej w Śnieciskach na wartość 8.000,00 zł. brutto z terminem wykonania do 15 lipca br. oraz na wykonanie 4 otworów z dokumentacją geologiczną do opracowania projektu boiska za wartość 2.214,00 zł. brutto z terminem realizacji do 30 czerwca br., po przeprowadzonych badaniach geologicznych stwierdzono, że wody gruntowe są na głębokości metra, w związku z tym będzie problem z zdrenowaniem terenu boiska i odprowadzeniem do studni chłonnych, które miały być przy tym boisku wód deszczowych, w najbliższym czasie odbędzie się spotkanie z projektantem, na którym należy rozwiązać problem,
  • utwardzenie drogi dojazdowej do obiektów sportowych (do boiska) – po rozeznaniu rynku i przeprowadzonych negocjacjach w dniu 11 maja br. podpisana została umowa z Wykonawcą na utwardzenie odcinka drogi dojazdowej do boiska wraz z odprowadzeniem wód opadowych w Zaniemyślu, wartość ustalono na kwotę 50.430,00 zł. brutto i terminem realizacji do 31 sierpnia, będzie to kontynuacja odcinka istniejącego – miedzy Szkołą a terenem lasu do bramy wjazdowej na stadion, pozostałe elementy utwardzenia, a więc drogi dojazdowej do hali, ORLIKA – rozeznano rynek, podpisano część umów na wykonanie projektu utwardzenia z miejscami postojowymi, przy stadionie i hali, podpisano również umowę z Wykonawcą oświetlenia terenu, cały ciąg do ORLIKA zostanie oświetlony, roboty projektowe na dzień dzisiejszy będą kosztowały 17.715,00 zł. brutto,
  • został złożony wniosek do Ministerstwa Sportu na dofinansowanie budowy hali widowiskowo - sportowej, wniosek opiewa na kwotę 1 mln. 800 tys. zł., na 99% kwotę ta Gmina powinna otrzymać, cały projekt w Ministerstwie zostanie przeanalizowany, jeżeli zostanie podpisana umowa z Ministerstwem, informacja zostanie Radzie przekazana, w harmonogramie zapisano dwie kwoty dofinansowania – w roku 2015 zgodnie z zapisami Sejmiku Samorządowego Województwa Wielkopolskiego, Gmina ma otrzymać 1 mln 500 tys. zł., a w przyszłym roku 300 tys. zł., może w przyszłym roku uda się jeszcze dodatkową kwotę pozyskać oprócz 300 tys. zł.,
  • na drodze powiatowej, odcinek Zaniemyśl – Kórnik, ustawiono wiaty przystankowe na kwotę brutto 6.396,00 zł., wiaty ustawiono przy sklepie ECO i w Jeziorach Małych przy ul. Doliwcowej, teren pod wiatami utwardzono kostką
  • remont pomieszczeń Policji, prace zakończą się już jutro, trwają ostatnie prace, prace malarskie (wymiana drzwi, remont sanitariatu) całość robót to kwota 11.634,41 zł. brutto,
  • 01 czerwca br. o godz. 15 – tej w sali Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji odbędzie się seminarium na temat pozyskiwania środków w nowym rozdaniu 2014 – 2020, środki z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich i Wielkopolskiego Regionalnego programu Operacyjnego, seminarium prowadzone przez przedstawiciela Wielkopolskiego Ośrodka Kształcenia i Kursów Samorządowych w Poznaniu, seminarium bezkosztowe,
  • 04 maja br. W ramach trójstronnego Porozumienia miedzy Gminą, Powiatowym Urzędem Pracy a jednostkami organizacyjnymi zatrudnione zostały osoby bezrobotne w ramach robót publicznych, ogółem zatrudnionych zostanie 5 osób z ego 3 osoby będą pracowały w Zakładzie Gospodarki Komunalnej, 2 osoby w Gminnym Ośrodku Kultury i Rekreacji, osoby zatrudnione na okres 5 – ciu miesięcy do 2 października br., z wynagrodzeniem miesięcznym w wysokości 1.750,00 zł. brutto łącznie z składką ZUS, zatrudnienie refundowane z Powiatowego Urzędu Pracy,
  • odpady komunalne – od 1 lipca br. będzie nowa opłata, najważniejsza rzecz mieszkańcy obsługiwani przez Spółdzielnię Mieszkaniową w Łęknie nie będą opłacać w do Urzędu Gminy na swoje indywidualne konta, które zostaną wyzerowane, opłata będzie wpłacana do Spółdzielni, deklaracja zostanie złożona przez Spółdzielnię za wszystkich mieszkańców, dalej Spółdzielnia należne kwoty wpłaci do Urzędu, od 1 czerwca zmienia się harmonogram wywozu nieczystości – zmiana jest w Zaniemyślu, wywozy były w czwartek i piątek, następuje zmiana zakresu z piątku – zmiana na 1 i 3 czwartek miesiąca, pozostały zakres w 2 i 4 czwartek miesiąca, jeśli wywóz wypada w dzień świąteczny, wywóz nastąpi w innym terminie, wszystkie informacje dostępne na stronach internetowych, informacje o zmianie opłaty będą przekazywane przez sołtysów, gabaryty odbierane są przez cały rok – jedyne co ważne, należy zgłosić taki wywóz co najmniej 2 dni przed odbiorem do Urzędu lub do odbiorcy,

Informacja z zakresu oświaty

  • nabór dzieci do Przedszkola Samorządowego, ogółem przyjęto 100 dzieci, sześciolatków – 3 dzieci, pięciolatków – 33 dzieci, czterolatków – 33 dzieci, trzylatków – 31 dzieci,

Informacja o zmianach w mieniu komunalnym

  • w dniu 12.05.2015r. podpisałem akt notarialny dotyczący nieodpłatnego nabycia od Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko – Własnościowo - Administracyjnej w Łęknie, nieruchomości położonej w miejscowości Jaszkowo oznaczonej nr ew. 159/29 o pow. 1.309 m2, zabudowanej budynkiem nieczynnej kotłowni, z przeznaczeniem na zaadaptowanie budynku na świetlicę wiejską.
    • w dniu 17 kwietnia 2015. podpisałem dwa zarządzenia dotyczące przeznaczenia nieruchomości do sprzedaży, tj.:
      • zarządzenie nr 34 w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej na rzecz dotychczasowego najemcy, oznaczonej nr ew. 465/2 o pow. 264 m2 , położonej w m. Zaniemyśl, przy ul. Śremskiej 5,zabudowanej częścią budynku mieszkalnego, w której mieści się lokal mieszkalny nr 2. Cena nieruchomości została ustalona przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego na kwotę 97.500,00 zł. Od ceny tej przysługuje nabywcy bonifikata w wysokości 90% w przypadku dokonania jednorazowej wpłaty lub 80% w przypadku rozłożenia należności na raty. Uchwała Rady Gminy w przedmiotowej sprawie została podjęta na sesji w dniu 27.10.2014r. ze zmianą w dniu 30.03.2015r.
      • zarządzenie nr 35 w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego, oznaczonej nr ew. 444/3 o pow. 671 m2, położonej w m. Zaniemyśl, przy ul. Raczyńskiego. Cena nieruchomości została ustalona przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego na kwotę 74.000,00 zł. (sprzedaż zwolniona z podatku VAT). Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Zaniemyśl nieruchomość położona jest w terenach z wiodącą funkcją mieszkalnictwa. Uchwała Rady Gminy w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w/w nieruchomości została podjęta na sesji w dniu 15.09.2014r.. Po dniu 28 maja br. zostanie ogłoszony przetarg.
  • w dniu 05 maja br. ogłoszony został przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż dwóch nieruchomości położonych w miejscowości Lubonieczek, z przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, tj.:

- działki oznaczonej nr ew. 239/8 o pow. 1.444m2 cena wywoławcza 74.000,00zł.,

- działki oznaczonej nr ew. 239/9 o pow. 1.612m2 cena wywoławcza 82.000,00zł.

Do ceny uzyskanej w przetargu doliczony zostanie 23% podatek VAT. Przetarg odbędzie się w dniu 12 czerwca 2015r. o godz. 10oo w siedzibie Urzędu Gminy p. 211. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 5.000,00 zł., na każdą nieruchomość oddzielnie. Wadium należy wpłacić na konto Gminy Zaniemyśl w terminie do dnia 08.06.2015r.

  • w dniu 05 maja br. ogłoszony został przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu użytkowego w budynku położonym w m. Zaniemyśl, przy ul. Poznańskiej 16. Ogólna powierzchnia lokalu wynosi 76,08 m2, składa się z dwóch pomieszczeń głównych (były sklep rzeźnicki - pow. 46,05 m2, solarium 30,03 m2 ), do lokalu przynależy udział w nieruchomości wspólnej wynoszący 2390/10000części. Cena wywoławcza została ustalona na kwotę 185.000,00 zł. (sprzedaż zwolniona z podatku VAT).

Przetarg odbędzie się w dniu 15 czerwca 2015r. o godz. 10oo w siedzibie Urzędu Gminy p.211. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium na konto Gminy Zaniemyśl w wysokości 10.000,00 zł., w terminie do dnia 10.06.2015r.

Ogłoszenia o przetargach zostały wywieszone na tablicach ogłoszeń UG, umieszczone zostały na stronie internetowej Urzędu, a ponadto opublikowane zostały w Gazecie Średzkiej. Informacji dotyczących przetargów udzielają pracownicy Referatu Rolnictwa i Gospodarki Gruntami.

Informacja z zakresu rolnictwa

W niedzielę 31 maja 2015r. odbędą się wybory do walnych zgromadzeń izb rolniczych. W wyborach uprawnionymi do głosowania są wszystkie osoby fizyczne i prawne będące podatnikami podatku rolnego, posiadające minimum 1ha fizyczny lub przeliczeniowy użytków rolnych, a także podatnicy podatku dochodowego z działów specjalnych produkcji rolnej oraz członkowie rolniczych spółdzielni produkcyjnych posiadających w nich wkłady gruntowe.

W okręgu wyborczym nr 194 obejmującym obszar gminy Zaniemyśl zarejestrowanych zostało 2 kandydatów, tj.:

- Andrzej Kowarz zam. w m. Pigłowice

- Agnieszka Śniedziewska zam. w m. Majdany

W gminie Zaniemyśl będzie jeden lokal wyborczy mieszczący się w Gminnym Ośrodku Kultury i Rekreacji w Zaniemyślu, czynny w godz. od 800 do 1800 .

Prosimy sołtysów o rozpropagowanie w sposób zwyczajowo przyjęty informacji dotyczących wyborów.

Informacja z zakresu Zakładu Gospodarki Komunalnej w Zaniemyślu

W okresie międzysesyjnym:

  • Zakład ogłosił przetarg na budowę kanalizacji sanitarnej – ul. Nasza w m. Zwola, w opisie przedmiotu zamówienia zapisano wykonanie kolektorów kanalizacji sanitarnej fi 200, długości 628 mb, rurociągu tłocznego i przepompownie ścieków, do istniejącej zabudowy zaprojektowano wykonanie 37 sztuk przyłączy kanalizacyjnych zakończonych studnia rewizyjną fi 315, będą one posadowione przed granica posesji,
  • Zakład wybudował odcinek sieci wodociągowej fi 110 o długości 134 mb na terenie aktywizacji gospodarczej w Łęknie – ul. Towarowa,
  • Zakład wykonał 3 przyłącza kanalizacji sanitarnej, 8 przyłączy wodociągowych na zlecenie mieszkańców Gminy,
  • Zakład usuwał awarie na sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łękno,
  • Zakład wykonał remont przyłączy wodociągowych na ul. Libelta w Zaniemyślu i w miejscowości Luboniec, usunął osady z punktu zlewnego na oczyszczalni ścieków w Łęknie,
  • Zakład wykonywał prace porządkowe na terenie Gminy Zaniemyśl – koszenie trawy, uzupełnianie ubytków w nawierzchni dróg gminnych

Informacje z zakresu wydanych zarządzeń zmieniających budżet Gminy Zaniemyśl na rok 2015

W okresie między sesjami wydałem cztery zarządzenia zmieniające budżet na 2015 rok:

  • zarządzenia Nr 29 z dnia 08 kwietnia 2015 roku, w którym dokonano przeniesień między rozdziałami i paragrafami wydatków, zabezpieczając środki między innymi na:

– opłacenie umowy zlecenia (zastępstwo za pracownika Urzędu Gminy tytułem długotrwałej absencji chorobowej) – 6.000,00 zł;

– opłacenie szkoleń zakresu obrony cywilnej – 160,00 zł;

– zmniejszono wartość rezerwy ogólnej o kwotę 6.639,00 zł. (którą przeznaczono na środki własne w ramach dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym);

– bieżące utrzymanie terenów Wyspy Edwarda – 4.500,00 zł.

Dodatkowo poinformowano Gminę o przyznaniu następujących dotacji:

  • Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura w Koninie poinformowało o zwiększeniu kwoty dotacji celowej na przeprowadzenie wyborów Prezydenta RP (I i II tura) o kwotę 9.099,00 zł. Powyższą zmianę wprowadzono po stronie dochodów i wydatków;
  • Wojewoda Wielkopolski poinformował o zmianach planu dotacji celowych w następujących rozdziałach:

- 85212 § 2010 zmniejszenie o kwotę 740,00 zł;

- 85213 § 2010 zwiększenie o kwotę 740,00 zł;

- 85295 § 2010 zwiększenie o kwotę 695,00 zł.

Stosownych zmian dokonano po stronie dochodów i wydatków.

  • Wojewoda Wielkopolski zawiadomił o przyznaniu dotacji celowej w kwocie 26.556,00 zł. Środki te przeznaczone są na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym. Stosownych zmian dokonano po stronie dochodów i wydatków. Dodatkowo na to zadanie przeznaczono środki własne w wysokości 6.639,00 zł.

  • zarządzenia Nr 39 z dnia 28 kwietnia 2015 roku, w którym wprowadzono dotacje przyznane Gminie:

- Wojewoda Wielkopolski zawiadomił o przyznaniu dotacji celowej w łącznej wysokości 295.216,02 zł. Kwota ta zostanie przeznaczona na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz na pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu. Środki te wprowadzono po stronie dochodów i wydatków.

- Wojewoda Wielkopolski zawiadomił o zwiększeniu planu dotacji celowej na wypłatę dodatku energetycznego o kwotę 600,00 zł. Środki te wprowadzono po stronie dochodów i wydatków.

  • zarządzenia Nr 41 z dnia 08 maja 2015 roku, w którym dokonano przeniesień między rozdziałami i paragrafami wydatków, zabezpieczając środki między innymi na:

- opłacenie umowy zlecenia związanej z przygotowaniem wniosku o pozyskanie dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej Ministerstwa Sportu i Turystyki – 12.000,00 zł;

- na przeprowadzenie wyborów Prezydenta RP 153,45 zł;

- opłacenie ubezpieczenia społecznego od zawieranej umowy zlecenia w ramach zabezpieczenia gotowości bojowej Ochotniczych Straży Pożarnych – 940,00 zł;

- zmniejszono wartość rezerwy ogólnej o kwotę 1,00 zł;

- na zawiadomienia właścicieli nieruchomości o zmianie wysokości opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi – 7.210,00 zł.

Dodatkowo poinformowano Gminę o przyznaniu następujących dotacji:

  • Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura w Koninie poinformowało o zwiększeniu dotacji na przeprowadzenie wyborów Prezydenta RP o kwotę 4.720,00 zł. Dodatkowo przeniesiono między paragrafami wydatków kwotę ogólną 153,45 zł. Odpowiednich zmian dokonano po stronie dochodów i wydatków. Na realizację w/w zadania przeznaczono środki własne w wysokości 1,00 zł.
  • Wojewoda Wielkopolski zawiadomił o zwiększeniu planu dotacji celowej:
    • rozdz. 85216 § 2030 o kwotę 6.651,00 zł;
    • rozdz. 85214 § 2030 o kwotę 10.117,00 zł.

Stosownych zmian dokonano zarówno po stronie dochodów i wydatków.

  • zarządzenia Nr 42 z dnia 19 maja 2015 roku, w którym wprowadzono dotacje przyznane Gminie:

- Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura w Koninie poinformowało o zwiększeniu dotacji na przeprowadzenie wyborów Prezydenta RP o kwotę 4.720,00 zł. Odpowiednich zmian dokonano po stronie dochodów i wydatków. Dodatkowo przeniesiono między paragrafami wydatków kwotę ogólną 614,97 zł. Na realizację w/w zadania przeznaczono także środki własne w wysokości 7,00 zł (rezerwa ogólna).

Informacje z zakresu Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji

  • 16 maja br. po raz pierwszy zorganizowano Zaniemyski przegląd Zespołów Seniorskich przy amfiteatrze,
  • 4 czerwca br. od godz. 16 – tej zorganizowany będzie Dzień Dziecka,
  • 6 czerwca br. Odbędą się obchody siedemdziesięciolecia Ochotniczej Straży Pożarnej w Czarnotkach, obchody organizują OSP Czarnotki łącznie z sołectwem Czarnotki,
  • 8 czerwca odbędzie się Powiatowy Dzień Działacza Kultury, obchody przygotowane przez GOK i R Zaniemyśl,
  • Zaniemyskie Bitwy Morskie odbędą się 25 lipca br.
  • od 27 czerwca br. rozpoczną się imprezy „sobotnie granie”,
  • 30 sierpnia br. odbędą się Gminne Dożynki

Ad.7. Interpelacje Radnych i zapytania organów pomocniczych Gminy

Radny Wiesław Grobelny „Pani Przewodnicząca, Szanowni Państwo, zostałem zobowiązany do zadania kilku pytań do Pana Wójta, jak Państwo wiecie 9 maja zostaliśmy, My jako Radni przewiezieni po Gminie, udostępnieniu i pokazaniu kilku obiektów, ale w związku z tym mieszkańcy zadali pytania, jaki był cel objazdu, w którym uczestniczyliśmy, dla nich jako mieszkańców, ja nie ukrywam, że widziałem pewne budowy, pewne elementy tej Gminy, infrastruktury, których nigdy bym nie zobaczył, ale mieszkańcy zadają pytanie co z tego, że tak sobie pojeździliśmy po Gminie, nie rozumieją dlatego, że po pierwsze – no byliśmy w kilku miejscach, zobaczyliśmy pewne rzeczy, nikt specjalnie się nie interesował, oni byli troszeczkę zaskoczeni, ze wsiedliśmy, przyjechaliśmy, i mam takie trzy pewne sprawy

  1. interpelacja pierwsza, widzieliśmy proszę Państwa świetlicę w Kępie, która wymaga, jak zauważyliśmy remontu, mamy tam zawilgocenia, odpadające tynki, odpadające płytki, i teraz zadano pytanie, czy pokaz dla Radnych niedawno wyremontowanej świetlicy był przykładem sukcesu czy koniecznością myślenia o gruntownym remoncie, w tak krótkim czasie po przeprowadzonym wcześniej remoncie,
  2. byliśmy też w Mądrych, oglądaliśmy lokal socjalny remontowany przez Gminę, bardzo ładny, tyko mam jedno pytanie – czy jest to jedyna rodzina w Gminie, która ma postanowienie o eksmisji, czy były również decyzje Sądu o eksmisji innych rodzin, ile było tych rodzin w Gminie,
  3. jakie były oszczędności z tytułu zimowego utrzymania dróg, wiadomo, że zima potraktowała Nas w tym roku bardzo łaskawie, w związku z tym czy wiosenne profilowanie dróg we wszystkich sołectwach były w zwiększonym zakresie, w takim samym czy ograniczonym, bo mam informację, że niestety nie wszystko było zrobione tak jak powinno,
  4. ile funduszy Gmina przeznaczyła na obchody rocznicowe OSP w Czarnotkach, dziękuję

Radna Justyna Dąbrowska „Pani Przewodnicząca, Panie Wójcie moja interpelacja związana jest z gospodarką odpadami, chodzi o ulicę Nową i Chłapowskiego, nie są to już ulice dojazdowe do posesji, tworzą główny szlak komunikacyjny między mieszkańcami osiedla a centrum, wypadałoby żeby na tych ulicach znalazły się kosze na śmieci, w tej chwili osoby korzystające z tych ulic wyrzucają w śmieci w opłotowania lub na niezabudowane posesje, ogromna prośba, żeby pomysleć o koszach, być może są jeszcze inne ulice w Zaniemyślu, które też wymagają ustawienia koszy na śmieci, dziękuję”

Ad.8. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Zaniemyślu w 2014 roku przedstawiła kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Anna Zimmer, sprawozdanie stanowi zał. nr 4 do niniejszego protokołu.

10- cio minutowa przerwa

Ad.9. Podjęcie uchwał:

9a) w sprawie wyrażenia zgody na nabycie niezabudowanej nieruchomości gruntowej na rzecz Gminy Zaniemyśl przedstawiła Pani Barbara Cukrowska, Kierownik Referatu Rolnictwa i Gospodarki Gruntami

Uwag i zapytań nie wniesiono

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr VI/39/2015 została podjęta przy:

15 głosach „za”

0 głosie „wstrzymującym się”

0 głosach „przeciw”

co stanowi załączniknr 5 do niniejszego protokołu

9b) w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie w drodze bezprzetargowej, na rzecz Gminy Zaniemyśl, kompleksu pałacowego w miejscowości Łękno, stanowiącego własność Powiatu Średzkiego przedstawiła Pani Barbara Cukrowska, Kierownik Referatu Rolnictwa i Gospodarki Gruntami

Radny Wiesław Grobelny „Pani Przewodnicząca, mam bardzo króciutkie jedno pytanie, bo w uzasadnieniu nie jest powiedziane wyraźnie, kwota o której mówimy zostanie rozłożona na okres 10 lat, czy rozumiem Gmina będzie płaciła Bankowi w ratach i płacimy w gotówce Powiatowi, czy My będziemy Powiatowi płacić w ratach”

Barbara Cukrowska „te należności są płacone na rzecz Powiatu, ustawa przewiduje, że jeżeli sprzedawana jest nieruchomość w drodze bezprzetargowej to za zgodą Rady może być ta należność rozłożona na okres do 10 lat, i to wtedy płaci się na rzecz Powiatu”

Uwag nie wniesiono

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr VI/40/2015 została podjęta przy:

15 głosach „za”

0 głosie „wstrzymującym się”

0 głosach „przeciw”

co stanowi załączniknr 6 do niniejszego protokołu

9c) w sprawie zmian w budżecie Gminy Zaniemyśl na 2015 rok przedstawiła Pani Agnieszka Scheffler, Skarbnik Gminy

Uwag i zapytań nie wniesiono

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr VI/41/2015 została podjęta przy:

15 głosach „za”

0 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

co stanowi załączniknr 7 do niniejszego protokołu

9d) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zabudowy zagrodowej, mieszkaniowej i usługowej w Lubonieczku, gm. Zaniemyśl przedstawił Marcin Baraniak, podinsp. ds. zagospodarowania przestrzennego

Radny Wiesław Grobelny „Pani Przewodnicząca, chciałbym wprowadzić dwie, bardzo małe, drobne poprawki, & 33 uchwały pkt 2 ppkt 1 – ścieki komunalne przekazywane do kanalizacyjnej dopuszcza się do czasu jej realizacji korzystanie ze szczelnych zbiorników bezodpływowych proponuję dodać i przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków i & 34 związany z tym samym, rozdział XI & 34 dopuszcza się do czasu realizacji sieci kanalizacyjnej korzystanie ze zbiorników bezodpływowych i proponuję dopisać i przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków, uzasadnienie – oczyszczalnie biologiczne niezwykle nowoczesne urządzeniapozwalające na ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie problemów ścieków generowanych przez gospodarstwo domowe są tak przyjazne środowisku, ze mogą być stosowane nawet na terenach znajdujących się pod szczególną ochroną, wyżej wymienione oczyszczalnie zapewniają wiele korzyści nie tylko ekologicznych, przede wszystkim są niemal samoobsługowe i gwarantują najwyższy poziom skuteczności, spełniają również, co jest najważniejsze wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z 18 stycznia 2009 roku, to jest ekspertyza przed nowym Rozporządzeniem, w tej chwili się ukazało, ale również pod tym względem jest zgodne, wskazując biologiczne oczyszczalnie ścieków jest znakomitą alternatywą dla tradycyjnych rozwiązań kanalizacyjnych, zapewnia użytkownikom wiele korzyści finansowych oraz użytkowych, ponadto biologiczne oczyszczalnie ścieków są rozwiązaniem ekologicznym dzięki, któremu możemy we własny sposób wiele dobrego dla otaczającej Nas przyrody, dziękuję bardzo”

Przewodnicząca Rady Gminy „rozumiem, że jest to wniosek formalny, tak, do przedstawionego projektu uchwały, wobec tego przystępujemy do głosowania, kto jest za wprowadzeniem wniosku, odczytam, jest to & 33 pkt 2 ppkt 1 dopuszcza się do czasu jej realizacji korzystanie ze szczelnych zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków i w rozdziale XI & 34 dopuszcza się do czasu realizacji sieci kanalizacyjnej korzystanie ze zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków”

Marcin Baraniak „jeśli to dodamy, to trzeba ponownie wyłożyć do publicznego wglądu, o wszystkim społeczność musi być poinformowana”

Radny Wiesław Grobelny zwrócił się z pytaniem do Radcy Prawnego „dlaczego musielibyśmy”

Marcin Baraniak „ponieważ plan miejscowy, cała procedura planistyczna, w którą musi być włączone całe społeczeństwo, jeśli coś zmieniamy to muszą też o tym wiedzieć”

Radny Wiesław Grobelny „zmieniamy rzecz nieistotną dla całego społeczeństwa”

Marcin Baraniak „możemy to uchwalić tak jak tutaj Pan proponuje, jeśli to przejdzie, jeżeli Wojewoda to uchyli”

Radna Justyna Dąbrowska ”mam pytanie, a jeżeli nie będzie tego zapisu, czy to wyklucza”

Marcin Baraniak „nie ma nigdzie powiedziane, że zakazuje się takich przydomowych oczyszczalni, tu jest powiedziane - dopuszcza się przy zachowaniu przepisów prawa następujących warunków, czyli przepisów prawa, czyli może to być także przydomowa oczyszczalnia ścieków, nie ma nigdzie, ze zakazujemy tego”

Radny Wiesław Grobelny „to ta dyskusja jest bezprzedmiotowa”

Przewodnicząca Rady Gminy zapytała Radnego czy podtrzymuje złożony wniosek formalny

Radny Wiesław Grobelny „chciałbym znać opinie prawną Pana Radcy”

Radca Prawny „przedstawiciel organu wystarczająco wyjaśnił, że trzeba by było wszcząć całą procedurę od nowa, żeby upublicznić wszelkiego rodzaju zmiany, niemniej jednak Radny ma prawo zgłosić wniosek formalny dotyczący poprawki uchwały, taki wniosek formalny padł i po wyjaśnieniach nie został cofnięty, Pani Przewodnicząca jest zobowiązana przegłosować, każda poprawka powinna być głosowana oddzielnie”

Radny Wiesław Grobelny „przepraszam, jeśli to jest taka opinia prawna, i tak rzeczywiście, takie jest prawo, no to uważam bezsensu głosowanie, wycofuję ten wniosek, jeśli, tylko poproszę Panie Radco o interpretację prawną na piśmie, tego, tak, Ja wycofuję ten wniosek”

Wójt „Szanowni Państwo, może parę słów dodam, rzeczywiście procedura uchwalania planu miejscowego jest dokładnie opisana i prawdopodobnie treść całego, a więc łącznie z dwoma poprawkami byśmy musieli wrócić z powrotem i wyłożyć i terminy zachować, ale chcę tutaj powiedzieć tak, że każdorazowo właściciel nieruchomości, jeżeli występuje o pozwolenie na budowę, a występuje do administracji budowlanej w Powiecie, tam się otrzymuje pozwolenie na budowę, wpisuje czy to będzie szambo czy to będzie oczyszczalnia przydomowa, w większości przypadków jest tak, że administracja budowlana pyta się, czy dopuszczamy oczyszczalnie przydomową, i my się na tą oczyszczalnię, oczywiście odpowiadając pisemnie do administracji budowlanej przed wydaniem pozwolenia na budowę, zgadzamy, tutaj jeżeli nie będzie przeszkód, w zapisach z Urzędu nie będzie przeciwwskazań żeby zamiast szamba właściciel nieruchomości pobudował sobie przydomową oczyszczalnię ścieków”

Przewodnicząca Rady Gminy „wobec tego, że Radny wycofał wnioski formalne to przystępujemy do głosowania w tej wersji projektu uchwał”

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr VI/42/2015 została podjęta przy: 12 głosach „za”

2 głosach „wstrzymujących się”

0 głosach „przeciw”

1 radny nieobecny podczas głosowania

co stanowi załączniknr 8 do niniejszego protokołu,

9e) w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i stawki tej opłaty przedstawiła Pani Honorata Jaskólska, referent ds. melioracji i ochrony środowiska

Uwag i zapytań nie wniesiono

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr VI/43/2015 została podjęta przy: 14 głosach „za”

0 głosach „przeciw”

0 głosach „wstrzymujących się”

1 radny nieobecny podczas głosowania

co stanowi załączniknr 9 do niniejszego protokołu.

9f) w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Zaniemyśl przedstawiła Pani Honorata Jaskólska, referent ds. melioracji i ochrony środowiska

Uwag i zapytań nie wniesiono

W wyniku głosowania jawnego, uchwała Nr VI/44/2015 została podjęta przy 14 głosach „za”

0 głosach „przeciw”

0 głosach „wstrzymujących się”

1 radny nieobecny podczas głosowania

co stanowi załączniknr 10 do niniejszego protokołu.

Ad.10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania

1. Odpowiedź na interpelację zgłoszona przez Radnego Wiesława Grobelnego „po co był ten objazd, myśmy wykonali to co było wnioskowane, wnioskowała o to Komisja Budżetowo – Gospodarcza na swoim posiedzeniu, nie będę się do tego odnosił, nie ma nikt z państwa Radnych obowiązku uczestniczyć w objeździe Gminy, oczywiście jest to posiedzenie Rady, lista obecności jest, jeżeli jest znudzenie przy takim objeździe no to każdy z Państwa decyduje o tym, czy było zasadne, myślę, że tak, bo wśród piętnastu Radnych jest ośmioro Radnych po raz pierwszy wybranych i przez ten objazd chcieliśmy pokazać stan infrastruktury, co przed Nami, nie sugerując pewnych rozwiązań i tak dalej, kiedy to będzie, ale myślę, że wszyscy państwo wiecie jaki jest stan obiektów komunalnych, dróg czy innych, całej infrastruktury, która jest na naszym terenie, to tyle nie wiem czy jest to wystarczająca odpowiedź, nie robiłem przymusu objazdu, nie ustalałem tego objazdu Gminy”

2. Odpowiedź na interpelację Radnego Wiesława Grobelnego – świetlica Kępa „rok wykonania 2009, czy to był sukces czy nie, Ja uważam, że był to sukces, ze udało się pozyskać środki UE na obiekt, który miał eternit położony, wyglądał tak jak wyglądał, Pani sołtys jak i część mieszkańców sołectwa Kępa i nie tylko doskonale wiedzieli jak ten obiekt wyglądał, tam przez kilkadziesiąt lat była zlewnia mleka, w pewnych miejscach, na ścianach wychodzi wilgoć, no tak to wygląda, oczywiście może są gdzieś odpadające tynki, Ja nie widziałem, wiem, że płytki przy drzwiach, gwarancja była, płytki były uzupełniane, teraz trzeba będzie poza gwarancją starć się aby te płytki położyć na nowo, to tyle w tym temacie, wszystkie obiekty, które remontowaliśmy maja kilkadziesiąt lat, sporo lat, stan tych obiektów – murów, zawilgocenie jest różne, uważam, że obiekt ten nawet teraz po pięciu, sześciu latach 90% lepiej wygląda niż wyglądał przed remontem, myślę, że widział Pan ten obiekt wewnątrz i zewnątrz, dużo się zmieniło w stosunku do tego co było, pewno nie byłby obiekt wyremontowany gdyby nie środki UE”

3. Odpowiedź na interpelację Radnego Wiesława Grobelnego – Mądre, lokal socjalny „tak jest to jedyny wyrok, na rodzinę, której mamy przeznaczyć lokal socjalny, jeżeli ma Pan inne informacje to przepraszam, na dzień dzisiejszy wyrok obowiązujący to jest właśnie, mamy przekazać lokal socjalny tej jednej rodzinie, niebawem zostanie podpisane Zarządzenie o odbiorze, przekażemy Agencji, że jest lokal socjalny, Gmina chce wypełnić wyrok, ze mogą przeprowadzić eksmisję lub ta rodzina dobrowolnie przeprowadzi się do lokalu socjalnego”

4. Odpowiedź na interpelację Radnego Wiesława Grobelnego – oszczędności z tytułu zimowego utrzymania dróg „powiem tak, jak Pan doskonale Panie Radny wie w tegorocznym budżecie, który pan uchwalał, mamy na zimę 30 tys. zł., wydaliśmy do tej pory 3.585,45 zł., zima przed nami a więc listopad, grudzień tego roku, bo to jest budżet na cały rok, „daj Boże” aby nie było zimy, ale musimy mieć zabezpieczenie finansowe, oczywiście to co Nam zostało, albo to co wpisujemy do projektu budżetu i uchwalamy budżet to jest pryszcz, jeżeli zima rzeczywiście przyjdzie, trzy lata temu bodajże na zimę wydaliśmy 130 tys. zł., dokładaliśmy na każdej sesji potrzebne środki finansowe żeby śnieg odgarniać, czy na zakrętach posypywać mieszaniną soli, profilowanie – w ubiegłym roku wyprofilowaliśmy około 20 km dróg, w tym roku wyprofilowaliśmy ponad 30 km dróg, Pani zajmująca się tym zagadnieniem z każdym sołtysem rozmawiała, i te niezbędne odcinki, oczywiście pewnie nie wszystkie, zostały przyjęte i wyprofilowane, przepraszam nie podałem w swoich informacjach, wyprofilowano 31,1 km dróg, za łączna kwotę 49.690,65 zł., czy profilowanie jest metodą najlepszą na stan dróg gruntowych, twierdzę, że nie, nie jest to najlepsza metoda, wielokrotnie sołtysom o tym mówię, gdy przyjdzie ulewa i przejedzie po tych drogach gruntowych dość sporo ciężkich pojazdów, nie tylko rolniczych ale i innych stan dróg gruntowych wraca do stanu pierwotnego i to nie jest metoda, ale chcąc w tych zakresach, dla tych mieszkańców ułatwić, profilujemy, możemy tego nie robić to od Państwa zależy wybór, możemy mniej tego robić, oczywiście za kwotę 50 tys. zł. tak jak mówiłem sołtysom, możemy wykonać około 500 m utwardzenia z gruzo – betonu, co też nie jest idealnym rozwiązaniem, gdyż po jakimś czasie dziury będą się wybijały, jeżeli będzie jakiś inny pomysł, a inne Gminy też profilują niezależnie, że efekt jest nieraz bardzo krótki i niezadawalający to bardzo proszę o podpowiedzi, w jednym roku profilujemy mniej w drugim więcej, staramy się w jakiś sposób oczywiście poprawić przejezdności na tych drogach gruntowych, w tym roku część państwa pewnie zauważyła, ze rozpoczęliśmy profilowanie po opadach deszczu, żeby była wilgotność w glebie, potem przerwaliśmy na ponad miesiąc czekając na opady deszczu, wznowiliśmy po opadach, może za małych żeby przeprofilować czy wyrównać te drogi gruntowe, po przeprofilowaniu przyszła większa ulewa, stan przejazdu zrobił się gorszy, nie ma złotego środka, najlepiej byłoby wszystkie utwardzić asfaltem czy kostką i na pewno dłużej te drogi by służyły, nie trzeba by do tematu wracać, póki co ratujemy i robimy udogodnienia dla mieszkańców jak tylko możemy, chcę Państwu przypomnieć, że jeszcze 10 lat temu profilowaliśmy 50 km dróg na terenie naszej Gminy, teraz odcinki wybrane, może nie wszystkie ale większość tych najgorszych zostało wybranych, to jest ponad 31 km, a więc każdy kilometr wybudowanej drogi zmniejsza Nam profilowanie i wydatki na ten cel, to tyle jeśli chodzi o ten temat”

5. Odpowiedź na interpelację Radnej Justyny Dąbrowskiej – ulica Nowa i Chłapowskiego kosze na śmieci „tak, myślę, że jest to wskazane, co roku kupujemy kosze na śmieci, w większości wypadków wymieniamy kosze zniszczone, ale jeżeli zostaną – dostawiamy, w ubiegłym roku dołożyliśmy kosze uliczne na ulicy Kilińskiego i Kochanowskiego oraz w zakresie ścieżki, bo zostały zniszczone, kosze w tym roku zakupimy i ustawimy, postaramy się na bieżąco tą sytuacje poprawiać”

Radny Wiesław Grobelny „Panie Wójcie użył Pan sformułowania o jakimś znudzeniu, tak jakby Pan sugerował, że byłem znudzony, że to tak długo trwało, no nic podobnego, jak Pan doskonale wie rok temu byłem zwykłym uczestnikiem, nie Radnym, wyjazdu, nie chodzi o znudzenie, Mnie chodzi o to, że mogliśmy pojechać w miejsca, które są problematyczne, tak jak problematyczne były Śnieciska np. z propozycją świetlicy, gdzie widzieliśmy kapitalne miejsce, które można zrobić, trzeba to zrobić, Ci ludzie tego oczekują, także absolutnie nie można mówić o żadnym znudzeniu, proszę Mi tego nie sugerować, nie wiem czy to można sarkazmem niepotrzebnym nazwać, zostawmy to na boku, natomiast o salę w Kępie, że tam była zlewnia to wszyscy wiemy, że tak jak to fatalnie wyglądało też wiemy, tylko Mi chodzi o sprawy dnia dzisiejszego, że tam odpadają płytki, tam jest straszna wilgoć na ścianach, jak Pan wie miałem aparat fotograficzny, robiłem te wszystkie niedociągnięcia i pytanie konkretne brzmiało, Pan nie odpowiedział, czy Gmina wyremontuje tą świetlicę, teraz, bo rozumiem, że okres gwarancyjny się skończył i po prostu wykonawca już tego nie zrobi, co do dalszych odpowiedzi przyjmuje do wiadomości, jeśli chodzi o kwotę ostatniej sprawy, nie chcę abyśmy fatygowali Panią Skarbnik, chodzi o konkretną kwotę, czy Gmina wydała jakąś kwotę albo czy się zadeklarowała, ze pokryje jakieś koszty tych obchodów, czy tylko i wyłącznie ze sponsoringu, dziękuję”

Wójt „odpowiadam krótko, w tej chwili Gmina nie wyremontuje świetlicy, porozmawiałem z płytkarzem, że trzeba je położyć, do wymalowania pomieszczeń musimy poczekać bo nie jest jeszcze stan tragiczny, czy wymagający już od razu reagowania, o znudzeniu przepraszam, ale Pan w swojej wypowiedzi, ze część była niebyła zainteresowana zadają interpelację i do tego się odniosłem”

Radny Wiesław Grobelny „dziękuję za odpowiedź, otrzymałem odpowiedź, że Gmina w tym roku nie wyremontuje świetlicy”

Wójt „w tym roku nie mamy środków”

6. Odpowiedź na interpelację Radnego Wiesława Grobelnego – obchody rocznicy OSP w Czarnotkach Wójt poprosił o udzielenie informacji przez Skarbnik Gminy Panią Agnieszka Scheffler „Pani sołtys i Prezes OSP poprosili o spotkanie w sprawie ewentualnego dofinansowania pomocy finansowej tego „lecia” i na tym spotkaniu zostali poinformowani, że niestety ustawa o ochronie przeciwpożarowej mówi wprost jakie wydatki Gmina może ponosić na rzecz Ochotniczych Straży Pożarnych, przede wszystkim jest to utrzymanie gotowości bojowej i niestety w tym katalogu wydatków nie ma obchodów „lecia”, w związku z powyższym zaproponowaliśmy im aby skontaktowali się z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, jeżeli w ramach tego festynu zostanie poruszona tematyka profilaktyki na rzecz rozwiązywania problemów alkoholowych no to wtedy na pewno Komisja będzie przychylna i część wydatków sfinansuje, nie potrafię podać kwoty, w momencie jak spłyną dokumenty wtedy, myślę, że na następnej sesji będziemy tą kwotę podać”

Radny Wiesław Grobelny „dziękuje bardzo Pani za rzeczową odpowiedź, dziękuję”


Ad.11. Wolne głosy i wnioski

Sołtys wsi Kępa Pani Anna Talarczyk – Pawlak „proszę Państwa, chciałabym nawiązać do wypowiedzi Pana Radnego Grobelnego i zadać pytanie wysokiej Radzie jakie wnioski państwo wyciągnęli z tejże wizytacji w sołectwie Kępa”

Pani Karina Józefiak „proszę Państwa chciałabym się zapytać, wyraziliście Państwo zgodę na zakup Pałacu w Łęknie, oprócz Szkoły są tam również mieszkania, Ja w imieniu mieszkańców, jestem jednym z nich, chciałabym się dowiedzieć co Gmina, Państwo planujecie z nami, dziękuję”

Wójt „Szanowni Państwo, może rozpocznę od uchwały zanim do niej doszło bo Państwo Radni na Komisji parę słów powiedziałem ale na sali są Sołtysi i inne osoby, które myślę, że też powinni być poinformowane, bo to wszystko jest budżet Gminy, to wszystko jest kosztem budżetu realizacja, zakup i dalej prowadzenie tego obiektu, rozmowy rozpoczęły się w miesiącu grudniu z Panem Starostą w tym temacie, były trudne rozmowy, właściwie konkretnie zaczęli rozmawiać dzień po ostatniej sesji, poprzedniej sesji i tutaj zanim doszło do zbliżenia stanowisk, stanowisk jakich no finansowych chyba odbyło się pięć czy sześć spotkań w końcu doszło do ustalenia pewnych warunków finansowych, Szanowni Państwo pismem z marca zwróciłem się do Starosty Średzkiego i do Zarządu o przekazanie bezpłatne Pałacu z otoczeniem i parkiem na rzecz mienia komunalnego Gminy Zaniemyśl zobowiązując się w tym piśmie do przejęcia trzech pracowników i jednocześnie jeżeli Powiat by podjął decyzję o przekazaniu, że jedna klasa, która jeszcze będzie kontynuowała w Centrum ostatni rok będzie mogła korzystać z pomieszczeń i nauki właśnie w tym Pałacu bezpłatnie, nie będziemy pobierać jako Gmina żadnych środków finansowych od Powiatu, odpowiedź, oczywiście spodziewałem się jaka będzie, że nie bezpłatnie tylko za jakieś określone pieniądze, te rozmowy się toczyły, jak Państwo wiecie bo w uzasadnieniu było 1 mln 850 tys. zł. wycena, oczywiście wycena może być różna, była prawdo podobnie o ile wiem gdzieś około 4 mln zł. za te 11 ha parku, Pałac i garaże czy ten budynek obok, chcę też Państwa poinformować, że dwie godziny przed dzisiejszą sesją Rada Powiatu Średzkiego też podjęła uchwałę o sprzedaży za tą wartość tego terenu, gdybyśmy sami podjęli uchwałę a Rada Powiatu nie podjęła by uchwały to nie doszło by do finalizacji tego, także jesteśmy dzisiaj na tym etapie, że obydwie Rady wyraziły wolę, teraz dojdzie do przygotowywania ogłoszeń, zarządzeń Zarządu, myślę, że w lipcu, najwcześniej dojdzie do podpisania Aktu Notarialnego i wtedy staniemy się właścicielami tego terenu i tego Pałacu, jeżeli chodzi o te mieszkania, wielokrotnie prosiłem Starostę, bo w końcu zobowiązałem się, że przejmiemy te mieszkania razem z Pałacem a Starosta mówił, ze ma problem z głowy ponieważ wszyscy mają wypowiedzenia do końca tego roku, myślę, że jak dojdzie do szczegółów to będziemy z Państwem rozmawiać, zobaczymy jakie macie umowy najmu i myślę, że jeżeli nie będzie żadnych przeciwwskazań będzie kontynuacja tych umów najmu, tych mieszkań bo one staną się mieniem komunalnym i w dalszym ciągu będziecie mogli państwo zajmować mieszkania, nie znam stanu tego obiektu, nie byliśmy jeszcze, nie oglądaliśmy – mówię o obiekcie w, którym są mieszkania, to wszystko przed nami, myślę, że jak tylko będzie przekazywanie obiektu wszystkie sprawy będziemy starali się uregulować, oczywiście jeżeli ktoś z najemców mieszkań ma jakąś własność czy mieszka gdzieś indziej to nie będzie kontynuacji umowy najmu, zgodnie z ustawą, ale jeżeli nie będzie takich przypadków to myślę, że w takim przypadku będziemy kontynuować umowę najmu, będziemy rozmawiać, Państwo nam przedstawicie jakie są umowy, ale na razie nie ma przeciwwskazań żebyście Państwo te lokale zajmowali, mieszkali”

Radny Wiesław Grobelny „mam pytanie, czy państwo dostaliście wypowiedzenia tych mieszkań, czy nie”

Pani Karina Józefiak „nie”

Radny Wiesław Grobelny „pytam, bo Pan Wójt mówił, że Starosta mówił, że Państwo dostaliście jakieś wypowiedzenia”

Wójt „Starosta myślał, że macie Państwo na rok i, że się kończą do końca roku, prawdopodobnie tak było”

Radny Wiesław Grobelny „myślę, że możecie Państwo spać spokojnie, Pan Wójt przed chwilą powiedział, że będzie kontynuacja, wszyscy słyszeliśmy, to jest pewna deklaracja, prawda”

Wójt „zawsze coś Pan dopowie, ale dobrze powiedziałem, nie będę nikogo wyrzucał tym bardziej, że jest to jakieś zadanie własne Gminy, żeby zabezpieczyć w miarę możliwości lokale i mieszkanie mieszkańcom naszej Gminy”

Przewodnicząca Rady Gminy „Ja Panie Wójcie krótko odpowiem Pani Sołtys, jakie wnioski Rada przy oględzinach, przy zwiedzaniu w ogóle wszystkich klubów czy świetlic wiejskich po remontach, należy się tylko cieszyć, ze znalazły się pieniądze i te ruiny, które były zostały wyremontowane, Rada przyglądała się właśnie, bo Pani Sołtys przedstawiała nam, ze płytki „odlatują”, przychylnie się ustosunkowała i w miarę funduszy będą wykonywane na bieżąco remonty, tyle mogę pani powiedzieć”

Radny Wiesław Grobelny „jedno zdanie Pani Przewodnicząca, bardzo krótko, jak Państwo widzieliście wstrzymałem się od przyjęcia Protokołu z ostatniej sesji dlatego, że nie pomawiając kogokolwiek, Panią protokolantkę o jakieś złe zamiary, ale po prostu prześledziłem, miałbym taką prośbę, ponieważ Protokół nie odzwierciedla toku wystąpień, wszystkich intencji wypowiedzi, wystąpień, proszę o dostarczenie wersji elektronicznej zapisu sesji Rady, wiem, ze sesja jest nagrywana, bardzo bym prosił, trudno dyskutować z protokołem jeśli sesja była ileś tygodni temu, wydaje się, ze będzie to najbardziej sprawiedliwe dla wszystkich, jeśli będzie ktoś skorzystać, a myślę, że będzie chciał to również z tego skorzysta, a nie jest to żadna procedura zabroniona, a tym bardziej bardzo tania, płyta kosztuje parę groszy, prosiłbym bardzo o dostarczenie wersji elektronicznej, istnieje jeszcze możliwość umieszczenia linku na stronie Zaniemyśla, gdzie można by te informacje umieścić, jest tu kilka możliwości, proszę o płytę z nagraniem”

Przewodnicząca Rady Gminy „wniosek został przyjęty”

Radny Jerzy Grześkowiak „czy taki Protokół może być opublikowany na stronie zanim nie zostanie zatwierdzony przez Radę”

Radca Prawny „Protokół jest dokumentem szczególnym z posiedzeń obrad i jest tak, że jeżeli miałby być przesyłany drogą elektroniczną to musi być zrobiony w taki sposób aby adresat nie miał żadnej możliwości zmiany jego treści, protokół powinien być odpowiednio zabezpieczony, nie wiem czy Gmina dysponuje takim programem, tak musi być zabezpieczony żeby nie było wątpliwości co do treści protokołu, Państwo możecie wnosić do Protokołu uwagi, że się niezgadzanie z treścią, to jest ten moment glosowania nad treścią protokołu, można sugerować żeby wprowadzić określonego rodzaju poprawki do tego Protokołu, ponieważ np. Protokół nie odzwierciedla tego co się działo na poprzedniej sesji, jest to dokument szczególny powinien być odpowiednio zabezpieczony”

Ad. 12. Zamknięcie sesji

Przewodnicząca Rady Gminy „wobec tego, porządek obrad na dzień dzisiejszy został wyczerpany, zamykam VI sesję Rady Gminy Zaniemyśl, dziękuję za przybycie”

Przewodnicząca Rady Gminy

(-) Alina Frąckowiak

sporządziła: B. Madajczak

Metryka

sporządzono
2015-07-02 przez
udostępniono
2015-07-02 02:00 przez Barbara Madajczak
zmodyfikowano
2016-07-05 02:05 przez Barbara Madajczak
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
249
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.